PDA

Bekijk de volledige versie : Het beste merk DVD



twoluckyone
12-01-2006, 16:43
Is er een duidelijk verschil in kwaliteit tussen verschillende merken beschrijfbare DVD's?
Zo ja, welk merk DVD kan als zeer goed worden aangenmerkt?

Ik gebruik momenteel DVD's van het Kruidvat maar omdat ik in het verleden al eens data van CD's ben kwijt geraakt nadat de CD's een jaartje hadden gelegen, ben ik een beetje bang dat dit ook met mijn gebrande DVD's kan gebeuren.

frank_black
12-01-2006, 17:06
Het beste merk DVD?
probeer de originele versies eens!

Chris W
12-01-2006, 17:08
Het beste merk DVD?
probeer de originele versies eens!

Naja, het ZOU nog kunnen dat ie eigen producties heeft, maar ik betwijfel het :P Slotje :D

Cor van S.
12-01-2006, 17:25
Je mag toch lege DVD's voor data gebruiken ?

Misschien heeft die wel heel veel (vakantie) foto's die hij er op brand

Hij zal toch geen films downloaden en branden ? :)

Koploper
12-01-2006, 17:25
Is er een duidelijk verschil in kwaliteit tussen verschillende merken beschrijfbare DVD's?
Zo ja, welk merk DVD kan als zeer goed worden aangenmerkt?

Ik gebruik momenteel DVD's van het Kruidvat maar omdat ik in het verleden al eens data van CD's ben kwijt geraakt nadat de CD's een jaartje hadden gelegen, ben ik een beetje bang dat dit ook met mijn gebrande DVD's kan gebeuren.


Zoals boven al genoemd werd de ORGINELE versies:P

fuksysteem
12-01-2006, 19:45
Wat een schijnheiligen toch allemaal weer.

Kan het niet zo zijn dat ie backups maakt van z`n systeem en daar graag een beschijfbare dvd voor wil hebben die na `n jaar niet verrot is en daarmee alle data verloren is?

Indien je veel fotobewerkingen in Photoshop doet, dan kunnen desbetreffende files makkelijk de 200MB per file halen indien je een hoge resolutie kiest. Een dvd heb je dan makelijk vol.

xbarryx
12-01-2006, 20:04
nou is kijken wat de crew hiervan vind :lol: :P

Double
12-01-2006, 20:15
Beste dvd die er zijn, Ik zal het even uit leggen je moet niet op de merken af gaan, maar juist op de zo geheten media code die een merk gebruikt om lege dvdtjes van te maken, en de beste media code is: RitekGO4/ RitekG05

Michael Hamers
12-01-2006, 20:53
ik sluit me daarbij aan. Ritek mediacodes zijn inderdaad het beste. Ik geloof dat Arita dvd+r daar ook gebruik van maakt...


O en mensen loop niet zo te vitten op iemand die zo'n vraag stelt. Deze vraag heeft niets illegaals in de zin....

fuksysteem
12-01-2006, 21:23
Beste dvd die er zijn, Ik zal het even uit leggen je moet niet op de merken af gaan, maar juist op de zo geheten media code die een merk gebruikt om lege dvdtjes van te maken, en de beste media code is: RitekGO4/ RitekG05

kan ik die code op de verpakking vinden?

twoluckyone
15-01-2006, 11:00
Ik heb ook nog even op een ander forum geinformeerd en daar werden mij zg. Platinum+ DVD's aangeraden.

Hebben deze ook die zg. RITEK GO5 code?

Uit de reacties begreep ik dat men nogal nieuwsgierig was met welk doel ik de lege DVD's gebruik.
Welnu, ik gebruik ze om filmpjes te downloaden van websites. Dat hoeft niet per se van illegale aanbieders te zijn.
Er zijn nl. ook mensen -zoals ik- die een abonnement nemen op websites wat hen het recht geeft de originele content te downloaden en op DVD te zetten. Voor eigen gebruik weliswaar maar daar is dus niks illegaals aan.

twc02
15-01-2006, 11:12
taiyo yuden staat garant voor kwaliteit

R Klemkerk
15-01-2006, 11:34
Met Arita dvds heb ik hele slechte ervaringen.

Veel dvd spelers pakken die dvds niet, en ze slijten heel snel waardoor hij binnen het jaar niet meer uit te lezen is.

Ikzelf maak altijd gebruik van Platinum dvd+r. Dit zijn érg goede dvds en heb er nooit problemen mee. Ze gaan nu dan ook al een hele tijd mee. :)

Worm
15-01-2006, 11:40
Ikzelf maak ook altijd gebruik van Platinum dvd+r. Heb er al heel wat gebrand en nog geen enkele heeft problemen opgeleverd.

Tip: Op www.opus.nl zijn deze dvd's erg voordelig verkrijgbaar!

flip_fluitketel
16-01-2006, 19:52
Beste dvd die er zijn, Ik zal het even uit leggen je moet niet op de merken af gaan, maar juist op de zo geheten media code die een merk gebruikt om lege dvdtjes van te maken, en de beste media code is: RitekGO4/ RitekG05
Nope.. Ritek is zeker niet de beste kwaliteit. Taiyo Yuden (TY) en MCC behoren tot de beste mediacode. TY wordt vooral door Plextor gebruikt en MCC door Verbatim. Er zijn ook andere merken die MCC gebruiken maar over het algemeen is daar de bovenlaag van mindere kwaliteit.
1,5 jaar geleden heb ik van iemand eens een spindel Ritek's gekregen en op het moment heb ik er 7 van weggeflikkerd (van de 10 die ik zelf heb behouden) omdat ze niet meer leesbaar zijn. Van Verbatim en Fuji (toen ook met mediacode TY) heb ik een hele lading 2 jaar oude dvd's en geen enkele geeft problemen.

Kijk eens op www.nomorecoasters.com voor de kwaliteit van de diverse mediacodes.

BTW Het ligt ook aan de combinatie dvd-brander/mediacode hoeveel fouten er ontstaan. De ene brander kan beter overweg met TY dan met Ritek en omgekeerd maar over het algemeen zijn TY en MCC bij de beste mediacodes.

twoluckyone
18-01-2006, 12:11
Ik heb inderdaad op een ander forum ook negatieve berichten gezien over Arita mbt de houdbaarheid.

Verbatim is, als ik hier en elders zo lees, ook wel een optie om aan te schaffen.

Michael Hamers
18-01-2006, 12:21
Gebruik nu al ruim 2 jaar arita dvd's en zowiezo dvd's met ritek mediacodes. Plus of Min alles werkt nu nog steeds perfect en zijn ook weer opnieuw door een pc drive uit te lezen... Ligt denk ik ook aan hoe je met je dvd's omgaat en welke brander je gebruikt....

rjateun
18-01-2006, 13:35
Ik gebruik altijd Verbatim zowel voor CD als DVD's. Nog nooit problemen gehad. Ze zijn wel wat duurder maar daar krijg je kwaliteit voor terug en daar gaat het mij om.

En verder gebruik een goede brander. Voor mij alleen een Plextor.

Gr.,
Richard

Double
18-01-2006, 14:50
En verder gebruik een goede brander. Voor mij alleen een Plextor.



Plextor is inderdaat erg goed behoort absoluut tot de top!