PDA

Bekijk de volledige versie : The Tiger and the Snow(Tigre e la neve, La)(2005)



Dennis Kuijper
05-01-2006, 15:41
Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze nieuwe film van en met Roberto Benigni.

The Tiger and the Snow(Tigre e la neve, La)(2005)
http://www.imdb.com/title/tt0419198/

Plot:
Attilio is a divorced Italian poetry professor with two teenage daughters. He is a whimsical, talkative dreamer who is also madly in love with a beautiful woman named Vittoria. The latter, who collaborates with Fuad, a great Iraqi poet and one of Attilio's closest friends, follows him to Bagdad where war has broken out. A few days later, Fuad calls Attilio to break a very bad news to him: Vittoria has been seriously wounded by an explosion and is bound to die due to the lack of treatment available. From this moment on, all Attilio thinks about is reaching Bagdad and save his lady friend's life.

Official site met traier: http://www.letigreetlaneige-lefilm.com/index2.htm

spielberg_rules
05-01-2006, 15:58
Je hebt twee kampen als het over Begnini gaat: zij die hem de hemel inprijzen en zij die hem verafschuwen. Ik behoor, met name op basis van La Vita e Bella tot het eerste kamp. En deze trailer ziet er veelbelovend uit: Benigni lijkt met zijn humor een kritische film af te leveren, die, zoals het een echte Italiaanse film betaamt, toch origineel met het thema 'leven' lijkt om te gaan. Laat maar komen. Zijn 'Pinokkio' heb ik (misschien gelukkig) nooit gezien, maar hier loop ik alvast warm voor.

Dennis Kuijper
05-01-2006, 16:03
Je hebt twee kampen als het over Begnini gaat: zij die hem de hemel inprijzen en zij die hem verafschuwen. Ik behoor, met name op basis van La Vita e Bella tot het eerste kamp. En deze trailer ziet er veelbelovend uit: Benigni lijkt met zijn humor een kritische film af te leveren, die, zoals het een echte Italiaanse film betaamt, toch origineel met het thema 'leven' lijkt om te gaan. Laat maar komen. Zijn 'Pinokkio' heb ik (misschien gelukkig) nooit gezien, maar hier loop ik alvast warm voor.
Dan behoor ik zeker tot het eerste kamp want ik heb zelfs Pinocchio van hem,en die vond ik zeker niet slecht.

jeanreno
16-02-2006, 13:50
En Fuad wordt gespeeld door Jean Reno dus ik moet hem sowieso hebben ;-)

Iemand al enig idee wanneer de DVD te koop zal zijn???

Bob Hiemstra
16-02-2006, 15:58
Ik heb alleen la vita e bella gezien en vond deze erg leuk en goed.
Deze film lijkt me ook wel interessant, zal hem dus zeker wel gaan kijken als ik de kans krijg.