PDA

Bekijk de volledige versie : Harry Potter and the Deathly Hallows (Harry Potter 7)



Pagina's : [1] 2

rkrijger
18-01-2006, 07:10
Geruchten...

De titel van de laatste Harry Potter film wordt "...and the Chariots of Light" of "...and the Fortress of Shadows".

Mogelijk komt dit jaar het boek al uit, maar dat waag ik te betwijfelen.

Na de dood van [spoiler:0dca803f05]Perkamentus[/spoiler:0dca803f05] in deel 6, zal deze waarsch. wel terug komen in een schilderij om Harry te helpen.

O ja, aan het eind zal Harry Potter wel winnen! (y)

dunedain
18-01-2006, 07:51
Geruchten...

De titel van het laatste Harry Potter boek wordt "...and the Chariots of Light" of "...and the Fortress of Shadows".

Mogelijk komt het dit jaar al uit, maar dat waag ik te betwijfelen.

Na de dood van [spoiler:3fd6bc491d]Perkamentus[/spoiler:3fd6bc491d] in deel 6, zal deze waarsch. wel terug komen in een schilderij om Harry te helpen.

O ja, aan het eind zal Harry Potter wel winnen! (y)

Bron???

rkrijger
18-01-2006, 07:53
Bron???

Een of ander "boek"-forum/website in Engeland. Gegoogled op "title Harry Potter 7" geloof ik...

Hankster
18-01-2006, 10:21
jongen .. dit is een filmforum.
Als er over een titel van een boek wordt gespeculeerd is het nog niet meteen nodig om daar ook al direct een draadje over te maken zonder dat er ook maar iets over het boek bekend is. Laat staan over de film die pas over 6 jaar uit gaat komen.
Geil jij op je post aantal oid? :roll:

rkrijger
18-01-2006, 10:23
jongen .. dit is een filmforum.

Het zou zomaar kunnen dat er over dit boek een film gaat komen. Er is ook al een thread over "Harry Potter and the Half Blood Prince", ga je daar nu ook lopen zeiken dat er alleen nog maar een boek van is! Sukkel!

rkrijger
18-01-2006, 10:27
Als er over een titel van een boek wordt ...

Om jouw gezeik toch wat tegemoet te komen heb ik de inhoud van mijn eerste posting in deze thread wat meer toegespitst op de film ipv op het boek... :? :? :? :roll: :roll: :roll:

1101
18-01-2006, 10:42
rkrijger, ik ben een oprechte fan.

Hail rkrijger!

Smooth-J
18-01-2006, 10:43
jongen .. dit is een filmforum.
Als er over een titel van een boek wordt gespeculeerd is het nog niet meteen nodig om daar ook al direct een draadje over te maken zonder dat er ook maar iets over het boek bekend is. Laat staan over de film die pas over 6 jaar uit gaat komen.
Geil jij op je post aantal oid? :roll:

Met verkeerd been uit bed gestapt of zo??

Het is toch leuk dat er al een draadje wordt geopend en er al gediscussieerd kan worden of een eventuele inhoud van de film. Betere teveel info dan te weinig.

rkrijger
18-01-2006, 10:49
Dank, jongens, voor de steunbetuigingen. Ik vond het ook een leuk idee om vast wat te filosoferen over het einde van het HP-verhaal. En toen ik de titel van het laatste boek tegenkwam leek me dat een mooie aanleiding.

Verder wil ik even kwijt dat Hankster en ik inmiddels enige historie hebben op dit forum: al verschillende keren uitte hij zich uitermate negatief in de richting van mijn persoontje. De ene keer wat minder onterecht dan de andere keer. Maar goed. Gelukkig zijn er altijd leden geweest die hem toch enigszins tot de orde riepen. Zoals ook nu. Waarvoor mijn dank.

Nu verder over het slot van Harry Potter!

Paul_Knoop
18-01-2006, 11:07
beetje kansloos om te gaan lopen zeiken op iemand die interessante info geeft . .

enough said .. continue Rkrijger 8)

TomDemuynck
18-01-2006, 11:18
O ja, aan het eind zal Harry Potter wel winnen! (y)

Stiekem hoop ik eigenlijk dat hij al sterven... :oops: Lijkt me een prachtig einde, Harry die Voldemort maar kan uitschakelen door zelf mee onder te gaan..

Maar ah, ik ben geen blonde steenrijke Britse schrijfster :wink:

luca
18-01-2006, 11:29
Komaan :roll:
Jullie geloven die geruchten toch niet echt? Kijk maar eens naar al de geruchten die er voor The Half-Blood Prince waren :?

Evil Hobbit
18-01-2006, 11:33
Ik dacht dat Rowling zelf al had aangegeven dat het boek pas over 2 jaar komt. Een paar weken geleden stonder op mugglenet dat ze er op dit moment niet eens aan begonnen is.

rkrijger
18-01-2006, 11:35
Uit wikepedia (of hoe dat vehikel ook heet)

Wat te verwachten

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat een beschrijving van bepaalde details die de plot en/of afloop van het verhaal kunnen bevatten.

[spoiler:45183e3271]Aan het eind van boek zes zegt Harry in deel zeven niet naar school te willen gaan, om zo alle tijd te hebben voor de zoektocht naar de overgebleven Gruzielementen en uiteindelijk de moord op Heer Voldemort. Waar we vermoedelijk een antwoord op zullen krijgen in dit deel:

Boek 7: geruchten

Hermelien en Harry worden allebei Hoofdmonitor. Harry's groene ogen gaan een belangrijke rol spelen. We komen meer te weten over Lily en James Potter, bijvoorbeeld hoe het kwam dat ze zoveel geld hadden. Ron gaat dood. Sneep wordt verliefd. Remus Lupos zal in dit boek een grote rol spelen. Groemp wordt meer controleerbaar. Hagrid gaat met madame Mallemour trouwen. Draco Malfidus zal Harry's leven redden en daardoor sterven. Harry's litteken verdwijnt als Voldemort verslagen is. Het boek eindigt met het woord 'litteken'.

Boek 7: feiten

Harry zal in dit boek 17 jaar oud zijn en mag dus ook buiten Zweinstein toveren. Viktor Kruml komt weer in het verhaal voor.

Algemene geruchten

Perkamentus heeft zijn leven te danken aan Hagrid. Misschien neemt hij Hagrid daarom zo in bescherming. Harry komt erachter dat hij familie is van Goderic Griffoendor. We komen te weten waarom Perkamentus Sneep vertrouwt. Herman Duffeling gaat dood. Peter Pippeling (Wormstaart) zal zijn schuld bij Harry inlossen. Harry heeft er immers voor gezorgd dat Peter Pippeling niet vermoord werd door Sirius en Remus op het einde van boek 3. Ron en Hermelien zullen een koppel vormen. We komen te weten waarom Lily toch met James is getrouwd. We komen meer te weten over de spoken. De Geheime Kamer wordt weer gebruikt (maar door wie?). Er komen misschien nog meer boekjes zoals Zwerkbal Door de Eeuwen Heen en Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden. Er bestaat een kans dat Rowling ook nog andere boeken gaat schrijven over Harry na Zweinstein. Ze zegt van niet, maar ze zegt ook dat het niet onmogelijk is... Het boek zal waarschijnlijk niet 'het achtste Harry Potter boek' worden... Misschien speelt het zich wel in dezelfde wereld af.

Algemene feiten

Er komt een nieuwe Minister van Toverkunst, maar dit is niet Arthur Wemel. We komen meer te weten over Sirius Zwarts. Jammerende Jenny gaat ook weer een keer verschijnen. Harry zal in zijn laatste 2 jaar op Zweinstein nog romantiek meemaken. We komen te weten wat er met de vliegende motorfiets van Sirius gebeurd is. Velen denken dat deze zich in de schuur van Arthur Wemel bevindt, maar dit is enkel een gerucht. We komen meer te weten over Narcissa Malfidus. We komen erachter wat Dirk Duffeling zag toen de Dementors op hem afkwamen in het vijfde boek. We komen te weten waarom Sirius Sneep naar de Beukwilg lokte (de échte reden dus). Winky zal nooit van haar Boterbier verslaving afraken. Er gaan meer mensen dood in de volgende boeken.

Wie van de twee sterft: Harry of Voldemort? Of beide?
Is Albus Perkamentus werkelijk overleden, of heeft hij zijn eigen dood (met hulp van Sneep) in scene gezet?
Wie is R.A.Z., de vernietiger van een Gruzielement? (waarschijnlijk Regulus A. Zwarts)
Overleven Harry's dierbaren en de Orde van de Feniks de strijd?
Aan welke kant staat Sneep? Steunt hij Voldemort of Perkamentus?
Gaan Ron en Hermelien mee op reis met Harry op zoek naar de overige Gruzielementen?
Hoe lang gaat de reis duren en wat voor rare dingen staan Harry daarin te verwachten?
Wat gebeurt er met Draco Malfidus? Is hij werkelijk een Dooddoener?
Gaat er wat bloeien tussen Ron en Hermelien?
Wat gaat er gebeuren met Harry na het 7de jaar?
Wat gaat er gebeuren met de Duffelingen?
Hoe gaat het verder met Zweinstein?
[bewerk]
Feiten gegeven door de schrijfster zelf
Rowling heeft het laatste hoofdstuk al geschreven, al zal ze het nog hier en daar aanpassen. Er staat in wat er na het verhaal gebeurt met de overlevende karakters.
Het laatste woord is litteken (scar), al zou dit kunnen veranderen als Rowling het boek aanpast.
De plot in boek zeven zal heel nauw aansluiten bij de plot van boek zes.
Het beroep van Lily en James Potter zal bekend gemaakt worden. Lily Potter zal een grote rol spelen.
Zwerkbal zal niet in het boek voorkomen
Dorothea Omber en Rita Pulpers zullen weer opduiken.
Desiderius Perkamentus, de broer van Albus zal "waarschijnlijk" een rol spelen.
Harry zal moeten kiezen tussen wat ‘goed’ is, en wat ‘gemakkelijk’ is.
De Wemels zullen ditmaal ook in de vuurlinie staan.
De precieze reden van Sirius Zwarts’ dood zal worden onthuld.
[bewerk]
Externe links
Engelse site die meerdere bewijzen geeft dat Albus Perkamentus niet dood is. [/spoiler:45183e3271]

Paul H.
18-01-2006, 11:38
Ik dacht ergens gelezen hebben dat Rowling Potter wilde laten sterven. Lijkt me ook een goed einde gelijk en ga dan een orgineel boek schrijven... ;-)

luca
18-01-2006, 12:34
Hoeveel keer heeft Rowling nu niet al gezegd dat alles wat niet van op haar website komt, niet te vertrouwen is? En iedereen hier gelooft deze dan nog!

TomDemuynck
18-01-2006, 13:28
Hoeveel keer heeft Rowling nu niet al gezegd dat alles wat niet van op haar website komt, niet te vertrouwen is? En iedereen hier gelooft deze dan nog!

Kalm kalm, laat ons onze naiviteit! Tis toch leuk om al die geruchten te lezen? :D

rkrijger
18-01-2006, 13:30
Kalm kalm, laat ons onze naiviteit! Tis toch leuk om al die geruchten te lezen? :D

Maakt wel veel los, deze thread... :wink:

T. van Keeken
18-01-2006, 14:18
jongen .. dit is een filmforum.Er is ook al een thread over "Harry Potter and the Half Blood Prince"

Ja da's een beetje mijn schuld... Maar toen was de titel wel al bevestigd op de site van Rowling zelf. De meest rare titels waren daarvoor ook al online te lezen, maar waarom zou iemand het uberhaupt weten wat de nieuwe titel wordt? Rowling zal hoogstwaarschijnlijk de enige zijn (en misschien haar editor) die op de hoogte is van de titel. Natuurlijk is het wel zo leuk om al lang van tevoren te speculeren over de titel en vooral de inhoud.

Wanneer de titel bevestigd wordt kan de titel van dit draadje gewoon aangepast worden en kunnen we er tot 2009 in discusieren!

En ook al is dit een filmforum, ik mag toch wel aannemen dat er na 6 bevestigde HP films ook wel een 7e zal komen en dat ze niet zeggen 'Nou tis wel mooi geweest zo, we gaan weer ns wat anders doen...'

Zou wel leuk zijn als [spoiler:1a1fa8b117]Dumbledore nog leeft[/spoiler:1a1fa8b117] van Sirius is toentertijd ook bevestigd dat hij [spoiler:1a1fa8b117]echt echt echt dood was[/spoiler:1a1fa8b117] door Rowling. Nu heeft ze dat niet gedaan in het geval van [spoiler:1a1fa8b117]Dumbledore[/spoiler:1a1fa8b117]

rkrijger
18-01-2006, 14:34
Ja da's een beetje mijn schuld...

Ik maak er geen probleem van hoor... :wink:

Koploper
18-01-2006, 14:41
Ik als Potterfan zou er niet raar van staan te kijken dat Potter het loodje legt en dat dat uitwerking heeft op Voldermort (de band die ze hebben) misschien sterft hij dan ook wel.Of het word een soort zelfmoordactie dat hij Voldermort meesleurt.Kdenk zelf wel dat het laatste boek het dikst van allemaal word(hoop ik) want hij moet nog zoveel gruzelelementen.Kan eigenlijk nu al niet w88 vond het al k.t toen ik het laatst uitgebrachte boek uit had :cry:

martini
18-01-2006, 15:21
K ben ook zeer benieuwwd hoe het boek gaat aflopen. Ik denk zelf ook dat harry het loodje legt. Ook denk ik dat [spoiler:c27ab37fa7]Dumbledore[/spoiler:c27ab37fa7] echt dood is en niet meer terugkomt. Maar we gaan het zien. Des te sneller het boek komt des te sneller we het te weten komen.

Smooth-J
18-01-2006, 15:24
Ik vind het wel jammer dat Wankster..hhmm sorry Hankster geen mening meer laat horen :twisted: :twisted:

rkrijger
18-01-2006, 15:30
Ik vind het wel jammer dat Wankster..hhmm sorry Hankster geen mening meer laat horen :twisted: :twisted:

Ik had nog een PM gestuurd waarin ik zei dat zijn gedrag een beetje zielig op mij over kwam. Hij heeft het gelezen, maar niet op gereageerd...

Mark Knoop
18-01-2006, 15:31
Bij rumours op de site van Rowling:


Book six is going to be called 'Harry Potter and the Green Flame Torch' or 'the Mountain of Fantasy' and book seven is going to be called 'Harry Potter and the Fortress of Shadows' or 'the Forest of Shadows'
Not even close! Who makes these up?! And this green torch business seems to be cropping up everywhere. Do you really think getting rid of Voldemort would be that easy?


Book Seven will be called 'Harry Potter and the Pyramids of Furmat'
The Pyramids of Furmat lie a few miles east of the famous Fortress of Shadows, not far from the magnificent Pillar of Storgé. Many tourists prefer to view these ancient monuments at night, when they are illuminated by the Green Flame Torch.

The Chariots of Light lijkt me ook onzin. Ik geloof pas een titel als deze op Rowlings site bekend gemaakt wordt.

rkrijger
18-01-2006, 15:34
The Chariots of Light lijkt me ook onzin. Ik geloof pas een titel als deze op Rowlings site bekend gemaakt wordt.

Tsja, we shall see. In ieder geval pas ik de kop van de thread wel aan zodra het anders blijkt te zijn!

Koploper
18-01-2006, 15:34
Ik vind het wel jammer dat Wankster..hhmm sorry Hankster geen mening meer laat horen :twisted: :twisted:

Ik had nog een PM gestuurd waarin ik zei dat zijn gedrag een beetje zielig op mij over kwam. Hij heeft het gelezen, maar niet op gereageerd...

pfff sorry hoor maar dit is echt zooo kinderachtig (zeg ik als 18 jarige :lol: )maar komop dis gewoon elkaar beetje uitlokken kvind wat Smooth zegt geheel niet kloppen net of jij elke 3 minuten kijkt of er op jou gereageert is :?

Kom op mensen blijf wel ff ontopic ok

(Kweet het Harry Potter kan je goede discussie over voeren maar dan moet je dat wel doen :twisted: )

Smooth-J
18-01-2006, 15:37
Ik vind het wel jammer dat Wankster..hhmm sorry Hankster geen mening meer laat horen :twisted: :twisted:

Ik had nog een PM gestuurd waarin ik zei dat zijn gedrag een beetje zielig op mij over kwam. Hij heeft het gelezen, maar niet op gereageerd...

pfff sorry hoor maar dit is echt zooo kinderachtig (zeg ik als 18 jarige :lol: )maar komop dis gewoon elkaar beetje uitlokken kvind wat Smooth zegt geheel niet kloppen net of jij elke 3 minuten kijkt of er op jou gereageert is :?

Kom op mensen blijf wel ff ontopic ok

(Kweet het Harry Potter kan je goede discussie over voeren maar dan moet je dat wel doen :twisted: )


Was ook niet serieus bedoeld, daarom ook de smiley duiveltjes erachter.
Maar hij kan zo'n reactie verwachten, er zijn altijd mensen die weer iets te zeiken hebben, i.p.v. dingen en mensen positief te benaderen.

Dus bij deze alvast mijn excuses Hankster.

En nu weer ontopic

rkrijger
18-01-2006, 15:41
Dus bij deze alvast mijn excuses Hankster.

"Definitely not worth it" (quote uit "As Good As It Gets") :-)

Koploper
18-01-2006, 15:43
Kunne we het dan nu weer over de Potter man hebben :lol:

Rianne T.
18-01-2006, 15:57
Hoeveel keer heeft Rowling nu niet al gezegd dat alles wat niet van op haar website komt, niet te vertrouwen is? En iedereen hier gelooft deze dan nog!

Hier geef ik je groot gelijk in. Ik ben wel degelijk een echte potter fan en Rowling heeft altijd kleine raadseltjes. Als dat waar is dan komt dat boek pas op 7/7/2007 uit, omdat 7 daar een magisch getal is. Dus tot die tijd :?: :?: :?: :?:

Rkrijger, een deel van jouw lange verhaal(waar trouwens wel interessante, al bekende, dingen in stonden)die zijn al in boek 6 uitgekomen. :)

chrestomancy
18-01-2006, 21:08
ik dacht verstaan te hebben dat ze eigenlijk zelf nog moet beginnen aan het boek,

Rianne T.
18-01-2006, 22:32
Als het goed is, is ze deze maand begonnen met schrijven van boek 7 en beginnen ze in februari met het filmen van film 5

rkrijger
20-01-2006, 12:41
Als het goed is, is ze deze maand begonnen met schrijven van boek 7 en beginnen ze in februari met het filmen van film 5

Bron?

Rianne T.
20-01-2006, 12:43
Van het boek dat heeft ze als het goed is gezegd op haar eigen website(dus goed bron) en dat van dat filmen was volgens mij door WB gezegd

rkrijger
20-01-2006, 12:45
Van het boek dat heeft ze als het goed is gezegd op haar eigen website(dus goed bron) en dat van dat filmen was volgens mij door WB gezegd

Thank! Wat is eigenlijk de URL van haar eigen website?

Rianne T.
20-01-2006, 12:46
http://www.jkrowling.com/

Milan
21-01-2006, 07:38
Van het boek dat heeft ze als het goed is gezegd op haar eigen website(dus goed bron) en dat van dat filmen was volgens mij door WB gezegd

Thank! Wat is eigenlijk de URL van haar eigen website?

Google...learn to use it :wink:

Koploper
21-01-2006, 09:24
May The Google Be With You :lol:

scary gollem
21-01-2006, 11:07
waar staat precies op haar site dat dit de titel wordt van het laatste boek. Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar geloof het pas als zei het bevestigd. Ook dat Harry zou sterven in het laatste boek geloof ik pas als het uit haar mond komt. (Al denk ik niet dat ze dit zal zeggen, want dit zou een te grote spoiler uit het laatste boek zijn, dus zal ik moeten wachten tot het boek geschreven is en ik het kan lezen)

Rianne T.
21-01-2006, 12:53
waar staat precies op haar site dat dit de titel wordt van het laatste boek. Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar geloof het pas als zei het bevestigd. Ook dat Harry zou sterven in het laatste boek geloof ik pas als het uit haar mond komt. (Al denk ik niet dat ze dit zal zeggen, want dit zou een te grote spoiler uit het laatste boek zijn, dus zal ik moeten wachten tot het boek geschreven is en ik het kan lezen)

Het staat nergens dat dit de titel zal worden. Het is gewoon een gerucht dat rkrijger gewoon heeft verzonnen.

rkrijger
21-01-2006, 13:43
waar staat precies op haar site dat dit de titel wordt van het laatste boek. Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar geloof het pas als zei het bevestigd. Ook dat Harry zou sterven in het laatste boek geloof ik pas als het uit haar mond komt. (Al denk ik niet dat ze dit zal zeggen, want dit zou een te grote spoiler uit het laatste boek zijn, dus zal ik moeten wachten tot het boek geschreven is en ik het kan lezen)

Het staat nergens dat dit de titel zal worden. Het is gewoon een gerucht dat rkrijger gewoon heeft verzonnen.

Pleur op. Hier staat "mijn" (ahum) gerucht dan ook al: http://harrypotterrumors.net/rumors.html

Milan
21-01-2006, 14:05
waar staat precies op haar site dat dit de titel wordt van het laatste boek. Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar geloof het pas als zei het bevestigd. Ook dat Harry zou sterven in het laatste boek geloof ik pas als het uit haar mond komt. (Al denk ik niet dat ze dit zal zeggen, want dit zou een te grote spoiler uit het laatste boek zijn, dus zal ik moeten wachten tot het boek geschreven is en ik het kan lezen)

Het staat nergens dat dit de titel zal worden. Het is gewoon een gerucht dat rkrijger gewoon heeft verzonnen.

Pleur op. Hier staat "mijn" (ahum) gerucht dan ook al: http://harrypotterrumors.net/rumors.html

"Beste Rianne, ik heb dat gerucht niet verzonnen, het staat ook op http://harrypotterrumors.net/rumors.html "

Staat een stuk beter, vind je niet? Vlegel! :lol:

rkrijger
21-01-2006, 14:14
"Beste Rianne, ik heb dat gerucht niet verzonnen, het staat ook op http://harrypotterrumors.net/rumors.html "

Staat een stuk beter, vind je niet? Vlegel! :lol:

Klopt, maar Rianne was ook niet helemaal aardig toch?

Rianne T.
21-01-2006, 14:32
Ok anders gezegd :oops: Het is een GERUCHT (dat iemand anders dan rkrijger heeft verzonnen), dus nog geen feit (sorry rkrijger)

rkrijger
21-01-2006, 19:34
Ok anders gezegd :oops: Het is een GERUCHT (dat iemand anders dan rkrijger heeft verzonnen), dus nog geen feit (sorry rkrijger)

Dat klopt helemaal Rianne! Maar ja... waar rook is is vuur, dus wellicht dat het toch gewoon de goede titel is... :-)

chrestomancy
21-01-2006, 19:43
de titel kan mij eigenlijk niets schelen, en is ook niet echt van belang he

wat er gaat gebeuren wel

scary gollem
22-01-2006, 09:20
ok, de titel maakt niet zoveel uit, maar als deze officieel bekent is wilt dit zeggen dat het uitgeven van het laatste boek een stap dichter is.

rkrijger
23-01-2006, 12:31
ok, de titel maakt niet zoveel uit, maar als deze officieel bekent is wilt dit zeggen dat het uitgeven van het laatste boek een stap dichter is.

Ik loop nog 1 boek achter, dus daar kan ik me op verkneukelen: ik moet de "Half Bloed Prins" nog lezen... Zodoende... :-)

Smooth-J
23-01-2006, 12:37
ok, de titel maakt niet zoveel uit, maar als deze officieel bekent is wilt dit zeggen dat het uitgeven van het laatste boek een stap dichter is.

Ik loop nog 1 boek achter, dus daar kan ik me op verkneukelen: ik moet de "Half Bloed Prins" nog lezen... Zodoende... :-)


Schaam je :twisted:

rkrijger
23-01-2006, 12:39
ok, de titel maakt niet zoveel uit, maar als deze officieel bekent is wilt dit zeggen dat het uitgeven van het laatste boek een stap dichter is.

Ik loop nog 1 boek achter, dus daar kan ik me op verkneukelen: ik moet de "Half Bloed Prins" nog lezen... Zodoende... :-)


Schaam je :twisted:

Nou... er zit een idee achter: ik wil eigenlijk maar 1 "boek" voorlopen op de film omdat ik anders (vind ik) naar te oud materiaal zit te kijken als ik naar een nieuwe Harry Potter film ga kijken... Zoiets... :-)

Smooth-J
23-01-2006, 12:56
ok, de titel maakt niet zoveel uit, maar als deze officieel bekent is wilt dit zeggen dat het uitgeven van het laatste boek een stap dichter is.

Ik loop nog 1 boek achter, dus daar kan ik me op verkneukelen: ik moet de "Half Bloed Prins" nog lezen... Zodoende... :-)


Schaam je :twisted:

Nou... er zit een idee achter: ik wil eigenlijk maar 1 "boek" voorlopen op de film omdat ik anders (vind ik) naar te oud materiaal zit te kijken als ik naar een nieuwe Harry Potter film ga kijken... Zoiets... :-)

Slecht excuus, onlogische redenering, kwats, ....... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

TomDemuynck
23-01-2006, 12:57
ik wil eigenlijk maar 1 "boek" voorlopen op de film omdat ik anders (vind ik) naar te oud materiaal zit te kijken als ik naar een nieuwe Harry Potter film ga kijken... Zoiets... :-)

Nog een andere kijk/leesstrategie: doe het op mijn manier, en ga de boeken lezen als alle films gemaakt zijn :wink:

Nee serieus, als ik de boeken ooit eens voor een aardig prijsje int Engels op de kop kan tikken, ga ik ze heus wel lezen hoor.. Maar tot nog toe blijft het bij de films :D

chrestomancy
23-01-2006, 15:57
ik wil eigenlijk maar 1 "boek" voorlopen op de film omdat ik anders (vind ik) naar te oud materiaal zit te kijken als ik naar een nieuwe Harry Potter film ga kijken... Zoiets... :-)

Nog een andere kijk/leesstrategie: doe het op mijn manier, en ga de boeken lezen als alle films gemaakt zijn :wink:

Nee serieus, als ik de boeken ooit eens voor een aardig prijsje int Engels op de kop kan tikken, ga ik ze heus wel lezen hoor.. Maar tot nog toe blijft het bij de films :D

er zal wel een boxje uitkomen met alle boeken, zie goddelijke monster trilogie

rkrijger
06-02-2006, 20:04
Nog wat geruchten van mugglenet:


The title of the book will not be "Harry Potter and the Pyramids of Furmat."

There will be no character named "Icicle," and JK said that she didn't recall saying there ever would be.

Dumbledore is not a relative of Harry.

Harry is not related to Voldemort and he is not related to Salazar Slytherin.

Lily Potter is not alive.

Lily was not a Death Eater.

No prequel books are planned (no books before Harry's time at Hogwarts).

Crookshanks is not an Animagus.

Neville is not the son of Peter Pettigrew. (Where do these people come up with this stuff?!)

Remus Lupin does not have a twin brother.

JK does not have any parts in the films.

deweb
06-02-2006, 20:27
Rowling heeft trouwens over de vermeende titels iets heel moois gezecht:



"De piramides van Furmat liggen een paar kilometer van het beroemde Fort der Schaduwen, niet ver van de geweldige Pilaar van Storgé. Veel toeristen zien deze oude monumenten bij voorkeur 's nachts, wanneer ze belicht worden door de Groene Vlam Toorts."


bron: http://www.ordevandefeniks.nl/nieuws.php?id=458&section_id=3

Roy Langeveld
07-05-2006, 22:34
Ik vraag me ook af of Harry in het laatste boek doodgaat. In boek 5 werd de volgende Profetie gedaan (ik heb alleen de Engelse uitgaven):

"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have trice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other, for neither can live while the other survives..."

Oftewel, elk van beiden kan alleen gedood worden door de ander, want geen van beiden kan bestaan terwijl de ander overleeft.
Het is een lastige profetie, die bemoeilijkt wordt door het feit dat "either" zowel "elk van beiden" als "beiden" kan betekenen. In principe moet er één dood, maar technisch gezien klopt de profetie ook als ze allebei zouden sterven. En ze kunnen elkaar niet tegelijk doden, want hun toverstaven zijn dezelfde, dan krijg je weer een Priori Incantatem. Er wordt echter ook gesproken over "krachten die de Uitverkorene heeft, waarvan de Dark Lord niets weet". Het zou mij niets verbazen als Rowling hiermee weer iets bijzonders weet te doen.

Rianne T.
08-05-2006, 14:33
Door die profetie heb ik zelf het idee dat [spoiler:10db1c071a] ze allebei dood zullen gaan[/spoiler:10db1c071a] Ik zie JK er wel voor aan dat ze met iets komt, wat niemand had verwacht of had kunnen bedenken. Gelukkig komt het boek volgend jaar.

Johan Pluim
08-05-2006, 15:12
Ik las op een Harry Potter forum de volgende intressante theorie:

[spoiler:3e4e806253]Wat nou als een van de gruzielmenten in Harry zit, of beter nog dat Harry's litteken een van de gruzielmenten is van Voldemort.

Dan zou gelijk uitleggen waarom Harry zich zo verbonden voelde met die slang, waarom hij sisseltong spreekt, en waarom hij en voldemort gedachten kunnen delen.

Dit zou ook betekenen dat Harry of zichzlef zou moeten vermoorden om Voldemort helemaal te vernietigen of zijn litteken moeten verwijderen, wat logisch zou zijn omdat het laatste boek zou eindigen met de zin/vraag "Harry waar is je litteken gebleven"?[/spoiler:3e4e806253]

Het is allemaal theorie maar valt he allemaal dan niet erg goed op zijn plaats?
Ik vind het minstens een mooi discussie punt.

Rianne T.
08-05-2006, 15:13
Gewoon een vraag hoor, maar [spoiler:476b5d1cfd]hoe verwijder je een litteken????[/spoiler:476b5d1cfd]

rkrijger
08-05-2006, 15:14
Gewoon een vraag hoor, maar [spoiler:996ac27515]hoe verwijder je een litteken????[/spoiler:996ac27515]

Net als een tattoo? ;-)

Johan Pluim
08-05-2006, 15:15
Gewoon een vraag hoor, maar [spoiler:53de98499d]hoe verwijder je een litteken????[/spoiler:53de98499d]

Dontknow, maar ja magie mischien?

Ga maar eens na hoe logisch de theorie op zich is.

Het kan natuurlijk ook dat [spoiler:53de98499d]Harry zichzelf gewoon om zeep moet helpen voor de totale uitwissing van Voldemort[/spoiler:53de98499d]

Rianne T.
08-05-2006, 15:15
Gewoon een vraag hoor, maar [spoiler:d2f52afafa]hoe verwijder je een litteken????[/spoiler:d2f52afafa]

Net als een tattoo? ;-)

Maar dan komt er toch gewoon een nieuw litteken als je het oude verwijdert? Of doe ik nou gewoon weer te moeilijk? :P

Johan Pluim
08-05-2006, 15:17
Gewoon een vraag hoor, maar [spoiler:fa8ac709fd]hoe verwijder je een litteken????[/spoiler:fa8ac709fd]

Net als een tattoo? ;-)

Maar dan komt er toch gewoon een nieuw litteken als je het oude verwijdert? Of doe ik nou gewoon weer te moeilijk? :P

Met Harry Potter weet je het maar nooit....

Rianne T.
08-05-2006, 15:17
Het kan natuurlijk ook dat [spoiler:1f1908005c]Harry zichzelf gewoon om zeep moet helpen voor de totale uitwissing van Voldemort[/spoiler:1f1908005c]

Dat is inderdaad een gerucht wat al een tijdje rondgaat, maar het lijkt mij persoonlijk wel de meest logische

Johan Pluim
08-05-2006, 15:20
Iedereen weet hier toch hopelijk wel wat [spoiler:c5173c8551]gruzielmenten[/spoiler:c5173c8551] zijn?
Voor degenen die dat dus niet weten, bedoelde ik te zeggen dat [spoiler:c5173c8551]een deel van Voldemort's ziel in Harry zou zitten[/spoiler:c5173c8551]

Ik wil niet betweterig doen hoor maar veel mensen lezen hier de engelse versie en hebben mischien geen idee waar ik het over heb. :)

Roy Langeveld
08-05-2006, 17:17
Gruzielmenten heten in de Engelse versie Horcruces (ev: Horcrux).

Zo, is dat probleem ook weer opgelost. Ik vraag me af en toe sterk af hoe de Nederlandse vertaler die termen vertaald. Woorden als 'horcrux' (gruzielment), 'animagus' (faunaat) of 'portkey' (viavia) zijn technisch gezien onvertaalbaar. Kennelijk moet de vertaler flink wat research doen om een passende Nederlandse term te verzinnen.

Ednolb
08-05-2006, 17:53
Waar komt die laatste zin uit het laatste Harry Potter boek nu weer vandaan? Het enige wat ik wist is dat het laatste woord [spoiler:755da577df]scar[/spoiler:755da577df] zou zijn, er wordt met geen woord gerept over de laatste zin. Het begint met een woord, dan een zin en voor je het weet, is er iemand die beweert dat hij het laatste hoofdstuk weet.

Wat de theorie betreft dat [spoiler:755da577df]Harry de laatste Horcrux zou zijn[/spoiler:755da577df]: ik denk niet dat dat het geval was, Voldemort was immers aanvankelijk van plan om hem te vermoorden (Avada Kadavra) nadat hij zijn ouders uit de weg had geruimd. De Horcrux installeert hij bewust in een bepaald voorwerp, niet per toeval.
Vergeet ook niet dat hij Harry opnieuw wilde vermoorden in De Vuurbeker. [spoiler:755da577df]Waarom zou Voldemort zelf een van zijn Horcruxes willen doen verdwijnen? Hij heeft ze juist nodig en is er al een aantal kwijt, hij kan dus best spaarzaam zijn met degene die hij nog heeft.[/spoiler:755da577df]
Het lijkt mij dus geen aannemelijke theorie.

Johan Pluim
08-05-2006, 19:09
Waar komt die laatste zin uit het laatste Harry Potter boek nu weer vandaan? Het enige wat ik wist is dat het laatste woord [spoiler:1fcf8c5c40]scar[/spoiler:1fcf8c5c40] zou zijn, er wordt met geen woord gerept over de laatste zin. Het begint met een woord, dan een zin en voor je het weet, is er iemand die beweert dat hij het laatste hoofdstuk weet.

Wat de theorie betreft dat [spoiler:1fcf8c5c40]Harry de laatste Horcrux zou zijn[/spoiler:1fcf8c5c40]: ik denk niet dat dat het geval was, Voldemort was immers aanvankelijk van plan om hem te vermoorden (Avada Kadavra) nadat hij zijn ouders uit de weg had geruimd. De Horcrux installeert hij bewust in een bepaald voorwerp, niet per toeval.
Vergeet ook niet dat hij Harry opnieuw wilde vermoorden in De Vuurbeker. [spoiler:1fcf8c5c40]Waarom zou Voldemort zelf een van zijn Horcruxes willen doen verdwijnen? Hij heeft ze juist nodig en is er al een aantal kwijt, hij kan dus best spaarzaam zijn met degene die hij nog heeft.[/spoiler:1fcf8c5c40]
Het lijkt mij dus geen aannemelijke theorie.

Maar ik kan me herinneren dat als iemand zowel [spoiler:1fcf8c5c40]in fysieke en mentale staat ernstig onder spanning staat onbewust een gruzielment kan plaatsen.
[/spoiler:1fcf8c5c40]

rkrijger
08-05-2006, 19:24
Gruzielment?

deweb
08-05-2006, 19:27
Die zin: Rowling heeft zo'n beetje als eerste, na talloze aantekeningen, het laatste hoofdstuk van het laatste boek geschreven. Ze heeft uiteindelijk zelf verteld dat het laatste woord [spoiler:751db0bbba]"litteken"[/spoiler:751db0bbba] zou zijn. Een jaar geleden heeft ze echter naar buiten gebracht dat toch te hebben veranderrd.

Ook heeft ze al verteld dat we in het laatste hoofdstuk van het laatste boek [spoiler:751db0bbba]te weten zullen komen hoe het iedereen die dan nog leeft is vergaan na de gebeurtenissen in het boek[/spoiler:751db0bbba].

vleatles
08-05-2006, 19:58
Iedereen weet hier toch hopelijk wel wat [spoiler:6d7753d13b]gruzielmenten[/spoiler:6d7753d13b] zijn?
Voor degenen die dat dus niet weten, bedoelde ik te zeggen dat [spoiler:6d7753d13b]een deel van Voldemort's ziel in Harry zou zitten[/spoiler:6d7753d13b]

Ik wil niet betweterig doen hoor maar veel mensen lezen hier de engelse versie en hebben mischien geen idee waar ik het over heb. :)

:lol: :lol: Ik moest wel even goed nadenken want ik heb de boeken enkel in het Engels gelezen en kende enkel de term [spoiler:6d7753d13b]horcrux[/spoiler:6d7753d13b] in plaats van [spoiler:6d7753d13b]gruzielmenten[/spoiler:6d7753d13b] :lol: :oops:

Ik moet wel toegeven dat het met veel fantasie vertaald is, maar ik ben niet zo gek op de Nederlandse vertalingen van de boeken in het algemeen. :lol:

Ednolb
08-05-2006, 19:59
Maar ik kan me herinneren dat als iemand zowel [spoiler:47ec7893ae]knip
[/spoiler:47ec7893ae]

Kan ik me niet herinneren, maar zelfs als dat zo zou zijn, dan valt nog steeds niet te verklaren waarom iedereen dan weet dat er 7 zijn, terwijl Voldemort verdween nadat hij zogezegd de zevende gemaakt had...

vleatles
08-05-2006, 20:02
Waar komt die laatste zin uit het laatste Harry Potter boek nu weer vandaan? Het enige wat ik wist is dat het laatste woord [spoiler:ddc12fb859]scar[/spoiler:ddc12fb859] zou zijn, er wordt met geen woord gerept over de laatste zin. Het begint met een woord, dan een zin en voor je het weet, is er iemand die beweert dat hij het laatste hoofdstuk weet.

Wat de theorie betreft dat [spoiler:ddc12fb859]Harry de laatste Horcrux zou zijn[/spoiler:ddc12fb859]: ik denk niet dat dat het geval was, Voldemort was immers aanvankelijk van plan om hem te vermoorden (Avada Kadavra) nadat hij zijn ouders uit de weg had geruimd. De Horcrux installeert hij bewust in een bepaald voorwerp, niet per toeval.
Vergeet ook niet dat hij Harry opnieuw wilde vermoorden in De Vuurbeker. [spoiler:ddc12fb859]Waarom zou Voldemort zelf een van zijn Horcruxes willen doen verdwijnen? Hij heeft ze juist nodig en is er al een aantal kwijt, hij kan dus best spaarzaam zijn met degene die hij nog heeft.[/spoiler:ddc12fb859]
Het lijkt mij dus geen aannemelijke theorie.

[spoiler:ddc12fb859]Als Harry sterft is hij wel een deel van zijn ziel kwijt, maar uiteindelijk komt Voldemort er toch als winnaar uit want dan is zijn tegenstander uit de profetie verdwenen. Hij is al een aantal horcruxes kwijt (dagboek, ring, enz....) en hij leeft ook nog.
Het belangrijkste deel van zijn ziel zit in zichzelf.
Niettegenstaande, ik geloof niet dat Harry een Horcrux is. :wink: [/spoiler:ddc12fb859]

vleatles
08-05-2006, 20:08
Ook nog een interessante discussie is of [spoiler:d3fc5a1466]Dumbledore/Perkamentus echt dood is. :D :wink:

link (http://www.dumbledoreisnotdead.com/)
Hier denken ze van niet....[/spoiler:d3fc5a1466]
[spoiler:d3fc5a1466]Veel theorieën gaan ook over het feit of Snape nu werkelijk slecht is....er zijn velen die geloven dat Snape en Dumbledore op de één of andere manier van plaats verwisseld zijn.
Ik zat net zelf zoiets te bedenken (heb vorige week het zesde boek nog eens gelezen). We komen eigenlijk niet echt te weten HOE Dumbledore zijn hand verbrand heeft....ik vroeg me af....WAT als het komt door de 'unbreakable vow' uit het tweede hoofdstuk? :shock: :P [/spoiler:d3fc5a1466]

Man, wat hoop ik dat dat zevende boek snel uit komt.....ik lees het in één ruk uit geloof ik. :wink:

deweb
08-05-2006, 20:40
[spoiler:7adc951ec1]
Dat Perkamentus dood is, is zeker. Maar dat Sneep niet slecht is weet ik ook vrijwel zeker. Dat Sneep dan echter dood is en dat Perkamentus in zijn lichaam leeft vind ik een overdreven gedachte en ik zie Rowling er niet voor aan dat ze dat heeft laten gebeuren. Het zou té zijn. En hoewel Rowling met Perkamentus dood een grote verassing heeft laten gebeuren, zal ze nooit tever gaan in haar complotten. Alleen Harry laat ze af en toe te ver doordraven in het zien van complotten.

Ik denk eerder dat Perkamentus een laatste plan had. Sneep zal ongetwijfeld hebben gespioneerd bij Voldemort in zijn oude rol als dooddoener en om het vertrouwen te houden de onbreekbare belofte zijn aangegaan. Hier heeft hij op een manier met Perkamentus over gesproken of van te voren al een soort "carte blanche" gekregen: Doe wat wat je moet doen en als je mij moet vermoorden, doe het dan! ofzoiets.

Bewijs is ook dat in de engelse uitgave wordt geschreven hoe Sneep vol afschuw en haat zijn daad uitvoert. Dat kan jegens Perkamentus zijn, maar zo werdt het niet beschreven. En vergeet niet dat Perkamentus smeekte om te worden gedood. Volgens mij zei hij daarmee "Sneep, ik weet dat je het niet wilt maar alsjeblieft..doe het! Vermoord me verdomme! Vermoord me! Nu!"

De ring-theorie zie ik als waar. Want:
1. Nergens wordt beschreven dat je je kunt branden aan de onbreekbare afspraak.
2. Wie de onbreekbare afspraak schent, zal sterven. Zo staat het in het boek als ik me niet vergis.
[/spoiler:7adc951ec1]

Grt. Deweb

Rianne T.
08-05-2006, 21:23
Het staat inderdaad in het boek dat je kunt [spoiler:fe13bfe92c]sterven aan een onschendbare afspraak [/spoiler:fe13bfe92c]

Wat ik wel ergens heb gelezen ( en waar volgens mij ook wel een kern van waarheid in zit, is dat [spoiler:fe13bfe92c]iedereen die de spreuk avada kadavra tegen zich krijgt, die valt gelijk dood neer. Perkamentus vloog juist de lucht in, door het raam heen, naar beneden. Dat klopt dus al niet. Tijdens zijn begrafenis was zijn lichaam zo in doeken gewikkeld, dat niemand echt zijn lichaam meer heeft gezien. Als ik het mij goed herinner dan hebben ze in dat boek ook 'geluidsloze' spreuken gehad. Dus spreuken die wel gedaan worden maar dan zonder ze hardop te zeggen. Wat ik denk is dat perkamentus een tegenspreuk heeft gegeven of dat Sneep bijvoorbeeld avada kadavra zei, maar een andere spreuk dacht, die dus heeft gewerkt. Dan moet Perkamentus wel ook zo'n spreuk hebben uitgesproken, waardoor Harry zich weer kon bewegen.

Ik denk ook dat het geluid van de feniks wat je tijdens de begrafenis hoort ook zeker een belangrijke rol speelt. Die feniks was namelijk zo verwant met Perkamentus.[/spoiler:fe13bfe92c]

Ednolb
08-05-2006, 22:35
Ik zou het heel erg lame vinden indien[spoiler:75d1eb3970] Dumbledore nog leefde[/spoiler:75d1eb3970].
Tegen Avada Kedavra bestaat geen tegenspreuk, anders zou iedereen die wel kennen...

Rianne T.
09-05-2006, 08:13
Ik zou het heel erg lame vinden indien[spoiler:5cb25c72ca] Dumbledore nog leefde[/spoiler:5cb25c72ca].
Tegen Avada Kedavra bestaat geen tegenspreuk, anders zou iedereen die wel kennen...

Ik heb het ook niet over een tegenspreuk voor avada kadavra. Ik zei dat het misschien wel zou kunnen dat [spoiler:5cb25c72ca]Sneep Avada Kadavra zei, maar geluidsloos een andere spreuk uitsprak. Dan zou Perkamentus wel een tegenspreuk kunnen gebruiken. In mijn vorige post lees je ook waarom ik dat denk[/spoiler:5cb25c72ca]

Ednolb
09-05-2006, 09:25
Ik heb het ook niet over een tegenspreuk voor avada kadavra. Ik zei dat het misschien wel zou kunnen dat [spoiler:62181c67b9]sdf[/spoiler:62181c67b9]

Dan zou het wel kunnen, idd maar ik zou het jammer vinden [spoiler:62181c67b9]indien hij nog leefde. Het verhaal heeft nu een betere "edge" omdat HP er alleen voor staat. Het verklaart ook nog niet waarom Dumbledore hem dan al die tijd heeft voorbereid. Als Dumbledore wist dat ze zijn dood zouden veinzen dan zoudan net in zijn voordeel werken en kon hij zelf bijna ongestoord op zoek gaan naar al de Horcruxes. Op die manier moest hij HP daar niet voor opleiden.
Het smeekgedeelte klopt dan ook niet. Ik ben van mening dat Sneep nog steeds goed is en dat het allemaal afgesproken was. Maar als alles afgesproken was en ze maar gingen doen alsof Dumbledore dood is, waarom zit hij dan zo te smeken? Het zou makkelijker geweest zijn voor Sneep om hem te "doden" als hij wist dat het toch niet echt ging zijn.[/spoiler:62181c67b9]

H@gar
09-05-2006, 09:53
Ik zou het heel erg lame vinden indien[spoiler:4a33f78f6b] Dumbledore nog leefde[/spoiler:4a33f78f6b].
Tegen Avada Kedavra bestaat geen tegenspreuk, anders zou iedereen die wel kennen...
Een tegenspreuk is ook niet nodig.
De spreuk werkt alleen als je het echt meent.
[spoiler:4a33f78f6b]ALS de dood gefaked is (wat ik niet geloof) heeft Snape de spreuk niet gemeent, en heeft het geen effect. Een andere spreuk kan dan 'gedacht' zijn.[/spoiler:4a33f78f6b]

Die theorie kan dus wel, maar ik denk van niet, en wel om bovenvermelde redenen: [spoiler:4a33f78f6b]Harry moet er alleen voorstaan. Makes for a better story... ;)[/spoiler:4a33f78f6b]

Rianne T.
09-05-2006, 14:35
Ja, ik denk ook dat harry aan het eind, bij het beslissende gevecht het alleen moet doen.

Roy Langeveld
09-05-2006, 15:48
Nou, ik vermoed toch dat [spoiler:67a1e58767]Dumbledore op één of andere manier nog wel kans zal zien om Harry bij te staan, hetzij als een soort geest á la Obi-Wan Kenobi in Star Wars, hetzij via zijn portret in de Headmaster room. Of hij heeft nog wel een boodschap voor Harry en de rest van de Orde van de Feniks achtergelaten. Hoe dan ook, zijn dood hoorde vast bij het plan om Voldemort te vernietigen.[/spoiler:67a1e58767]

1101
09-05-2006, 19:04
Ik denk dat Harry aan het einde wakker wordt en alles maar een droom was terwijl hij in coma lag omdat hij dacht dat hij kon vliegen en dus van de nok van zijn huis gesprongen was en dat iedereen uit de filmreeks familie en buurmensen van hem zijn. En dan is alles weer goed en heeft hij een litteken op zijn hoofd van het vallen.

chrestomancy
09-05-2006, 21:26
Ik denk dat Harry aan het einde wakker wordt en alles maar een droom was terwijl hij in coma lag omdat hij dacht dat hij kon vliegen en dus van de nok van zijn huis gesprongen was en dat iedereen uit de filmreeks familie en buurmensen van hem zijn. En dan is alles weer goed en heeft hij een litteken op zijn hoofd van het vallen.

omg! dé ultieme anticlimax, ik zou dat hoofdstuk uit het boek scheuren, werkelijk!

kruspe
09-05-2006, 21:38
wie is Harry Potter??

Beloved
09-05-2006, 22:44
Ik denk dat Harry aan het einde wakker wordt en alles maar een droom was terwijl hij in coma lag omdat hij dacht dat hij kon vliegen en dus van de nok van zijn huis gesprongen was en dat iedereen uit de filmreeks familie en buurmensen van hem zijn. En dan is alles weer goed en heeft hij een litteken op zijn hoofd van het vallen.

omg! dé ultieme anticlimax, ik zou dat hoofdstuk uit het boek scheuren, werkelijk!
Ik zou me rot lachen :P

rkrijger
10-05-2006, 07:30
wie is Harry Potter??

Opzouten Rob!

Olivier vd D.
10-05-2006, 07:50
Harry Potter, de ultieme komedie! :-)

Dennis Vansant
10-05-2006, 08:12
Als ik me niet vergis [spoiler:f2c06a3930]heeft Snape toch ook geen woorden nodig om een spreuk te laten werken? Dit heeft hij de kinderen in het zesde boek toch zitten leren in Defence Against the Dark Arts?[/spoiler:f2c06a3930]

Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

rkrijger
10-05-2006, 08:22
Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

Denk het niet, maar ik lees ze gewoon in het NLs...

sg_sg1
10-05-2006, 09:07
Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

Nee hoor, ik lees ze ook in het Engels. Die namen in het Nederlands slaan echt nergens op. Het klinkt gewoon niet.

rkrijger
10-05-2006, 09:09
Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

Nee hoor, ik lees ze ook in het Engels. Die namen in het Nederlands slaan echt nergens op. Het klinkt gewoon niet.

Dat is een kwestie van gewenning... De Nederlandse namen hebben een goed niveau. Neem Gladiunus Smalhart... fantastisch!

Beloved
10-05-2006, 10:05
Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

Nee hoor, ik lees ze ook in het Engels. Die namen in het Nederlands slaan echt nergens op. Het klinkt gewoon niet.

Ik lees ze ook in het Engels. Maar juist daarom klinken de Nederlandse namen raar. Mensen die de boeken in het NL lezen hebben er waarschijnlijk geen problemen mee.
Maar de ondertiteling is nu wel een beetje vervelend, met al die andere namen er doorheen :P

Rianne T.
10-05-2006, 11:50
Als ik me niet vergis [spoiler:acc8a918d2]heeft Snape toch ook geen woorden nodig om een spreuk te laten werken? Dit heeft hij de kinderen in het zesde boek toch zitten leren in Defence Against the Dark Arts?[/spoiler:acc8a918d2]

Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

Dat klopt inderdaad. (dat staat een paar post boven je volgens mij ook al genoemd) Ik heb zelf de boeken in het nederlands, maar de meeste heb ik ook wel eens in het engels gelezen

kruspe
10-05-2006, 13:30
Mijn vrouw leest ze in het engels en in het nederlands... en heeft dus ook alles dubbel
waar je zin in hebt... ;-)

Dat zou ik dus noooit doen, verschillende versies van een film ofzo ;-)

Smooth-J
10-05-2006, 14:54
Mijn vrouw leest ze in het engels en in het nederlands... en heeft dus ook alles dubbel
waar je zin in hebt... ;-)

Dat zou ik dus noooit doen, verschillende versies van een film ofzo ;-)

Belachelijk zeg, dat je dat toelaat :twisted: :twisted:

Johan Pluim
10-05-2006, 16:16
[quote="Dennoman"

Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)[/quote]

Ik lees ze eerst in het engels en later nog eens in het nederlands, is dat zo raar? :mrgreen:

Roy Langeveld
10-05-2006, 18:34
Ik lees ze ook in het Engels en heb nog geen Nederlandse versie van het boek gelezen. Afgezien van het feit dat vele termen en zegswijzen gewoon moeilijk te vertalen zijn vanuit de brontaal, vind ik het dialect van Hagrid in de boeken gewoon te mooi om te missen. Je moet het hardop lezen om het te begrijpen:

"Yeh look a lot like yer dad, but yeh got yer mum's eyes."
"I'd not say no ter summat stronger if yeh've got it, mind."
"Codswallop!"

Fantastisch ook hoe Robbie Coltrane zich Hagrids taal in de film heeft eigen gemaakt.

Beloved
10-05-2006, 23:24
coltrane is zelfs schots dus heel moeilijk zal het wel niet geweest zijn :P

vleatles
11-05-2006, 21:04
Ben ik btw de enige die ze in het Engels leest? :)

Nee, ik lees ze ook enkel in het Engels. :P
Heb wel ooit de Vuurbeker in het Ndl gelezen, dus ik ken de vertalingen van de meeste namen wel....maar leve het Engels. :lol:

T. van Keeken
21-12-2006, 17:57
Als je de topictitel even veranderd in 'Harry Potter and the Deathly Hallows' dan klopt ie!

Bron: o.a. mugglenet.com en nieuws.nl

rkrijger
21-12-2006, 21:34
Als je de topictitel even veranderd in 'Harry Potter and the Deathly Hallows' dan klopt ie!

Bron: o.a. mugglenet.com en nieuws.nl

Ik zal het inderdaad eens even veranderen. Ik zag het net op nu.nl...

Bettina
22-12-2006, 09:19
Ik kijk heel erg uit naar boek 7!
Ik dachd dat dit boek geplaned staat voor 2007????
Dat worden dan weer lange lees-nachten!!!!

:roll: :wink: :roll:






Geruchten...

De titel van de laatste Harry Potter film wordt "...and the Chariots of Light" of "...and the Fortress of Shadows".

Mogelijk komt dit jaar het boek al uit, maar dat waag ik te betwijfelen.

Na de dood van [spoiler:83d6838b91]Perkamentus[/spoiler:83d6838b91] in deel 6, zal deze waarsch. wel terug komen in een schilderij om Harry te helpen.

O ja, aan het eind zal Harry Potter wel winnen! (y)

chrestomancy
22-12-2006, 09:29
Ik kijk heel erg uit naar boek 7!
Ik dachd dat dit boek geplaned staat voor 2007????
Dat worden dan weer lange lees-nachten!!!!


ik zou eerder zeggen 2008

rkrijger
22-12-2006, 09:33
Ik kijk heel erg uit naar boek 7!
Ik dachd dat dit boek geplaned staat voor 2007????
Dat worden dan weer lange lees-nachten!!!!


ik zou eerder zeggen 2008

Ik dacht op nu.nl gelezen te hebben dat het 2007 was...

T. van Keeken
22-12-2006, 09:56
07-07-07 lijkt een heel aannemelijke releasedatum, gezien de 7 en de release van film van een week later.

chrestomancy
22-12-2006, 10:55
07-07-07 lijkt een heel aannemelijke releasedatum, gezien de 7 en de release van film van een week later.

een een beetje vroeg nee ? ze is uiteindelijk nog niet zo lang bezig met het schrijven van het boek he

T. van Keeken
22-12-2006, 11:54
Zie dit (http://www.mugglenet.com/books/futurebooks/book7/releasedate.shtml) artikel op Mugglenet voor gedachten hierover van de diehard fans.

070707 wordt hier met twee redelijk aannemelijke redenen ontkracht, maar een 2007 release zal het hoogstwaarschijnlijk wel worden.

én

een JKRowling.com diary update:


The long lack of updates has been due to some very hard work. I'm now writing scenes that have been planned, in some cases, for a dozen years or even more. I don't think anyone who has not been in a similar situation can possibly know how this feels: I am alternately elated and overwrought. I both want, and don't want, to finish this book (don't worry, I will.)

Deze geeft toch wel aan dat het einde dichtbij is, ze schrijft tenslotte key scenes die al jaren in haar hoofd zaten...

Evil Hobbit
22-12-2006, 16:22
Kan echt niet wachten op het boek, film ook, maar vooral het boek. Leef nu toch al weer sinds de release van book 1 in de potter hype. Toch raar als dit ineens afgelopen is als na de boeken de films ook voltooid zijn. Achja, tijd voor de remakes dan maar :)

rkrijger
02-02-2007, 14:29
De verschijningsdatum van Harry Potter 7 is door de Engelse uitgever bekend gemaakt! Op 21 juli 2007 kunnen alle fans waar dan ook ter wereld beginnen te lezen in het allerlaatste boek van de megapopulaire tovenaarsserie: Harry Potter and the Deathly Hallows.

chrestomancy
02-02-2007, 16:09
ja, en er komt een kinderversie en een versie voor volwassenen.

door te expliciete scenes ?

Patrick van den Hul
02-02-2007, 16:12
ja, en er komt een kinderversie en een versie voor volwassenen.

door te expliciete scenes ?

hoofdstukken of passages bedoel je zeker :wink:

Ik ga deze ook zeker lezen tzt, de volwassen versie wel te verstaan :)

martini
02-02-2007, 16:42
Hier even het officiele nieuws

LONDEN - Het laatste deel in de immens populaire kinderboekenserie Harry Potter verschijnt op 21 juli.

Dat heeft uitgever Bloomsbury van de Schotse schrijfster J.K. Rowling donderdag bekendgemaakt. Harry Potter and the Deathly Hallows is het zevende en laatste deel van de serie.

De Nederlandse uitgeverij De Harmonie kan nog niet zeggen wanneer de vertaling van het boek in de winkels komt. Wegens veiligheidsmaatregelen krijgen de uitgevers die het boek in 64 landen in vertaling uitbrengen, het manuscript pas op 21 juli. ''Het hangt van de omvang van het boek af hoelang de vertaling duurt, maar een voorzichtige schatting is dat we die eind van het jaar kunnen uitbrengen'', zei een woordvoerder.

De werktitel van de Nederlandse vertaling is Harry Potter en het fatale heiligdom. ''Maar we weten pas zeker hoe het boek heet, als we de inhoud kennen.'' De uitgave van de Potter-boeken is omgeven door grote geheimzinnigheid. Fans speculeren al geruime tijd over het lot van de hoofdrolspeler, waarover ook De Harmonie volledig in het duister tast. ''Het wordt ongetwijfeld een omvangrijk deel, want alle verhaallijnen moeten worden uitgewerkt'', zei de woordvoerder.

Helaas weten ze nog niet wanneer de NL versie uitkomt :cry:
Alhoewel je m op Bol.com al wel kunt reserveren

Patrick van den Hul
02-02-2007, 18:54
Ik lees lekker de Engelse versie, die zijn sowieso veel beter. Bovendien is hiet niet echt moeilijk Engels wat Rowling schrijft...

deweb
02-02-2007, 20:27
Klopt. Het is aangenaam en simpel Engels. En daar ga ik hem ook weer in lezen. Al vraag ik me af: wil ik het einde wel kennen?

Ik ben in elk geval benieuwd hoeveel pagina's het boek zal gaan tellen. Ik gok op pakweg 750 pagina's in het Engels.

T. van Keeken
02-02-2007, 21:10
ja, en er komt een kinderversie en een versie voor volwassenen.

door te expliciete scenes ?

hoofdstukken of passages bedoel je zeker :wink:

Ik ga deze ook zeker lezen tzt, de volwassen versie wel te verstaan :)

Het verschil tussen de kinder- en volwassenversie zit 'm niet in de inhoud, maar in de vormgeving van de cover. Niets meer dan dat. Dit is bij alle andere delen ook al gedaan.

Evil Hobbit
03-02-2007, 00:21
besteld bij bol!

Patrick van den Hul
04-02-2007, 11:26
ja, en er komt een kinderversie en een versie voor volwassenen.

door te expliciete scenes ?

hoofdstukken of passages bedoel je zeker :wink:

Ik ga deze ook zeker lezen tzt, de volwassen versie wel te verstaan :)

Het verschil tussen de kinder- en volwassenversie zit 'm niet in de inhoud, maar in de vormgeving van de cover. Niets meer dan dat. Dit is bij alle andere delen ook al gedaan.

Ow dat wist ik niet. Ach, dan maakt het me niet zoveel uit, wordt het waarschijnlijk de goedkoopste papercover. Het gaat me erom om het verhaal zsm te lezen, denk niet dat ik ze heel snel zal herlezen. Voor mij komt een groot deel van het plezier aan die boeken juist door de constante spanning en bizarre (maar leuke) plotwendingen. Daardoor is het voor mij een echte pageturner, bij een herhaalde leesbeurt zal dit veel minder zijn denk ik.

Marc Raps
04-02-2007, 12:36
Als je het boek zsm wil lezen zit je volgens mij aan de hardcover vast. Paperbacks komen meestal wat later.

Patrick van den Hul
04-02-2007, 14:02
Als je het boek zsm wil lezen zit je volgens mij aan de hardcover vast. Paperbacks komen meestal wat later.

Ow ja, daar heb je ook gelijk in, heb van deel 6 toen ook de harcover gekocht (nadat ik in een week of 3 deel 1 t/m 4 had gelezen ) :lol: .

Ik vind het geen hoogstaande boeken oid, maar Rowling heeft wel de vaardigheden om je echt 100% te laten opgaan in die wereld terwijl je leest en dat vind ik toch een hele prestatie. Mijn busreizen van ruim 45min hebben nog nooit zo kort geduurd als toen :lol:

rkrijger
05-02-2007, 15:10
Ik vind het geen hoogstaande boeken oid, maar Rowling heeft wel de vaardigheden om je echt 100% te laten opgaan in die wereld terwijl je leest en dat vind ik toch een hele prestatie. Mijn busreizen van ruim 45min hebben nog nooit zo kort geduurd als toen :lol:

Stiekem staan er toch vette filosofieen in hoor. Bijvoorbeeld als Harry in Deel I onder de "verdeelmuts" komt en denkt "NIET ZWADDERICH! NIET ZWADDERICH!". Later zegt Perkamentus hierover: "Je had de talenten voor Zwadderich, maar de wens voor iets anders; Je talenten maken niet die wie je bent, dat doen je keuzes!"

Ik vind dat prachtig verwoord, mooi gevonden en een waarheid als een koe!!!

Patrick van den Hul
05-02-2007, 16:16
Ik vind het geen hoogstaande boeken oid, maar Rowling heeft wel de vaardigheden om je echt 100% te laten opgaan in die wereld terwijl je leest en dat vind ik toch een hele prestatie. Mijn busreizen van ruim 45min hebben nog nooit zo kort geduurd als toen :lol:

Stiekem staan er toch vette filosofieen in hoor. Bijvoorbeeld als Harry in Deel I onder de "verdeelmuts" komt en denkt "NIET ZWADDERICH! NIET ZWADDERICH!". Later zegt Perkamentus hierover: "Je had de talenten voor Zwadderich, maar de wens voor iets anders; Je talenten maken niet die wie je bent, dat doen je keuzes!"

Ik vind dat prachtig verwoord, mooi gevonden en een waarheid als een koe!!!

True, maar daarmee is het nog niet hoogstaand, eerder cliché :wink:

Of was je sarcastisch? :oops:

rkrijger
05-02-2007, 18:49
True, maar daarmee is het nog niet hoogstaand, eerder cliché :wink:

Of was je sarcastisch? :oops:

Niet sarcastisch. Let wel, het is een kinderboek. En dit is toch een mooie wijsheid op dat niveau...

Evil Hobbit
05-02-2007, 21:44
Het is een boek voor alle leeftijden, geen kinderboek. Wat mij betreft wel van uitzonderlijk hoogstaand niveau.

dunedain
07-02-2007, 06:26
JKR: Deathly Hallows 'is my favorite'
Jo has updated several sections of her official site. The biggest update is in her diary, where she shared her thoughts on finishing the seventh novel:

I always knew that Harry's story would end with the seventh book, but saying goodbye has been just as hard as I always knew it would be. Even while I'm mourning, though, I feel an incredible sense of achievement. I can hardly believe that I've finally written the ending I've been planning for so many years. I've never felt such a mixture of extreme emotions in my life, never dreamed I could feel simultaneously heartbroken and euphoric.
She goes on to say that Deathly Hallows is her favorite book of the series. In the rumors section, she cleared up why the announcement made last week didn't sound so happy:
This could not be further from the truth! The 21st July publication date has given me enough time to write the book I wanted to write, and for the manuscript to be properly edited. These are the most important things to me. An earlier date - eg, 7/7/07 - would have meant that either the writing or editing was rushed, and neither my publishers nor I wanted that. Any brevity in my announcement was down to the fact that I was busy editing!
Lastly, Jo made two updates to her FAQ section, one addressing what the two other titles she considered for Book 7 were, and another refusing to tell us what "Deathly Hallows" means, as it would give too much away about the story.

rkrijger
04-05-2007, 11:51
Ik heb niet de hele thread doorgeworsteld, maar komt het NL-boek weer in de herfst van dit jaar uit?

Patrick van den Hul
04-05-2007, 12:15
Ik heb niet de hele thread doorgeworsteld, maar komt het NL-boek weer in de herfst van dit jaar uit?

De Engelse 21 juli, dus zal wel een paar maanden later worden idd. Overigens schrijft Rowling niet moeilijk Engels en mis je een hoop als je de Nederlandse vertaling leest. Maar goed, ieder zijn ding :smile:

martini
07-05-2007, 18:04
De Engelse 21 juli, dus zal wel een paar maanden later worden idd. Overigens schrijft Rowling niet moeilijk Engels en mis je een hoop als je de Nederlandse vertaling leest. Maar goed, ieder zijn ding :smile:

Volgens Bol.com komt ie op 15dec

Evil Hobbit
07-05-2007, 18:52
Nederlandse hardcover 27 euro bij bol. Waren die niet altijd 23 euro?

Patrick van den Hul
07-05-2007, 19:01
Nederlandse hardcover 27 euro bij bol. Waren die niet altijd 23 euro?

Elk deel worden de boeken dikker en HP populairder door de film, de hogere prijs zal nog wel genoeg verkopen opleveren denk ik. Dan koopt de eerste groep kopers het boek en vervolgens zal de prijs wel iets zakken.

rkrijger
07-05-2007, 19:05
Nederlandse hardcover 27 euro bij bol. Waren die niet altijd 23 euro?

Ga toch voor de hardcover, aangezien ik alle delen tot nu toe in die versie heb. Prijs was afhankelijk van de dikte.

Evil Hobbit
07-05-2007, 19:27
Ahja precies, ik koop iig ook gewoon de HC. Moet de collectie compleet houden :) Ben benieuwd wat voor cover we krijgen. Hopelijk mooier dan die britse, die vond ik nou niet echt moeders mooiste.

Mark Knoop
08-05-2007, 07:15
Elk deel worden de boeken dikker
Dat is niet helemaal waar. Tot en met boek 5 werden ze steeds dikker. Boek 6 was dunner dan 5 en het schijnt dat boek 7 weer iets dunner zal zijn dan 6.

Patrick van den Hul
08-05-2007, 16:19
Dat is niet helemaal waar. Tot en met boek 5 werden ze steeds dikker. Boek 6 was dunner dan 5 en het schijnt dat boek 7 weer iets dunner zal zijn dan 6.

Aha weer wat geleerd, ik dacht deel 7 de dikste tot nu toe zou worden :confused: Rond de 700blz geloof ik...

Evil Hobbit
08-05-2007, 18:26
Deel 7 telt 608 pagina's

rkrijger
08-05-2007, 19:41
Deel 7 telt 608 pagina's

Kijk! Duidelijkheid!

Evil Hobbit
09-05-2007, 10:49
Voor alle mensen die de engelse versie ook gewoon bestellen. Ik kreeg net dit mailtje van Bol.



Geachte klant,

Goed nieuws! Onlangs heeft u ‘Harry Potter and the Deathly
Hallows’ bij ons gereserveerd met bestelnummer --.

Vanwege het overweldigend aantal reserveringen hebben we dit
boek extra voordelig in Engeland kunnen verkrijgen. Om die reden
hebben we de prijs blijvend verlaagd van € 24,99 naar € 17,99!
Op de dag van verschijning, 21 juli, zult u de laatste Harry
Potter dus voor deze nieuwe prijs ontvangen. De laagste prijs
van Nederland!

Als u al betaald heeft, krijgt u het verschil van € 7,- automatisch
teruggestort nadat u het boek heeft ontvangen. Wij hopen u hiermee
voldoende te hebben geïnformeerd en zien u graag terug op
onze site.

Met vriendelijke groet,
bol.com klantenservice
Niet verkeerd :D

Sphinkx
09-05-2007, 14:25
Dat is mooi. Is zelfs goedkoper dan Play met hun 18,49. Maar dat is natuurlijk wel incl verzenden...

Patrick van den Hul
09-05-2007, 15:52
Denk dat ik 'm maar even pre-order dan een deze dagen. Iemand met een kortingscode voor geen verzendkosten oid?

EDIT: Zojuist maar besteld zonder korting helaas. Hoef pas te betalen als die binnenkomt, dat scheelt. Hoop wel dat die dan ook daadwerkelijk op zaterdag de 21e binnenkomt en niet de maandag daarop pas.

Mark Knoop
09-05-2007, 19:46
Hoop wel dat die dan ook daadwerkelijk op zaterdag de 21e binnenkomt en niet de maandag daarop pas.
Half-Blood Prince kwam bij mij toen op die zaterdag binnen. Ik verwacht hetzelfde bij Deathly Hallows.

Sphinkx
09-05-2007, 19:48
Zaterdag geen post in Belgie... Is zelfs een feestdag. Dus ofwel zal ik er in Nederland om moeten of wachten tot maandag..

Bestel hem allicht toch bij Play ofzo.

Patrick van den Hul
10-05-2007, 07:19
Half-Blood Prince kwam bij mij toen op die zaterdag binnen. Ik verwacht hetzelfde bij Deathly Hallows.

Daar ga ik dan maar op hopen.

@Sphinx, wat voor feestdag? Niet in Nederland toch?

Frank
10-05-2007, 07:30
Daar ga ik dan maar op hopen.

@Sphinx, wat voor feestdag? Niet in Nederland toch?

Het antwoord op die vraag geeft Sphinx zelf al. :wink:

Sphinkx
10-05-2007, 07:37
Idd... Nationale feestdag voor Belgie. Dus verwacht maar een grote stroom Belgische toeristen naar Nederland die hun Harry Potter boek komen halen...

Patrick van den Hul
10-05-2007, 11:50
Idd... Nationale feestdag voor Belgie. Dus verwacht maar een grote stroom Belgische toeristen naar Nederland die hun Harry Potter boek komen halen...

Ik woon in het Noorden dat scheelt :-D

Olivier vd D.
11-05-2007, 07:13
Ik woon in het Noorden dat scheelt :-D
Er gaat niets boven het Noorden.

Evil Hobbit
12-05-2007, 11:39
http://www.mtv.com/movies/news/articles/1559408/20070511/story.jhtml?rsspartner=rssYahooNewscrawler

MTV vraagt regisseurs wat ze met het laatste deel zouden doen. Als ze een nieuwe regisseur willen zie ik graag Guillermo de film maken. Anders Tom Tykwer. Het liefst zie ik gewoon Alfonso terug :)

Patrick van den Hul
12-05-2007, 20:02
Ik wil Alfonso terug ! Yates doet het niet slecht, maar ook niet goed, vond deel 4 nogal ongeïnspireerd en sfeerloos, in tegenstelling tot deel 3.

Evil Hobbit
12-05-2007, 21:26
Ik oordeel pas of Yates het goed doet als ik 5 gezien heb maar 4 was idd een stuk minder geinspireerd. Recht toe recht aan en plotgericht. De door Alfonso zo goed getroffen Hogwarts sfeer en zijn magische omgeving ontbrak volledig. Ben blij dat Newell geen tweede keer aan het roer staat iig. Zijn we ook gelijk van Patrick Doyle af en zijn ongeinspireerde strijkers.

sg_sg1
12-05-2007, 21:44
Ik hoop stiekem dat het boek in de nacht van 20 op 21 juli te koop zal zijn op een paar plekken. Vind ik veel leuker dan zo'n boek online bestellen. Maarrem: weet iemand dan misschien al een zaak die dat zal doen?
(Toen deel 6 in het Nederlands verscheen, werd er door boekhandel Donner in Rotterdam zo'n nacht georganiseerd).)

sg_sg1
29-05-2007, 17:53
Wat kunnen twee maanden nog lang duren! :neutral:
Ik ben in geen jaren meer zo nieuwsgierig geweest naar een boek! :grin:

rkrijger
29-05-2007, 20:02
Wat kunnen twee maanden nog lang duren! :neutral:
Ik ben in geen jaren meer zo nieuwsgierig geweest naar een boek! :grin:

Vervolgens eigenlijk uit deze thread wegblijven om alle spoilers te ontlopen. Al zal dat niet makkelijk zijn. Waarom komt er dan ook geen wereldwijde/locale release?!?

Mark Knoop
30-05-2007, 06:27
Gewoon de Engelse lezen! Dat doe ik tenminste.

Patrick van den Hul
30-05-2007, 07:04
Gewoon de Engelse lezen! Dat doe ik tenminste.

Ik ook, maar zelfs dan zijn er pipo's die het boek in een nacht uitlezen en dan staat het internet ook al vol met spoilers.

rkrijger
30-05-2007, 07:45
Ik ook, maar zelfs dan zijn er pipo's die het boek in een nacht uitlezen en dan staat het internet ook al vol met spoilers.

Klopt. Volgens mij moet je dan in een grot gaan wonen om die spoilers niet op te vangen.

Ik loop nog 1 boek achter. Dat boek ga ik lezen als ik de film van "Orde van de Phoenix" heb gezien. Het laatste boek koop ik als de NL-versie er is...

Evil Hobbit
30-05-2007, 14:09
Ik zou eigenlijk eerst het boek lezen en dan de film. Heb je meer aan dan het kortgewiekte plot uit de film. Maakt het boek ook veel spannender.

rkrijger
30-05-2007, 14:32
Ik zou eigenlijk eerst het boek lezen en dan de film. Heb je meer aan dan het kortgewiekte plot uit de film. Maakt het boek ook veel spannender.

Dat doe ik dus ook. Ik heb vorig jaar Orde van de Phoenix gelezen. Nu wacht ik op de film en ga na de film dat voorlaatste deel lezen (hoe heet het ook al weer).

Waarschijnlijk ga ik daarna ook het laatste deel lezen aangezien de films niet meer zo snel komen.

Evil Hobbit
30-05-2007, 15:25
Oh wat stom van mij, verkeerd gelezen :D Excusi. Boek heet Half-Blood Prince.

Mark Knoop
01-06-2007, 12:06
Er is een alternatieve titel voor het zevende boek: Harry Potter and the Relics of Death.
Deze titel is gegeven aan alle buitenlandse uitgevers omdat "Deathly Hallows" zonder manuscript moeilijk te vertalen is.

movie.tim
01-06-2007, 12:15
In 2009 opent ook het eerste Harry Potter pretpark, genaamd the wizarding world of Harry Potter, in Orlando, Florida. Het park zal er helemaal uit gaan zien zoals de sets van de films en de locaties uit de boeken. Schetsen en meer informatie vind je op:

http://www.universalorlando.com/harrypotter/index.html

rkrijger
01-06-2007, 12:24
Harry Potter is zoooooooo UK.
En dan openen ze een pretpark in... fokking USA!
Bah! ;-)

Rickje
01-06-2007, 12:36
Pretpark Harry http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Alleen weer niet in Europa..de fuckers !

pavago
01-06-2007, 22:38
zo'n park moet natuurlijk gewoon in de uk komen met hogwarts en hoe komen we daar? via de hogwarts express of via een viavia, of via de openhaard ;)

Evil Hobbit
02-06-2007, 19:57
Ziet er waanzinnig mooi uit zeg kolere. Jammer dat er geen diagon alley komt maar goed. Ik ga zeker een keer er naartoe.

Sphinkx
11-06-2007, 16:54
Nog maar €15,49 bij Play. Lager dan deze prijs zal hij wel niet te vinden zijn denk ik. Iemand al een idee of er speciale acties gaan komen? Zoals een middernacht opening dan bv...

Twijfel nog steeds of ik de boek bij Play ga bestellen of in Nederland zal omgaan. Beetje bang dat hij overal gaat uitverkocht zijn en daarom graag vooraf bestel...

Patrick van den Hul
11-06-2007, 17:08
Nog maar €15,49 bij Play. Lager dan deze prijs zal hij wel niet te vinden zijn denk ik. Iemand al een idee of er speciale acties gaan komen? Zoals een middernacht opening dan bv...

Twijfel nog steeds of ik de boek bij Play ga bestellen of in Nederland zal omgaan. Beetje bang dat hij overal gaat uitverkocht zijn en daarom graag vooraf bestel...

Play verzend vanuit Engeland dus dat duurt sowieso 3-5 dagen. Ik heb 'm bij Bol.com besteld, kost je 2,5 euro meer, maar dan heb je 'm wel binnen op de dag van de release.

Sphinkx
11-06-2007, 17:53
Geen post in Belgie op zaterdag + nationale feestdag dan. Dus geen winkels open en moet hem dus in buitenland halen. Daarom de twijfels...

Thomas Gabriel
02-12-2009, 16:53
http://www.filmfocus.nl/images/plaatjes/57314.jpg
4 december komt er een kleine sneak peak uit!(y)

Smooth-J
02-12-2009, 17:02
http://www.filmfocus.nl/images/plaatjes/57314.jpg
4 december komt er een kleine sneak peak uit!(y)


Bron? En wat voor sneak peak? Foto's of ee teaser trailer?

Thomas Gabriel
02-12-2009, 17:40
Bron? En wat voor sneak peak? Foto's of ee teaser trailer?
Wat voor sneak peak weet ik niet maar hij wordt gelaunched op BD-live van HP6

Pieter D
02-12-2009, 18:36
Da's op de Engelse versie van de Blu-ray dacht ik? Pff, ik ken die sneak-peaks van WB nog van de vorige film. Zit je vol verwachting uit te kijken naar een trailertje of een nieuwe scene, krijg je gewoon een interview op de set. Ik zou me er niet te veel bij voorstellen.

RWLover
05-12-2009, 06:45
De teaser is gelekt, in belabberde kwaliteit:
http://www.metacafe.com/fplayer/3829339/dh_teaser.swf

Smooth-J
05-12-2009, 07:28
De teaser is gelekt, in belabberde kwaliteit:
http://www.metacafe.com/fplayer/3829339/dh_teaser.swf


arrrggghhh toch stiekem gekeken. Hoop dat ie snel in beter kwaliteit uitkomt.

Thomas Gabriel
05-12-2009, 08:11
De teaser is gelekt, in belabberde kwaliteit:
http://www.metacafe.com/fplayer/3829339/dh_teaser.swf
:shock: Ziet er fantastisch uit!

-Jaap-
05-12-2009, 20:59
Niemand die op het idee is gekomen om 'm direct digitaal te cappen?
Dit ziet er niet uit!

Pieter D
05-12-2009, 22:20
Dinsdag (wanneer de DVD officieel uitkomt in UK en USA) zal hij wel in HD kwaliteit op de site van WB komen vermoed ik.

RWLover
06-12-2009, 07:24
Nog geen HD, maar in elk geval niet meer zo crappy gefilmd maar nu officieel:
http://www.vimeo.com/8007988

Erwin_W
09-12-2009, 14:39
Linkje doet 't helaas niet meer :(

Thomas Gabriel
09-12-2009, 15:08
Nee, inderaad, hij is de tweede dag verwijderd. Als je op het internet zoekt vind je hem nog wel...

martini
16-12-2009, 21:06
Kan m helaas nergens meer vinden aangezien ie verwijderd is. Ben benieuwd wanneer de officiële teaser uitkomt...

Frank
19-01-2010, 10:10
Alexandre Desplat gaat zo te zien de muziek schrijven voor Harry Potter and the Deathly Hallows Part I. Desplat schreef eerder de muziek van films als Hostage, The Golden Compass, Largo Winch, The Curious Case of Benjamin Button en Twilight: New Moon. John Williams zal volgens de laatste berichten Part II voor zijn rekening nemen.

http://filmonic.com/alexandre-desplat-to-compose-deathly-hallows-part-1-2010

bart22
19-01-2010, 10:47
Is er eigenlijk al bekend wanneer we een eerste trailer van deze film kunnen verwachten?

Smooth-J
19-01-2010, 11:35
Is er eigenlijk al bekend wanneer we een eerste trailer van deze film kunnen verwachten?

Nog niet, maar de teaser is al een tijdje uit.

Thomas Gabriel
19-01-2010, 16:34
Alexandre Desplat gaat zo te zien de muziek schrijven voor Harry Potter and the Deathly Hallows Part I. Desplat schreef eerder de muziek van films als Hostage, The Golden Compass, Largo Winch, The Curious Case of Benjamin Button en Twilight: New Moon. John Williams zal volgens de laatste berichten Part II voor zijn rekening nemen.

http://filmonic.com/alexandre-desplat-to-compose-deathly-hallows-part-1-2010
Langs de ene kan goed nieuws en langs de andere kant wat minder. Ik had graag de 2 delen van Williams gehad...

-Jaap-
19-01-2010, 16:45
Mmmm, Desplat is een goede componist (The Golden Compass heeft een zeer unieke score) maar of zijn stijl ook goed in de Harry Potter saga zal passen?:confused:

Frank
19-01-2010, 18:02
Ik heb er wel vertrouwen in dat de man goed werk gaat afleveren. Hij is zelf een grote fan van het werk van John Williams.

Pieter D
19-01-2010, 20:27
Desplat is nog niet bevestigd mensen, het gaat hier volgens Mugglenet nog steeds om een gerucht! Ik vind het wel vreemd dat twee verschillende componisten aan één geheel zouden werken...

Frank
19-01-2010, 20:34
Desplat is bevestigd door Robert Kraft, de manager van o.a. Desplat.

Pieter D
19-01-2010, 22:22
Ai... Nu zag het er naar uit dat alles goed ging komen met de laatste twee films en dan schudden ze dit uit hun mouw... Ik hou m'n hart vast.

hstadman
19-01-2010, 23:34
Ai... Nu zag het er naar uit dat alles goed ging komen met de laatste twee films en dan schudden ze dit uit hun mouw... Ik hou m'n hart vast.

Een film bestaat niet alleen uit muziek. Betekent het voor je dat films die van andere componisten gebruik maken niet goed zouden zijn?!:confused:

Ken vele films van andere componisten met een leuk stukje muziek...

Pieter D
20-01-2010, 08:20
Betekent het voor je dat films die van andere componisten gebruik maken niet goed zouden zijn?!:confused:

Dat is een vraag die jij stelt en die helemaal niets met mijn post te maken heeft. Ik doelde alleen op het feit dat Nicholas Hooper, ondanks een kleine verbetering in Film 6, al niet zo sterk was en naar wat ik lees over Desplat is hij goed, maar ook niet echt fameus.

En muziek in een film betekent heel veel voor mij ja. Ik ben er vast van overtuigd dat de toon bij een film gezet wordt door de soundtrack...

Maar we zullen het inderdaad moeten afwachten.

martijn0432
27-01-2010, 18:45
Ik weet niet of het al bekend was, maar de laatste twee films zijn in 3D.

Thomas Gabriel
27-01-2010, 18:45
Ah echt, daar wist ik nog niets van...

Jordy van Buel
27-01-2010, 19:24
Uiteraard, alle filmmaatschappijen kijken nu met dollarogen naar Avatar en zien wat een dergelijk succes op kan leveren. Als meer en meer mensen naar 3D/Imax gaan dan zijn de totale inkomsten ook 25/50% hoger, honderden miljoenen dollars dus.

-Jaap-
27-01-2010, 19:45
Hoho, het zijn geruchten:
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16307

martijn0432
27-01-2010, 21:35
Volgens NOS teletekst pagina 410 is het door Warner Bros bevestigd.

Bart de Rechter
07-06-2010, 21:12
Nieuwe teaser/trailer!

http://www.youtube.com/watch?v=w6NgUhl96CQ&feature=player_embedded

Begin er weer zin in te krijgen!

roninpacino
07-06-2010, 21:26
De draak ziet er ongelofelijk nep uit!
En dat is zeker een minpunt, omdat de andere wezens in de vorige HP-films er veel beter uitzagen, dan verwacht je dat dat ook zo is voor één v/d laatste films!

Smooth-J
07-06-2010, 21:43
De draak ziet er ongelofelijk nep uit!
En dat is zeker een minpunt, omdat de andere wezens in de vorige HP-films er veel beter uitzagen, dan verwacht je dat dat ook zo is voor één v/d laatste films!

Dat vind ik superknap dat je dat kan baseren op de welgetelde 0,5 seconden dat het (half) in beeld is en voor een film die nog in productie is, waarbij de special effects nog in process zullen zijn.

Fitz_Chevalric
08-06-2010, 11:55
Emma Watson is weer hot!
I like.

Thomas Gabriel
08-06-2010, 21:22
Dat vind ik superknap dat je dat kan baseren op de welgetelde 0,5 seconden dat het (half) in beeld is en voor een film die nog in productie is, waarbij de special effects nog in process zullen zijn.
+1

En zo slecht ziet hij er toch niet uit...

Pieter D
09-06-2010, 09:34
Ik vind het ook een fantastische teaser, ben vooral blij dat ze eindelijk Voldemort nog eens aanhalen, want daar draait het toch feitelijk om.

Iemand ook opgevallen dat ze zowel stukken uit Part 1 als Part 2 in deze verwerkt hebben?

Thomas Gabriel
09-06-2010, 12:33
Ik vind het ook een fantastische teaser, ben vooral blij dat ze eindelijk Voldemort nog eens aanhalen, want daar draait het toch feitelijk om.

Iemand ook opgevallen dat ze zowel stukken uit Part 1 als Part 2 in deze verwerkt hebben?
Inderdaad, en toch liggen de 2 releases zo ver uit elkaar...

-Jaap-
09-06-2010, 12:56
De draak ziet er ongelofelijk nep uit!
En dat is zeker een minpunt, omdat de andere wezens in de vorige HP-films er veel beter uitzagen, dan verwacht je dat dat ook zo is voor één v/d laatste films!
Jij weet echt niet waar je over praat...:rolleyes:

Chelsea
15-06-2010, 09:56
De draak ziet er ongelofelijk nep uit!
En dat is zeker een minpunt, omdat de andere wezens in de vorige HP-films er veel beter uitzagen, dan verwacht je dat dat ook zo is voor één v/d laatste films!
Die draak zat al jaren opgesloten in Gringotts Bank,vandaar dat hij een beetje bleekjes ziet..:grin:
Teaser zag er weer goed uit..I can't wait..!!

Pieter D
28-06-2010, 18:25
http://img.metro.co.uk/i/pix/2010/06/27/article-1277671100208-0A394657000005DC-518048_636x300.jpg

Een van de vele foto's die reeds vrijgegeven zijn uit de trailer, die binnen enkele uren online zou moeten komen... Ik kan al niet meer wachten!

Thomas Gabriel
28-06-2010, 22:24
http://media.the-leaky-cauldron.org/gallery/films/DH/PreviewsPromosTrailer/DHFirstTrailerMetro/normal_dh-trailer-003.jpg
http://media.the-leaky-cauldron.org/gallery/films/DH/PreviewsPromosTrailer/DHFirstTrailerMetro/normal_dh-trailer-002.jpg
http://media.the-leaky-cauldron.org/gallery/films/DH/PreviewsPromosTrailer/DHFirstTrailerMetro/normal_dh-trailer-004.jpg
http://media.the-leaky-cauldron.org/gallery/films/DH/PreviewsPromosTrailer/DHFirstTrailerMetro/normal_dhtrailer-usatoday-005.jpg

Hier nog een paar. Het ziet er naar uit dat het grote eindgevecht niet zal plaatsvinden in de "great hall" zelf, met al de toeschouwers...:cry:

Pieter D
29-06-2010, 00:18
www.harrypotter.com (http://www.harrypotter.com)

WAUW! Hier heb ik géén woorden voor. Heel oprecht de meest uitnodigende, wervelende, bombastische trailer die ik ooit zag. Ik ben als fervent fan misschien ietsje bevooroordeeld, maar toch...

Dat het maar gauw November wordt...

chesterkesvp
29-06-2010, 00:21
Heb hem juist gezien. Onbeschrijvelijk fantastisch. Deze film wordt 100% zeker de beste film uit de reeks.

Ed Lewis
29-06-2010, 06:01
Pas het boek uitgelezen, ik vond het het beste boek van de reeks, dus ik ben heel benieuwd naar de film(s)

Smooth-J
29-06-2010, 06:36
:shock::shock::shock::toppie:

Tom91
29-06-2010, 08:11
Wauw, kippenvel bij het zien van trailer :shock:
Vind enkel de 3D jammer

bart22
29-06-2010, 11:15
Hier is de trailer ook nog in HD te vinden:
http://movies.yahoo.com/feature/hdtrailers.html

Ziet er kortweg: super uit.

Dai
29-06-2010, 14:14
Trailer doet mij denken aan X-men 3 in de bossen. Hopelijk is Harry Potter beter.

Patrick van den Hul
03-07-2010, 10:12
Gave poster, maar wel een redelijke spoiler voor kijkers die de boeken niet hebben gelezen.

hstadman
03-07-2010, 11:01
Mooie trailer, ziet er goed uit.

Thomas Gabriel
03-07-2010, 11:46
Gave poster, maar wel een redelijke spoiler voor kijkers die de boeken niet hebben gelezen.
Kan je een afbeelding tussen spoilers zetten?

Frank
03-07-2010, 11:49
Volgens mij niet.

Thomas Gabriel
03-07-2010, 11:50
Niet dus.

Jaded
03-07-2010, 11:59
[/URL][URL="http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/1701b74.jpg"]Poster (http://[URL=%22http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/1701b74.jpg%22)

John Tak
03-07-2010, 18:31
Wat een ongelooflijk mooie poster.......!!

Joris Springer
03-07-2010, 19:54
Ik zag de trailer op mijn werk en nu was het een beetje erg warm in de cabine (rond de 30 graden) en ik kreeg gewoon kippenvel. WOW, deze film wordt zo ongelooflijk tof. Ze weten in ieder geval hoe ze een toffe trailer moeten maken, ik ben ontzettend benieuwd naar de film.

yves VALK
03-07-2010, 20:45
ben niet overtuigt, de zes vond ik al niet goed en de zeven is van dezelfde regisseur ook stom dat ge al weet hoe het eindigt omdat boek al uit is. beter boek en film tegelijk uitgebracht.

-Jaap-
03-07-2010, 20:48
Ik zag de trailer op mijn werk en nu was het een beetje erg warm in de cabine (rond de 30 graden) en ik kreeg gewoon kippenvel. WOW, deze film wordt zo ongelooflijk tof. Ze weten in ieder geval hoe ze een toffe trailer moeten maken, ik ben ontzettend benieuwd naar de film.
Pffffff, zo heet? Dat kan toch wel beter in een moderne bioscoop?

Ed Lewis
03-07-2010, 23:58
ben niet overtuigt, de zes vond ik al niet goed en de zeven is van dezelfde regisseur ook stom dat ge al weet hoe het eindigt omdat boek al uit is. beter boek en film tegelijk uitgebracht.

Dat deel 6 saai was lag naar mijn mening niet echt aan de film op zich, daar is weinig mis mee, meer aan het verhaal zelf.
het 6de boek was ook zeker de minste van de serie, dus dat zie je terug in de film.
Ik zie het 6de boek ook meer als een grote aanloop naar het laatste deel, min of meer een uitleg die nodig is voor het laatste deel.
Afgaande op het boek heb ik er ook alle vertouwen in dat deel 7 een (groot) succes gaat worden.

Het lijkt me verder logisch dat film en boek niet tegelijk uitkomen aangezien het tenslotte een verfilming van een boek betreft.
Wat dat betreft hadden we anders tot 2011 op het boek moeten wachten.
En die keus blijft dan toch, of je kijkt de film eerst of je leest het boek eerst, allebei tegelijk gaat wat lastig.
Maar hoe dan ook is die keus altijd voor jezelf toch, je hoeft het boek tenslotte niet te lezen en als ik zelf kan kiezen, lees ik toch altijd liever eerst het boek dan dat ik de film zie om de simpele reden dat boeken vele malen completer zijn.
Ik vind het zonde een boek te lezen na de film gezien te hebben, dat gaat altijd zo ten koste van je eigen fantasie, omdat je dan het visuele plaatje van de film niet meer weg kan denken, maar dat is misschien persoonlijk ;)

skank
04-07-2010, 11:33
ik heb nog geen enkel deel gezien eigenlijk :oops:
misschien moet ik er toch maar eens aan beginnen

hstadman
04-07-2010, 11:45
Dat deel 6 saai was lag naar mijn mening niet echt aan de film op zich, daar is weinig mis mee, meer aan het verhaal zelf.
het 6de boek was ook zeker de minste van de serie, dus dat zie je terug in de film.
Ik zie het 6de boek ook meer als een grote aanloop naar het laatste deel, min of meer een uitleg die nodig is voor het laatste deel.
Afgaande op het boek heb ik er ook alle vertouwen in dat deel 7 een (groot) succes gaat worden.

Het lijkt me verder logisch dat film en boek niet tegelijk uitkomen aangezien het tenslotte een verfilming van een boek betreft.
Wat dat betreft hadden we anders tot 2011 op het boek moeten wachten.
En die keus blijft dan toch, of je kijkt de film eerst of je leest het boek eerst, allebei tegelijk gaat wat lastig.
Maar hoe dan ook is die keus altijd voor jezelf toch, je hoeft het boek tenslotte niet te lezen en als ik zelf kan kiezen, lees ik toch altijd liever eerst het boek dan dat ik de film zie om de simpele reden dat boeken vele malen completer zijn.
Ik vind het zonde een boek te lezen na de film gezien te hebben, dat gaat altijd zo ten koste van je eigen fantasie, omdat je dan het visuele plaatje van de film niet meer weg kan denken, maar dat is misschien persoonlijk ;)

Ik snap de kritiek op deel 6 ook niet helemaal. Het is gewoon een vermakelijke film. Iedereen weet/wist bij het uitkomen van de film dat dit de film zou worden voor de grote spektakel finale film( in 2 delen) , dus hebben ze in deel 6 de tijd genomen om een en ander uit te diepen.

Thomas Gabriel
04-07-2010, 19:49
ben niet overtuigt, de zes vond ik al niet goed en de zeven is van dezelfde regisseur ook stom dat ge al weet hoe het eindigt omdat boek al uit is. beter boek en film tegelijk uitgebracht.
Wat een zever is dit. Lees het boek dan niet, dat heeft niets met de film te maken!

theThinWhiteDuke
04-07-2010, 20:55
ben niet overtuigt, de zes vond ik al niet goed en de zeven is van dezelfde regisseur ook stom dat ge al weet hoe het eindigt omdat boek al uit is. beter boek en film tegelijk uitgebracht.
Mee eens.
JRR Tolkien had ook bijna 50 jaar moeten wachten met het uitbrengen van zijn Lord of the Rings saga....en The Hobbit had hij ook niet in 1937 moeten laten publiceren! Gewoon wachten op de filmrelease.




http://www.statuefreaks.nl/Smileys/custom/clown.gif

Werner
04-07-2010, 22:01
ben niet overtuigt, de zes vond ik al niet goed en de zeven is van dezelfde regisseur ook stom dat ge al weet hoe het eindigt omdat boek al uit is. beter boek en film tegelijk uitgebracht.

Jij mag mij eens één boek noemen dat tegelijkertijd met de film is uitgebracht.

John Tak
04-07-2010, 22:20
ben niet overtuigt, de zes vond ik al niet goed en de zeven is van dezelfde regisseur ook stom dat ge al weet hoe het eindigt omdat boek al uit is. beter boek en film tegelijk uitgebracht.
??? Wat is dit nou weer voor kul argument? Dan laat je het boek toch gewoon liggen?? Ik vond deel 6 overigens een prima film, mooie opmaat voor wat gaat komen. Als de films net zo goed zijn als de trailer belooft, dan kunnen we nog wat verwachten.

-Jaap-
04-07-2010, 23:54
Jij mag mij eens één boek noemen dat tegelijkertijd met de film is uitgebracht.
Die zijn er genoeg, maar dan gaat om script naar boek gevallen.;)

*Sarita*
05-07-2010, 08:18
Als het boek en de film tegelijk uitkwamen zou je nog steeds een van de 2 eerst moeten zien waardoor de ander dan gespoiled zou zijn. In mijn ervaring is het dan altijd nog beter om eerst het boek te lezen.

Ik heb trouwens alleen de eerste film gezien en geen van de boeken gelezen maar mischien ooit nog eens.

Joris Springer
05-07-2010, 17:58
Pffffff, zo heet? Dat kan toch wel beter in een moderne bioscoop?
Mwa, 30 graden buiten, twee projectoren die er staan, een 7 kilowatt lamp die brandt, normaal gesproken is het ook wat koeler maar de airco was aan het bokken.

Ik hoop persoonlijk dat binnenkort er ook een 3D trailer van uitkomt want ben heel erg benieuwd naar hoe het er uit komt te zien in 3D.

Thomas Gabriel
11-09-2010, 22:10
Tv spot
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2139556121/

theregiment
13-09-2010, 18:21
Tv spot
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2139556121/

NICE! 19 November al :) mm me er niet meer zoveel meer meebezig gehouden dus was het helemaal vergeten!

Marc T.
13-09-2010, 20:10
Jij mag mij eens één boek noemen dat tegelijkertijd met de film is uitgebracht.

2001: a space odyssey dacht ik?

Fitz_Chevalric
14-09-2010, 10:58
Hoezo zou je in godsnaam wachten met het uitgeven van een boek?

Als het boek niet gepubliceert word, weet je niet of het een succes gaat worden. En dus ook niet of het in aanmerking komt voor een film.

bart22
24-09-2010, 11:08
De nieuwe trailer voor part 1 is uit (in verschillende formaten inclusief HD):

http://harrypotter.warnerbros.com/harrypotterandthedeathlyhallows/viewing_options/index.html

Witless
25-09-2010, 03:28
Ik snap niet waarom ze de locaties moeten veranderen? ( eveneens dat ze het laatste gedeelte van boek 6 compleet hebben weggelaten ) De grote hall, het aantal Death Eaters etc.

Waarschijnlijk zullen ze de hevige actie rondom en in Hogwarts ook wel uit de film laten

Als je de boeken hebt gelezen is het qua verhaal echt irritant om naar de films te kijken. Visueel ziet het er geweldig uit. Vind het aan de ene kant jammer dat ik de boeken heb gelezen. Nu kan de film alleen maar tegenvallen qua verhaal.

Voor de mensen die 6 goed vonden...Dat komt echt alleen maar omdat je de boeken niet hebt gelezen. Er mist ZO VEEL detail rondom Harry Potter en de rode draad van de series. Jammer, had veel beter gekunt denk ik.

chesterkesvp
25-09-2010, 09:52
Ik snap niet waarom ze de locaties moeten veranderen? ( eveneens dat ze het laatste gedeelte van boek 6 compleet hebben weggelaten ) De grote hall, het aantal Death Eaters etc.

Waarschijnlijk zullen ze de hevige actie rondom en in Hogwarts ook wel uit de film laten

Als je de boeken hebt gelezen is het qua verhaal echt irritant om naar de films te kijken. Visueel ziet het er geweldig uit. Vind het aan de ene kant jammer dat ik de boeken heb gelezen. Nu kan de film alleen maar tegenvallen qua verhaal.

Voor de mensen die 6 goed vonden...Dat komt echt alleen maar omdat je de boeken niet hebt gelezen. Er mist ZO VEEL detail rondom Harry Potter en de rode draad van de series. Jammer, had veel beter gekunt denk ik.

Types als jou zijn ronduit irritant. ALTIJD maar klagen van dit is er uitgelaten, dat is eruitgelaten. Zo goed als alles van boek 7 zit in de 2 films. En oude plaatsen worden niet vervangen. Het laatste gedeelte van boek 6 hebben ze weggelaten zodat er geen herhaling zou zijn voor het eindgevecht van deel 7! Ik heb de boeken gelezen en deel 6 was een redelijk goede film!

Btw: de trailer ziet er veelbelovend uit.

Frenkel
25-09-2010, 10:15
Ik zie heel die hiesa rondom boek vs film ook niet.
Net als bij alle boekverfilmingen zijn films gebazeerd op de boeken en hoeven helemaal niet tot in de details overeen te komen.

Het is onmogelijk om een boek tot op detail te verfilmen, al is het aleen al om het feit dat de films dan onbetaalbaar en veel te lang worden.
In boeken kan een verhaal veel breeder worden uitgewerkt en gebruik je je eigen verbeelding, in tegenstelling tot een film waarbij alles in 2 uur voorgekauwd moet worden voorgeschoteld.

Jordy van Buel
25-09-2010, 12:50
Trailer ziet er goed uit, dit wordt een epische finale denk ik zo :)

Witless
26-09-2010, 12:57
Types als jou zijn ronduit irritant. ALTIJD maar klagen van dit is er uitgelaten, dat is eruitgelaten. Zo goed als alles van boek 7 zit in de 2 films. En oude plaatsen worden niet vervangen. Het laatste gedeelte van boek 6 hebben ze weggelaten zodat er geen herhaling zou zijn voor het eindgevecht van deel 7! Ik heb de boeken gelezen en deel 6 was een redelijk goede film!

Btw: de trailer ziet er veelbelovend uit.

Ik vind het niet erg als er een paar dingen veranderd worden, een boek is nou eenmaal meer gedetaileerd, maar 6 was wel heel erg. Bijna niets klopte aan die film. ( hele laatste gedeelte van de boek, toren scene met Voldemort, scene met Dumbledore voordat hij dood gaat etc. ) Deze scenes zijn heel cruciaal voor het verhaal. Ook snap ik niet waarom die Patronus charm niet gewoon een dier word, in plaats van een vage vortex achtig iets. Ook tevens een cruciaal element in het verhaal ( vooral in het laatste boek )

Als je zulke films baseerd op boeken, doe het dan met een beetje liefde. Het zijn gewoon van die kleine details die gewoon makkelijk in de film verwerkt kunnen worden.

hstadman
26-09-2010, 13:11
Er is ook nog zoiets als interpretatie...
wat in het boek goed werkt, kan op het scherm verkeerd uitpakken en/of geheel niet werken.

Een boek en een film zijn derhalve verschillende media en moet men dan ook verschillend en los van elkaar beoordelen.;)

Er is al gezegd na het uitgeven van deel 6 op dvd en blu-ray dat het laatste stuk van deel 6 zal terugkomen in deel 7. Dus er zal niet zoveel missen uit de boeken...

Bij films heb je overigens ook met continuiteit te maken...Ellenlange details halen de vaart uit een film en kan het geheel saai aandoen.

Er zal derhalve een keuze gemaakt moeten worden wat er wel en wat er niet in de film wordt gebruikt en wat visueel aantrekkelijk verfilmd kan worden.

Wil je details, lees je het boek. Wil je entertainment, kijk de film!



Ik vind het niet erg als er een paar dingen veranderd worden, een boek is nou eenmaal meer gedetaileerd, maar 6 was wel heel erg. Bijna niets klopte aan die film. ( hele laatste gedeelte van de boek, toren scene met Voldemort, scene met Dumbledore voordat hij dood gaat etc. ) Deze scenes zijn heel cruciaal voor het verhaal. Ook snap ik niet waarom die Patronus charm niet gewoon een dier word, in plaats van een vage vortex achtig iets. Ook tevens een cruciaal element in het verhaal ( vooral in het laatste boek )

Als je zulke films baseerd op boeken, doe het dan met een beetje liefde. Het zijn gewoon van die kleine details die gewoon makkelijk in de film verwerkt kunnen worden.

Frank
09-10-2010, 07:43
NIEUWE HARRY POTTER TOCH NIET IN 3D

Harry Potter levensecht in de bioscoop zien, is er voorlopig nog niet bij. De nieuwe film die volgende maand uitkomt, wordt niet in 3D gemaakt. Dat heeft filmstudio Warner Brothers gezegd.

Veel films zijn tegenwoordig met een speciaal brilletje in de bioscopen in een 3D-versie te zien. Warner Brothers had de film willen bewerken tot zo'n versie met diepte, maar dat lukt niet.

Het laatste deel van de serie wordt in twee delen uitgebracht. Deel 2 van Harry Potter and the Deathly Hallows komt volgend jaar zomer in de bioscoop en dan moet er wel een 3D-versie zijn.

Bron: www.rtlnieuws.nl (http://www.rtlnieuws.nl).

bart22
10-10-2010, 11:15
NIEUWE HARRY POTTER TOCH NIET IN 3D

Harry Potter levensecht in de bioscoop zien, is er voorlopig nog niet bij. De nieuwe film die volgende maand uitkomt, wordt niet in 3D gemaakt. Dat heeft filmstudio Warner Brothers gezegd.

Veel films zijn tegenwoordig met een speciaal brilletje in de bioscopen in een 3D-versie te zien. Warner Brothers had de film willen bewerken tot zo'n versie met diepte, maar dat lukt niet.

Het laatste deel van de serie wordt in twee delen uitgebracht. Deel 2 van Harry Potter and the Deathly Hallows komt volgend jaar zomer in de bioscoop en dan moet er wel een 3D-versie zijn.

Bron: www.rtlnieuws.nl. (http://www.rtlnieuws.nl.)
Vind ik eigenlijk niet zo erg dat dit deel niet in 3d uitkomt. De hele film is niet in dat procédé opgenomen dus zie ik de meerwaarde van eventueel 3d toch niet in.

Werner
10-10-2010, 11:20
Wil je details, lees je het boek. Wil je entertainment, kijk de film!

Ben je een fan? Doe allebei.

John Tak
10-10-2010, 11:26
Vind ik eigenlijk niet zo erg dat dit deel niet in 3d uitkomt. De hele film is niet in dat procédé opgenomen dus zie ik de meerwaarde van eventueel 3d toch niet in.
Nou er zitten anders waanzinnige schrikscènes in met een uit de kluiten gegroeide slang die uit het doek springt... (zie ook trailer...)
Had ik wel in 3D willen zien hoor ;)