PDA

Bekijk de volledige versie : Advies aanschaf luidsprekers / ideeën?



patrix
06-01-2006, 11:03
Mijn huidige set klinkt goed voor films/dvd, maar niet voldoende voor stereo (radio/cd's). Vandaar dat ik momenteel aan het rond kijken ben naar wat nieuws.

Hierbij heb ik twee beperkingen:
- budget: zeg maar 2000 euri max
- vrouw: de boxen moeten zo klein mogelijk zijn

Qua receiver zat ik op basis van recenties en forum te denken aan:
- Marantz 4600/5600?
- Denon 1906/2106?
samen met de "bijpassende" dvd-spelers. Dit zal samen ongeveer 800 euro kosten. Dat betekent dat ik nog plusminus 1200 euro heb voor de rest, speakers en kabels.

Gisteren heb ik reeds een kleine stereo luistertest gedaan. Hierbij dacht ik eerst aan MS 904 (vond ik niet goed klinken) en de KEF KHT 2005.2 of MS Genie set. Deze beide laatste vond ik redelijk goed klinken, alhoewel de luisterruimte uiteraard niet geheel aansluit bij mijn woonkamer.

Heeft er iemand nog creatieve ideeën rekening houdend met bovenstaande beperkingen? Ik sta open voor allerlei suggesties!

Remo van Vuuren
06-01-2006, 11:35
Als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor een aparte stereo (eind)versterker met een losse cd-speler. Dan ben je veel goedkoper uit dan dat je gaat kijken voor een nieuwe DD-reciever en een nieuwe dvd-speler vooral omdat je aangeeft tevreden te zijn over je huidige set voor films. Ik heb zelf een Rotel RDV-1050 dvd-speler, maar vind deze qua cd-weergave minder goed klinken dan mijn oude Sony cd-speler (die toen wel in het hogere segment zat). Maw. een "goedkope" cd-speler kan beter klinken dan een dure dvd-speler. Een stereo-versterker wint het ook al snel van een 5.1-receiver.

De luidsprekers zul je toch zelf moeten gaan beluisteren in combinatie met je gekozen installatie. Dit verschilt nl. van persoon tot persoon. Wat voor de een mooi is kan de ander lelijk vinden.
Zorg er wel voor dat je nieuwe speakers enigzins passen in je bestaande set zodat je niet alles nieuw moet kopen.

Succes.

Alexander D
06-01-2006, 11:38
Je geeft aan dat je vooral iets nieuws zoekt voor cd's en stereo.

Dan zou ik zeker niet voor systemen als die van KEF en MS(Genie) kijken. Deze zijn zeer geschikt voor surround maar absoluut niet voor stereo, dat zou geen verbetering zijn.

Dan kun je inderdaad beter, zoals Remo al aangeeft, voor een aparte stereoset kijken. :wink:

Remo van Vuuren
06-01-2006, 11:47
Een andere reden dat stereo en ht niet goed samen gaan is de beleving. Bij films wil je midden in de film zitten en dan klinkt een "scherpe" set beter dan een warm klinkende set die veel beter bij stereo past. Vandaar dat de ht-setjes vaak best goed klinken als je film kijkt maar totaal de plank misslaan bij het luisteren van muziek (geen body bv.).

Warm klinkende audiomerken zijn bv. Denon of Rotel in combinatie met bv. B&W-speakers. Deze combinaties zijn echter minder geschikt voor films is mijn bescheiden mening. Ik heb zelf een Rotel - B&W combinatie en heb tijdens de films de treble best flink omhoog gezet om wat meer scherpte te verkrijgen. Bij stereo is de versterker gewoon neutraal ingesteld.

Yamaha is dan weer een scherper klinkend merk.

Het ligt er gewoon aan wat je wilt.

Wellicht zijn er mensen die dit lijstje wat kunnen aanvullen.

Johan van den D.
06-01-2006, 12:22
Gezien het feit dat ie de KEF KHT 2005.2 of MS Genie set goed vond klinken zal ik voor de speakers de volgende eens willen adviseren.
Anthony Gallo (http://www.anthonygallo.co.uk/micro/nucleus-micro.php)
Zijn immers nog stukken beter.

Rob Eric Blank
06-01-2006, 17:02
Bij veel (actie) films prefereert men een set die agressief is (Sony is wat dat betreft erg goed). Zelf kijk ik films waar muziek een belangrijke rol speelt en dan is een muzikale ht erg fijn. Mijn Marantz is geen agressieve Receiver, maar wat betreft muziek weergave heb ik niets te klagen!

pborgonjen
06-01-2006, 20:39
Er is blijkbaar iets misgegaan met m'n account, vandaar dat ik nu onder een nieuw account verder ga. Patrix --> pborgonjen .....

Alvast een korte reactie op bovenstaande antwoorden.
- het aanschaffen van een extra (stereo)set vervalt omdat het aantal boxen (en andere apparaten) dan meer toe neemt dan mijn vrouw wenselijk vindt. Het idee op zich is echter zeer goed.
- het merk Anthony Gallo is voor mij (nog) onbekend. Ik kan hier op internet ook niet zoveel over vinden. De boxjes lijken mij wat kleiner dan de eitjes (KEF) of driehoekjes (MS-genie) en duurder. Is de (stereo)weergave zoveel beter?
- Marantz en Denon zijn beide warm klinkende receivers zoals ik hierboven kan lezen. Dat past prima bij m'n smaak!

Extra vraagje: op de site van Hobo staat een Denon AVR 1906 en DV1920 in combitie met Dali Concept 6/Concept 1/Concept C. Heeft iemand ervaring met deze combinatie (Denon/Dali). Ik ben in ieder geval van plan hier binnenkort naar te gaan luisteren.

Johan van den D.
06-01-2006, 20:57
- het merk Anthony Gallo is voor mij (nog) onbekend. Ik kan hier op internet ook niet zoveel over vinden. De boxjes lijken mij wat kleiner dan de eitjes (KEF) of driehoekjes (MS-genie) en duurder. Is de (stereo)weergave zoveel beter?De prijs is niet zoveel duurder al weet ik niet meer precies hoe duur ze zijn.
Het past naar mijn weten nog binnen je budget.
De weergave is veel beter dan de eerder genoemde setjes en al helemaal bij stereo gebruik.
Een zaak hier in Dordrecht verkoopt ze maar is helaas niet echt naast de deur voor jou.
O.a hier worden ze verkocht (http://www.audiovision.nl/index.htm)

Dali is ook zeker niet slecht.

pborgonjen
06-01-2006, 21:21
Hmmm. OK, het loont dus wel om nog even verder te zoeken op internet en wellicht eens een luisterbezoekje te brengen om ze in het echt te horen/zien. Dordrecht is inderdaad wat ver weg, maar wellicht worden ze dichterbij ook wel verkocht.

Wat het volgens mij zo duur maakte was de bijpassende sub? Als ik me niet vergis stond die voor 900 euro op de prijslijst.....

Bedankt voor de tip!

koop van der Schaaf
06-01-2006, 21:56
heb je al eens naar de hepta Expertise geluisterd dat is ook een echte topper voor film en meer dan perfect voor stereo staan bij mij oook op het verlanglijstje maar dat zal nog wel even duren er is er ook nog een onder de Expertise dat is ook een geweldenaar ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speaker en een bijkomend gemak in alle kleuren leverbaar en alle hout tinten ook
groet koop

Johan van den D.
07-01-2006, 09:34
Wat het volgens mij zo duur maakte was de bijpassende sub? Als ik me niet vergis stond die voor 900 euro op de prijslijst.....
Dat is ten alle tijden het geval, de subwoofer maakt het duur.
Echter een goede subwoofer is ook duur en mijn advies is om hier niet op te besparen.

Alexander D
07-01-2006, 09:36
heb je al eens naar de hepta Expertise geluisterd dat is ook een echte topper voor film en meer dan perfect voor stereo staan bij mij oook op het verlanglijstje maar dat zal nog wel even duren er is er ook nog een onder de Expertise dat is ook een geweldenaar ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speaker en een bijkomend gemak in alle kleuren leverbaar en alle hout tinten ook
groet koop

Euh, zonder meer een leuke speaker maar die kosten 2500 euro per paar en dat lijkt me dus geen vergelijk.... :wink:

Johan van den D.
07-01-2006, 09:39
ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speakerStaar je hier niet blind op omdat dit veelal cijfers op papier zijn.
Deze zeggen helaas nog niets over de kwaliteit van de speaker in de praktijk en je kunt er zeker geen speakers onderling mee gaan vergelijken.
Maar opzich maakt Hepta goede speakers hoor, niet mijn keuze maar slecht zijn ze niet. :wink:

Alexander D
07-01-2006, 09:42
ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speakerStaar je hier niet blind op omdat dit veelal cijfers op papier zijn.
Deze zeggen helaas nog niets over de kwaliteit van de speaker in de praktijk en je kunt er zeker geen speakers onderling mee gaan vergelijken.
Maar opzich maakt Hepta goede speakers hoor, niet mijn keuze maar slecht zijn ze niet. :wink:

En als je geen sacd of dvd-a gaat gebruiken is een frequentiebereik boven de 20.000 hz niet eens nodig.

Johan van den D.
07-01-2006, 09:42
Euh, zonder meer een leuke speaker maar die kosten 2500 euro per paar en dat lijkt me dus geen vergelijk.... :wink:Ze moesten ook klein zijn meen ik ergens gelezen te hebben. (of zit ik er nu naast :? )

Alexander D
07-01-2006, 09:43
Euh, zonder meer een leuke speaker maar die kosten 2500 euro per paar en dat lijkt me dus geen vergelijk.... :wink:Ze moesten ook klein zijn meen ik ergens gelezen te hebben. (of zit ik er nu naast :? )

Ja, van z'n vrouw.... Dus eigenlijk moeten ze gewoon groot zijn... :wink:

Johan van den D.
07-01-2006, 09:53
Ja, van z'n vrouw.... Dus eigenlijk moeten ze gewoon groot zijn... :wink: :mrgreen:

Pietse
07-01-2006, 10:43
Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers :)

Milan
07-01-2006, 11:16
Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers :)

Dat is natuurlijk voor iedereen anders :wink:

Alexander D
07-01-2006, 13:57
Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers :)

Dat is natuurlijk voor iedereen anders :wink:

Niet voor iedereen.... :lol:

Johan van den D.
07-01-2006, 14:34
Tja, ik kan het alleen maar met Pietse eens zijn.

Ik heb gelukkig alle vrijheid in mijn hobby maar vind het inderdaad een beetje triest van vrouwen die hier moeilijk over doen tegenover hun partner.
Maargoed, het is inderdaad niet overal hetzelfde en als er dan een vraag met bepaalde wensen komt dan helpen we die persoon graag toch met advies.

El-Jorge
07-01-2006, 14:39
Tja, ik kan het alleen maar met Pietse eens zijn.

Ik heb gelukkig alle vrijheid in mijn hobby maar vind het inderdaad een beetje triest van vrouwen die hier moeilijk over doen tegenover hun partner.
Maargoed, het is inderdaad niet overal hetzelfde en als er dan een vraag met bepaalde wensen komt dan helpen we die persoon graag toch met advies.

Helemaal mee eens, we helpen wel, maar verkondigen wel onze mening he. Want we willen (bijna) allemaal een groot scherm en grote speakers :lol:

pborgonjen
07-01-2006, 19:37
Even een korte update:

Vanmiddag een leuke en goede luisterervaring gehad. We hebben samen bij Hobo geluisterd naar een aantal speakers waaronder de concept-line van Dali. We moeten het nog even laten bezinken, maar de volgende opstelling gaat een zeer goede kans maken:

- Marantz SR 5600
- Marantz DV 6600
- Dali Concept 6 (2X)
- Dali Concept 1 (2X)
- Dali Concept C

Inderdaad..... toch wat grotere speakers, maar ze zijn langs de arbitrage commisie gekomen! We vonden ze beide mooi en goed klinken in combinatie met de Marantz.

De prijs blijft netjes binnen budget, incl. interlink en luidsprekerkabels komt het ongeveer op 1700 uit.

Ik hou jullie op de hoogte! groeten, Patrick

Johan van den D.
07-01-2006, 21:53
We vonden ze beide mooi en goed klinken in combinatie met de Marantz.
Je heb hier dan ook een leuke set bij elkaar. :P

Alexander D
08-01-2006, 09:10
Even een korte update:

Vanmiddag een leuke en goede luisterervaring gehad. We hebben samen bij Hobo geluisterd naar een aantal speakers waaronder de concept-line van Dali. We moeten het nog even laten bezinken, maar de volgende opstelling gaat een zeer goede kans maken:

- Marantz SR 5600
- Marantz DV 6600
- Dali Concept 6 (2X)
- Dali Concept 1 (2X)
- Dali Concept C

Inderdaad..... toch wat grotere speakers, maar ze zijn langs de arbitrage commisie gekomen! We vonden ze beide mooi en goed klinken in combinatie met de Marantz.

De prijs blijft netjes binnen budget, incl. interlink en luidsprekerkabels komt het ongeveer op 1700 uit.

Ik hou jullie op de hoogte! groeten, Patrick

Mooie set, uitstekende keuze.

Deze speakers van Dali zijn erg goed voor het geld. :wink:

koop van der Schaaf
08-01-2006, 20:11
inderdaad een hele mooi zet zo
welkom in de wereld van HT eens HT nooit meer anders mijn motto dan

en ook bij mij thuis bepaald de vrouw bijna alles maar over mij HT heeft ze niet veel in te brengen dan probeer ik het toch over het algemeen wel zo te doen dat het ook nog past in het interieur qua grote dan

Johan van den D.
08-01-2006, 20:17
welkom in de wereld van HT eens HT nooit meer anders mijn motto dan
Zeg dat niet te hard want velen gaan na 2 a 3 jaar weer terug naar stereo.
:?

koop van der Schaaf
08-01-2006, 20:28
daarom schreef ik er ook bij mijn motto

kocht mijn eerste set in 1988 van yamaha bij high qualitity audio heb de sub nog die moest je nog richten zodat je op je luister plek ook laag kon horen wat gaat de tijd toch hard hé

Johan van den D.
08-01-2006, 20:50
Zeker op dit gebied (HT) is werkelijk alles anders geworden de laatste paar jaar.

Alexander D
09-01-2006, 08:00
Zeker op dit gebied (HT) is werkelijk alles anders geworden de laatste paar jaar.

Vooral de prijs/kwaliteitverhouding is stukken beter geworden. 8)

pborgonjen
09-01-2006, 09:58
Maken jullie wel eens afspraken over het mogelijk inwisselen van de boxen als deze niet goed uit verf komen in je eigen woonkamer? Ik heb begrepen dat de klank ook erg afhankelijk is van de ruimte.

Olivier vd D.
09-01-2006, 10:35
welkom in de wereld van HT eens HT nooit meer anders mijn motto dan
Zeg dat niet te hard want velen gaan na 2 a 3 jaar weer terug naar stereo.
:?
Tsja, loslaten van oude gewoonten is niet altijd even gemakkelijk.

Alexander D
09-01-2006, 11:06
Maken jullie wel eens afspraken over het mogelijk inwisselen van de boxen als deze niet goed uit verf komen in je eigen woonkamer? Ik heb begrepen dat de klank ook erg afhankelijk is van de ruimte.

Goed luisteren voor je overgaat tot aanschaf kan dat voorkomen. :wink:

pborgonjen
09-01-2006, 11:17
Maar dan zul je ze toch eerst in je woonkamer moeten hebben staan?
De luistersituatie in een ruimte bij een speciaalzaak verschilt toch behoorlijk met die van je eigen woonkamer.

Wat ik bedoel: stel ze klinken fantastisch in de winkel, maar bijvoorbeeld veel te schel in je eigen woonkamer...... Dat weet je pas nadat je ze gekocht hebt?!

Alexander D
09-01-2006, 11:24
Maar dan zul je ze toch eerst in je woonkamer moeten hebben staan?
De luistersituatie in een ruimte bij een speciaalzaak verschilt toch behoorlijk met die van je eigen woonkamer.

Wat ik bedoel: stel ze klinken fantastisch in de winkel, maar bijvoorbeeld veel te schel in je eigen woonkamer...... Dat weet je pas nadat je ze gekocht hebt?!

En daarvoor hebben we de speciaalzaak. 8)

Er zijn genoeg winkels te vinden waar je speakers thuis mag proberen op je eigen apparatuur.

pborgonjen
09-01-2006, 12:18
OK, dat bedoelde ik dus eigenlijk ook :D

Het is dus niet vreemd om te vragen of je zo'n set eerst thuis mag proberen, voordat je tot aanschaf over gaat. Toch wel geruststellend!

Johan van den D.
09-01-2006, 15:57
Dat kan je inderdaad vragen.
De meeste zullen wellicht een borg vragen maargoed dat maakt niet uit lijkt me.

pborgonjen
10-01-2006, 11:10
Afgelopen weekend heb ik een leuke luister-ervaring gehad met de Dali's, maar ik vroeg me eigenlijk het volgende af:

zijn er behalve de luister-ervaringen nog andere zaken waar je op moet (of kan) letten bij het uitzoeken van luidsprekers? Bijvoorbeeld de gebruikte materialen aan de buitenkant of voor de drivers?

Johan van den D.
10-01-2006, 16:08
Je kan inderdaad op alles gaan letten maar het gaat uiteindelijk om de klank.
Luister is naar mijn idee dus het enige wat van belang is.

pborgonjen
10-01-2006, 18:32
Thanx!

Meer reacties zijn uiteraard welkom, maar vooralsnog allemaal bedankt!

Rob Eric Blank
11-01-2006, 19:11
Dali en Marantz zijn een mooie combinatie. Zelf vind ik ze in het laag wat minder presteren, maar dat is een kwestie van smaak.

Ik heb ook mijn best moeten doen om mijn HT het huis in te krijgen, maar nu kan mn vriendin ook echt genieten van films en audio (meer dan de stereo toren die ze gewend was).

marcvv
22-01-2006, 13:40
Dag pborgonjen/Patrick

ben je er al uit wat je aanschaft? Ik ben mn benieuwd omdat ik zelf in het bezit ben van een SR 5500 en DV 6500 en zeer waarschijnlijk de Dali Concept 2 (rears) en Concept 6 (fronts) wil aanschaffen.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Ook ben ik benieuwd of die center nu erg veel toevoegd. Ik wel nl. eerst proberen zonder center en sub.

Marc

pborgonjen
24-01-2006, 19:57
Hoi Marc,

'k ben er nog niet uit. De beslissing is ook iets naar voren geschoven. Het wordt vrijwel zeker de Marantz combinatie. Deze wil ik nogmaals op m'n gemak gaan luisteren samen met:
- KEF iQ5/iQ1/iQ2c
- Dali Concept 6/1/C
- Dali Concept 8/1/C
- KEF KHT 2005.2
- Elac 57/58 of 108.2 en bijpassende rears.

Als ik wederom geluisterd, c.q besloten, heb zal ik het laten weten. groeten Patrick

Mark S
24-01-2006, 20:26
Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers :)
Klinkt een beetje cru zoals jij het omschrijft. Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je in een relatie, en zeker in de woonruimte die je samen deelt, op zijn minst enigzins rekening houdt met elkaars wensen. Anders gezegd (en ook een beetje cru):
Een man die klakkeloos de hele tent door zijn partner laat inrichten zonder eigen inbreng of inspraak is waarschijnlijk ook niet helemaal goed bij zijn hoofd :wink:

Qua luidsprekers is het altijd een kwestie van geven en nemen.
Je begint gewoon een paar flinke electrostaten aan te wijzen, of een flinke Wilson & Benesch Watt/Puppy combi. Zij wijst dan op een set satellietjes. Uiteindelijk zul je gezamenlijk toch op een setje slanke vloerstaanders uit moeten kunnen komen.

Alexander D
25-01-2006, 09:43
Hoi Marc,

'k ben er nog niet uit. De beslissing is ook iets naar voren geschoven. Het wordt vrijwel zeker de Marantz combinatie. Deze wil ik nogmaals op m'n gemak gaan luisteren samen met:
- KEF iQ5/iQ1/iQ2c
- Dali Concept 6/1/C
- Dali Concept 8/1/C
- KEF KHT 2005.2
- Elac 57/58 of 108.2 en bijpassende rears.

Als ik wederom geluisterd, c.q besloten, heb zal ik het laten weten. groeten Patrick

Welke Marantz combinatie?

pborgonjen
25-01-2006, 15:00
Sorry, voor de volledigheid:

- Receiver: SR 5600
- DVD-speler: DV 6600

Alexander D
25-01-2006, 15:05
Sorry, voor de volledigheid:

- Receiver: SR 5600
- DVD-speler: DV 6600

Leuke set heb je dan. Naar mijn mening passen alle speakers die je nog in gedachten hebt bij deze set. Aan jou wat je het beste vindt klinken. :wink:

pborgonjen
25-01-2006, 15:18
Ben ook nog even aan twijfelen of het voldoende is om ze in stereo te luisteren.

Mijn gevoel (en info uit dit forum) zegt dat al deze sets in surround wel goed zullen klinken. Mijn huidige (goedkopere) setje klink in surround ook al vrij goed.

'k vind het ook z'n gedoe om in de winkel te vragen of deze allemaal even compleet aansluiten. Wellicht de top 2 in stereo compleet laten aansluiten en dan een definitief besluit te nemen op basis van zowel stereo als surround???

Alexander D
25-01-2006, 15:19
Ben ook nog even aan twijfelen of het voldoende is om ze in stereo te luisteren.

Mijn gevoel (en info uit dit forum) zegt dat al deze sets in surround wel goed zullen klinken. Mijn huidige (goedkopere) setje klink in surround ook al vrij goed.

'k vind het ook z'n gedoe om in de winkel te vragen of deze allemaal even compleet aansluiten. Wellicht de top 2 in stereo compleet laten aansluiten en dan een definitief besluit te nemen op basis van zowel stereo als surround???

Zelf luister ik het liefst in stereo. Dan kan ik het geluid makkelijker 'beoordelen'.

pborgonjen
25-01-2006, 15:29
Heb ik bij de eerste luisterbeurt ook gedaan. 'k had overigens niet verwacht dat de verschillen zo groot zouden zijn. Sommige veel duurdere boxen klonken (in mijn ogen) minder goed als de Dali's. Bedankt voor het meedenken.

pborgonjen
30-04-2006, 20:31
Hoi hoi,
Het heeft een tijdje geduurd, maar de kogel is door de kerk. Het is de volgende set geworden:

- Marantz SR5500
- Marantz DV6500
- Dali Suite 1.7 SE
- Dali Suite 0.5C SE
- Dali Suite 0.7 SE

Op dit moment alleen nog maar de fronts aangesloten en het klinkt fantastisch.

Johan van den D.
30-04-2006, 21:20
Mooie keuze.

Seth__Gekko
30-04-2006, 21:23
Hoi hoi,
Het heeft een tijdje geduurd, maar de kogel is door de kerk. Het is de volgende set geworden:

- Marantz SR5500
- Marantz DV6500
- Dali Suite 1.7 SE
- Dali Suite 0.5C SE
- Dali Suite 0.7 SE

Op dit moment alleen nog maar de fronts aangesloten en het klinkt fantastisch.Niet de Marantz SR5600?

Alexander D
01-05-2006, 08:11
Hoi hoi,
Het heeft een tijdje geduurd, maar de kogel is door de kerk. Het is de volgende set geworden:

- Marantz SR5500
- Marantz DV6500
- Dali Suite 1.7 SE
- Dali Suite 0.5C SE
- Dali Suite 0.7 SE

Op dit moment alleen nog maar de fronts aangesloten en het klinkt fantastisch.Niet de Marantz SR5600?

Hij heeft ook een 6500 dvd speler dus waarschijnlijk voor een mooi prijsje mee gekregen.

@pborgonjen: veel plezier met je nieuwe set en laat je ervaringen nog effe horen. :wink:

pborgonjen
01-05-2006, 20:38
Het is inderdaad de 5500 en samen met de 6500 en de dali's kon er een mooi prijsje van gemaakt worden ;-)

Als ik alles compleet ingesteld en aangesloten heb, laat ik zeker nog even weten wat m'n ervaringen zijn.

El-Jorge
02-05-2006, 07:42
Die Dali's zijn zeker mooi, goede aankoop! Ik heb ze gehoord op een SR8500 echt prachtig vond ik dat! Ben benieuwd of die 5500 ze gaat controleren op hardere volumes!

Rob Eric Blank
02-05-2006, 07:52
Deze versterker kan de Dali's aan. Althans dat heb ik gehoord, ook op hogere volumes.
Ik denk dat je een goeie keuze hebt gemaakt. Op Marantz klinken ze beter dan op een NAD (wat ik ook wel eens gehoord hebt).

marco van velsen
02-05-2006, 17:03
Had dus hetzelfde probleem nml een leuk budget, maar een vriendin die kleine speakers wilde... Ben bijna 8 mnd opzoek geweest naar goeie
speakers en kwam bij de B&W M1 uit, heb voornamelijk alleen maar
muziek geluisterd en daar sprong de B&W met kop en schouders bovenuit !!! Deze set bestaat nu ruim een jaartje en ben nog geen
betere tegengekomen... De sub zou ik in deze serie dan ff laten schieten
en deze apart aanschaffen.

Hier een linkje van de set.

http://www.cinenow.com/uk/news-1999.html

Je kan ze tegen de wand monteren op staanders en tafelmodel.
'k zou zeggen ga ze zeker luisteren en vergelijk ze maar eens met b.v
KEF....

marco van velsen
02-05-2006, 17:13
Sorry.... zat nog es ff je topic door te lezen en zag dat deze van
Jan'06 was en dat je inmiddels al het spulletje hebt aangeschaft, vergeet
het bovenstaande berichtje maar en gefeliciteerd met je nieuwe set !!!!

Veel luister en kijk plezier...

pborgonjen
02-05-2006, 18:28
@Marco: maakt niets uit hoor! Beter een keer teveel, dan een keer te weinig advies!

@de rest... op hoge volumes heb ik het nog niet geprobeerd. Het leek me niet zo verstandig om meteen de volumeknop omhoog te gooien. Voor de Marantz bezitters onder ons ('k zag een ander topic over volumes...): met de volumeknop op 25 klinkt een cd-tje of dvd-tje nog zeer goed!

Johan van den D.
02-05-2006, 19:44
Deze set bestaat nu ruim een jaartje en ben nog geen
betere tegengekomen... ......................................

Je kan ze tegen de wand monteren op staanders en tafelmodel.
'k zou zeggen ga ze zeker luisteren en vergelijk ze maar eens met b.v
KEF....Die B&W,s zijn zeker leuk maar heb je ze ook met deze (http://www.anthonygallo.co.uk/) vergeleken ?

Alexander D
02-05-2006, 20:06
Deze set bestaat nu ruim een jaartje en ben nog geen
betere tegengekomen... ......................................

Je kan ze tegen de wand monteren op staanders en tafelmodel.
'k zou zeggen ga ze zeker luisteren en vergelijk ze maar eens met b.v
KEF....Die B&W,s zijn zeker leuk maar heb je ze ook met deze (http://www.anthonygallo.co.uk/) vergeleken ?

Ik zat er al op te wachten.... :wink:

Overigens moet ik dan natuurlijk adviseren: Focal Sibb XXL. 8)

Johan van den D.
02-05-2006, 20:28
Overigens moet ik dan natuurlijk adviseren: Focal Sibb XXL. 8)Een terecht advies. :mrgreen:

pborgonjen
02-05-2006, 21:06
Kan ik ook gewoon bij de dali's blijven ;-)

Alexander D
02-05-2006, 21:37
Kan ik ook gewoon bij de dali's blijven ;-)

Nee? :lol:






Veel plezier met je Dali's. :wink:

Rob Eric Blank
03-05-2006, 08:09
@Marco: maakt niets uit hoor! Beter een keer teveel, dan een keer te weinig advies!

@de rest... op hoge volumes heb ik het nog niet geprobeerd. Het leek me niet zo verstandig om meteen de volumeknop omhoog te gooien. Voor de Marantz bezitters onder ons ('k zag een ander topic over volumes...): met de volumeknop op 25 klinkt een cd-tje of dvd-tje nog zeer goed!Zeer zekers, met cd's (als je een losse cd speler hebt) waai ik dan wel bijna van mijn stoel. Voor DVD is dit echter een mooi volume.

marco van velsen
03-05-2006, 13:01
Die B&W,s zijn zeker leuk maar heb je ze ook met deze vergeleken ?

Da's lache he iedereen z'n voorkeur :lol:
Als we samen hier op dit forum een virtuele set moeten samen
stellen voor BV 3500 euri, dan komen we d'r met z'n allen
nooit uit !!!!

Het is al zo moeilijk om een keuze voor jezelf te maken....

Alexander D
03-05-2006, 13:05
Die B&W,s zijn zeker leuk maar heb je ze ook met deze vergeleken ?

Da's lache he iedereen z'n voorkeur :lol:
Als we samen hier op dit forum een virtuele set moeten samen
stellen voor BV 3500 euri, dan komen we d'r met z'n allen
nooit uit !!!!

Het is al zo moeilijk om een keuze voor jezelf te maken....

En dat is maar goed ook. :wink:

Johan van den D.
03-05-2006, 16:56
Die B&W,s zijn zeker leuk maar heb je ze ook met deze vergeleken ?

Da's lache he iedereen z'n voorkeur :lol:
Als we samen hier op dit forum een virtuele set moeten samen
stellen voor BV 3500 euri, dan komen we d'r met z'n allen
nooit uit !!!!

Het is al zo moeilijk om een keuze voor jezelf te maken....Jawel hoor want je B&W,s vind ik ook fijne speakers.

marco van velsen
06-05-2006, 11:33
Jawel hoor want je B&W,s vind ik ook fijne speakers.


Heb je deze set ook dan...????

Johan van den D.
06-05-2006, 16:31
Nee.

marco van velsen
06-05-2006, 21:15
Da's duidelijk...

Johan van den D.
07-05-2006, 10:04
Da's duidelijk...Ik bedoelde het niet verkeerd al lijkt het wellicht zo door het korte antwoord.
Ik gebruik dus zelf geen B&W maar KEF zoals te zien is via de link "GioGio" in mijn onderschrift.

marco van velsen
07-05-2006, 10:54
Effe op je site wezen kijken "kolere" jij hebt echt proffie spul zeg...

Wat betaal je wel niet aan verzekeringspremie ?????? :wink:

Echt een biosje pakken hoeft niet meer voor jou zeker ???

Olivier vd D.
07-05-2006, 11:16
Profi spul? Hahaha, dat zou ie wel willen ja! :twisted:

Johan van den D.
07-05-2006, 12:53
Moondust heeft gelijk, dit is vrij standaard spul.......


Wat betaal je wel niet aan verzekeringspremie ?????? :wink:Zelfde als iedereen.

echt een biosje pakken hoeft niet meer voor jou zeker ???Jawel hoor, ik ga regelmatig met mijn kinderen naar de bioscoop.
Dit om de sfeer van het naar de bios gaan erin te houden voor de kids.

Voor mezelf niet meer inderdaad, de bios hier is in alle opzichten van mindere kwaliteit dan wat ikzelf heb. :?

Johan van den D.
07-05-2006, 12:55
Profi spul? Hahaha, dat zou ie wel willen ja! :twisted:Nee hoor, ik ben grotendeels tevreden met hetgeen wat ik heb.
Punten waar ik nog beter wil zijn de subwoofer, stereo speakers en eventueel de ht versterking.

Al met al redelijk tevreden dus...... :wink:

Alexander D
07-05-2006, 16:57
Profi spul? Hahaha, dat zou ie wel willen ja! :twisted:Nee hoor, ik ben grotendeels tevreden met hetgeen wat ik heb.
Punten waar ik nog beter wil zijn de subwoofer, stereo speakers en eventueel de ht versterking.

Al met al redelijk tevreden dus...... :wink:

Wanneer komt je SVS nou eens een keertje?

Johan van den D.
07-05-2006, 17:22
Profi spul? Hahaha, dat zou ie wel willen ja! :twisted:Nee hoor, ik ben grotendeels tevreden met hetgeen wat ik heb.
Punten waar ik nog beter wil zijn de subwoofer, stereo speakers en eventueel de ht versterking.

Al met al redelijk tevreden dus...... :wink:

Wanneer komt je SVS nou eens een keertje?Als ik genoeg €€ over heb.
Ik zit immers niet zonder en de Yamaha volstaat nog steeds, het is dus in zekere zin een "luxe" aankoop binnen onze toch al luxe hobby.
In principe zijn eerst de stereo speakers aan de beurt.

Maar buiten dit alles, het leven neemt op alle fronten rijkelijk de €€ van me af en naast ht heb ik nog een duurdere hobby dus tja..........
De sub heeft geen prio.

Seth__Gekko
07-05-2006, 18:55
Vrouw en kinderen een hobby :wink:

Alexander D
07-05-2006, 19:07
Maar buiten dit alles, het leven neemt op alle fronten rijkelijk de €€ van me af en naast ht heb ik nog een duurdere hobby dus tja..........
De sub heeft geen prio.

Minnares of een auto..... :D :wink:

Johan van den D.
07-05-2006, 19:58
Het gezinsleven kost inderdaad veel geld en al helemaal zoals wij leven.
Andere hobby is niet zozeer de auto zelf (niet meer) maar wel het rijden ermee en als je kijkt wat de benzine kost vandaag de dag :?

Olivier vd D.
07-05-2006, 22:13
Profi spul? Hahaha, dat zou ie wel willen ja! :twisted:Nee hoor, ik ben grotendeels tevreden met hetgeen wat ik heb.
Punten waar ik nog beter wil zijn de subwoofer, stereo speakers en eventueel de ht versterking.

Al met al redelijk tevreden dus...... :wink:
Ik ben ook erg tevreden met mijn standaard spul (behalve de Velodyne dan). Voorlopig maar gewoon lekke van genieten nu de HT deze week gereed zal zijn in de zin dat ik lekker kan gaan kijken. Daarna is het gewoon wat kleine dingetjes tunen, maar voorlopig geen grote aankopen meer. Met die Velodyne ben ik echt ff buiten mijn boekje gegaan en daar moet ik eerst een paar jaar van herstellen. ;-)

Alexander D
08-05-2006, 08:11
Ik denk inderdaad niet dat er veel mensen een receiver uit de prijsklasse die je nu hebt combineren met een sub uit die Velodyne serie. :wink:

Olivier vd D.
08-05-2006, 09:42
Hou het er maar op dat ik vooruit denk...

Edgar Smit
08-05-2006, 10:15
Hou het er maar op dat ik vooruit denk...Errug ver vooruit :wink: :twisted: