PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd Recorder?



jolieke
11-01-2006, 10:58
Hey
heb zaterdag een Dvd recorder (time dra-2000) gekocht nu kan ik alleen niet opnemen als ik op scart druk dan heeft die maar 1 sec beeld en dan krijg ik no signal???
ik moet hem aansluiten aan een Tuner van KPN (digitaal) maar snap er niks van iemand een idee wat dit kan zijn? als ik kanalen zoek kan die ook niks vinden... :(

hoop dat iemand kan helpen

Mvg, Jolieke

jolieke
11-01-2006, 14:05
heb nu wel beeld (van 1 tv zender) maar geen geluid en als ik probeer op te nemen krijg ik Disc is not Compatible.
heb al verschillende discs gebruikt...? :(

Ruud Vorstermans
14-01-2006, 06:14
Scartkabel volledig bedraad (beel EN geluid)?

Disc niet compatibel: misschien kan deze recorder alleen + of alleen - schrijven en gebruik jij net dat type dat de recorder niet kan beschrijven.

A3aan
18-01-2006, 10:43
hallo Jolieke en welkom

in aanvulling: sommige scart-kabels (met name diegenen die je gratis bij een apparaat krijgt) moeten persé in een bepaalde richting aangesloten.

Het maakt dan dus behoorlijk uit of je stekker A op je tv en stekker B op je speler hebt OF stekker B op je tv en stekker A op je speler. Zie handleiding of opdruk op de stekkers.

als je een digituner hebt zul je DIE op je dvdrecorder moeten aansluiten om op te nemen. Opnemen (dvdrecorder) dus altijd op AUX of EXT1 of AV ofzoiets. Je tv zul je dan ook altijd naar de dvdrecorder moeten laten kijken.
Alternatief is dat je een tweede digituner koopt: eentje voor de tv en eentje voor opnemen (dan kun je ook iets opnemen terwijl je naar wat anders kijkt).
Voor niet-digitaal speelt dit probleem niet omdat zowel je tv als je dvd-recorder wel een eigen (analoge) tuner aan boord heeft; m.i. wel een nadeel van digitv.

jolieke
18-01-2006, 16:25
Thx probleem is nu opgelost :D

johant72
27-01-2006, 08:24
vooraleer tot aankoop over te gaan nog even enkele toelichtingen gevraagd.

dat je gewone tv-uitzendingen op je hard disk kan opnemen is duidelijk, maar kunnen ook de programma's die via digitale televisie worden uitgezonden en de je (pas) na enkele dagen (terug) kijkt, nog steeds worden opgenomen op dat uitgestelde moment?

kan je de op hard disk opgenomen programma's ook steeds kopieren naar een dvd'tje?

kan je alle dvd'tjes (gekocht, gehuurd of zelfopgenomen) steeds op je hard disk kopieren en kan je deze dan nadien weer op een dvd'tje schrijven?

kan je al deze zaken dan ook met cd'tjes doen op je HD-recorder?

een hele boterham, ik weet het, kwestie van zeker niets te vergeten

johant72
27-01-2006, 08:24
vooraleer tot aankoop over te gaan nog even enkele toelichtingen gevraagd.

dat je gewone tv-uitzendingen op je hard disk kan opnemen is duidelijk, maar kunnen ook de programma's die via digitale televisie worden uitgezonden en de je (pas) na enkele dagen (terug) kijkt, nog steeds worden opgenomen op dat uitgestelde moment?

kan je de op hard disk opgenomen programma's ook steeds kopieren naar een dvd'tje?

kan je alle dvd'tjes (gekocht, gehuurd of zelfopgenomen) steeds op je hard disk kopieren en kan je deze dan nadien weer op een dvd'tje schrijven?

kan je al deze zaken dan ook met cd'tjes doen op je HD-recorder?

een hele boterham, ik weet het, kwestie van zeker niets te vergeten

Micha H
29-01-2006, 11:17
Je kan geen films vanaf een originele dvd naar je HD scrijven, hier tegen zijnalle recorders beveiligt.
Ik heb laatst een Hitachi hdd/dvd recorder in huis gehad en deze kan wel divx en MP3 naar je hd schrijven.
Alles wat je hebt opgenomen via een analog of digitale televisie kan je meerdere malen naar een dvd schrijven.