PDA

Bekijk de volledige versie : Scorelijst en scorevervuiling



Henk Heideveld
11-03-2002, 14:26
De laatste tijd krijg ik de indruk dat bepaalde mensen de scorelijst oneigenlijk aan het beinvloeden zijn. Daarmee verliest deze lijst aan waarde.
Silence of the Lambs werd door velen hogelijk gewaardeerd maar ineens keldert die.
Door toename van het aantal stemmen heeft een incidentele hoge of lage score nauwelijks nog invloed op het gemiddelde. Stijging of daling gaat dan steeds trager. In die verhouding vind ik een sterke daling of stijging ronduit verdacht.
:confused:

Henk Heideveld
15-03-2002, 16:49
Geen enkele reactie tot nu toe. Opmerkelijk??????
:D :D :confused: :p

martin
15-03-2002, 16:57
Ik kan me niet voorstellen dat de DVD-crew aan de score zitten teklooien....

Henk Heideveld
15-03-2002, 17:19
Ik kan me niet voorstellen dat de DVD-crew aan de score zitten teklooien....
Martin, ik heb je een PM gestuurd.

Pat
15-03-2002, 17:48
De laatste tijd krijg ik de indruk dat bepaalde mensen de scorelijst oneigenlijk aan het beinvloeden zijn. Daarmee verliest deze lijst aan waarde.
Door toename van het aantal stemmen heeft een incidentele hoge of lage score nauwelijks nog invloed op het gemiddelde. Stijging of daling gaat dan steeds trager. In die verhouding vind ik een sterke daling of stijging ronduit verdacht.
:confused:
Ik heb dat enige tijd geleden ook al (op)gemerkt. De score is volgens mij veel te gemakkelijk te beïnvloeden door herhaaldelijk herstemmen. Cookies zijn geen waterdicht systeem (verre van)...

Rochan
16-03-2002, 02:49
Waar kan je de score lijsten vinden?????????:confused:

Pat
16-03-2002, 07:28
Waar kan je de score lijsten vinden?????????:confused:
Ga naar de beginpagina van DVD.nl. Ga dan met je muiscursor over 'Extra Opties' (vind je in die purper balk bovenaan). De genoemde extra opties zouden dan als een tweede purper balkje moeten verschijnen. Selecteer de 'DVD.nl Top 50'.

Rochan
16-03-2002, 11:16
Thankx Pat. Ik ga gelijk kijken

Alex Bel-Gy-Bel
16-03-2002, 19:44
Misschien heb je wel gelijk, over een tijdje terug zag ik Shrek op 1 staan. en 'The Green Mile' op 2 vind ik toch maar raar. Niet dat ik dit een slechte dvd vind maar om op 2 te staan, er zijn toch andere filmen die zeker meer waardering krijgen.

Eric van Ballegoie
17-03-2002, 11:14
Ik zie deze thread nu pas, en ik moet zeggen dat ik het te bespottelijk voor woorden vindt dat wij (DVD.nl Crew) beschuldigt worden van het manipuleren van de gebruikers top 50. Ik ben dan ook wel beniewd wat er in die PM van Henk Heideveld aan Martin heeft gestaan.

Voor alle duidelijkheid: Wij manipuleren de scorelijst NIET.
Ik zal niet ontkennen dat het cookies systeem niet helemaal waterdicht is en dat gebruikers zelf de boel kunnen saboteren, hier is helaas niets aan te doen.

Ik heb zelf trouwens niet het idee dat er geklooid wordt met de lijst, maar dat ter zijde.

Pat
17-03-2002, 13:02
Ik zie deze thread nu pas, en ik moet zeggen dat ik het te bespottelijk voor woorden vindt dat wij (DVD.nl Crew) beschuldigt worden van het manipuleren van de gebruikers top 50.
Voor alle duidelijkheid: Wij manipuleren de scorelijst NIET.
Ik zal niet ontkennen dat het cookies systeem niet helemaal waterdicht is en dat gebruikers zelf de boel kunnen saboteren, hier is helaas niets aan te doen.
Voor alle duidelijkheid :) : ik denk niet dat hier iemand geïnsinueerd heeft dat de crew zélf de resultaten beïnvloedt. Bij mij althans was deze gedachte nog niet eens opgekomen.
Spijtig dat er niets kan veranderd worden aan het systeem met de cookies. Ik denk dat er inderdaad mensen zijn die hiervan gebruik maken om bepaalde scores te manipuleren. Maar nu er van jullie kant duidelijkheid is hierover (dat het niet *kan* worden veranderd)... So be it. :)

Alex Bel-Gy-Bel
17-03-2002, 15:34
Ik zie deze thread nu pas, en ik moet zeggen dat ik het te bespottelijk voor woorden vindt dat wij (DVD.nl Crew) beschuldigt worden van het manipuleren van de gebruikers top 50.
Ik zie hier ook nergens een beschuldiging staan naar de DVD.nl Crew toe. Ik heb wel gemerkt dat er soms rare verschuivingen plaats hebben gevonden in de top 50 maar ik heb nooit iemand beschuldigd. Mijn gedacht was dat er iemand (voor zijn eigen plezier) zich verschillende malen heeft ingeschreven onder verschillende namen om de score lijst te beïnvloeden en meerdere malen aan een wedstrijd deel te kunnen nemen.(om meer kans te maken)
Ik denk toch dat dit mogelijk is of ben ik hier mis in.

Alex van den Berg
17-03-2002, 16:58
Ik zie hier ook nergens een beschuldiging staan naar de DVD.nl Crew toe. Misschien is het een "samenloop van omstandigheden", maar ik zie die verdachtmaking wel!!


Henk Heideveld
[B]De laatste tijd krijg ik de indruk dat bepaalde mensen de scorelijst oneigenlijk aan het beinvloeden zijn. ...<KNIP>... In die verhouding vind ik een sterke daling of stijging ronduit verdacht.
:confused:
Reactie van martin
[B]Ik kan me niet voorstellen dat de DVD-crew aan de score zitten teklooien....
Henk Heideveld quote dit, en zegt daarop
[B]Martin, ik heb je een PM gestuurd.

martin
17-03-2002, 18:38
HO HO stop FF.

wij beschuldigd niemand van het laaien lichten van de standen. Henk was iets op gevallen en ik reageerden erop met de intentie dat ik me niet kon voorstellen dat zoiets zou gebeuren. zeker niet door de crew !!!

Enne Alex ( vriend ) niet de zinnen uit het verband trekken en dan laten lijken dat het op een beschuldiging lijkt.

Maare Eric ik heb jou ook een PM gestuurt met het verhaal wat Henk mij gestuurt had. Dat deed hij om het forum van oplichting te beschermen.

Nou Doei.....

Eric van Ballegoie
17-03-2002, 21:02
Martin heeft mij inmiddels de PM van Henk gestuurd en er is inderdaad niets aan de hand, Henk attendeerde Martin op een aantal zaken die niets met een beschuldiging richting de DVD.nl crew te maken hadden.

Bij deze mijn excuses voor de 'aanval', ik heb Henks post verkeerd geintepreteerd.

Alex van den Berg
17-03-2002, 21:48
Enne Alex ( vriend ) niet de zinnen uit het verband trekken en dan laten lijken dat het op een beschuldiging lijkt.Sorry Martin ( vriend :D )... het was niet mijn bedoeling om de zaak uit zijn verband te trekken...
Ik heb bewust een aantal quotes gepost om te laten zijn waar het gevoel van Eric vandaan kon komen...

Over het algemeen ga ik uit van goede bedoelingen, vandaar dat ik schreef:

Misschien is het een "samenloop van omstandigheden"....

Henk Heideveld
22-03-2002, 10:39
[i]Originally posted by Eric van Ballegoie
Bij deze mijn excuses voor de 'aanval', ik heb Henks post verkeerd geintepreteerd.
Bedankt Eric,
Je begrijpt inmiddels dat de inhoud van de PM niet voor het grote publiek bestemd was. Dat zou anderen op "slechte" gedachten kunnen brengen. Heel sportief van je. Wees er van overtuigd dat ik veel respect heb voor het vele, en goede werk, dat deze crew verzet.
Het was dan ook gewoon jammer dat dit eventjes verkeerd overkwam. Blij dat de lucht opgeklaard is. It's all in the game.

Henk Heideveld
04-11-2002, 15:52
Ik kijk nog maar weinig naar de scorelijst, want hij deugt voor geen meter.

Als ik nu weer eens willekeurig kijk, zie ik een top-50 vol pure amusement. De film met inhoud heeft dus verloren, de filmkunst ook. Lang leve de commercie!!!!!!:( :(

starbuck
04-11-2002, 16:16
Ik kijk nog maar weinig naar de scorelijst, want hij deugt voor geen meter.

Als ik nu weer eens willekeurig kijk, zie ik een top-50 vol pure amusement. De film met inhoud heeft dus verloren, de filmkunst ook. Lang leve de commercie!!!!!!:( :(

maar volgens mij worden we geacht voor het totaal plaatje te stemmen dus stem waarin extra's, beeld en geluidskwaliteit en inhoud bij elkaar op worden geteld.

De dvd-top 50 is een goede indicatie voor dvd beginners die kwalitatief goede dvd's willen aanschaffen, denk ik.


Ga je alleen naar inhoud kijken dan is deze top 50 idd een lachertje.

Henk Heideveld
04-11-2002, 16:28
Originally posted by starbuck
De dvd-top 50 is een goede indicatie voor dvd beginners die kwalitatief goede dvd's willen aanschaffen, denk ik.
Ga je alleen naar inhoud kijken dan is deze top 50 idd een lachertje.
Dat kan waar zijn wat jij zegt. Dat zie ik bij beginners ook wel. Die kopen veel lawaai en actie, echte subwooferslopers en letten later pas op de inhoud. Ook een superscherp beeldje wordt dan op prijs gesteld, ongeacht inhoud. Ik kan me jou gedacht wel indenken, misschien zit je er niet ver naast.(y)
Ook extra's en verpakking werkt heel verleidelijk.

Bas van Dijk
24-12-2002, 23:43
Ik zat net te kijken in de top 50 en er moet me toch iets kwijt.

Volgens mij is het een lijst waarbij een goede release in hoge belangrijk is voor een goede score...

Als ik hierin gelijk heb dan is het voor mij een heel groot wonder dat de extended 4 disc van Lord of the Rings op plaats 33 staat, terwijl een DVD als American Beauty hoger genoteerd staat, hier snap ik werkelijk niets van...
American beauty vind ik een fantastische film, maar de DVD is niet zo heel spectaculair hetzelfde geldt voor een titel als Shrek (de gewone versie)

Onbegrijpelijk......

gr,

Bas