PDA

Bekijk de volledige versie : Filmkeuring logo's op DVD's



(Disney)Tom Houben
11-08-2001, 23:04
Sinds kort is er die nieuwe filmkeuring met die zwarte rondjes die leeftijden enzo aangeven. Ze plaatsen ze nu ook op de DVD hoezen, maar ik vind die zo ontzettend lelijk! Ik vind echt dat ze de hele hoes verpesten! Die "oude" logo's met bv "AL","12" erin stoorden mij niet, maar die nieuwe zijn echt ontzettend lelijk! Jammer dat ze op de voorkant van de hoes moeten!

Nathan Strik
12-08-2001, 01:21
Kwestie van wennen denk ik.

Cade
12-08-2001, 19:26
Sinds kort is er die nieuwe filmkeuring met die zwarte rondjes die leeftijden enzo aangeven.Bedoel je die rondjes met een spin, voeten, spuit, enz?? Tis mij sowieso al niet duidelijk wat ie dingen precies betekenen en ik zal vast niet de enige zijn. Dat hebben ze echt fout aangepakt.

Met "12", "16", etc. wist je waar je aan toe was. Dat proberen ze nu d.m.v. icoontjes duidelijk te maken, maar het probleem is dat niemand weet wat die icoontjes betekenen. Of je moet je erin gaan verdiepen en ze uit je hoofd gaan leren, maarre................geen hond die dan doet.

Ouders die kleine kinderen hebben zullen er waarschijnlijk wel op letten maar een beetje gezonde DVD kijker zal dat een worst wezen, toch? Mij in ieder geval wel. :)

Koen Crijns
12-08-2001, 19:58
Kijk voor de aardigheid eens op http://www.kijkwijzer.nl/. Daar staat precies uitlegd wat die dingen betekenen!

Cade
12-08-2001, 20:14
Kijk voor de aardigheid eens op http://www.kijkwijzer.nl/. Daar staat precies uitlegd wat die dingen betekenen! Kijk, dat bedoel ik dus met erin verdiepen. Dit zou niet mogen, het moet al duidelijk zijn door gewoon naar die icoontjes te kijken. Dat is ze dus niet gelukt.

Als je in een winkel staat met een DVD in je handen kun je niet even naar een website surfen om te kijken onder welke noemer die film valt.

Wat dat betreft hadden ze beter de Engelse manier kunnen overnemen. Die vertellen gewoon in woorden wat je in een bepaalde film mag verwachten. "Contains nudity" en "Contains violence" zijn twee voorbeelden. Hier weet je waar je aan toe bent, met een "spuit"-icoontje niet.

Eric van Ballegoie
12-08-2001, 20:36
Persoonlijk vindt ik die kijkwijzer icoontjes juist erg handig... De leeftijds aanduiding is gewoon hetzelfde gebleven, alleen de extra icoontjes geven extra informatie over het 'waarom' van de leeftijdsaanduiding...

Het geeft een duidelijke eerste blik op wat de film voor inhoudt heeft (en wat er juist niet in voorkomt).

Het nieuwe systeem is inderdaad even wennen, maar ik moet zeggen dat ik alle icoontjes inmiddels wel uit mijn hoofd ken (komt uiteraard mede doordat wij er ook mee werken op DVD.nl)

Eric

(Disney)Tom Houben
12-08-2001, 20:48
Ja, ik vind ze ook handig, maar ik vind ze lelijk! Ze hadden er best iets moois van kunnan maken, in plaats van die zwarte rondjes die mijn dvd hoesjes verpesten.......

Cade
12-08-2001, 21:13
Ja, ik vind ze ook handig, maar ik vind ze lelijk! Ze hadden er best iets moois van kunnan maken, in plaats van die zwarte rondjes die mijn dvd hoesjes verpesten....... Dit los je op door je films in het buitenland te bestellen waar ze geen gebruik maken van dit systeem, hehe. :D

Eric van Ballegoie
12-08-2001, 22:49
Ik snap niet wat er zo lelijk aan is? Sommige maatschappijen gebruiken de logo's in het zwart, andere in het rood.

Het is uiteraard geen verfraaing van de cover, maar ik zou niet weten hoe je dergelijke informatie beter weer moet geven?

(Disney)Tom Houben
12-08-2001, 23:37
Ik snap niet wat er zo lelijk aan is? Sommige maatschappijen gebruiken de logo's in het zwart, andere in het rood.

Het is uiteraard geen verfraaing van de cover, maar ik zou niet weten hoe je dergelijke informatie beter weer moet geven?

Nou ja, ik vind zo'n zwarte pukkel op de hoes lelijk, maar ja het zal wel wennen denk ik. Ik had gehoopt dat deze aanduidingen weer gewoon naar de achterkant van de hoes zouden verhuizen, maar dat is dus niet het geval......

Nathan Strik
13-08-2001, 00:05
Helemaal mee eens Eric, als de DVD bij mij in de kast staat, kijk ik toch alleen tegen de zijkant aan. Het kan me eerlijk gezegd geen ene r#k schelen wat er op de voorkant staat. Het gaat om de inhoud... toch?!?



Het is uiteraard geen verfraaing van de cover, maar ik zou niet weten hoe je dergelijke informatie beter weer moet geven?

Dunky
13-08-2001, 00:17
Het leeftijd icoontje was al goed. Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom dat nou weer veranderd moest worden. Tuurlijk zal dat dan wel weer iets te maken hebben met dat de stichting van bv de nederlandse filmdistributeurs weer te veel tijd en geld overhadden om aan deze onzin te beginnen. Als er 18 staat is het 18 en eveneens voor 16, 12 en AL.
Maargoed het gaat weer nergens over.:mad:

Dennis Veldhuizen
13-08-2001, 16:58
zijn gewoon klote iconen, maar haha sorry
kijk naar die van "Sex" en "Discriminatie".. lekker uitgebeeld :rolleyes:

Dunky
13-08-2001, 18:40
Je versterkt mijn punt.:D

Alex van den Berg
13-08-2001, 23:46
Eerst werd alleen de leeftijdscategorie aangegeven... maar dan wist je nog niet of geweld, sex, drugs enz. een rol in de film spelen... Nu dus wel...

Maar gelukkig staat het op de cover en verschijnt er geen spinnetje in de rechterbovenhoek van mijn beeld vlak voordat Woody in Toy Story 2 door de verzamelaar wordt ontvoerd! :D

Nathan Strik
14-08-2001, 01:03
Helemaal mee eens. De mensen worden zo veel beter geinformeerd over de precieze inhoud van de film. Handig als je kleintjes hebt.



Eerst werd alleen de leeftijdscategorie aangegeven... maar dan wist je nog niet of geweld, sex, drugs enz. een rol in de film spelen... Nu dus wel...

frosty
16-08-2001, 15:02
het is toch de film die je kijkt???? .. wat doet een hoes er nu toe???..

Dunky
16-08-2001, 19:40
De hoes kan er veel toe doen als je een verzamelaar bent denk maar aan de Limited Tin boxes van Anchorbay.:)

(Disney)Tom Houben
17-08-2001, 12:25
het is toch de film die je kijkt???? .. wat doet een hoes er nu toe???..

voor mij doet een hoes er heel veel toe! Ik ben Disney verzamelaar en vind het ontzettend belangrijk dat de films een mooie hoes krijgen.

Euphoria
17-08-2001, 13:17
Ik ben Disney verzamelaar en vind het ontzettend belangrijk dat de films een mooie hoes krijgen.
Halleluja & Amen! :D

Koofie
28-08-2001, 02:16
fuck toy story! fuck die icoontjes!

koop goeie films en let er niet op.

:cool: