PDA

Bekijk de volledige versie : Games



Frollo
10-03-2002, 01:36
OK, dit is heel erg off topic, ik weet 't. Wie zich daaraan stoort, moet maar gewoon niet reageren, dan vervaagt deze thread vanzelf wel.
Maar mijn vraag is dus: zijn er ook nog gamers op dit forum, of besteden jullie al je tijd aan dvd's?
Ikzelf ben thans bezig met Black & White, Baldur's Gate 1 en Civilization 3. Mijn all-time favorieten zijn Doom 2, Diablo 2 en Starcraft. O ja, en Tetris natuurlijk :D

Gerrit
10-03-2002, 07:58
Leuk dat je vraagt! Dan is de lijst met favoriete games die ik ooit eens heb samengesteld namelijk niet voor niks geweest :)

Digger (83) SimCity (89), Alien Breed, Keen 6 (91), Cannon Fodder (93), Descent (94), Heretic (94), Rise of the Triad (94), Terminal Velocity, WarCraft I (94), Ascendancy (95), WarCraft II (95), Duke Nukem 3D (96), Grand Theft Auto (97), Dune 2, Descent II (96), Mission Impossible, Maniac Mansion, Turricane (90), Desert Strike, Magic Carpet 1&2, Elite 2: Frontier, Frontier 2: First Encounters, X-COM: Terror from the Deep, Privateer 1&2: the Darkening, Escape from Monkey Island, Crusader: No Regret (96), Carmageddon, Star Control II, Civilization II, Wing Commander: Prophecy, Litte Big Adventure 1&2, Dark Forces, Jedi Knight: Dark Forces II, Master of Orion II, Syndicate, Doom II, Heretic, Command & Conquer, Dungeon Keeper, Red Altert 1&2, Quake II, Tribes, Grand Theft Auto 1&2, Commandos 1&2, Starcraft, Diablo 1&2: Lord of Destruction, Heroes of Might and Magic III, Ultima Online, Star Trek: Armada, Homeworld, Cataclysm, Return to Castle Wolfenstein.

Dit zijn dan de Amiga/PC games. Verder heb ik nog een gameboy, een snes en een dreamcast gehad en in heel vroege tijden zo'n pong-spel dat je aan kon sluiten op de tv ;)

Rob P.
10-03-2002, 12:35
GTA3, GT3 en de Final Fantasy reeks. Ik speel haast geen spellen op de PC daar heb ik een PS2 voor. Behalve Ghost Recon dan, is wel leuk.

Jaded
10-03-2002, 13:19
Ik ben al een hele tijd gestopt met games, sinds ik een computer heb eigenlijk.
Ik speelde enkel op consoles en heb de volgende gehad:
Mega Drive ( I en II)
Mega-cd
32X
Saturn
NES (een zwarte console van de witte producten)
SNES (Heb ik een stuk of drie keer gehad, had een haat-liefde relatie met nintendo)
Game Boy (Heb er 2 gehad (niet simultaan), nu nog eentje. Dit vooral om het magistrale en nooit vervelende Tetris te blijven spelen)
N64
Playstation (De oude en de nieuwe versie)

De spelen dat me het meest zijn bijgebleven:
Captain Comic (NES)
Mortal kombat 1 en 2 (Mega Drive)
Shadow of the Ninja (NES)
de Streets of Rage reeks (Mega Drive)
Captain Skyhawk (NES)
Tetris (Game Boy)
de Sonic reeks tot en met Sonic CD
En zo zijn er nog een handvol.

Nathan Strik
10-03-2002, 13:19
Mijn favoriete games vanaf het moment dat ik een computer kon bedienen:

- Ghostbusters (Commodore 64)
- Tetris DX (Gameboy Color)
- Zelda DX (Gameboy Color)
- Golden Sun (Gameboy Advance)
- Kirby (NES)
- Final Fantasy 1 t/m 3 (NES / Famicom)
- Final Fantasy 4 t/m 6 (SNES / Super Famicom)
- Final Fantasy 7 t/m 9 (Playstation)
- Final Fantasy 10 (PS-2) ja, ik heb hem al gespeeld!!! :D
- The Legend of Zelda: Ocarine of Time (N64)
- Myst, Riven en Myst III: Exile (PC)
- Diablo 1 en 2 (PC)
- Warcraft 1 en 2 (PC)
- Worms 2 (PC)

Ohjajoh!?
10-03-2002, 16:09
Had toevallig naast de DVD aanbiedingen ook nog effe het
spel Baldur's Gate (incl. expansion pack) meegenomen voor
10 eurootjes:D

Is trouwens een van de weinige spellen die ik nog kan draaien
op m'n PC. Heb namelijk een pentium II 300, dus nieuwere
games kan ik niet meer halen, moet effe sparen voor een nieuwe
PC.

Mijn favoriete spellen zijn onder meer:
- Command & Conquer
- Starcraft
- Grim Fandango
- Silver
- Commandos
- Thief
- Baldur's Gate
- Discworld Noir
- The Longest Journey
- Sudden strike

Rob P.
10-03-2002, 17:55
Originally posted by Nathan -ZeroDown- Strik
- Final Fantasy 10 (PS-2) ja, ik heb hem al gespeeld!!! :D


En?.......
Ik vond acht namelijk iets minder als 7 en 9, maar ik heb begrepen dat FFX de beste is van de gehele reeks. (wil ik wel weten of het echt zo is , want van de prijs hiervan ken ik 4 á 5 DVD's halen)

starbuck
10-03-2002, 18:27
de twee Zelda's op de n64 hebben heel veel tijd gekost, verder alleen racespellen. ( ik heb een n64 en een ps-one)


vanaf 14 maart even de X-box een paar keer huren en checken of ie lekker in de hand ligt en een beetje power heeft.
Maar de gamecube ga ik op zeker aanschaffen.

Oakey
10-03-2002, 20:30
Mijn favoriete game: Tetris Classic :D

Frollo
10-03-2002, 20:56
Mijn favoriete game: Tetris Classic :D
Haha, wist ik, maar mij versla je toch niet! :D

'n Hoop consolegamers hier. Als 't maar op een TV aangesloten kan worden, huh? ;)
Leuk, al die reaxies. Vooral Gerrit Cordes: een imposante lijst! Ik mis alleen Worms :cool:

Alexander de Mol
10-03-2002, 21:00
Een hele tijd terug besteedde ik enorm veel tijd aan het vreselijk verslavende spel Chucky Egg op de MSX.
Recentelijk kan Medal of Honor: Allied Assault me erg boeien. Band of Brothers op de PC...zeg maar.

Binnenkort ga ik mijn Force Feedback stuur weer van zolder halen om Grand Prix 4 te spelen. Geoff Crammond zal ongetwijfeld een topper afleveren:

Screenshot GP4 - E. Bernoldi in de Arrows (http://www.grandprixworld.nl/images/gp4/screengp4_13.jpg)
Screenshot GP4 - Aan boord bij A. Yoong (http://www.grandprixworld.nl/images/gp4/screengp4_32.jpg)

Frollo
10-03-2002, 21:09
Recentelijk kan Medal of Honor: Allied Assault me erg boeien. Band of Brothers op de PC...zeg maar.
Jaaa, MoH:AA is heel mooi, heb de demo gedaan. Iets té veel gejat van Saving Private Ryan, maar keispannend!

Luther Hartog
10-03-2002, 22:13
Mijn favo games, ff denken:

Worms 1 (de beste uit de serie, naar mijn idee)
Age of Empires 2 (2 vs 2)
Quake 2 (Railuhhh-Instagib)
Unreal Tournament (Capture the Flag)
Half-Life (Counter-Strike)

en

toekomstige games:

Halo
Age of Empires 3: Age of Mythology
Unreal Tournament 2

Scorpion
10-03-2002, 22:20
Nou, dit is dus mijn eerste bericht. En nog op een leuke thread ook. Ik speel al vanaf mijn geboorte games. Maar mijn alltime favoriet wordt "Rogue Squadron 2" op de GameCube. Dat is een spel wat je niet gespeeld hoeft te hebben om het toch je favoriet te maken.

Verders boeien games als "Mortal Kombat" en de Streetfighter" reeks mij wel. Daarom ben ik nu ook zo in mijn nopjes omdat ook Mortal Kombat 5 eraan komt.

Dus mijn interesses liggen bij Nintendo.
Er zijn ook wel leuke spellem op andere platforms, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Roland1
10-03-2002, 23:15
- Half-life deathmatch
- Counter-strike
- Unreal Tournament
- Quake III Arena
- Need for speed 2,3,4,5
- Grand Theft Auto (1)

Nathan Strik
10-03-2002, 23:58
En?.......
Ik vond acht namelijk iets minder als 7 en 9, maar ik heb begrepen dat FFX de beste is van de gehele reeks. (wil ik wel weten of het echt zo is , want van de prijs hiervan ken ik 4 á 5 DVD's halen) Okee, op verzoek van Rob, hieronder even een korte review van Final Fantasy X zoals ik er tegenaan kijk:

Voorheen was inderdaad deel 7 mijn favoriet... deel 8 was qua sfeer wel mooi, maar miste het ongelofelijk sterke verhaal van deel 7. Deel 9 was een leuk tussendoortje, vooral omdat deze zoveel deed denken aan de oude SNES en NES Final Fantasies. Helaas iets te makkelijk, en omdat dit terug naar de basis was ook weinig vernieuwingen dus in deel 9.

Deel 10 is echter een heel ander verhaal. Qua graphics is dit een directe voortzetting van de weg die Square al was ingeslagen met deel 8, met het verschil dat er toch weer een strakker systeem is qua klassen (zoals in 9 dus). Je hebt nu bijvoorbeeld ook weer sterkere verschillen tussen de vaardigheden van de karakters en dat zullen vele Final Fantasy fans van het eerste uur heel erg op prijs stellen.

Ook het battle-systeem heeft een grondige opknapbeurt ondergaan. Veel klachten van dat de battles in voorgaande delen zo lang duurden door onder andere laadtijden en die hele lange (maar wel heel gave) animaties van die "summon"-beesten zijn nu voor een heel groot gedeelte weggenomen.
Battles beginnen nu zonder laadtijd en ook de commando´s worden sneller doorgegeven, zodat de battles wat flitsender zijn dan in voorgaande delen.
Ook de camerastandpunten zijn dramatischer, zodat je minder snel in zal dutten tijdens een lang gevecht. Positief dus.
Ook de on-screen info is verbeterd bij battles. Een apart menu laat je nu duidelijk zien of je een vriend of vijand te pakken hebt, zodat je nu minder snel voor onaangename verrassingen komt te staan. Dus per ongeluk een vijand helen met een potion, of een mede-teamlid knock-out slaan zal nu niet snel gebeuren.

Verder is de muziek gevarieerder tijdens het spel. Er zitten zelfs rock en death-metal invloeden in verwerkt. Er hebben naast de vaste FF-componist Nobuo Uematsu ook een aantal anderen aan de soundtrack meegewerkt en dit geeft deel 10 een fris nieuw geluid en toch op veel plekken weer vertrouwd. Geweldig!

Natuurlijk hebben de graphics een behoorlijke facelift gehad en ze zien er werkelijk verbluffend uit. De beelden zitten stampvol met details en de speciale effecten zijn weer verbluffend. Ook het verschil tussen de pre-rendered filmpjes en de real-time scènes (die naadloos in elkaar overgaan) is zo klein dat je af en toe moeite hebt om het onderscheid te kunnen maken. Zeer goed dus...

Verder loopt het spel super-vloeiend en schokjes en slow-down heb ik nog niet waar kunnen nemen. (in tegenstelling tot sommige spellen op de X-Box die ik heb gezien, tsja, PC-hardware hè ;))

Maar voor ik afdwaal dus even de conclusie. Dit is echt een waardig begin van Final Fantasy op de PS-2. Ik gebruik expres niet het woord "voortzetting", omdat Square dit spel van genoeg frisse ideeën heeft voorzien, dat dit met recht een nieuw begin mag worden genoemd.
Square is weer ouderwets goed bezig, en ik denk dat dit spel me nog wel even slapeloze nachten zal bezorgen...
Super aanrader en maar weer eens een bewijs dat Square nog steeds de koning is van de RPG en de beste programmeur van de PS-2.

Rob P.
11-03-2002, 21:32
Thanks Nathan, ik weet voorlopig weer genoeg! Duurt alleen wel nog ff voordat ie uit is, maar beter laat dan nooit, zullen we dan maar zeggen:(

Sander Dubbeldam
11-03-2002, 22:54
mijn favo games

streetracer * c64
westbank * c64
F-zero * snes
Ssx tricky * ps2
gta 3 * ps2
gt 3 * ps2
unreal tournament * Capture the flag - Domination (instagib)

Sander Meijer
17-03-2002, 21:49
[QUOTE]Originally posted by Gerrit Cordes

Digger (83) [QUOTE]


Wow ... dat spel heb ik ook vroeger gespeeld. Er zijn gasten die hebben het spel geremasterd zodat het te spelen is in Windows :)

Zelf ben ik een verwoed verzamelaar van oldgamez .. (van voor 1994) ... deze zijn bijna allemaal vrij downloadable. Sommige Sierra / Infocom spellen niet.

Veel gespeelde spellen :
Ultima Underworld I en II
Dune 2
SimCity
Zak McKracken
Monkey Island 1/2
Day of the Tentacle
Need for Speed 3

R. Schaap
19-03-2002, 23:41
Ik speel lekker games op mijn compaq laptop. Championship Manager is mijn favoriet. Verder heel veel counterstrike online en op lan thuis tegen vrienden. Meer games die ik speel zijn CC Renegade, Starcraft (lan), Fifa2002 (hoewel ik met smart wacht op een goed voetbalspel).

Meer mensen die veel online en op lan gamen?

Jeroen Groot
20-03-2002, 08:27
Ben begonnen met Commodore 64 en mijn favoriete spellen daarop waren: Giana Sisters, Teenage Mutant Ninja Turtles en Wintergames.
Daarna verder gegaan op de PC met Civ2, GP2, Duke Nukem 3D. Maar vooral veel plezier beleeft aan Worms 2 en Worms Armageddon en Fifa 99.
En af en toe nog even Donkey Kong gespeeld op de SNES van mijn zusje :D :D

tjon
20-03-2002, 08:43
Quake 1 heb ik jaren gespeeld totdat ik bijna niemand meer tegen kwam op de (multiplayer) Internet servers.....jammer

Daarna Quake 3 en Unreal T, machtig, gewoon dom knallu!

Sinds kort zit ik als een gek Return to Castle Wolfenstein en C&C Renegade te spelen.....

Ik overweeg om een PS te gaan kopen, maar na de introductie van de Xbox weet ik het even niet. Kan iemand met ervaring me vertellen waarom ik een PS of een Xbox zou moeten kopen....wat zijn de voordelen en nadelen van de 2?

Txs,
Tjon

Jeroen Driessen
20-03-2002, 08:50
Na mijn SEGA 16-bit Megadrive is er een hele tijd geen console geweest, alleen de PC. Sinds een halfjaar heb ik een PS2, maar die gebruik ik voornamelijk voor DVD's. Games zijn nogal duur en als ik er eenmaal achter zit werken ze nogal verslavend. Maar pas heb ik toch weer een game gekocht: Metal Gear Solid 2. Erg gaaf spel moet ik zeggen (ik heb MGS1 nooit gespeeld...).
Op de PC waren mijn favorieten Half-Life, Red Alert 2 en GP3. Door mijn trage PC kon ik de nieuwere spellen helaas niet meer doen.
Ik ben nu nog aan het wachten op een strak F1 spel op de PS2, met het seizoen 2002...en eventueel nog iets in de sfeer van MSG2.

Scorpion
20-03-2002, 09:09
Voordelen en nadelen van de Xbox en PS2??

Nou ze zijn allebei heel erg groot en lawaaierig.
-PS2 heeft meer games
-Xbox heeft mooiere games
-Xbox heeft een snellere chip, maar die is erg gevoelig voor "burn-outs"
-PS2 .......

Kweet het niet meer
Ik weet alleen dat ik een gamecube ga halen omdat:
-Nintendo goeie bedrijven heeft gecontracteerd.
-Hij is klein en superstil
-Ze hebben heel erg veel ervaring in games
-Starwars Rogue Leader2
-Breedband adapter
-over een paar maandjes een ZEER ruime keuze uit allerlei spellen voor jong en oud
-Heel veel exclusieve spellen waaronder resident evil.
-Verkrijgbaar in verschillende kleuren waaronder zwart,goud,zilver,paars en noem maar op, dus voor ieder wat wils

Sander Meijer
20-03-2002, 09:14
... XBOX met z'n 25 games nu al mooiere spellen. !!?!

Van mij mag het ding opsodemieteren. ... M$ moet niet overal de vinger in hebben.

Scorpion
20-03-2002, 11:04
Ik vind die hele xbox niks aan, ik vind het een lelijk, groot ding wat heel erg veel lawaai maakt. maar de spellen zien er beter uit dan die op de PS2.
En microsoft....who cares about microsoft, die gaan echt niet de markt veroveren met een computertje als de xbox hoor.

Rob P.
20-03-2002, 11:06
Voordelen en nadelen van de Xbox en PS2??
Ik weet alleen dat ik een gamecube ga halen omdat:
1-Nintendo goeie bedrijven heeft gecontracteerd.
2-Hij is klein en superstil
3-Ze hebben heel erg veel ervaring in games
4-Starwars Rogue Leader2
5-Breedband adapter
6-over een paar maandjes een ZEER ruime keuze uit allerlei spellen voor jong en oud
7-Heel veel exclusieve spellen waaronder resident evil.
8-Verkrijgbaar in verschillende kleuren waaronder zwart,goud,zilver,paars en noem maar op, dus voor ieder wat wils

Ok, jij bent dus duidelijk voor de cube, en ik wil je ook niet afzeikenb ofzo maar:

1- Sony ook, (Square, Konami)
2- PS2 is ook stil, en maakt de grootte serieus iets uit?
3- Sony inmiddels ook wel
4- Gran Turismo 3, FFX, MGS2
5- Yep, krijgt de PS2 ook
6- dat geld denk ik voor elke console wel...alhoewel met de xbox valt het maar te bezien
7- Inmiddels is al bekend dat alleen de eerste resident evil voorlopig nog exclusief is. Capcom heeft officieel bevestigd dat de volgende games ook gewoon op meerdere consoles te spelen zullen zijn. En dat ze eerst de verkoop van de Gamecube versie afwachten, om te kijken of ze de eerste versie van RE "exclusief" houden. (Zie R.E. Code Veronica)
8- Volgens mij is dit totaal niet belangrijk, maar de PS2 is inmiddels ook in een gelimiteerde oplage verkrijgbare in meerdere kleuren.

Maar het allerbelangrijkst....Is dat een PSV shirt??

Scorpion
20-03-2002, 11:46
Ik heb die PS2 gehoord en gezien, en ja, ik vind heb veel te groot, super lelijk en hij maakt wel degelijk heel veel lawaai voor een spelcomputer.

En over mijn shirt....kijk maar eens goed, dan zie je het vanzelf!

Scorpion
20-03-2002, 11:51
trouwens mooie set dvd's heb je daar.
Ik wil jouw ook niet afzeiken, maar je moet ze over een maandje maar eens bij elkaar zetten (PS2 en gamecube) dan merk je het vanzelf wel) ik heb de PS2 bespeeld en een import Cube. daarom weet ik al dat ik ook een europeese cube ga halen.
maar als jij PS2 zo geweldig vind, heb ik helemaal geen problemen mee.


Mijn dvd's ---->http://communities.msn.com/ScorpionsDomain/dvd.msnw

Mijn bioscoopje --->http://communities.msn.com/ScorpionsDomain/yourwebpage.msnw

Laurens-Jan
20-03-2002, 12:01
5- Yep, krijgt de PS2 ook

Wow, na 2 jaar al? :confused:

Rob P.
20-03-2002, 13:53
Originally posted by Scorpion
maar als jij PS2 zo geweldig vind, heb ik helemaal geen problemen mee.


kooknie....ik heb alleen nog Luigi's mansion gespeeld en het zag er best wel goed uit (het zijn natuurlijk nog maar eerste generatie spellen, dus..)
maar tot nu toe ben ik (nog) tevreden met m'n PS2. Kijken hoe het zit als ik MGS 2 stukgespeeld heb:D