PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn dvd-speler drukt alles weg



JvL
15-01-2006, 14:02
Een beginnersvraagje.
Ik heb onlangs mijn eerste dvd-speler gekocht, een Philips 3355.
Op de voorgeschreven wijze met SCART-kabels aangesloten aan de ext 1 ingang van mijn tv. De tv heeft geen ext 2 ingang.
Wat zich nu voordoet is dat ik op alle programmakanalen van mijn tv de dvd-speler krijg (als die aan staat).
Ik zou het graag zo willen hebben dat ik , net als bij mijn videorecorder, één programmakanaal reserveer voor de dvd-speler.
Mijn tv (Loewe concept 370) biedt de mogelijkheid om een programmakanaal open of dicht te zetten voor de ext 1 ingang (waar de dvd aanhangt). Maar de dvd drukt op alle programmakanalen, ook als ext 1 dicht staat, het andere signaal weg.
Volgens het mannetje in de winkel is dat normaal en is er niks aan te doen.
Maar ik wil er wel vanaf.
Is daar een truc voor?

Kan iemand me helpen?

Herjan
15-01-2006, 14:25
Thread even verplaatst...

Welkom op 't forum. Het is inderdaad normaal dat je DVD-speler je tv-tuner overruled. Waarom zou je dat anders willen? Als je TV wilt kijken, zet je toch gewoon je DVD-speler uit?

Bij mijn TV is het trouwens zo dat ik, als de DVD-speler of VCR aanstaat, alsnog andere zenders kan kiezen. Bij jou niet?

Seth__Gekko
15-01-2006, 15:33
Bij het aanzetten zal inderdaad de het scart signaal automatisch ook op de tv worden weergegeven, maar daarna zul je gewoon weer een ander kanaal moeten kunnen kiezen.

JvL
15-01-2006, 15:52
Hallo, dank voor de snelle reactie!
Ik begrijp dat het bij jou dus zo is als ik het zou willen:
ook als de dvd aan staat kun je nog op de tv tuner een ander kanaal kiezen.
Dat gaat bij mij dus niet.
Welk nummertje ik ook kies op de tv, ik krijg alleen de dvd te zien.
Ooit van dat probleem gehoord? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Herjan
15-01-2006, 15:57
Ik kan op de site van Loewe helaas geen handleiding vinden van de Concept 370. Ik verwacht namelijk dat daarin het antwoord op je vraag zal staan. Heb je anders al via Loewe.nl deze vraag gesteld?

JvL
15-01-2006, 17:34
Da's een idee. Ga ik doen.
Het rare is dat mijn VCR via de Scart aansluiting niet alles wegdrukt.
Dus het heeft ook iets met de dvd-speler te maken.

A3aan
18-01-2006, 10:35
Ja het heeft ook iets met de speler te maken, ... en met de kabel.

welkom op het forum trouwens

één van de polen van een scart-verbinding geeft een signaaltje 'ik ben er helemaal klaar voor' waar de dvdspeler kennelijk een signaaltje opzet dat de tv uitleest.
Je zou eens kunnen proberen de kabel van je VCR en DVD om te ruilen.

Sommige tv's kun je na deze automatische switch weer op een kanaal kiezen, bij sommige tv's moet je eerst weer 'terugschakelen' van het EXT1 of AV af voordat dat kan (bij mij).

Een VCR biedt meestal de gelegenheid om het signaal echt als een ZENDER via een antennekabel naar de tv te sturen. Je kunt dan die 'zender' opzoeken en zo een kanaal reserveren voor je VCR. Nadeel is dat het videobeeld 2x wordt omgezet waardoor de kwaliteit in de regel duidelijk minder is. Ik zou er dan ook niet voor kiezen, maar ...
Het voordeel is dat je geen scart gebruikt, zodat je (1) dus toch beide aparaten aangesloten kunt hebben en (2) niet de last hebt dat je apparaat de tv omschakelt.
Ik ken geen dvd-spelers die dit kunnen (sommige dvd-recorders wel).
Jij zegt ook dat
Mijn tv (Loewe concept 370) biedt de mogelijkheid om een programmakanaal open of dicht te zetten voor de ext 1 ingang (waar de dvd aanhangt). mogelijk is daar nog wat mee te doen, maar deze truc ken ik niet en ook ik vond je manual niet.
Lees die eens.