PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe kies jij de dvd uit die je gaat kijken?



Caledonians
17-01-2006, 16:33
Zat net de discussie te lezen in "Welke DVD heb je net gekeken" thread. En volgens mij is er over dit onderwerp nog geen thread? Kon hem niet vinden in ieder geval. Maar vond het wel een interessante discussie dus vandaar maar een eigen thread...


Zelf kan ik ook lang voor mn kasten staan om te kijken welke film ik ga kijken. Heb zelf dan ook een excel lijst gemaakt waarin alle films staan die ik nog moet kijken. Dit helpt wel bij het kiezen maar dan nog vind ik het erg moeilijk kiezen. Heb op dit moment dan ook een kijkachterstand van rond de 55 films. Maar zn kijkachterstand is aan de andere kant ook weer erg leuk want dan heb je tenminste wat te kiezen. Meestal kies ik of mn vriendin een aantal films uit de lijst uit en dan kiest de andere welke het wordt. Dit werkt eigenlijk perfect tot nu toe! Leuk zn persoonlijke videotheek hehe...

Kees Hoekerd
17-01-2006, 16:35
Zelden last van,pas had ik eens zon 25 films achterstand,maar nu is dat nog maar 9.Ik doe hier rustig aan mee,als ik zin heb om een andere film te kijken, doe ik dat.
Maximum tijd voor film uit kiezen zal wel 5 a 10 minuten zijn.

Erik Hagen
17-01-2006, 16:36
Meestal kies ik of mn vriendin een aantal films uit de lijst uit en dan kiest de andere welke het wordt. Dit werkt eigenlijk perfect tot nu toe! Leuk zn persoonlijke videotheek hehe...
:D Zo doen wij het ook vaak. Heb zelf zo'n beetje alle films in m'n collectie wel gezien, maar m'n vriendin heeft er nog een aantal te gaan. Vaak kiezen we er dus samen een aantal waarvan we er eentje gaan kijken. In m'n eentje film kijken doe ik eigenlijk nog maar zelden, maar dan natuurlijk eentje die ik nog niet heb gezien (bij voorkeur).

Tim k
17-01-2006, 16:55
Soms ben ik al beneden aangekomen en dan denk ik: nee, toch maar een andere. Weer terug naar boven om wellicht iets luchtigers te pakken of een film die ik al gezien heb, zodat ik me écht kan ontspannen.

kazlatan
17-01-2006, 17:21
Ook ik heb last van dit probleem. Als ik samen met een vriend een film moet kiezen, dan duurt het eerst al een tijdje voordat we het genre weten en voordat we dan echt een film gekozen hebben zijn we zeker weer een uur verder.

Albert
17-01-2006, 17:48
komt bij mij spontaan, als ik zit te eten of internetten of wat dan ook denk ik ik opeens: ik ga nu die film kijken en dat gebeurt dan ook. Heb zelf meestal een achterstand van 70-80 dvd's dus keuze zat. Maar om gewoon ff een film uit te kiezen omdat ik een film wil kijken werkt niet... dan ben ik n uur bezig, en dan kan t nog gebeuren dat ik 10 minuten kijk en m dan afzet...

jeroenenagnes
17-01-2006, 17:52
Wij zijn bij de letter A begonnen en daarna C, E, G, I enz. enz. totdat we aan het einde van het alfabet zijn en dan beginnen we met 0-9, B, D, F, H enz. enz.
We kiezen dan gezamelijk een titel uit de betreffende letter/cijfer en markeren die als watched binnen DVD-Profiler.


Jeroen.

Albert
17-01-2006, 17:54
Wij zijn bij de letter A begonnen en daarna C, E, G, I enz. enz. totdat we aan het einde van het alfabet zijn en dan beginnen we met 0-9, B, D, F, H enz. enz.
We kiezen dan gezamelijk een titel uit de betreffende letter/cijfer en markeren die als watched binnen DVD-Profiler.


Jeroen.

sjees man... word er moe van, lijkt wel werk :roll: Moet wel een plezierige hobby blijven hoor :wink:

jeroenenagnes
17-01-2006, 17:57
Wij zijn bij de letter A begonnen en daarna C, E, G, I enz. enz. totdat we aan het einde van het alfabet zijn en dan beginnen we met 0-9, B, D, F, H enz. enz.
We kiezen dan gezamelijk een titel uit de betreffende letter/cijfer en markeren die als watched binnen DVD-Profiler.


Jeroen.

sjees man... word er moe van, lijkt wel werk :roll: Moet wel een plezierige hobby blijven hoor :wink:

Blijft ook heel erg plezierig hoor.....
Het maakt het gewoon wat gemakkelijker om te kiezen.
We vinden ze allemaal wel mooi en dan is het niet altijd gemakkelijk welke je gaat kijken.
We zitten nu op iets meer dan 300 titels, waren dit er minder dan zouden we het niet op die manier doen ;-)


Jeroen.

martini
17-01-2006, 20:12
Soms als ik gewoon ff een film wil opzetten sta ik echt lang naar de titels te staren omdat ik dan niet weet welke ik opzet. Meestal wordt t dan niks en ga ik maar weer verder met tv kijken. Dat is dus het enige nadeel van zoveel films in je collectie hebben. Als ik het echt niet weet zet ik gewoon een leuke aflevering van Friends op. IK heb ook geen kijkachterstand dus daar hoef ik niet naar te kijken. Als ik een film koop dan kijk ik hem altijd binnen een week.

Joost v.d. Ham
17-01-2006, 20:30
Ik kijk gewoon waar ik zin in heb. Ook vaak een film waarover is net iets heb gelezen danwel een discussie over heb gevoerd. Komt heel vaak voor dat ik weken lang alleen maar films kijk die ik al vaker heb gezien en een nieuwe zelfs meer dan een jaar ongezien in de kast blijven staan.

Symphony X
17-01-2006, 20:54
Zat net de discussie te lezen in "Welke DVD heb je net gekeken" thread. En volgens mij is er over dit onderwerp nog geen thread? Kon hem niet vinden in ieder geval. Maar vond het wel een interessante discussie dus vandaar maar een eigen thread...

Bedankt Scott (y) Leuke thread, ik en de paar andere moesten toch een keer stoppen met off-topic berichten bij "Welke DVD heb je net gekeken", kunnen we er hier mooi over verder... :wink:



Soms als ik gewoon ff een film wil opzetten sta ik echt lang naar de titels te staren omdat ik dan niet weet welke ik opzet. Meestal wordt t dan niks en ga ik maar weer verder met tv kijken. Dat is dus het enige nadeel van zoveel films in je collectie hebben. Als ik het echt niet weet zet ik gewoon een leuke aflevering van Friends op. IK heb ook geen kijkachterstand dus daar hoef ik niet naar te kijken. Als ik een film koop dan kijk ik hem altijd binnen een week.

Ik begrijp je helemaal (y)

Ik sta soms eigenlijk als je er over na denkt gewoon me tijd te verdoen.
Letterlijk gewoon een uur of langer naar me dvd's staren om te kijken welke ik nou wil kijken, en dit komt niet 1 keer in de maand voor, maar soms wel 4 keer per week. En dan staar ik ernaar, en dan ga ik toch maar tv kijken.

Of alle films na gaan(heb het op alfabetische volgorde staan) en te bedenken wat er ook alweer allemaal in gebeurd.

Maar ik vindt het verder ook prachtig om er naar te staren(en je zal het vast geloven, de tijd gaat dan heel snel)...

Gisteren was ook heel leuk: Een vriend van me kwam bij mij een film kijken(natuurlijk weer minuten te bedenken wat ik em zal laten zien) emaal uitgekomen bij House of Flying Daggers.

Krijg je "weer" van die reactie als: "WoW, vet geluid", "Goeie film" etc

Of wat ook leuk is: Opscheppen over hoe duur alles wel niet is, nou ja opscheppen, het is gewoon wat ik ervoor betaald heb(vooral leuk bij de giftsets). Voorbeeld: Hero Keepcase , winkelprijs: 10 Eur, ik via forum de digi: het 3-dubbel van de winkelprijs...Toch Scott :wink: Over die prijzen en edities kan je goed opscheppen :wink:
Of waar ik al die edities wel niet vandaan heb(HOFD wooden Box, X-men 2 Tin, Perfect Storm CDA Box, om er maar een paar te noemen) en wat er allemaal wel niet bij en in zit :wink:

Marco Dubbeldam
17-01-2006, 21:46
Hangt bij mij gewoon geheel van mijn bui af. En van het gezelschap natuurlijk. :wink:

Jordy van Buel
17-01-2006, 21:59
Het verschilt bij mij wel heel erg, soms denk ik, en nu wordt het tijd voor een oorlogsfilm of een aziatische film of soms denk ik, ja weer eens een keer Arnold Schwarzenegger. Soms heb ik ook geen enkel idee en wacht ik vaak zo lang met kiezen dat ik er gewoon al geen tijd meer voor heb. Maar ach, een uitgebreide keuze hebben blijft leuk imo.

Sneaker
17-01-2006, 22:12
Ik sta vaak ook een tijdje doelloos voor mijn dvd collectie op zoek naar een dvd'tje om te kijken.
Uiteindelijk kijk ik eerst naar de bui waar ik me in bevind. Dan wat voor weer het is (heeft vaak ook invloed op mijn bij). Uiteindelijk kies ik gewoon degene die me het meest uitspreekt. Maak me verder niet uit of ik hem al eens gezien heb of niet.

Boersmaster
17-01-2006, 22:28
Volgens mij is het ook zo dat je, wanneer je een kleinere collectie hebt, veel makkelijker een keus kan maken welke dvd je gaat kijken. Ik herken mezelf wel in veel van bovenstaande verhalen. Gelukkig heb ik voor de momenten dat ik echt niet weet welke dvd ik kijken moet nog een redelijke collectie muziek dvd's.

Maar mijn ervaring is dat hoe groter de collectie is, hoe minder makkelijk het keuzes maken is.

Arian de Vries
17-01-2006, 22:39
Maar mijn ervaring is dat hoe groter de collectie is, hoe minder makkelijk het keuzes maken is.

Deze ervaring deel ik niet helemaal, ik vond het lastiger een keuze te maken toen mijn collectie zich in zijn beginfase bevond dan nu deze een flink stuk groter is geworden. Dit houdt echter niet in dat ik me niet herken in bovenstaande verhalen over "uren" door brengen voor de kast en er gewoon niet uitkomen welke het wordt. Verder hielp ('t lijkt wel een ernstig probleem zo) het bij mij door ervoor te zorgen dat ik geen kijkachterstand meer had, geen idee waarom maar kiest nu een stuk makkelijker.

Lastig is het voor mij wel als ik samen met iemand een film wil gaan kijken, dan is het echt een drama.

HiddeV
17-01-2006, 22:53
Heb ook nog een redelijke kijk achterstand, maar soms heb ik geen zin om een onbekeken dvd te gaan kijken en pak ik iets dat ik al gekeken heb. Ligt gewoon aan de bui.

Blauwoogje
18-01-2006, 08:50
omdat ik ook nutteloze uren voor mijn dvd collectie sta te turen naar wat ik nu weer eens wil kijken op tv heb ik gisteren mijn (5 half hoge billy-)kasten weer opnieuw ingedeeld had alles op maatschappij staan, nu heb ik:

kast 1 tv-series
kast 2 kijk achterstand
kast 3 digipacks op alfabet en cabaret en muziek
kast 4 kepcase op alfabet
kast 5 keepcase op resterende alfabet

nu is mijn eerste doel iom mijn kijkachterstand weg te werken (plus minus 100 titels)

Maarten van Krimpen
18-01-2006, 09:04
Ik moet zeggen dat ik wel een kijkachterstand heb van een stuk of 35...maar als ik even gewoon nergens aan wil denken dan sta ik soms echt 10 minuten voor de kast van 'wat zal ik nou eens kijken', en een andere keer dan heb ik echt een bui voor een bepaalde film en die kijk je dan ongemerkt weer in één keer af.

Dennis Vansant
18-01-2006, 09:27
"Iene miene mutten..." o_O
Dat zie ik gewoon nog wel... hangt helemaal van de stemming af. Eerst moet er natuurlijk wel geen hol op TV zijn (en dat is nogal vaak hier :))

dborhem
18-01-2006, 09:42
Als er een nieuwe box uitkomt van series die ik spaar (CSI bv) dan houd ik wel eens een marathon,heel leuk om te zien hoe een serie zich ontwikkelt.
Dat je allang weet hoe het afloopt maakt niet uit,blijft altijd goed. :)

Werner
18-01-2006, 12:44
Meestal kies ik in functie van de hoeveelheid tijd die ik beschikbaar heb... Simpel maar efficiënt

Cor H.
18-01-2006, 16:30
Kiezen vindt ik altijd erg moeilijk, ik heb al mijn films al wel gekeken.
En als ik een film kies, wil mijn vriendin weer een andere zien.
Ik zeg E.T. zij zegt True Lies.
Ik zeg Batman Returns zij zegt Dirty Dancing
etc. etc.

Rob Eric Blank
18-01-2006, 16:44
Impulsief pak ik een film. Veel van mijn films heeft mn vriendin nog niet gezien en die kijkt dan graag mee. Voor de "mannen" films zoals Star Wars moet ik meestal zelf tijd maken, die kunnen haar niet bekoren.

Pascal Heister
18-01-2006, 16:46
meestal kijk ik naar de tijdsduur en wat m'n gevoel zegt

Kenneth
18-01-2006, 17:25
Ik bepaal eerst het genre waar ik zin in heb en dan overloop ik welke films ik daarvan nog niet gezien heb.

Ik heb nu nog zo'n 100 titels achterstand dus ik vind altijd wel een filmpje...

Dennis Kuijper
18-01-2006, 17:25
Hangt bij mij gewoon geheel van mijn bui af. En van het gezelschap natuurlijk. :wink:
Wat hij zegt.

Peter Wouterse
18-01-2006, 17:26
Hè ik ben dus niet de enige die tijden verdoet aan het bedenken wat ie kijken wil.
Als het te lang duurt kijk ik meestal een (paar) afleveringen van een serie, of een making of.
Maar ik wil uiteindelijk toe naar een grote collectie, zodat ik nog echt kan denken: “Hé had ik die ook nog?”
Maar dan moet ik nog veel uitbreiden. :)

Martin Z.
18-01-2006, 18:26
Meestal kies ik in functie van de hoeveelheid tijd die ik beschikbaar heb... Simpel maar efficiënt

precies! (y) Geeft volgens mij aan hoe weinig tijd ik heb, zit er soms aan te denken mijn collectietje ook op die manier te ordenen... :wink:

Demon
18-01-2006, 18:52
ligt er aan met wie ga ik naar de film kijkt.
hoe is me bui en wat wil de andere zien?
ik heb op dit momtent een achterstand van 1 film..
Lock Stock & Two Smoking Barrels!
:roll: :lol:

Toon_1
18-01-2006, 21:45
Ik kijk meestal naar de duur van de film, een film van 80 minuten, 120 of 180 ofzo (+ de extra's nog erbij gerekend want die ik er ook altijd onmiddelijk na).

rkrijger
19-01-2006, 07:19
Zat net de discussie te lezen in "Welke DVD heb je net gekeken" thread. En volgens mij is er over dit onderwerp nog geen thread? Kon hem niet vinden in ieder geval. Maar vond het wel een interessante discussie dus vandaar maar een eigen thread...

Zo'n discussie hebben we hier al. Pas paar op dat de crew deze thread niet in het slot gooit...

Verhip, jij *bent* de crew...

Nou, dan zal hij wel open blijven, Scott... :twisted: :twisted: :twisted:

rkrijger
19-01-2006, 07:21
Serieuze bijdrage: ik heb meestal wel al een paar dagen in mijn hoofd "die en die film wil ik zien". Als ik dat niet heb, dan ga ik geen film kijken, want dan kan ik toch geen keuze maken. Dan ga ik wel in een boek lezen...

Nu heb ik al een tijdje in mijn hoofd dat ik de Alien delen nog eens wil zien (heb van allemaal nu de luxe versie) en ik wil Back to the Future nog eens helemaal kijken...

El-Jorge
19-01-2006, 07:41
ligt er aan met wie ga ik naar de film kijkt.
hoe is me bui en wat wil de andere zien?
ik heb op dit momtent een achterstand van 1 film..
Lock Stock & Two Smoking Barrels!
:roll: :lol:

OPschieten dan, kijken die handel. Toevallig heb ik deze van de week ook gekeken, meesterlijke film (y)

Maarten van Krimpen
19-01-2006, 07:43
Serieuze bijdrage: ik heb meestal wel al een paar dagen in mijn hoofd "die en die film wil ik zien". Als ik dat niet heb, dan ga ik geen film kijken, want dan kan ik toch geen keuze maken. Dan ga ik wel in een boek lezen...

Nu heb ik al een tijdje in mijn hoofd dat ik de Alien delen nog eens wil zien (heb van allemaal nu de luxe versie) en ik wil Back to the Future nog eens helemaal kijken...

Ik wacht met het kopen van de Alien-films en I Robot tot ik eindelijk een regiovrije speler heb én genoeg geld om die 'hoofden' te kunnen kopen. :P

Dennis Oosterhuis
08-02-2006, 15:01
Fijn dat ik bij lange na niet de enige ben die vaak niet weet welke film in de speler gaat en soms wel een kwartier lang naar m'n kast sta te staren! 8)

Mijn keuze wordt vaak bepaald door een impulsieve gedachte, het maakt mij weinig uit of ik die film al eens vaker heb gezien (of veel vaker...)

Ook ik heb een kijkachterstand, al is hij niet al te groot. Als ik even m'n best doe is 'ie zo weggewerkt :lol:

rkrijger
08-02-2006, 15:06
Serieuze bijdrage: ik heb meestal wel al een paar dagen in mijn hoofd "die en die film wil ik zien". Als ik dat niet heb, dan ga ik geen film kijken, want dan kan ik toch geen keuze maken. Dan ga ik wel in een boek lezen...

Nu heb ik al een tijdje in mijn hoofd dat ik de Alien delen nog eens wil zien (heb van allemaal nu de luxe versie) en ik wil Back to the Future nog eens helemaal kijken...

Ik wacht met het kopen van de Alien-films en I Robot tot ik eindelijk een regiovrije speler heb én genoeg geld om die 'hoofden' te kunnen kopen. :P

Eerste Alien inmiddels gezien... :-)