PDA

Bekijk de volledige versie : ik wil een surround systeem kopen....



mudsliptones
05-01-2006, 16:13
Hallo

ik ben een verfent filmliefhebber en wil na men aankoop van een thompson 82cm breedbeeld tv een surroundsysteem kopen

maar ik heb wat vragen hierover


ik heb altijd een dvd speler gehad die boven en onder een zwarte rand heeft, men tv kan dit inzoomen, maar de ondertiteling valt juist in dit zwarte gebied. Waardoor ik eigenlijk steed op een smal beeld zit te staren. Mijn tv staat op 19:9 dus hier ligt het niet aan. Bestaan er DVDs die dit effect niet hebben, die de ondertiteling volledig in beeld steken?
Bij bv the matrix heb ik dit effect niet, maar dat is dan toch de enige dvd film die ik heb die dit niet heeft

welke merken zijn goed? mijn budget ligt rond de 300-350 euro
ik wil er 1 met een subwoofer, zowieso

ik kan de boxen niet ophangen dus ik zou een systeem willen waarop de boxen kunnen staan en dat dan verstelbaar is in de hoogte omdat we met een opstapje zitten (misschien appart kopen?)

en is draadloos aan te raden? kan de kabels wel kwijt als het echt moet maar draadloos zou makkelijker zijn


alvast bedankt

hans

mark_a
05-01-2006, 16:27
Ten eerst welkom op dit forum!

Misschien kan je volgende met Hoofdletters schrijven en met correct Nederlands.

Verder valt ondertiteling vaak in een zwart vak. Het lijkt me ook dat je tv op 16:9 staat en niet op 19:9.

Verder moet je je verhaal verduidelijken. Wat wil je allemaal nieuw wilt: DVD speler, Receiver etc. We hebben hier geen zin om je bericht eerst te ontcijferen.

JCL
05-01-2006, 16:30
Je oude DVD speler heb je dan waarschijnlijk gewoon verkeerd afgesteld, of je TV een van de 2, iedere DVD speler moet op iedere TV gewoon normaal beeld geven met of zonder zwarte balken onder OF naast, nooit beide. Draadloos is altijd af te raden, binnen het budget waar je het over hebt ook niet te koop. Het genoemde budget is zeker niet veel dus verwacht er niet het beste van het beste van, dat is gewoon te hoog gegrepen. Als je de luidsprekers (satalietjes) op een stand wil zetten dan kan dat ook nog wel eens problemen gaan geven, 2 stands kosten al snel €100 en als je er daar 4 van moet hebben, dan blijft er weinig / niks meer over. Heel misschien heb je het kleinste AV-pack van Yamaha voor dit budget, anders zou ik overwegen om 2e hands te gaan kopen.

Nog 1 ding, waarom wil je persee een subwoofer? Het wordt wel noodzakelijk omdat je altijd op satalietjes terugvalt maar ik ken heel wat combinaties die een stuk beter klinken zonder met name in stereo!

Hotsparky
05-01-2006, 16:31
Om even op je vragen terug tekomen over het geluid. Wat zijn je eisen?

Is het alleen voor films?
Is het ook voor muziek?
Hoe belangrijk vind je de geluidskwaliteit?

Je moet wel bedenken dat van alle sets in jouw prijsklasse geen wonderen moet verwachten. Je komt dan altijd in de 'all in one' sets trecht.

Maar laat eerst maar even weten hoe je deze vragen beantwoord.

JCL
05-01-2006, 16:39
daar ben ik het ook mee eens, daarom ben ik er zelf ook niet op ingegaan.

Phil
05-01-2006, 16:45
Ik vind wel dat mark_a wat tactvoller mag zijn in zijn spraak. Die jongen is nog maar net op het forum en hij heeft waarschijnlijk nog niet veel ervaring in hometheatre. In plaats van hem "nederlands te leren schrijven" denk ik dat het beter is hem stap voor stap te vragen wat hij juist bedoeld. Dank u.

mark_a
05-01-2006, 17:34
Ik vind wel dat mark_a wat tactvoller mag zijn in zijn spraak. Die jongen is nog maar net op het forum en hij heeft waarschijnlijk nog niet veel ervaring in hometheatre. In plaats van hem "nederlands te leren schrijven" denk ik dat het beter is hem stap voor stap te vragen wat hij juist bedoeld. Dank u.

Ik heb al met hoofdletters leren schrijven toen ik nog klein was. Weet niet hoe het met jou zit. Dit heeft niks te maken of je wel of niet wat weet over het hele Home Theater gebeuren.

mudsliptones
05-01-2006, 18:46
Ik weet inderdaad niet veel van deze systemen, maar geen paniek, ik heb reeds een ander forum gevonden waar men wel vriendelijk is.
GGGGGGGGGGGGoededag!!

jollykart
05-01-2006, 19:06
Ik vind wel dat mark_a wat tactvoller mag zijn in zijn spraak. Die jongen is nog maar net op het forum en hij heeft waarschijnlijk nog niet veel ervaring in hometheatre. In plaats van hem "nederlands te leren schrijven" denk ik dat het beter is hem stap voor stap te vragen wat hij juist bedoeld. Dank u.

Ik heb al met hoofdletters leren schrijven toen ik nog klein was. Weet niet hoe het met jou zit. Dit heeft niks te maken of je wel of niet wat weet over het hele Home Theater gebeuren.

Man dat is juist helemaal hip :twisted:. Zo veel mogelijk fonetisch schrijven want dan hoef je helemaal niet meer na te denken. Dat is lekker makkelijk en je verwacht gewoon van iemand anders dat hij wat meer moeite doet om te lezen.
Als hij dat niet doet, is hij onbeleefd en onvriendelijk :nono:. De wereld op z'n kop.

Gelukkig zijn er blijkbaar fora waar je wel in lekkere domme MSN taal vragen kunt stellen. Soort zoekt soort. :lol:

mark_a
05-01-2006, 19:35
Ik vind wel dat mark_a wat tactvoller mag zijn in zijn spraak. Die jongen is nog maar net op het forum en hij heeft waarschijnlijk nog niet veel ervaring in hometheatre. In plaats van hem "nederlands te leren schrijven" denk ik dat het beter is hem stap voor stap te vragen wat hij juist bedoeld. Dank u.

Ik heb al met hoofdletters leren schrijven toen ik nog klein was. Weet niet hoe het met jou zit. Dit heeft niks te maken of je wel of niet wat weet over het hele Home Theater gebeuren.

Man dat is juist helemaal hip :twisted:. Zo veel mogelijk fonetisch schrijven want dan hoef je helemaal niet meer na te denken. Dat is lekker makkelijk en je verwacht gewoon van iemand anders dat hij wat meer moeite doet om te lezen.
Als hij dat niet doet, is hij onbeleefd en onvriendelijk :nono:. De wereld op z'n kop.

Gelukkig zijn er blijkbaar fora waar je wel in lekkere domme MSN taal vragen kunt stellen. Soort zoekt soort. :lol:

Misschien worden we oud ben tenslote al 20 :lol:. Maar hij of zij heeft een ander forum gevonden om MSN taal uit te slaan. Dus tot ziens en succes met je keuze.

Herjan
06-01-2006, 09:24
Aangezien T.S. is vertrokken naar elders, sluit ik deze thread.