PDA

Bekijk de volledige versie : topverkoper aan het woord over dvd spelers



tonnaomi
11-08-2001, 21:52
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit form.
Ben verkoper in een audio en witgoed zaak
en wil even kwijt dat ik na het lezen erg onder de indruk was
van de post over de hiteker e660
na dat ik alles had gelezen wilde ik de
dvd eens
grondig testen.

+ punten

goede geluids kwaliteit
super beeld kwaliteit
Bios te updaten
fluister stil loopwerk
scart aansluiting rgb

24 bits audio converter
10 bits video
96 khz dolby digital omzetting

je komt ogen en oren te kort

- punten

met afspelen van mp3 kun je alleen shuffelen in 1 directory
er is wel een manier om dit op te lossen
door alles in 1 map te branden
bij mp3 en gewone cd`s ontbreekt de doorspoel mogellijkheid

svcd heb ik nog niet getest laat ik later even weten.


het weerhield mij altijd om een dvd speler te kopen zonder merk
het liefst had ik een sony of pioneer maar heeft geen mp3 functie




even wat nieuwe informatie voor U

De nieuwe sony serie leest eindelijk recordable cd`s
de ns 300 zonder decoder
de ns 400 met decoder



zeer goede spelers betreft de nieuwe philips serie
alle spelers die aan het einde een twee bezitten kunnen mp3 standaard spelen.
dvd 622
dvd 722
dvd 752
enz ..................

Als je mp3 niet belangrijk vindt is dit ook een optie
de pioneer 535
leest ook alle layers cd`s green blue purple silver gold enz.......


Deze twee Pioneer + Philips zijn de beste spelers voor vcd svcd.
een + punt is de weergave van mp3 voor de philips

hopend U weer een beetje op de hoogte te hebben gesteld

voor meer vragen stuur maar een e:mail

Remco de Swart
13-08-2001, 20:49
Zelf bezit ik de Hiteker bi-600-e en hij bevalt mij perfect! Het apparaat leest bijna alles en geeft een goede beeldkwaliteit middels de rgb scart-aansluiting. Sinds ik heb ondekt dat je foto's op een CD kan branden en deze kunt afspelen op de Hiteker kan deze laatste voor mij niet meer stuk. Het model is niet de mooiste maar de prijs is goed. Ik zag in de folder van Kijkshop dat de bi-660-e deze week in de aanbieding is voor de prijs van ƒ399,- exclusief verwijderingsbijdrage.

Het afspelen van MP3's zo beter kunnen maar ik zet meestal de shuffle functie aan. Aangezien er ruim 10 uur muziek op een cd past ben je dan voorlopig wel even zoet.

20thCenturyFox
14-08-2001, 10:36
Binnenkort ga ik ook een dvd speler aanschaffen :D

Nu had ik een paar vraagjes aan de topverkopers hier...

Ik heb een paar modellen in gedachten maar ik kan niet kiezen welke ik moet nemen:rolleyes: dus misschien kan iemand me hier helpen.

De speler moet kunnen afspelen dvd/vcd/svcd/ regiovrij zijn en macrovision moet uitgeschakeld zijn.
Nu zo het ook mooi zijn als de speler ook mp3 ondersteuning heeft, maar dan kom je al snel bij de niet a-merken.

maar goed welke van deze drie is een goede keuze:

Pioneer 535
Aiwa (model numemr weet ik neit meer maar het is die ENE die je bij mycom kan kopen...):rolleyes:

of de hiteker bi600e of bi660e (wat is rpecies het verschil tussen deze twee?

Alvast bedankt voor de replies!!!!!!

20thCenturyFox

tonnaomi
14-08-2001, 19:36
Hoi beste 20thCenturyFox

Als je een dvd speler wil met deze optie`s en toch een a merk
zal je dat standaard in de winkel heel moeilijk vinden

wil je absoluut een a merk moet je de pioneer 535 kopen of
philips die speelt ook nog eens mp3 af regiocode vrij temaken
via aftsand bediening.macrovision ????? dacht het nog niet.

optie is ook een macrovision filter kastje tekoop bij de electro zaak

ongeveer 149,--

moet je vragen of ze hem ombouwen
kost vaak 300,-- extra

omdat de filmmaatschappij de laatste tijd erg moeilijk doet over het macrovision stoor signaal

erg logisch natuurlijk als iedereen copieerd stoppen de filmmakers er ook mee.

maar als je een regiocodevrije dvd wil hebben zonder macrovision signaal kom je in clone merken terecht

maak niet zoveel meer uit want de hiteker e-660 is
technisch gelijk aan de grundig mooi he scheelt wel 300,--

Ik heb zelf de e660 gekocht is echt de beste speler die ik ooit gezien heb alleen nog geen macrovision vrij

wat wil je voor 399,--

optie2 de lenco dvd 02 die is standaard al regiocode vrij
+macrovision disbled.
de lenco heeft ook nog een goede dolby digital decoder
optische uit en dts uit

de e660 nog niet maar die is wel te updaten via een cdrom
dus er komt wel een update voor macrovision.

let wel op dat dts films alleen geluid geven mits je een dts digital
versterker bezit

Remco de Swart
14-08-2001, 20:33
Er zijn twee verschillen tussen de twee Hitekers

De bi-600-e heeft twee start aansluitingen en een Karaoke functie.

De bi-660-e heeft één scartaansluiting en geen karaoke functie.

De macrovision protectie is nu al bij de Hiteker uit te schakelen maar dit brengt enige risico's met zich mee. Zie http://www.dvd-wizards.com/darrenk/600/600.htm voor meer informatie daarover.

20thCenturyFox
15-08-2001, 08:40
Bedankt voor de reacties.

Maar nog een paar vraagjes :D

-->
let wel op dat dts films alleen geluid geven mits je een dts digital
versterker bezit
<--

Wat bedoel je hier precies mee ? Dat er geen geluid uit mijn boxen komt als er geen dts digital versterker is? Want volgens mij zijn de meeste dvd's toch dts? :confused:

En zijn er nog een paar mooie dvd-spelers die alle eigenschappen aankunnen (DVD/VCD/SVCD/MP3/MACROVISION UIT, dan hoor ik dat graag :cool:
Want nu zit ik een beetje te twijfelen tussen de Pioneer-hiteker of aiwa.

Thanks for the replies.

20thCenturyFox

Nathan Strik
15-08-2001, 09:44
Ja, dit is inderdaad zo, maar de meeste DVD´s zijn Dolby Digital 5.1 en GEEN DTS. Plus alle DVD´s in Nederland die DTS zijn hebben (voor de minder bedeelden) ook een Dolby Digital track... ;)



Wat bedoel je hier precies mee ? Dat er geen geluid uit mijn boxen komt als er geen dts digital versterker is? Want volgens mij zijn de meeste dvd's toch dts? :confused:

Rutger Kars
15-08-2001, 11:10
Ja, dit is inderdaad zo, maar de meeste DVD´s zijn Dolby Digital 5.1 en GEEN DTS. Plus alle DVD´s in Nederland die DTS zijn hebben (voor de minder bedeelden) ook een Dolby Digital track... ;)

Oef..... gelukkig! Ik was al bang dat ik mijn gisteren gekochte DVD niet af kon spelen (wel afspelen, maar zonder geluid) via mijn (nu nog) stereo versterker!

Nu ben ik toch al op zoek naar een goede DTS versterker, maar dan had ik mijn zoektocht zo moeten versnellen.....

rsm
26-10-2001, 15:27
ik had een vraagje.
wat is precies macrovision?

bij voorbaat dank RSM.

ps. ik wil ook een hiteker kopen. zal ik dit doen of is het rommel?

martin
26-10-2001, 17:07
wat is precies macrovision?

Macrovision is een stoorsignaal, voor als je BV een DVD wil copieren op een video band dan zie je allemaal blauwe strepen of om de zoveel tijd stoorstrepen, dan kan je als die macrovision uitzet wel gewoon copieren.

Een Hiteker is een leuke low-budget speler.

Remco de Swart
26-10-2001, 18:02
Binnen mijn vriendenkring staan er ongeveer 5 Hitekers. Alle gebruikers, waaronder ik, zijn 100% tevreden over het apparaat. Deze speler leest ongeveer alles is regiovrij en kan overweg met mp3's

phuitema
03-11-2001, 10:44
Is de hiteker naast regio vrij ook RCE proof ?

De meeste RCE proof DVD player moet je van regio veranderen om bijvoorbeeld regio 1 RCE DVD's af te spelen, hoe doet de hitker dat (of niet ?)

Thxs !

Patrick

Remco de Swart
05-11-2001, 06:26
Zie voor meer informatie hierover: http://www.dvd-wizards.com/darrenk/

Raskel
05-11-2001, 07:19
Hallo,

Ik heb eens rond gekeken bij de "betere" audio test sites en ik moet zeggen dat de Hiteker er steeds best slecht uitkomt. Ik vraag me ook af of de eigenaars van de betreffende Hitekers ook wel eens een "echte" dvd-speler aan het werk hebben gezien..Ik bergijp dat het een goedkoop toestel is en dat het voor te beginnen een leuk alternatief is, maar om er zo lyrisch over te zijn :rolleyes: Mocht je nu een nieuwe speler willen aanschaffen leg dan wat meer geld op tafel en koop een Pioneer, Sony e.a. en weet zeker dat je een goede koop gedaan hebt.

Jaap Kokenberg
05-11-2001, 08:20
Hallo meneer de topverkoper! Zeker nog nooit van de Pioneer 444,545 en 646 etc. gehoord? Die spelen MP3, CD-R(W), (S)VCD en natuurlijk DVD (en 646 Audio DVD). Tevens zijn ze heel gemakkelijk en tegen een aantrekkelijke prijs regio- en macrovision-vrij (en RCE proof) te koop vanaf de 800 gulden voor de 444. (Dus 800 piek voor de speler incl. regio/macrovision vrij en RCE proof).

phuitema
05-11-2001, 09:45
Heeft iemand een paar links met testen ? Aan de buitenkant van een DVD speler kun je nog niet zien wat er voor een kwaliteit uit komt. Ben opzoek naar dvd speler voor een 32 inch tv philips met 100 hz/digital scan/natural motion maar wel RCE proof en regio vrij ..

Momenteel gaat alles via de PC maar die maakt z'n herrie.

PM
05-11-2001, 10:05
phuitema, welke tv gaat het hier om??

Ben ook van plan een philips 82cm breedbeeld aan te schaffen

Emperor
05-11-2001, 10:56
Kan iemand van de DVD.nl Crew het woord "topverkoper" even aan de lijst van 'vieze woorden' toevoegen a.u.b.
want het begint hier behoorlijk te stinken. :rolleyes:

Heb van meneer de 'topverkoper' nog niet meer gezien dat een beetje derderangs-knip-en-plak-werk.

:eek: :o :eek:

Jaap Kokenberg
05-11-2001, 11:05
Haha :D

Helemaal mee eens :)

phuitema
05-11-2001, 12:21
Ga momenteel voor een philips 32pw8807 ... alleen nu nog een redelijke prijs.

Remco de Swart
05-11-2001, 17:50
Hallo,

Ik heb eens rond gekeken bij de "betere" audio test sites en ik moet zeggen dat de Hiteker er steeds best slecht uitkomt. Ik vraag me ook af of de eigenaars van de betreffende Hitekers ook wel eens een "echte" dvd-speler aan het werk hebben gezien..Ik bergijp dat het een goedkoop toestel is en dat het voor te beginnen een leuk alternatief is, maar om er zo lyrisch over te zijn :rolleyes: Mocht je nu een nieuwe speler willen aanschaffen leg dan wat meer geld op tafel en koop een Pioneer, Sony e.a. en weet zeker dat je een goede koop gedaan hebt.

De Hiteker biedt veel voor weinig geld. Ik heb de speler inderdaad vergeleken met een Sony, Philips, Samsung, Audiosonic en Lenco. De Hiteker heeft naar mijn mening van deze voorgenoemde spelers de beste prijs kwaliteit verhouding. Het is dus niet de beste speler. De A-merken vielen af aangezien deze niet met beschrijfbare cd's en mp'3 overweg kunnen. Over de andere 2 genoemde b-merken heb ik veel klachten gehoord. Met de beeldkwaliteit van de Hiteker is niets mis. Over het geluid kan ik niet oordelen aangezien mijn gehoor niet echt meewerkt. Voor de Hiteker heb ik destijds ƒ399,- betaald en dat vond ik voldoende aangezien ik ervan uitga dat ik het apparaat over een paar jaar moet vervangen voor een DVD-recorder

phuitema
05-11-2001, 21:54
Dat maakt juist de keuze van een DVD zo moeilijk. Door de vele concurentie zijn er weinig winkels die je de juiste info geven. Als je vraag om de kwaliteits verschillen in beeld dan staan ze een beetje te stoteren .. "ja meneer dat hangt natuurlijk ook van uw tv af, en eigenlijk is er zichbaar weinig verschil binnen dezelfde prijs klasse .. bla en bla"

Met het uitzoeken van een TV werd mij duidelijk gemaakt in meerdere zaken dat de beeldkwaliteit van mijn PC DVD op een PC monitor slechter zou zijn dan een "normale" DVD speler op een TV. En een beamer moest ik ook niet aan beginnen want het echte werk begon bij een plasma TV. Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring maar volgens mij ben ik niet de persoon die hier een bril nodig heeft ;).

Bij de vraag of ze een DVD speler even aan willen sluiten kijken ze wat zuur .. en als het composite kabeltje uit de kast komt dan weet je wel hoe laat het is .. hoezo meneer de klant ?, denkt u dat Y/C beter is .. ach dat valt toch best wel mee ! RGB .. nooit van gehoord .. dat is toch voor computers ?

- Pal60 ?.. ik weet niet wat u bedoeld

- Regio vrij ?.. tja dat heeft met de nieuwe RCE beveiliging niet zo veel zin meer.

En zo gaat het maar door. Natuurlijk kom je wel in winkels waar het wel goed is maar dan begint een DVD speler bij 1500 piek.

Ik KOST van al dat gezeik en moet alle info van het net trekken .. zo heb je het idee dat je genaaid wordt zonder klaar te komen.

Toch is dvd.nl wel een lichtpunt in de duisternis want hier vindt je meer info dan in de meeste winkels. Hopelijk kan ik binnenkort dat in mijn kamer neerzetten wat me beeldtechnisch blij maakt ..
mijn 5.1 set draait al lekker :

4 x b&w 601
1 x b&w 602
1 x yamaha dps-800 (rear en center)
1x Rotel ra 970 bx (front)

Gelukkig heeft een vriend me een beetje op weg geholpen in 5.1 land .... anders was dat ook nooit wat geworden met al die megapool/harense smit/apollo/mediamarkt/schaam & vlokken verkopers.

Een de meeste spullen in duitsland gekocht .. scheelde dik 40%!

Thanks to A.J. !

Alleen die herrie PC nog en een lekker schermpje ...

chino
06-11-2001, 13:01
Gelukkig heb ik mijn set gekocht bij een hifi zaak. Ik heb alles rustig kunnen testen en bekijken, met goed advies erbij. Uiteindelijk heb ik een Marantz DV4100 gekozen, waarom: Een hele simpele speler, alleen het broodnodige zit erop. Het enige wat ie van mij moet kunnen is een fantastisch plaatje op de tv (Philips 28pw95250) toveren en het bijbehorende audio signaal netjes overbrengen naar de receiver (Onkyo DS575-X), en dat doet ie. Overigens was de speler wel gemakkelijk regiovrij te maken.

Maar ik heb me, voor ik naar een winkel stapte, wel eerst verdiept in het fenomeen DVD, DD, DTS enz.. Zo kun je toch iets gerichtere vragen stellen en weet je sneller of iemand uit z'n nek staat te lullen of echt goed advies geeft. Op hifi.nl (http://www.hifi.nl) en dvdforum.nl (http://www.dvdforum.nl) geven ze naast dvd.nl ook hele goede adviezen.

Koen Crijns
06-11-2001, 13:15
Emperor -> Ik vraag me sowieso af of een 'topverkoper' wel veel verstand van zaken heeft. Bij mijn weten is een 'topverkoper' goed in verkopen: ofwel hij krijgt veel verkocht in weinig tijd. Maar 't predikaat 'topverkoper' zegt niks over je productkennis. Je hebt overigens gelijk dat 't enigermate van arrogant is om jezelf als 'topverkoper' te betitelen.

Emperor
06-11-2001, 13:22
Originally posted by Koen Crijns
[B]Emperor -> Ik vraag me sowieso af of een 'topverkoper' wel veel verstand van zaken heeft. Bij mijn weten is een 'topverkoper' goed in verkopen: ofwel hij krijgt veel verkocht in weinig tijd. Maar 't predikaat 'topverkoper' zegt niks over je productkennis. Je hebt overigens gelijk dat 't enigermate van arrogant is om jezelf als 'topverkoper' te betitelen.

veel vekocht in weinig tijd maakt je nog geen topverkoper. dat maakt je een dozenschuiver. :o
Een topverkoper overtuigt de klant dat hij op dat moment het juiste product heeft verkocht. En de klant denkt dat nog steeds op het moment dat ie het product weg doet. en daar heb je wel degenlijk productkennis voor nodig.
M.a.w. Een koop kunnen sluiten maakt je geen topverkoper.

Ik geloof ook niet eens dat hij een topverkoper is. Als je jezelf nl topverkoper gaat noemen dan rennen de klanten al gillend weg.

"Goede middag meneer, ik ben een topverkoper. Kan ik u ergens mee van dienst zijn?" ;)