PDA

Bekijk de volledige versie : Defect 'Lawrence of Arabia' Classic Collection



Grant
13-01-2006, 15:07
Mijn tweede disc van de briljante film 'Lawrence of Arabia' (1962) uitgebracht in de Columbia Classic Collection-serie, bevat een defect. Ik heb begin december getracht contact op te nemen met Columbia (via Columbia Films, Koninginneweg 34, 1217 LA Hilversum), maar helaas tot op heden nog geen reactie.

Wie zegt mij wat ik het beste kan doen? Met DFW heb ik in het verleden goed contact gehad over een defecte disc.

Frank
13-01-2006, 15:11
Wat voor een defect is het?

Ik denk trouwens dat je beter contact hierover kunt opnemen met:

Sony Pictures Home Entertainment
Marathon 2
1231 PH Hilversum
Tel: 035-6250750
Fax: 035-6250777

Grant
13-01-2006, 15:57
Frank, ten eerste bedankt! Denk inderdaad dat ik bij Sony Pictures meer kans heb. Lukte mij alleen niet om een adres te achterhalen.

Het defect houdt in dat het beeld gedurende de film stil blijft staan. In eerste instantie met pauzes ertussen, maar die worden gedurende de film steeds korter. Met als gevolg dat, zeg 10 minuten voor het einde, de film helemaal stil blijft staan. Je zult begrijpen dat dit geen kijken is zo. Vooral het geluid is niet meer te harden op die manier.

Zal snel contact opnemen met Sony. Ik laat wel weten als het is gelukt. Nogmaals bedankt!

Frank
13-01-2006, 16:10
Heb je geprobeerd te DVD af te spelen op een andere speler? Is de DVD bekrast of iets dergelijks?

Olivier vd D.
13-01-2006, 18:40
Ik zou denk ik het niet werkende exemplaar teruggebracht hebben naar de winkel.

skunk
13-01-2006, 22:55
Ik zou denk ik het niet werkende exemplaar teruggebracht hebben naar de winkel.

Vaak doen ze dan moeilijk omdat de dvd niet meer geseald is en al wat ouder. Spreek uit ervaring duurt bij mij vrij lang voor ik sommige dvd's gezien heb. En als dan blijkt dat er iets mis dan is het heel moeilijk om een andere te krijgen.

Jurgen V
13-01-2006, 23:13
Hmm mag ik de mijne ook weleens gaan checken ik heb deze uitgave al lang in de kast staan maar tijdgebrek om te kijken.

Grant
15-01-2006, 19:34
Heb je geprobeerd te DVD af te spelen op een andere speler? Is de DVD bekrast of iets dergelijks?
Nee, de disc ziet er prima uit. Op mijn dvd-romspeler doet ie t overigens wel. Maar op mijn Pioneer moet ie t ook gewoon doen. Dat het volgens mij niet aan de dvd-speler ligt, komt door het feit dat ie nog nooit problemen heeft gehad met welke disc dan ook. Waarschijnlijk zit er echt iets niet goed in de disc. Hoe dan ook, deze uitgave was niet goedkoop, vandaar dat ik wel kwaliteit wens.

Reden dat ik de disc niet naar de winkel heb teruggebracht heeft inderdaad met de tijd tussen kopen en kijken te maken.

De tweede disc van 'Lawrence of Arabia' begint trouwens niet met hoofdstuk 1, maar gaat verder waar disc 1 gebleven was. Daartoe telt de speler eerst helemaal van 1 naar hoofdstuk 37 toe. Misschien heeft dit ook iets met het defect te maken...