PDA

Bekijk de volledige versie : Upgrade voor verbeterde stereo weergave Marantz/Elac



Rob Eric Blank
05-01-2006, 19:06
Ik heb een HT set bestaande uit de volgende componten:
Receiver:Marantz SR7000
DVD + SACD -speler:Philips DVP5500S/00
Frontspeakers:Elac 105-II
Rear:Elac 101-II
Center:Elac C101-II

Deze set klinkt redelijk muzikaal en met films ben ik meer dan tevreden. Ik ben aangestoken door de upgraderitus en wil mij set verbeteren (op stereo weergave). Ik zat te denken aan de volgende upgrades:

1. Andere DVD SACD -Speler die ik kan gebruiken als DVD speler en als CD speler. De DAC's aanboord van deze speler wil ik gebruiken om het digitale signaal van het medium te decoderen en dit analoog naar mijn Receiver te sturen (die dan alleen als versterker gebruikt wordt).

2. Een Stereo versterker aansluiten op mijn Front speakers en mijn receiver als voor-versterker gebruiken voor deze kanalen (de andere kanalen blijven ongewijzigd).

3. Andere front speakers aanschaffen. Kan een verbetering zijn, maar mogelijk is de homogeniteit van mn set is verloren.

4. Een subwoofer en deze ook voor stereo gebruiken maar in praktijk is het moeilijk inregelen en plaatsen. De rust van speakers zou er mogelijk wel mee gebaat zijn. Alleen zou ik er eigenlijk 2 moeten aanschaffen voor een mooi stereo beeld.

Wat is wijsheid? Voor meer details over mijn set zie http://my.hifi.nl/index.php?user=1445

Johan van den D.
05-01-2006, 19:55
Ik ben aangestoken door de upgraderitus :mrgreen:

1. Andere DVD SACD -Speler die ik kan gebruiken als DVD speler en als CD speler. De DAC's aanboord van deze speler wil ik gebruiken om het digitale signaal van het medium te decoderen en dit analoog naar mijn Receiver te sturen (die dan alleen als versterker gebruikt wordt).Is het niet beter om er een goede cd speler bij te kopen die gebruik maakt van goede dac,s.
Wellicht dat hier een beter resultaat mee te behalen valt.

3. Andere front speakers aanschaffen. Kan een verbetering zijn, maar mogelijk is de homogeniteit van mn set is verloren.Wanneer je goede speakers koopt zal dit zeker voor stereo een verbetering kunnen zijn.
Echter behaal je het meeste effect als je dit in combinatie met één van de andere dingen laat samenlopen.
De homogeniteit zal er voor je ht niet beter op worden inderdaad.

4. Een subwoofer en deze ook voor stereo gebruiken maar in praktijk is het moeilijk inregelen en plaatsen. De rust van speakers zou er mogelijk wel mee gebaat zijn. Alleen zou ik er eigenlijk 2 moeten aanschaffen voor een mooi stereo beeld.
Een subwoofer is inderdaad een lastig verhaal bij stereo maar kan zowel positief als negatief uitwerken.

Hotsparky
05-01-2006, 20:15
Ik heb sinds een paar dagen ook een losse cd speler bij mijn set staan. Het zal je verbazen hoeveel beter een losse cd speler cd's afspeelt in vergelijking met een dvd speler.

Uiteraard moet je het wel in verhouding hebben. Als je een dvd speler van 800 euro hebt staan zal deze uiteraard cd's beter afspelen dan een losse cd speler van 100 euro.

R Klemkerk
05-01-2006, 20:18
Ik heb sinds een paar dagen ook een losse cd speler bij mijn set staan. Het zal je verbazen hoeveel beter een losse cd speler cd's afspeelt in vergelijking met een dvd speler.

Uiteraard moet je het wel in verhouding hebben. Als je een dvd speler van 800 euro hebt staan zal deze uiteraard cd's beter afspelen dan een losse cd speler van 100 euro.

roep dat maar niet al te hard hoor! De meeste dure dvd spelers zijn zo duur door de video processoren die erin zitten, en niet om de geweldige geluids DAC's, echter zijn er natuurlijk wel uitzonderingen ;), maar die heb je altijd. :wink:

Hotsparky
05-01-2006, 20:34
Ja ok dat is wel zo alleen mag ik hopen dat als je een apparaat van 800 of duurder hebt staan dat die ook wel een leuk muziek cd'tje af kan spelen.

Ik hebt rouwens even gekeken naar die Philips dvd speler die je hebt. Ik denk zeker even gekeken naar de rest van je set dat je met een goede cd speler een heel eind komt. Marantz heeft ook hele mooie cd spelers.

Johan van den D.
05-01-2006, 20:56
Ja ok dat is wel zo alleen mag ik hopen dat als je een apparaat van 800 of duurder hebt staan dat die ook wel een leuk muziek cd'tje af kan spelen..Tuurlijk zal dat het geval zijn maar in de meeste gevallen zal een cd speler van €800,- het beter doen en dat is waar het nu even om gaat.
Geluid is immers al goed maar moet net wat beter gaan worden.

Alexander D
06-01-2006, 10:28
Waarom zou je twee subwoofers willen/moeten plaatsen voor een goed stereobeeld?

Mits je de cross-over niet te hoog zet heb je aan één (goede) sub echt wel voldoende.

Johan van den D.
06-01-2006, 10:32
Is zeker waar maar met twee eventueel kleinere subwoofers kan het toch beter uitpakken bij stereo weergave.
Echter noodzakelijk is het niet om er twee te nemen, wel zijn het de puntjes op de i.

Rob Eric Blank
06-01-2006, 16:52
@ Duijmelinck
Ik heb wel eens vaker sets gehoord met een subwoofer en ik on het geluid localiseren van deze sub. Dat gaat tenkoste van de sound stage van de speakers. En de plaatsing van een sub is niet altijd makkelijk.

Alexander D
06-01-2006, 20:05
@ Duijmelinck
Ik heb wel eens vaker sets gehoord met een subwoofer en ik on het geluid localiseren van deze sub. Dat gaat tenkoste van de sound stage van de speakers. En de plaatsing van een sub is niet altijd makkelijk.

Nee, dat klopt de plaatsing van de sub is niet altijd makkelijk. Daarom maakt het plaatsen van twee het subs het ook niet makkelijker.

Als je het geluid van de sub bij stereo kunt horen heb je hem of veels te hard staan of de crossover gewoon veel te hoog. Mits eea goed afgesteld is hoeft 1 sub echt geen probleem te zijn.

Mijn eigen voorkeur gaat naar stereo zonder sub maar helaas is dat voor mij met m'n huidige speakers geen optie (Quad 11L). Toch ben ik met het resultaat in combinatie met met Rel sub meer dan tevreden.

Rob Eric Blank
10-01-2006, 16:24
Ik zal de optie van een subwoofer laten vallen. Mijn speakers geven genoeg (althans dat is mijn mening) laag weer, de weergave zou rustiger kunnen worden met een subwoofer. Mijn prioriteit zal uitgaan naar een cd-speler en mogelijk een andere eindversterker voor mijn front speakers.

Rob Eric Blank
08-02-2006, 17:12
Inmiddels dus een cd-speler aangeschaft en nu upgrade 2.....Of een stereo versterker en mn receiver als voorversterker gebruiken of andere front speakers.

Ik heb vorige week dezelfde front speakers gehoord die ik heb icm een goeie Marantz stereo versterker en ik hoorde dat de weergave toch stukken beter is dan wat mijn receiver klaar speelt. Ik denk dat ik andere bekabeling en misschien toch een stereo versterker ga aanschaffen.

Johan van den D.
08-02-2006, 17:30
Een compleet aparte stereo set was gemakkelijker......... :twisted:

Rob Eric Blank
08-02-2006, 18:02
Een compleet aparte stereo set was gemakkelijker......... :twisted: Wat betreft geluid is dit zeker het geval, alleen heb ik beperkte ruimte in mn huis. Het heeft al de nodige moete gekost om mijn vriendin te overtuigen van de vloerstaanders.....

Johan van den D.
08-02-2006, 18:06
Een compleet aparte stereo set was gemakkelijker......... :twisted: Wat betreft geluid is dit zeker het geval, alleen heb ik beperkte ruimte in mn huis. Het heeft al de nodige moete gekost om mijn vriendin te overtuigen van de vloerstaanders..... :mrgreen:

Seth__Gekko
09-02-2006, 14:47
Vooral liefblijven en af en toe de soundtrack van Titanic er op afspelen...heheh

Rob Eric Blank
09-02-2006, 16:41
Vooral liefblijven en af en toe de soundtrack van Titanic er op afspelen...hehehGelukkig houd ze van art-house films en klassiekers!
Ze is nu zelfs BoB verslaafd.

Seth__Gekko
09-02-2006, 16:49
Heerlijk hè die BoB.

Die heb ik samen met mijn vriendin op de T.V. gevolgd.

Ik heb BoB nu in totaal een stuk of 7 keer compleet bekeken, 1 woord s-u-p-e-r

Rob Eric Blank
13-04-2006, 10:03
Uiteindelijk is er een subwoofer gekomen en v.d.Hul Royal Jade bekabeling op alle 3 de front kanalen. De sub is vooral fijn tijdens films en laat deze heel subtiel (eigenlijk onhoorbaar) meespelen tijdens stereo weergave.
Nu denk ik er toch aan om mogelijk een andere receiver of toch een stereo versterker aan te schaffen.......LASTIG

Simon Elzinga
15-04-2006, 00:51
Marantz heeft ook hele mooie cd spelers.
Ben ik helemaal met je eens, ik gebruik zelf een Marantz CC-870, een jukebox voor 100 CDs.
Zelf uitkiezen, welke cd je afspeelt.

Simon Elzinga
15-04-2006, 00:53
Uiteindelijk is er een subwoofer gekomen en v.d.Hul Royal Jade bekabeling op alle 3 de front kanalen. De sub is vooral fijn tijdens films en laat deze heel subtiel (eigenlijk onhoorbaar) meespelen tijdens stereo weergave.
Nu denk ik er toch aan ommogelijk een andere receiver of toch een stereo versterker aan te schaffen.......LASTIG
Hoezo ? Voldoet die SR-7000 dan niet aan de Subwoofer behoeften ?

Rob Eric Blank
15-04-2006, 08:38
Uiteindelijk is er een subwoofer gekomen en v.d.Hul Royal Jade bekabeling op alle 3 de front kanalen. De sub is vooral fijn tijdens films en laat deze heel subtiel (eigenlijk onhoorbaar) meespelen tijdens stereo weergave.
Nu denk ik er toch aan ommogelijk een andere receiver of toch een stereo versterker aan te schaffen.......LASTIG
Hoezo ? Voldoet die SR-7000 dan niet aan de Subwoofer behoeften ?Ja dat zeker wel, alleen voor stereo weergave is deze receiver niet optimaal (niet slecht, maar kan beter)

Edgar Smit
18-04-2006, 15:11
Rob,

Deze versterker (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/versterkers/24921521.html) (als hij nog te koop is en je vindt het niet erg om een oud model te nemen) klinkt in stereo echt goed (heb zelf ook nog steeds staan).

Het is een van de laatste modellen van Sansui en zal rond de 16 jaar oud zijn. Als er net zo goed mee is omgegaan als met de mijne, zal hij nog steeds zeer goed klinken en ben je voor een prikkie klaar.

Rob Eric Blank
18-04-2006, 16:33
Ik zag ook al wat mono-blokken van Marantz, lijkt mij misschien ook wel een goed idee.

Edgar Smit
19-04-2006, 08:50
Is inderdaad ook een optie.
Ik zou ook eens kijken bij koopjeskelders of dat soort dingen, daar kun je soms voor relatief weinig geld aan heel mooi stereospul komen, de kelder bij correct heeft altijd heel wat staan.

Ik zag ook al wat mono-blokken van Marantz, lijkt mij misschien ook wel een goed idee.

Rob Eric Blank
02-05-2006, 10:13
Ik heb alweer eens verder geboden en gekeken.
Misschien een Marantz PM-17 MK II of toch een stel mono blokken. De laatste optie is ook het makkelijkst met aansluiten e.d. en in gebruik, maar de zoektocht gaat verder!

Alexander D
02-05-2006, 14:11
Ik heb alweer eens verder geboden en gekeken.
Misschien een Marantz PM-17 MK II of toch een stel mono blokken. De laatste optie is ook het makkelijkst met aansluiten e.d. en in gebruik, maar de zoektocht gaat verder!

Stond er op hifi.nl niet een tweedehands SR-15 te koop?

Rob Eric Blank
02-05-2006, 14:32
Ik heb alweer eens verder geboden en gekeken.
Misschien een Marantz PM-17 MK II of toch een stel mono blokken. De laatste optie is ook het makkelijkst met aansluiten e.d. en in gebruik, maar de zoektocht gaat verder!

Stond er op hifi.nl niet een tweedehands SR-15 te koop?Nee, er zocht wel iemand een SR-15.
Oja de kleur is ook wel essentieel (voor mij). Ik wil alleen zwarte componenten. Mono blokken zijn financieel wel het aantrekkelijkst.......

Alexander D
02-05-2006, 15:33
Ik heb alweer eens verder geboden en gekeken.
Misschien een Marantz PM-17 MK II of toch een stel mono blokken. De laatste optie is ook het makkelijkst met aansluiten e.d. en in gebruik, maar de zoektocht gaat verder!

Stond er op hifi.nl niet een tweedehands SR-15 te koop?Nee, er zocht wel iemand een SR-15.
Oja de kleur is ook wel essentieel (voor mij). Ik wil alleen zwarte componenten. Mono blokken zijn financieel wel het aantrekkelijkst.......

Die moet je echt gaan luisteren. Ik verwacht dat het een behoorlijke verbetering zal zijn met je receiver.

Rob Eric Blank
04-05-2006, 08:38
Het worden de Mono blokken.Gister even bij Studio Wilbert (te Utrecht) http://www.wilbert.nl binnen gelopen en aan het kijken geweest voor versterkers. Er was wel een mooie 5 kanaals Rotel, alleen boven mijn budget.
Ook eindelijk de B&W 802D speakers beluisterd. Wat een mooie apparaten en top geluidje eruit.Ik hou het bij mijn Elac met een nu een stelletje mono blokken!

Romius
04-05-2006, 10:00
Ik heb nog een prachtige Denon stereo versterker voor je Rob :P , staat in het verkoopforum :)

Rob Eric Blank
04-05-2006, 10:03
Ik heb nog een prachtige Denon stereo versterker voor je Rob :P , staat in het verkoopforum :)Ik zag het, maar ik ben niet zo gek op de klank van Denon. Helemaal niet icm mijn Elac speakers. Marantz Mono blokken passen daardoor klanktechnisch makkelijker in het geheel, met een verbetering van (vooral) de stereo weergave.

Romius
04-05-2006, 10:10
Ik heb nog een prachtige Denon stereo versterker voor je Rob :P , staat in het verkoopforum :)Ik zag het, maar ik ben niet zo gek op de klank van Denon. Helemaal niet icm mijn Elac speakers. Marantz Mono blokken passen daardoor klanktechnisch makkelijker in het geheel, met een verbetering van (vooral) de stereo weergave.

Toch vond ik deze Denon met mijn Elacs wel erg goed klinken, maar met de AVR receiver van Denon niet echt nee. Maar ik denk ook wel dat die monoblokken zeker goed gaan klinken ja.

Rob Eric Blank
04-05-2006, 10:15
Ik heb nog een prachtige Denon stereo versterker voor je Rob :P , staat in het verkoopforum :)Ik zag het, maar ik ben niet zo gek op de klank van Denon. Helemaal niet icm mijn Elac speakers. Marantz Mono blokken passen daardoor klanktechnisch makkelijker in het geheel, met een verbetering van (vooral) de stereo weergave.

Toch vond ik deze Denon met mijn Elacs wel erg goed klinken, maar met de AVR receiver van Denon niet echt nee. Maar ik denk ook wel dat die monoblokken zeker goed gaan klinken ja.Mijn geluid il ik een een HT setting wel homogeen laten klinken. Dat is de keuze geweest voor de mono blokken. Ook geluisterd naar Densen (mmoi design) en deze klinken vergelijkbaar met Marantz, alleen daar prate ik over 1500 euro voor een eindversterker.

Albert Kostwinder
04-05-2006, 10:16
Een compleet aparte stereo set was gemakkelijker......... :twisted:

gemakkelijker maar lang niet altijd beter.... :twisted: :twisted:

Rob Eric Blank
04-05-2006, 10:37
Een compleet aparte stereo set was gemakkelijker......... :twisted:

gemakkelijker maar lang niet altijd beter.... :twisted: :twisted:Vaak wel beter, alleen een beetje lastig te plaatsen in mijn huis. Heb helaas geen groot huis en kan moeilijk 2 sets in het huis neerzetten......tot mijn spijt. En anders accepteerd mijn vriendin dat denk ik erg moielijk.

Albert Kostwinder
04-05-2006, 10:47
Rob, je moet gewoon geduld hebben. Langzaam opvoeren en telkens een stapje verder. Dan kom je ooit op een punt dat de laatste weerstand afneemt.... :D

Rob Eric Blank
04-05-2006, 10:50
Rob, je moet gewoon geduld hebben. Langzaam opvoeren en telkens een stapje verder. Dan kom je ooit op een punt dat de laatste weerstand afneemt.... :DHaha, lukt al een beetje.....In het begin...."Wat is die versterker groot en die speakers ook"
Nu - "Staat toch wel mooi bij die meubels. Komt wel mooi geluid uit, beter dan die compacte spullen."

Het gaat dus beter....
Nu ff die B&W nautilus het huis in lullen, voor het geval mijn budget dat over 150 jaar toe laat....;-)

Rob Eric Blank
11-05-2006, 15:28
Mijn Ma500 monoblokken staan nu lekker te spelen. Dit geeft een enorme verbetering in de stereo weergave op. Meer lucht rondom de instrumenten en ook een bredere geluidsstage. Er wordt nu veel meer uit de Elac's gehaald. Het verschil tussen mijn cd speler en dvd speler wordt ook nog beter duidelijk. I am a happy man!!!!;-)

koop van der Schaaf
30-05-2006, 22:15
rob ik zag in een ander topic dat je inmiddels net als ik de marantz MA 500 blokken heb staan,kan jij deze wel aansturen met de marantz recever in een standby functie.
dit kan helaas niet met pioneer ben wel benieuwd of dat met alle recevers van marantz kan
groet koop

Rob Eric Blank
31-05-2006, 07:26
rob ik zag in een ander topic dat je inmiddels net als ik de marantz MA 500 blokken heb staan,kan jij deze wel aansturen met de marantz recever in een standby functie.
dit kan helaas niet met pioneer ben wel benieuwd of dat met alle recevers van marantz kan
groet koopNope,
je receiver wordt gebruikt als voorversterker en moet dus daadwerkelijk aan staan. Het is dus heel normaal dat je receiver aan moet blijven staan.

El-Jorge
31-05-2006, 07:51
rob ik zag in een ander topic dat je inmiddels net als ik de marantz MA 500 blokken heb staan,kan jij deze wel aansturen met de marantz recever in een standby functie.
dit kan helaas niet met pioneer ben wel benieuwd of dat met alle recevers van marantz kan
groet koopNope,
je receiver wordt gebruikt als voorversterker en moet dus daadwerkelijk aan staan. Het is dus heel normaal dat je receiver aan moet blijven staan.

Logisch toch, de monoblocken zijn toch alleen voor eindversterking?

Rob Eric Blank
31-05-2006, 07:56
rob ik zag in een ander topic dat je inmiddels net als ik de marantz MA 500 blokken heb staan,kan jij deze wel aansturen met de marantz recever in een standby functie.
dit kan helaas niet met pioneer ben wel benieuwd of dat met alle recevers van marantz kan
groet koopNope,
je receiver wordt gebruikt als voorversterker en moet dus daadwerkelijk aan staan. Het is dus heel normaal dat je receiver aan moet blijven staan.

Logisch toch, de monoblocken zijn toch alleen voor eindversterking?YEP en dat doen ze goed ;-)

koop van der Schaaf
31-05-2006, 21:54
hallo Rob

ik heb het verkeerd geformuleerd ik bedoel als je de recever uit de standby haald gaan bij jou de mono blokken dan ook aan .
ik las over deze mogelijkheid van de ma 500 in comby met een marantz recever .
ik moet de blokken handmatig uit en aan zetten maar op de blokken zit een aansluit mogelijkheid om de recever dat te laten doen .
ik hoop dat ik het nu wel goed geformuleerd heb
groet koop

Rob Eric Blank
01-06-2006, 07:48
hallo Rob

ik heb het verkeerd geformuleerd ik bedoel als je de recever uit de standby haald gaan bij jou de mono blokken dan ook aan .
ik las over deze mogelijkheid van de ma 500 in comby met een marantz recever .Ja ik heb die kabels niet aangesloten. Toevallig gister op het HTForum er met iemand over gesproken.
Mijn blokken zitten toch gekoppeld aan een mainswitch (evenals mijn sub, cd speler en dvd speler) dus die zet ik steeds aan voordat ik muziek ga beluisteren. Die Switch werkt helaas niet met een AB ;-)

Alexander D
01-06-2006, 08:27
hallo Rob

ik heb het verkeerd geformuleerd ik bedoel als je de recever uit de standby haald gaan bij jou de mono blokken dan ook aan .
ik las over deze mogelijkheid van de ma 500 in comby met een marantz recever .
ik moet de blokken handmatig uit en aan zetten maar op de blokken zit een aansluit mogelijkheid om de recever dat te laten doen .
ik hoop dat ik het nu wel goed geformuleerd heb
groet koop

Daar zit toch een zogenaamde d-bus aansluiting op. Als je die gebruikt gaan de blokken volgens mij aan als je de receiver aan zet.

Rob Eric Blank
01-06-2006, 08:43
hallo Rob

ik heb het verkeerd geformuleerd ik bedoel als je de recever uit de standby haald gaan bij jou de mono blokken dan ook aan .
ik las over deze mogelijkheid van de ma 500 in comby met een marantz recever .
ik moet de blokken handmatig uit en aan zetten maar op de blokken zit een aansluit mogelijkheid om de recever dat te laten doen .
ik hoop dat ik het nu wel goed geformuleerd heb
groet koop

Daar zit toch een zogenaamde d-bus aansluiting op. Als je die gebruikt gaan de blokken volgens mij aan als je de receiver aan zet.De D-Bus uitgang moet je van je receiver naar BLOK 1 aansluiten en van BLOK 1 een D-bus aansluiting naar BLOK 2 etc. etc.
Doe jij je receiver aan dan gaan de blokken aan en omgekeerd. Ik heb alleen maar 1 D-Bus kabel.....maar de meest simpele tulpjes doen het trucje ook ;-)

Dropveters kunnen dus nut hebben ;-)

koop van der Schaaf
01-06-2006, 21:48
hallo Rob

ik heb het verkeerd geformuleerd ik bedoel als je de recever uit de standby haald gaan bij jou de mono blokken dan ook aan .
ik las over deze mogelijkheid van de ma 500 in comby met een marantz recever .
ik moet de blokken handmatig uit en aan zetten maar op de blokken zit een aansluit mogelijkheid om de recever dat te laten doen .
ik hoop dat ik het nu wel goed geformuleerd heb
groet koop

Daar zit toch een zogenaamde d-bus aansluiting op. Als je die gebruikt gaan de blokken volgens mij aan als je de receiver aan zet.De D-Bus uitgang moet je van je receiver naar BLOK 1 aansluiten en van BLOK 1 een D-bus aansluiting naar BLOK 2 etc. etc.
Doe jij je receiver aan dan gaan de blokken aan en omgekeerd. Ik heb alleen maar 1 D-Bus kabel.....maar de meest simpele tulpjes doen het trucje ook ;-)

Dropveters kunnen dus nut hebben ;-)


maar dit werkt toch alleen bij marantz heb ik mij laten vertellen klopt dat ook ????
ik zou hier wel gebruik van willen maken mijn wederhelft vergeet steeds de mono blokken ook weer uit te zetten dus staan ze soms de hele dag aan
Hier wordt ik niet echt vrolijk van snap je
groet koop

Rob Eric Blank
02-06-2006, 08:09
maar dit werkt toch alleen bij marantz heb ik mij laten vertellen klopt dat ook ???? jep en ik heb....ja die mooie Marantz ;-)


ik zou hier wel gebruik van willen maken mijn wederhelft vergeet steeds de mono blokken ook weer uit te zetten dus staan ze soms de hele dag aan
Hier wordt ik niet echt vrolijk van snap je
groet koopDaar had mijn vriendin ook een handje van. Nu heb ik deze blokken via een schakelbaar verlengsnoer en die vergeet ze niet uit te zetten. Hte heeft wel even geduurd.
Voorheen kwam ik ook thuis en werd mijn hele huis warm gestookt door die blokken!

Rob Eric Blank
06-06-2006, 09:23
Ik heb nu een stel oude tulpjes opgesnort die nog in huis lagen. Yep de enige echte dropveteres en heb deze op de D-Bus van mijn receiver aangesloten en vervolgens naar mijn blokjes gelust. Zet ik de receiver uit (Stand-by) dan gaan ook de blokken in Stand-By. Handige!
Ja dropveters kunnen toch echt daadwerkelijk nut hebben. Ik kan deze natuurlijk ook vervangen door v.d. Hul D300 III, maar ik weet niet of de boel dan beter en mooier in de stand-by modus gaat dan nu, misschien toch upgraden ;-)

Seth__Gekko
06-06-2006, 22:04
Chic in de stand-by stand :wink:

A3aan
07-06-2006, 09:31
maar dit werkt toch alleen bij marantz heb ik mij laten vertellen klopt dat ook ???? jep en ik heb....ja die mooie Marantz ;-)
(...)Nu heb ik deze blokken via een schakelbaar verlengsnoer en die vergeet ze niet uit te zetten. Hte heeft wel even geduurd.
Voorheen kwam ik ook thuis en werd mijn hele huis warm gestookt door die blokken!
Er bestaan verdeeldozen die AUTOMATISCH schakelen. D.w.z. dat als het apparaat in het eerste stopcontact aan gaat alle andere stopcontacten ook aan gaan en als het apparaat in het eerste stopcontact (de receiver) uitgaat (of op standby) de andere apparaten ook uit gaan.
Handig bij de PC (voor scanner, boxjes, printer etc), maar ook voor een opstelling met mono-blokken.

prijs rond de €50, o.a. bij Praxis

Rob Eric Blank
16-09-2006, 15:31
Het upgrade vrius kriebelt en ik ben dit weekend bij mijn ouders en dus even bij mijn dealer naar binnen gestapt.

Toch weer wat veranderen en heb vandaag de nieuwe Elac FS-127 beluisterd en de Elac FS207.2 en FS208.2
De 208.2 vind ik eigenlijk net iets te dominant en erg stevig. Te vol naar mijn idee en de FS-127 en FS207.2 zijn goed te vergelijken, waarbij de FS207.2 net de snellere weergever lijkt dan de FS127.
Wat betreft looks.....FS127!!! WOW. Staat op 4 pootjes en heeft een down-firing bass reflex pport. De speaker helt een beetje naar achter en is een plaatje om te zien. Ik zag eerst de foto's en het leek mij niet, maar in het echt erg gaaf.
Voor 480 e/stuk zijn ze ook nog wel viendelijk geprijst. Dit is dus wel een mogelijke upgrade (voor begin 2007).

Alexander D
16-09-2006, 16:38
Die speaker ziet er inderdaad strak uit op het plaatje. Al is niet te zien dat ie wat naar achter helt.

Hobo heeft trouwens de 207 in de aanbieding voor € 549,-

Johan van den D.
16-09-2006, 16:39
Erg mooi design en zeker niet duur, als de kwaliteit ook nog goed is dan is het zeker een pracht speaker.

Rob Eric Blank
18-09-2006, 07:14
Die speaker ziet er inderdaad strak uit op het plaatje. Al is niet te zien dat ie wat naar achter helt.

Hobo heeft trouwens de 207 in de aanbieding voor € 549,-Op het plaatje zag je dat zeker niet. Vond ik extra mooi.
Die 207 is ook een optie, mijn dealer heeft die ook nog voor 520,- staan!
Alleen zal ik waarschijnlijk pas in januari aan het upgraden gaan....dus dan zal de 207 niet meer te krijgen zijn (ben ik bang).
Oja en mn vriendin vond de FS127 interieur technisch iets fijner........

Alexander D
18-09-2006, 08:07
Die speaker ziet er inderdaad strak uit op het plaatje. Al is niet te zien dat ie wat naar achter helt.

Hobo heeft trouwens de 207 in de aanbieding voor € 549,-Op het plaatje zag je dat zeker niet. Vond ik extra mooi.
Die 207 is ook een optie, mijn dealer heeft die ook nog voor 520,- staan!
Alleen zal ik waarschijnlijk pas in januari aan het upgraden gaan....dus dan zal de 207 niet meer te krijgen zijn (ben ik bang).
Oja en mn vriendin vond de FS127 interieur technisch iets fijner........

Waarom wachten tot januari...... (6)

Rob Eric Blank
18-09-2006, 11:52
Die speaker ziet er inderdaad strak uit op het plaatje. Al is niet te zien dat ie wat naar achter helt.

Hobo heeft trouwens de 207 in de aanbieding voor € 549,-Op het plaatje zag je dat zeker niet. Vond ik extra mooi.
Die 207 is ook een optie, mijn dealer heeft die ook nog voor 520,- staan!
Alleen zal ik waarschijnlijk pas in januari aan het upgraden gaan....dus dan zal de 207 niet meer te krijgen zijn (ben ik bang).
Oja en mn vriendin vond de FS127 interieur technisch iets fijner........

Waarom wachten tot januari...... (6)Iets met geld ofzo...... :( :shock:
En opeens begon mijn dealer of een Arcam A90......die als voorversterker gebruiken (en mn DVD speler als decoder) en de SR-7000 gebruiken als eindversterker. Ove een v.Medevoort, maarja dat zijn apparaten van 2000 euro of meer. Budget is helaas een issue.......en ik wil ook nog geld aan andere hobbies besteden.

Alexander D
18-09-2006, 12:09
Die speaker ziet er inderdaad strak uit op het plaatje. Al is niet te zien dat ie wat naar achter helt.

Hobo heeft trouwens de 207 in de aanbieding voor € 549,-Op het plaatje zag je dat zeker niet. Vond ik extra mooi.
Die 207 is ook een optie, mijn dealer heeft die ook nog voor 520,- staan!
Alleen zal ik waarschijnlijk pas in januari aan het upgraden gaan....dus dan zal de 207 niet meer te krijgen zijn (ben ik bang).
Oja en mn vriendin vond de FS127 interieur technisch iets fijner........

Waarom wachten tot januari...... (6)Iets met geld ofzo...... :( :shock:
En opeens begon mijn dealer of een Arcam A90......die als voorversterker gebruiken (en mn DVD speler als decoder) en de SR-7000 gebruiken als eindversterker. Ove een v.Medevoort, maarja dat zijn apparaten van 2000 euro of meer. Budget is helaas een issue.......en ik wil ook nog geld aan andere hobbies besteden.

Waarom die Arcam? Je hebt toch die monoblocken?

Johan van den D.
18-09-2006, 16:03
Als je de A90 gebruikt zal ik daar niet de Marantz als eind versterker voor gebruiken.
Zie dus niet in wat het voordeel ervan is waar de dealer op doelde.

Rob Eric Blank
18-09-2006, 16:20
Als je de A90 gebruikt zal ik daar niet de Marantz als eind versterker voor gebruiken.
Zie dus niet in wat het voordeel ervan is waar de dealer op doelde.Ik zou dan stereo winst halen (als eindversterker) en als voor versterker (met het optionele board, van een eurootje of 400) als voorversterker kunnen gebruiken. Dat kost wel 2000 euro, dus is het makkelijker om aan de AVR250 te gaan.
Laat ik mijzelf eerst maar even richten op speakers!

Johan van den D.
18-09-2006, 21:05
Ik betwijfel het met die winst maargoed.

Alexander D
18-09-2006, 21:36
Als je de A90 gebruikt zal ik daar niet de Marantz als eind versterker voor gebruiken.
Zie dus niet in wat het voordeel ervan is waar de dealer op doelde.Ik zou dan stereo winst halen (als eindversterker) en als voor versterker (met het optionele board, van een eurootje of 400) als voorversterker kunnen gebruiken. Dat kost wel 2000 euro, dus is het makkelijker om aan de AVR250 te gaan.
Laat ik mijzelf eerst maar even richten op speakers!

Als dat zoveel kost kun je net zo goed voor AVR300 of 350 gaan. Heb je fantastisch geluid en wat minder apparaten staan. :wink:

Rob Eric Blank
19-09-2006, 06:18
Als je de A90 gebruikt zal ik daar niet de Marantz als eind versterker voor gebruiken.
Zie dus niet in wat het voordeel ervan is waar de dealer op doelde.Ik zou dan stereo winst halen (als eindversterker) en als voor versterker (met het optionele board, van een eurootje of 400) als voorversterker kunnen gebruiken. Dat kost wel 2000 euro, dus is het makkelijker om aan de AVR250 te gaan.
Laat ik mijzelf eerst maar even richten op speakers!

Als dat zoveel kost kun je net zo goed voor AVR300 of 350 gaan. Heb je fantastisch geluid en wat minder apparaten staan. :wink:Ik hou dat idd ook in overweging.

Alexander D
19-09-2006, 08:12
Als je de A90 gebruikt zal ik daar niet de Marantz als eind versterker voor gebruiken.
Zie dus niet in wat het voordeel ervan is waar de dealer op doelde.Ik zou dan stereo winst halen (als eindversterker) en als voor versterker (met het optionele board, van een eurootje of 400) als voorversterker kunnen gebruiken. Dat kost wel 2000 euro, dus is het makkelijker om aan de AVR250 te gaan.
Laat ik mijzelf eerst maar even richten op speakers!

Als dat zoveel kost kun je net zo goed voor AVR300 of 350 gaan. Heb je fantastisch geluid en wat minder apparaten staan. :wink:Ik hou dat idd ook in overweging.

Een mooie tweedehands zilveren AVR350..... :wink:

Rob Eric Blank
19-09-2006, 11:32
Als je de A90 gebruikt zal ik daar niet de Marantz als eind versterker voor gebruiken.
Zie dus niet in wat het voordeel ervan is waar de dealer op doelde.Ik zou dan stereo winst halen (als eindversterker) en als voor versterker (met het optionele board, van een eurootje of 400) als voorversterker kunnen gebruiken. Dat kost wel 2000 euro, dus is het makkelijker om aan de AVR250 te gaan.
Laat ik mijzelf eerst maar even richten op speakers!

Als dat zoveel kost kun je net zo goed voor AVR300 of 350 gaan. Heb je fantastisch geluid en wat minder apparaten staan. :wink:Ik hou dat idd ook in overweging.Een mooie tweedehands zilveren AVR350..... :wink:Dat heb ik ook zeker in overweging, maar eerst geld voor speakers.
Dan weer wat fotospul....dan weer wat HT...etc.,etc.

Rob Eric Blank
25-09-2006, 07:41
Deze zouden het wel eens kunnen worden (de zwarte of zilveren)
http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

Alexander D
25-09-2006, 08:19
Grappig eigenlijk dat weer meer merken met een groundfiring bas komen.

Speakers zien er trouwens echt heel goed uit. 8)

Rob Eric Blank
25-09-2006, 09:32
Grappig eigenlijk dat weer meer merken met een groundfiring bas komen.

Speakers zien er trouwens echt heel goed uit. 8)In het echt zijn ze nog net een tikje mooier, omdat ze licht naar achter hellen.
Die groundfiring zie je idd bij veel meer merken, misschien een mode gril.

Johan van den D.
25-09-2006, 16:11
De looks zijn inderdaad bijzonder mooi, welke kleur heb je in gedachten ?

Rob Eric Blank
26-09-2006, 07:37
De looks zijn inderdaad bijzonder mooi, welke kleur heb je in gedachten ?Zilver of de zwarte.
Eigenlijk denk ik dat zwart net een stukje luxer eruit ziet. En in mijn interieur kan dat ook best. Zilver is in dit geval iets te glimmend, denk ik. Helaas alleen de zwarte ooit in het echt gezien. Nouja zwart, meer antraciet grijs.

Seth__Gekko
26-09-2006, 07:39
De looks zijn inderdaad bijzonder mooi, welke kleur heb je in gedachten ?Zilver of de zwarte.
Eigenlijk denk ik dat zwart net een stukje luxer eruit ziet. En in mijn interieur kan dat ook best. Zilver is in dit geval iets te glimmend, denk ik. Helaas alleen de zwarte ooit in het echt gezien. Nouja zwart, meer antraciet grijs.Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:

Rob Eric Blank
26-09-2006, 07:52
De looks zijn inderdaad bijzonder mooi, welke kleur heb je in gedachten ?Zilver of de zwarte.
Eigenlijk denk ik dat zwart net een stukje luxer eruit ziet. En in mijn interieur kan dat ook best. Zilver is in dit geval iets te glimmend, denk ik. Helaas alleen de zwarte ooit in het echt gezien. Nouja zwart, meer antraciet grijs.Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:Het is antraciet, dus valt mee. Mijn Rel die trekt volgens mij actief stof aan ;-)

Seth__Gekko
26-09-2006, 08:00
De looks zijn inderdaad bijzonder mooi, welke kleur heb je in gedachten ?Zilver of de zwarte.
Eigenlijk denk ik dat zwart net een stukje luxer eruit ziet. En in mijn interieur kan dat ook best. Zilver is in dit geval iets te glimmend, denk ik. Helaas alleen de zwarte ooit in het echt gezien. Nouja zwart, meer antraciet grijs.Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:Het is antraciet, dus valt mee. Mijn Rel die trekt volgens mij actief stof aan ;-)Juist die had je in mooi zilver moeten nemen :wink:

Rob Eric Blank
26-09-2006, 08:02
Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:Het is antraciet, dus valt mee. Mijn Rel die trekt volgens mij actief stof aan ;-)Juist die had je in mooi zilver moeten nemen :wink:Die was toen alleen erg slecht te verkrijgen.

Seth__Gekko
26-09-2006, 08:03
Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:Het is antraciet, dus valt mee. Mijn Rel die trekt volgens mij actief stof aan ;-)Juist die had je in mooi zilver moeten nemen :wink:Die was toen alleen erg slecht te verkrijgen.Argg...levertijden, dè smet op elke upgrade. :evil:

Rob Eric Blank
26-09-2006, 08:07
Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:Het is antraciet, dus valt mee. Mijn Rel die trekt volgens mij actief stof aan ;-)Juist die had je in mooi zilver moeten nemen :wink:Die was toen alleen erg slecht te verkrijgen.Argg...levertijden, dè smet op elke upgrade. :evil:En ik was ongeduldig en eigenlijk staat die zwarte ook erg goed. Grijs zou mooier zijn en nu beter matchen met mijn huidige speakers.....waarom denk je dat ik die andere Elac's wil ;-)

Seth__Gekko
26-09-2006, 08:14
Zwart is alleen wel een stukje stofgevoeliger hè :wink:Het is antraciet, dus valt mee. Mijn Rel die trekt volgens mij actief stof aan ;-)Juist die had je in mooi zilver moeten nemen :wink:Die was toen alleen erg slecht te verkrijgen.Argg...levertijden, dè smet op elke upgrade. :evil:En ik was ongeduldig en eigenlijk staat die zwarte ook erg goed. Grijs zou mooier zijn en nu beter matchen met mijn huidige speakers.....waarom denk je dat ik die andere Elac's wil ;-)**kuch** upgraderitis :unsure:

Rob Eric Blank
26-09-2006, 09:01
**kuch** upgraderitis :unsure:Yep, maar daar leid ik al tijden aan. Dit is een visuele en gehoormatige verbetering!

Seth__Gekko
26-09-2006, 09:02
**kuch** upgraderitis :unsure:Yep, maar daar leid ik al tijden aan. Dit is een visuele en gehoormatige verbetering! :D Zo is het maar net 8)

Edgar Smit
26-09-2006, 18:21
Rob, als je toch kuch upgraderitus kuch hebt, ga voor een jungson AV899C, rond de duizend euro maar dan heb je ook wat moois hoor.

Rob Eric Blank
26-09-2006, 19:13
Rob, als je toch kuch upgraderitus kuch hebt, ga voor een jungson AV899C, rond de duizend euro maar dan heb je ook wat moois hoor.Help....men praat mij van alles aan... :shock: :shock: :shock:
Nee het worden denk ik die Elacs.

R Klemkerk
26-09-2006, 21:29
Rob, als je toch kuch upgraderitus kuch hebt, ga voor een jungson AV899C, rond de duizend euro maar dan heb je ook wat moois hoor.Help....men praat mij van alles aan... :shock: :shock: :shock:
Nee het worden denk ik die Elacs.

En dan kom je erachter dat er veel meer uit te halen is met een nieuwe versteker!

Neem van mij aan, de stap om speakers te upgraden, is ook de stap om je apparatuur te upgraden ;)

Johan van den D.
26-09-2006, 22:21
Rob, als je toch kuch upgraderitus kuch hebt, ga voor een jungson AV899C, rond de duizend euro maar dan heb je ook wat moois hoor.Help....men praat mij van alles aan... :shock: :shock: :shock:
Nee het worden denk ik die Elacs.

En dan kom je erachter dat er veel meer uit te halen is met een nieuwe versteker!

Neem van mij aan, de stap om speakers te upgraden, is ook de stap om je apparatuur te upgraden ;)Dat is zeker waar, beide hebben een even groot aandeel in de uiteindelijke kwaliteit.

Rob Eric Blank
27-09-2006, 08:16
Rob, als je toch kuch upgraderitus kuch hebt, ga voor een jungson AV899C, rond de duizend euro maar dan heb je ook wat moois hoor.Help....men praat mij van alles aan... :shock: :shock: :shock:
Nee het worden denk ik die Elacs.

En dan kom je erachter dat er veel meer uit te halen is met een nieuwe versteker!

Neem van mij aan, de stap om speakers te upgraden, is ook de stap om je apparatuur te upgraden ;)Zeker, maar nu merk ik dat mijn speakers de limiterende factor zijn. Opzich logisch, deze waren maar 280/stuk.
En na mijn speakers misschien toch kijken voor een Arcam. Elac en Arcam matched erg lekker (heb ik bij mijn dealer mogen horen).

Rob Eric Blank
27-09-2006, 08:16
Rob, als je toch kuch upgraderitus kuch hebt, ga voor een jungson AV899C, rond de duizend euro maar dan heb je ook wat moois hoor.Help....men praat mij van alles aan... :shock: :shock: :shock:
Nee het worden denk ik die Elacs.

En dan kom je erachter dat er veel meer uit te halen is met een nieuwe versteker!

Neem van mij aan, de stap om speakers te upgraden, is ook de stap om je apparatuur te upgraden ;)Zeker, maar nu merk ik dat mijn speakers de limiterende factor zijn. Opzich logisch, deze waren maar 280/stuk.
En na mijn speakers misschien toch kijken voor een Arcam. Elac en Arcam matched erg lekker (heb ik bij mijn dealer mogen horen).

Alexander D
27-09-2006, 08:20
Of eventueel bij Marantz blijven. Is net zo'n goede match met Elac en tweedehands beter en dus tegen vriendelijkere prijzen verkrijgbaar. :wink:

Rob Eric Blank
27-09-2006, 08:43
Of eventueel bij Marantz blijven. Is net zo'n goede match met Elac en tweedehands beter en dus tegen vriendelijkere prijzen verkrijgbaar. :wink:Dat is zeker een optie, de SR7400 is nog wel een receiver waarover ik denk.
Maar eerst de Elac's en dan eens gaan luisteren naar Marantz vs. Arcam.