PDA

Bekijk de volledige versie : DE breedbeeld gijzeling



Guus Josee
11-03-2002, 11:20
Gewapende actie tegen breedbeeld-tv Een gewapende man houdt in de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam meerdere mensen gegijzeld.De politie heeft de omgeving afgezet.De man heeft voor de ramen de teksten "Wij misleiden" en "Wij liegen" aangebracht. In een verklaring aan het NOS-Journaal liet de man weten zich te verzetten tegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies".Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin". Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips,dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren,maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren (Bron Teletekst).

Wat zou hier achter zitten.

Peedeepee
11-03-2002, 11:22
Ik hoorde het ook net...ik heb werkelijk waar geen idee....

zou het trouwens een lid van dvd.nl zijn?? *LOL* :D :D

Rob P.
11-03-2002, 11:35
Zo zie je maar, we hebben heel die consumentenbond niet nodig man! Hier nog iemand suggesties voor nieuwe acties? Prijsverlaging DVD's?:D

Nathan Strik
11-03-2002, 11:47
Als jullie me zoeken, ik zit in de toren ernaast, te protesteren VOOR breedbeeld TV's. :D
Maar serieus, ik hoop dat ze deze vent snel pakken...

Frollo
11-03-2002, 12:15
Heb ff gekeken op Fok! (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16624) en CNN (http://europe.cnn.com/2002/WORLD/europe/03/11/amsterdam.hostages/index.html)...
Echt niet grappig dit. Die kerel heeft een vuurwapen (M16) bij zich en volgens sommigen ook explosieven.

Mark S
11-03-2002, 12:27
Es ff kijken welke forumlid niet is ingelogd...
:D

Frollo
11-03-2002, 12:28
Es ff kijken welke forumlid niet is ingelogd...
Daarmee komen we nog niks te weten, hij heeft daar immers ook internet... ;)

Mark S
11-03-2002, 12:33
Hij had beter een distributeur te pakken kunnen nemen die breedbeeld films in 4:3 formaat uitgeeft...

Frollo
11-03-2002, 12:38
Buena Vista bijvoorbeeld...

Oakey
11-03-2002, 12:46
Hij had beter een distributeur te pakken kunnen nemen die breedbeeld films in 4:3 formaat uitgeeft...

*LOL*
Of die aan ingebrande ondertitels doen.

Maar als ik het goed begrijp is hij juist voor het 4:3-formaat!

Maar bizar is het wel!

PS: Afgelopen weekend waren er in Nijmegen acties gericht tegen Black Hawk Down! Zo zie je maar dat wat we hier op dvd.nl allemaal bespreken toch maatschappelijke relevantie heeft ;)

starbuck
11-03-2002, 12:46
What's next.....

Henk heideveld met een bazooka in de v&d omdat ze daar veel te duur zijn....

Tom "disney" houben met een scudraket bij het kantoor van buana Vista nederland omdat ze net assepoester 3 hebben uitgebracht.

Luther hartog met een katapult bij de toestenbordenfabrikant omdat er weer een toestenbord is bezweken door zijn vele posten.

nathan "zerodown" strik met een pijl en boog voor matt damon, om te zorgen dat hij nooit meer grijnst.



Effe serieus, je zal maar een van die gijzelaars zijn, ben je absoluut niet blij.

Geert Kranendonk
11-03-2002, 13:00
Hij is echt een actie aan het voeren TEGEN breedbeeld....


De man protesteert al een jaar in brieven aan onder meer de Consumentenbond en het Algemeen Dagblad tegen de invoering van breedbeeldtelevisie. Dat blijkt uit faxen die hij maandagmorgen vanuit de toren faxte naar de redacties van het NOS Journaal en Het Nieuws van SBS.

De gijzelnemer voelt zich ten onrechte gedwongen tot de aanschaf van een breedbeeldtelevisie, omdat op een normale televisie balken verschijnen als een film op breed beeld wordt uitgezonden. Als ze hem pakken weet ik wel een gepaste straf voor hem : gedwongen een cursus breedbeeldeducatie, en vervolgens iedere dag twee films in breedbeeld kijken terwijl hij aan een stoel gebonden zit !!! :D :D

Het wordt mij nu ineens wel heel duidelijk waarom o.a. Blockbuster in de VS ook ineens op 4:3 aan het overstappen is, dat worden daar natuurlijk echt bloedbaden vanwege breedbeeld, als er hier al een gijzeling plaatsvindt ! ;)

Guus Josee
11-03-2002, 13:10
Ik vraag me af of hij de zaak nog in BREED PERSPECTIEF kan zien;)

Mark S
11-03-2002, 13:18
Hoop wel dat het journaal in breedbeeld zal uitzenden.
Anders valt die Sniper net buiten beeld...
En Dolby Surround. Zo'n M16 klinkt wel lekker...

PM
11-03-2002, 13:19
tja.. hij schijnt te wachten op camera ploegen.. hij wil aandacht voor deze kwestie op tv / journaal...

Maar wat ik me nu afvraag... moeten de opname's dan in breedbeeld??? :D :D

Frollo
11-03-2002, 13:26
Misschien vergis ik me hoor, maar waarschijnlijk is deze meneer een klein beetje getikt.

Hij is zo paranoïde dat hij gewoon een willekeurig verschijnsel heeft uitgezocht om tegen te protesteren. Zijn woede had zich net zo goed tegen tuinkabouters, Pim Fortuyn of het slechte weer kunnen richten, maar het is toevallig breedbeeld geworden.
Stel je voor, je bent net ontslagen door Philips, je vrouw is er vandoor, je hebt een natuurlijke aanleg om schizofreen te worden, je hebt wat drugs genomen, en op dat moment zie je een smalbeelduitzending op je breedbeeld-tv... Bij miljarden mensen zou er dan niets gebeuren, maar bij deze man zei het ineens 'tok' in zijn hoofd... Ik stel me zo voor dat het ongeveer op die manier gegaan moet zijn.
Het is in wezen gewoon een arme zieke stakker. Ik meen een beetje te kunnen begrijpen wat hem bezielt (wat overigens iets heel anders is dan begrip hebben voor zijn daden!)
De meeste van dit soort situaties lopen ermee af dat de gijzelnemer zichzelf doodt. De vraag is alleen hoeveel mensen hij met zich meeneemt... :(

Geert Kranendonk
11-03-2002, 13:45
Ik vraag me af of hij de zaak nog in BREED PERSPECTIEF kan zien;) Volgens mij was die kerel echt niet zo scherp, want je kunt zelfs vanaf de snelweg in grote letters "PHILIPS" zien staan op de Breitner toren, waar Philips tegenwoordig zit. En dan toch gewoon de verkeerde toren inrennen ! Die andere toren viel zeker in de zwarte balken :D

Maar dit duidt er volgens mij inderdaad op dat het gewoon iemand is die helemaal doorgedraaid, en toevallig het fenomeen breedbeeld gekozen heeft om dat aan op te hangen.

Ik ken iemand met een soortgelijke episode (geen gewelddadige acties overigens, maar wel alle contact met de werkelijkheid verloren) en deze man moet IMHO gewoon zo snel mogelijk professionele hulp hebben.

Ik vraag me af hoe hij aan die M16 gekomen is trouwens, zou er een underground guerillabeweging tegen breedbeeld TV bestaan ?? ;) ;)

Oakey
11-03-2002, 13:52
Zou deze man niet graag in de metro tegenkomen. Ik bedoel, als je al zo doordraait omdat je je ergert aan balken op je tv, wat gebeurt er dan als iemand niet snel genoeg opzij gaat!

Frollo
11-03-2002, 14:01
Ik snap je reactie niet zo goed, Oakey. Juist jij als psycholoog zou toch moeten begrijpen dat dit helemaal niks met breedbeeld of niet opzij gaan te maken heeft?

Oakey
11-03-2002, 14:05
Dat zeg ik: dit soort mensen kun je dagelijks tegenkomen, en kunnen door het minste of geringste doordraaien. Dat is het enge juist.

(Het triggeren van een psychose noemen we dat)

Marco
11-03-2002, 14:05
Zou deze man niet graag in de metro tegenkomen. Ik bedoel, als je al zo doordraait omdat je je ergert aan balken op je tv, wat gebeurt er dan als iemand niet snel genoeg opzij gaat! Idd hoe ver kan je gaan. Hoe groot is die grens.
Vergeet niet er zijn ongevallen geweest voor mensen die niet opzij gingen. M.a.w. je maakt een kennismaking met mijnheer of mevrouw kapmes (in je rug).

Alexander de Mol
11-03-2002, 14:13
Hoop wel dat het journaal in breedbeeld zal uitzenden.
Anders valt die Sniper net buiten beeld...
En Dolby Surround. Zo'n M16 klinkt wel lekker... http://www.planet.nl/planet/service/cms/display_jpg_images/0,2438,103960,00.jpg
De voorbereidingen lopen al naar het schijnt....

Ernstige zaak dit. Was ie maar lid van het forum... :( :o

Frollo
11-03-2002, 14:58
Was ie maar lid van het forum... :( :o
Jaaah, dan kun je 'm bannen, dat zal hem leren! :D

Mark S
11-03-2002, 15:09
Hij schijnt te denken dat er verborgen boodschappen in de zwarte balken zitten..

Geert Kranendonk
11-03-2002, 15:30
Hij schijnt te denken dat er verborgen boodschappen in de zwarte balken zitten.. Jaaah, reclameboodschappen die aanzetten tot het kopen van een breedbeeld TV :D :D

Remco Out
11-03-2002, 15:47
Die gozer is gewoon gek, hoe kan je nou tegen breedbeeld zijn. Dat is toch gewoon niet mogelijk, wat moet je in deze dagen nou met een 4:3. Misschien heeft ie geen geld genoeg voor een breedbeeld tv, maar hoe komt ie dan aan een M16, als ie daaraan kan komen dan moet hij toch ook aan een breedbeeld kunnen komen. Wat zal die gozer trouwens vinden van projectieschermen? Zou ie wel helemaal erg vinden. Maar goed, ben benieuwd hoe het afloopt, die gozer is volgens mij voor van alles in staat.

Alexander de Mol
11-03-2002, 15:49
Jaaah, dan kun je 'm bannen, dat zal hem leren! :D Er valt weinig meer te bannen. Hij heeft zichzelf zojuist doodgeschoten.

Remco Out
11-03-2002, 15:54
Er valt weinig meer te bannen. Hij heeft zichzelf zojuist doodgeschoten. Oh, dat wist ik nog niet eens, zo maar eens kijken naar het nieuws.

PM
11-03-2002, 15:56
problem solved :)

Frollo
11-03-2002, 15:58
Tja, zo moest het wel aflopen...
Treurig hoor, maar voor hem wel het beste denk ik :(

Yadi
11-03-2002, 16:00
niet te geloven, wie pleegt er nou een gijzeling omdat een 4:3 tv zwarte balken laat zien.
Hoe gestoord kan iemand zijn. wat is de volgende stap: gijzeling omdat dvd's geen dts geluid heeft??

hehe of is het stiekem een dvd member die een statement wilde maken :D

yadi

System 3rror
11-03-2002, 16:04
Tsja, wat een eikel zeg...

En dan ook nog eens in het verkeerde gebouw zitten, en mij (!@&#$!~(~!$# zooi een uur vast laten zitten in de trein omdat de treinen niet meer verder gingen!! :mad:

Afknallen die gast!

tjon
11-03-2002, 16:09
Wel een knap staaltje voorbereiding...het verkeerde kantoorgebouw binnen lopen....

Maar natuurlijk wel een hele tragische gebeurtenis voor mensen in de Rembrandttoren.

Jammer dat deze kapstok Amsterdam zo in het nieuws heeft gebracht...het zal de export van paddestoelen uit de hoofdstad in ieder geval bevorderen, die dingen werken als de beste.

Maar goed, dit is het begin van het einde, morgen een gijzeling in Rotterdam als protest actie tegen navigatie systemen....ofzo

bmateijsen
11-03-2002, 16:12
morgen vind er een inval plaats bij sony.. 2 kerels die protesteren tegen digitale camera's.... want dat bevordert het manipuleren van fotomateriaal.

Groet Bjorn

Luther Hartog
11-03-2002, 16:19
Jongens...hebben we hier niet een off-topic thread voor?
klik maar hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=4153&perpage=25&pagenumber=27)

Louis Bouduin
11-03-2002, 16:20
In Londen heeft verleden jaar een maf zijn domme kop door een plasma tv geramd, omdat die zogenaamd te duur waren.
Nu schiet een vent zichzelf voor het hoofd vanwege breedbeeld.
En ik maar denken dat het de verkeerde kant op gaat....

System 3rror
11-03-2002, 16:30
Zozo, Luther in rol van mod :)

Er was al een andere thread voor geopend, zag hem zelf ook niet... dus 1 van de mod's ff bijelkaar voegen ofzo..

De andere (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=55801#post55801)

Alexander de Mol
11-03-2002, 16:36
Er was al een andere thread voor geopend, zag hem zelf ook niet... dus 1 van de mod's ff bijelkaar voegen ofzo..Ik heb ze even samengeplakt...

Camille
11-03-2002, 16:38
De gijzelnemer in de Rembrandttoren heeft zichzelf neergeschoten, maar is nog in leven. Hij wordt met grote spoed naar een ziekenhuis vervoerd. De gegijzelden zijn inmiddels met een bus afgevoerd om door hulpverleners te worden bijgestaan

System 3rror
11-03-2002, 16:41
Ik heb ze even samengeplakt... Dank u ;)

Wel een lachertje dit hoor... In zn 1'tje met 2 wapens meerdere mensen in zo'n toren vasthouden!

Mooi item om een nederlandse film over te maken!

System 3rror
11-03-2002, 16:55
Hij is inmiddels dood!

Martin de Goeij
11-03-2002, 17:56
Blijft idd triest & bizar....Ik heb 't idee dat het een ex-werknemer van Phillips ofzo, met een "grutch". Meer zal strx wel duidelijk worden..Zeker is dat die vent echt een klap (of twee) v.d. molenwiek heeft gehad...En ondertussen zitten de slachtoffers met een trauma...De vent heeft zichzelf van kant gemaakt, dus de slachtoffers kunnen ook geen verhaal meer halen..

Edwin V
11-03-2002, 19:18
Deze man komt in aanmerking voor de Darwin Award

Kijk op Darwin Awards (http://www.darwinawards.com) :D

Peedeepee
11-03-2002, 19:26
Ik zeg dat het er weer eentje is van dat al quaida netwerk....


*LOL*:D :D :D :D :D

Kasper P.
11-03-2002, 19:40
Net zoals met de sigaretten doosjes :D

Ze moeten bij de breedbeeld tv's van die nieuwe dozen maken zoals bij sigaretten; MENSEN DIE NAAR NIET BREEDBEELD TV's KIJKEN LEVEN KORTER en NIET BREEDBEELD TV KIJKEN IS DODELIJK. hahahahah

Frank J.
11-03-2002, 19:52
Maar hoe kwam ie nou aan die M16????

System 3rror
11-03-2002, 19:56
Maar hoe kwam ie nou aan die M16???? Ik zou zeggen: "Vraag het hem ff" :)

DrBob
11-03-2002, 20:33
ik vraag me eigenlijk af hoe zulk soort mensen redeneren (oke waarschijnlijk gewoon helemaal niet...). Net zoals die vent die zn kop door een plasma tv ramt zoals iemand zei. Denktie dan echt dat al die fabrikanten denken: "Oh shit, nou moeten we ze toch echt even goedkoper gaan maken" ??
ook wel leuk dat mensen van zn omgeving wisten dattie dit plan had, niemand die even zei van "psst, philips zit nou in dat andere gebouw" :D

Sam Goodies
08-05-2004, 02:06
Twee jaar later is er de film....



Film over gijzeling Philips-directeur

29 april 2004, 13:41:49

AMSTERDAM - Producent Rinkelfilm gaat de gijzeling in de Rembrandttoren, twee jaar geleden verfilmen. De opnamen voor 'Kleisterlee' beginnen over een maand. Jeroen Krabbé en Jan Decleir zullen de hoofdrollen gaan spelen. Philips, eigenaar van de Rembrandttoren, vindt de film 'ongepast' en overlegt momenteel met de makers.

Krabbé zal de rol van Philips-topman Gerard Kleisterlee op zich nemen, Jan Decleir (o.a. Antonia, Kruimeltje , De Zaak Alzheimer) speelt gijzelnemer John Roerhorst. Kleisterlee - er is nog geen definitieve titel - gaat in 2005 in premiere.

In de film wordt Kleisterlee zelf gegijzeld en ontvoerd. In werkelijkheid was de topman niet bij de gijzeling betrokken. De 'echte' gijzelaar vergiste zich en had eigenlijk in de Rembrandttoren moeten zijn.

Philips praat momenteel met producent Rinkelfilm over het scenario. ''Wij zijn in gesprek over het script en andere details,'' zegt een woordvoerder. ''Dat gaat over de wijze waarop Philips en de heer Kleisterlee een rol spelen in de film en de impact die dit kan hebben op de betrokkenen. We zijn er nog niet uit.'' Volgens de woordvoerder betekent het overleg niet dat Philips medewerking aan de film verleent.

Rinkelfilm wil Kleisterlee op locatie draaien, maar wil niet zeggen of ook in de Rembrandttoren of het naastgelegen Philips-hoofdkantoor wordt gefilmd. Rinkelfilm vertaalde eerder de geschiedenis van de bende van Venlo tot de film Van God Los. Kleisterlee wordt ook geregisseerd door Pieter Kuijpers. Het script is van Hugo Heinen (De Tweeling, Pleidooi).

(Bron: Het Parool)

http://www.parool.nl/artikelen/FIL/1083128486...
http://www.rinkelfilm.com/


Zie http://www.home.nl/film/nieuws/artikel/772

upje
08-05-2004, 08:26
't wordt toch wel in breedbeeld opgenomen, he?