PDA

Bekijk de volledige versie : Casema en Samsung decoder en DVD recorder opnemen



redlum61
05-01-2006, 15:12
Ik probeer nu al ruim een maand digitaal op te nemen via (Casema) de Samsung decoder en mijn DVD recorder type Vestel 3705, echter zonder resultaat. Ik kan wel analoog opnemen, maar dat is niet de bedoeling. Heeft iemand hier ervaring hoe je dat aan moet sluiten. Iemand adviseerde een scart splitter, maar dit moet niet de bedoeling zijn, want alle apparaten hebben 2 scart aansluitingen. Wie weet raad? Alvast bedankt!

Micha H
05-01-2006, 20:25
Je hebt op je decoder 2 scart aansluitingen : TV1 deze gaat naar de tv
Dan heb je nog een 2de uitgang, deze gaat naar je recorder.
Op je recorder heb je ook 2 of meerdere scart aansluitingen één gaat naar je decoder en de ander naar je tv.
Dus je moet zorgen dat het in een lus ligt decoder --> recorder --> TV
--> Decoder.

Als je nu iets digitaal wilt opnemen ga je naar het electronische programma gids (epg links onder op je afstand bediening)van de decoder.
Je selecteerd dan het programma wat je wilt opnemen.
Als het goed is gaat er dan een tijd knipperen op het beeldscherm.

Je moet nu je recorder op het externe kanaal zetten waar je decoder op zit. (ext 1 t/m ...)
Je stelt nu je recorder in dat hij het externe kanaal moet opnemen op de tijd dat de decoder ook is ingesteld.
Als het goed is neemt de recorder dan digitaal op.
Maar tijdens het opnemen kan/moet je niet van kanaal veranderen van je decoder.
Je moet dan wel analoog televisie kijken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Demon
05-01-2006, 20:37
Je hebt op je decoder 2 scart aansluitingen : TV1 deze gaat naar de tv
Dan heb je nog een 2de uitgang, deze gaat naar je recorder.
Op je recorder heb je ook 2 of meerdere scart aansluitingen één gaat naar je decoder en de ander naar je tv.
Dus je moet zorgen dat het in een lus ligt decoder --> recorder --> TV
--> Decoder.

Als je nu iets digitaal wilt opnemen ga je naar het electronische programma gids (epg links onder op je afstand bediening)van de decoder.
Je selecteerd dan het programma wat je wilt opnemen.
Als het goed is gaat er dan een tijd knipperen op het beeldscherm.

Je moet nu je recorder op het externe kanaal zetten waar je decoder op zit. (ext 1 t/m ...)
Je stelt nu je recorder in dat hij het externe kanaal moet opnemen op de tijd dat de decoder ook is ingesteld.
Als het goed is neemt de recorder dan digitaal op.
Maar tijdens het opnemen kan/moet je niet van kanaal veranderen van je decoder.
Je moet dan wel analoog televisie kijken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hmm is dus het zelfde gezeik als toen met canal plus?
Als je van een zender wil kijken kan je niet van een andere zender opnemen? lekker handig..als je van canal plus iets wil opnemen
en teven op hallmark naar een adere film wil kijken..

redlum61
07-01-2006, 09:33
Helaas. Het is nog steeds niet gelukt. Alle suggesties zijn welkom.

Micha H
07-01-2006, 10:38
Kan je uitleggen hoe je het nu hebt aangeloten?

redlum61
07-01-2006, 10:50
Scart van decoder naar TV (AV1 TV), AV2 EXT naar DVD recorder (EXT 2 TO AUX), van decoder (EXT 1 TO TV) weer terug naar ingang 2 van TV. (Alles via scart). Coax van decoder naar TV voor loop. (Analoog signaal).

Ik wordt er gek van en het ergste is, dat ik weet dat ik zelf ergens nog iets vergeten ben!

Heb recorder op composiet, scart-in en P00 gezet en niets van dit alles werkt.

Micha H
07-01-2006, 11:52
Scart van decoder naar TV (AV1 TV), AV2 EXT naar DVD recorder (EXT 2 TO AUX), van decoder <----Ik neem aan dat dit recorder moet zijn(EXT 1 TO TV) weer terug naar ingang 2 van TV. (Alles via scart). Coax van decoder naar TV voor loop. (Analoog signaal).

Ik wordt er gek van en het ergste is, dat ik weet dat ik zelf ergens nog iets vergeten ben!

Heb recorder op composiet, scart-in en P00 gezet en niets van dit alles werkt.

Ga je met de coax kabel van de decoder --> recorder --> TV?
Vergeet niet dat je de televisie op het externe kanaal moet zetten.
Inplaats van kanaal 00
Dit doe je met je afstand bediening dit is een vierkantje met een pijltje er in.

redlum61
07-01-2006, 11:58
Met coax van decoder naar TV. Moet de recorder nog op een bepaald kanaal staan? Ik heb voor P00 gekozen. Klopt dat het recorder moet zijn.

Micha H
07-01-2006, 14:39
Nee, de recorder hoeft niet op een apart kanaal te staan.
Als de decoder en recorder zijn verbonden via scart dan kiest de televisie zelf de externe ingang waar het beeld op binnen komt.

Als je de televisie omdraait dan zie je en aantal scart ingangen zitten.
Onder of boven deze ingangen staat welk extern kanal het is.
<==> ext.1, <==> ext 2 en ga zo maar door.

Op het moment dat de scart van de decoder op ingang extern 1 is aangesloten moet je de televisie op extern 1 zetten om beeld te krijgen.
Om naar het externe kanaal over te schakelen gebruik je een knop op je afstandbediening van de tv.
Deze knop ziet er uit als een vierkantje met met een breed peltje erin.
Als je op deze knop drukt dan gaat de televisie naar extern 1 druk je nog een keer dan gaat hij naar extern 2 enz.

Als je dit voor elkaar hebt laat het me dan even weten.
Dan gaan we daar vandaan weer verder.

redlum61
07-01-2006, 14:55
Daar heb ik ook al mee gespeeld, maar niets helpt. Wellicht kunnen we via MSN of Skype verder, anders duurt het te lang. E-mail naar: jth.mulder@gmail.com Dan kunnen we daar wellicht verder in contact komen. Alvast dank!!! Voor het geduld.