PDA

Bekijk de volledige versie : There Will Be Blood



Jeroen C
18-01-2006, 09:57
Oh Yes, There Will Be Blood

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/festivals/fall_film_festivals_2002_photos/paul_thomas_anderson/toronto.jpg

Source: Variety January 18, 2006

Scott Rudin will executive produce There Will Be Blood, a period drama loosely based on the 1927 Upton Sinclair novel "Oil!," for Paramount Classics and the new Miramax.

Variety reports that Daniel Day-Lewis and director Paul Thomas Anderson will team this spring on the film.

Anderson wrote the script and used as his basis Sinclair's expose of the seamy side of the drilling business in Southern California when it became the equivalent of the gold rush.

Day-Lewis will play a prospector who buys the oil rights to a family's ranch, and then hits a major pocket of crude. The story then turns into a tale of greed and faith, as the prospector realizes the American dream and is destroyed by it.

Shooting will begin mid-May in Texas and New Mexico.

Variety (http://www.variety.com/)

ToyBoy
25-05-2006, 11:46
http://www.youtube.com/watch?v=MhYKI_YWGFE&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Ecigarettesandredvines%2Eco m%2Fmain%2Ephp%3Fid%3DN01

Jeroen C
02-08-2006, 13:59
.
..
...

Paul Dano Joins There Will Be Blood

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/twentieth_century_fox/the_girl_next_door/paul_franklin_dano/girlpre.jpg

Source: The Hollywood Reporter August 2, 2006

Paul Dano will star opposite Daniel Day-Lewis in Paul Thomas Anderson's drama There Will Be Blood, says The Hollywood Reporter.

In the turn-of-the-century period piece, which Anderson is shrouding in secrecy, the Little Miss Sunshine actor will play a gifted, charismatic young preacher who captivates churchgoers. Day-Lewis portrays a tycoon who strikes it rich after gaining oil rights to a family's ranch, turning the small town where Dano's character preaches into a boomtown.

The film is loosely based on Upton Sinclair's 1927 novel "Oil!"

Dano will be shot on digital video to portray a monster in Warner Bros. Pictures' Where the Wild Things Are for director Spike Jonze. His movements and voice will be used as the model for a live-action puppet.

The Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com)

Richard B.
19-05-2007, 21:36
De film is inmiddels in post-productie gegaan volgens IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0469494/) en zou eind dit jaar uit moeten komen. Ik best wel benieuwd naar deze: het is inmiddels alweer 5 jaar geleden dat Punch-Drunk Love uitkwam. Ik ben wel weer toe aan iets nieuws van Paul Thomas Anderson. :)

Z-Man
19-05-2007, 21:40
Kan ook niet wachten, PTA is een genie. Maar goed de meeste mensen kijken liever uit naar The Mummy 3.

Cinemaniac
16-06-2007, 12:06
http://www.aintitcool.com/node/33027

Cinemaniac
01-10-2007, 18:07
Aint-it-cool's Harry Knowles is erg enthousiast over de film. Hij beschouwd het als een meesterwerk en vergelijkt het met klassiekers als Giant, Citizen Kane en The Treasure of the Sierra Madre. Hiers z'n review! (http://www.aintitcool.com/node/34224)

De film wordt januari 2008 verwacht! Can't fakking wait!

http://img239.imageshack.us/img239/9034/therewillbeblood1large1on0.jpg

http://img240.imageshack.us/img240/4883/therewillbeblood11tl7.gif

http://img262.imageshack.us/img262/2622/therewillbeblood21mm2.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/1055/therewillbeblood31mz1.jpg

Paul H.
01-10-2007, 18:27
Vond de trailer niet zo heel sterk, maar als ik die review lees wordt de film vergeleken met The treasure of the Sierra Madre. Laat dat nou net één van mijn favoriete films zijn. Dit wordt er één voor op het must-see lijstje.

Cinemaniac
21-10-2007, 17:47
http://img46.imageshack.us/img46/2923/therewillbebloodver21fb3.jpg

Cinemaniac
02-11-2007, 17:46
Trailer (http://www.apple.com/trailers/paramount_vantage/therewillbeblood/)

Prachtig! Ik voorspel dat Daniel Day-Lewis tijdens de Oscaruitreiking volgend jaar z'n tweede beeldje naar huis mag nemen. Het lijkt er trouwens op dat hij goed naar John Huston gekeken en vooral geluisterd heeft, want z'n stem doet me erg aan de legendarische filmmaker denken.

jan_tran
02-11-2007, 20:33
Trailer (http://www.apple.com/trailers/paramount_vantage/therewillbeblood/)

Prachtig! Ik voorspel dat Daniel Day-Lewis tijdens de Oscaruitreiking volgend jaar z'n tweede beeldje naar huis mag nemen. Het lijkt er trouwens op dat hij goed naar John Huston gekeken en vooral geluisterd heeft, want z'n stem doet me erg aan de legendarische filmmaker denken.

Ziet er erg sterk uit idd, ook de jonge Paul Dano lijkt zich goed staande te houden naast Day-Lewis. Alleen zoals gebruikelijk mogen we weer een stuk langer wachten op de release, pas 28 februari 2008 in de Nederlandse bioscopen.

Cinemaniac
03-11-2007, 16:32
Alleen zoals gebruikelijk mogen we weer een stuk langer wachten op de release, pas 28 februari 2008 in de Nederlandse bioscopen.


Scheiße!!! :evil:

BrianB
03-11-2007, 20:30
Lijkt mij echt een goede film worden. Ik moet wel een beetje oppassen, want teveel overdreven gedoe rond de film (zoals nu bij There Will Be Blood aan het gebeuren is) komt de film meestal niet ten goede.
En waarom doet Jon Brion (vaste componist van Paul Thomas Anderson) eigenlijk niet mee? Dat vind ik nu echt jammer.

Olivier vd D.
11-01-2008, 13:04
Deze film gooit erg hoge ogen op IMDB en heeft met een een user rating van 9.0 (bij 4.882 votes) al de 44ste plaats in de All Time top250 veroverd. Dat kan toch niet anders dan een heel goede film zijn. Noem mij maar 1 slechte film van P.T. Anderson en 1 slechte acteerprestatie van Lewis. Die zijn er niet! :-) Beide mannen behoren in hun discipline tot de top. Ik kijk erg uit naar deze film.

intexor
11-01-2008, 18:21
Noem mij maar 1 slechte film van P.T. Anderson

Magnolia, maarja daar gaan de meeste mensen het waarschijnlijk niet mee eens zijn ;)

Naar deze film kijk ik echter wel uit vanwege de kritieken. Veel critici schrijven dingen als "dat PTA met deze film toont dat hij volwassen geworden is als regisseur". Ik hoop dan maar dat ze gelijk hebben, maar nogmaals er zullen waarschijnlijk niet veel mensen met mij eens zijn dat het tot nu maar een overschatte regisseur geweest is.

Olivier vd D.
11-01-2008, 21:57
Magnolia, maarja daar gaan de meeste mensen het waarschijnlijk niet mee eens zijn ;)

Naar deze film kijk ik echter wel uit vanwege de kritieken. Veel critici schrijven dingen als "dat PTA met deze film toont dat hij volwassen geworden is als regisseur". Ik hoop dan maar dat ze gelijk hebben, maar nogmaals er zullen waarschijnlijk niet veel mensen met mij eens zijn dat het tot nu maar een overschatte regisseur geweest is.
Ach, ik loop ook maar een beetje mee, MAAR Magnolia vind ik briljant....die muziek, de kikkerregen, briljant. Latejn we het er maar op houden dat we allebei razendbenieuwd zijn naar There Will Be Blood. Toch? :-D

Antonio 'Tony' Montana
12-01-2008, 17:57
ben ook razendbenieuwd naar deze film...

Magnolia en Boogie Nights vind ik geniale films, alleen PTA's debuutfilm Hard Eight (aka Sydney) vond ik niet zo geweldig...

Paul H.
14-01-2008, 19:06
Daniel Day-Lewis is een briljant acteur en heeft met de Golden Globes een beeldje mogen verzilveren met zijn prestatie in There will be Blood. Waarschijnlijk een voorbode van een Oscar?

gompier
14-01-2008, 20:08
Prutser van Ontbijt-TV (Sven Kokkelmans (?)) dacht vanochtend, denk ik, grappig te zijn... Zei vanochtend zoiets als 'naast de scriptschrijvers zijn dit jaar ook de grote/goede acteurs in staking' (duidend op de genomineerden/winnaars).... :roll:

TheGodfather
02-03-2008, 21:48
Vanmiddag eindelijk gezien:

There Will Be Blood (http://www.imdb.com/title/tt0469494/)
1 woord is genoeg om dit stuk kunst te beschrijven: WOW!

Echt alles klopt. Het acteerwerk van Daniel Day-Lewis is natuurlijk briljant. Hij speelt niet, hij is Daniel Plainview. Iedere seconde dat ie in beeld is trekt ie naar zich toe en is ie geweldig om naar te kijken. De transformatie die hij tijdens de film doormaakt is ongeevenaard. Ook de andere rollen, met Paul Dano voorop, zijn fantastisch.
Het camerawerk en de cinematografie zijn adembenemend te noemen. Een aantal scenes zijn nu al klassiek en zijn een ware lust voor het oog.
Daar komt nog eens bij dat de soundtrack redelijk verassend is maar desondanks wel juist goed werkt. De briljante combinatie van beelden en klassieke muziek zorgen ervoor dat het op momenten geen film meer lijkt maar meer op een opera. Fantastisch

Ook vond ik `m helemaal niet te lang, zoals ik al vaker heb gelezen. Heb me geen seconde verveeld. De 2,5 uur waren om voordat ik er erg in had.

Zoals gezegd: dit is geen film meer. Dit is pure poezie, dit is kunst.
Je kunt `m zonder problemen vaker dan 1 keer kijken. Hij zal bij meerdere kijkbeurten waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Met There Will Be Blood schaart Anderson zich zonder twijfel tussen de groten der aarde.
Dit is ongetwijfeld de beste film van het jaar
Nu al een klassieker.

9,5/10

InfamousGeorge
02-03-2008, 23:22
Ik ga deze morgen maar eens bekijken. Maar eerst om 13.00 naar Kite Runner (eindelijk) :D

rrrick
03-03-2008, 10:05
Erg goede film met een inderdaad fantastische Daniel Day-Lewis. De vergelijking met Citizen Kane begrijp ik aangezien er thematisch zeker overeenkomsten zijn, maar dit is toch echt een andere film, en wat mij betreft ook betere film. Nou vond ik Citizen Kane sowieso al niet helemaal fantastisch dus dat zegt niet zo gek veel, maar toch...

Echter, heel af en toe gaat de film een beetje over de kop en verliest ie aan geloofwaardigheid.
De scene dat zijn zoon doof wordt en de scene met de bekering en boetedoening in de kerk.Hoewel deze laatste scene qua acteren een genot is om naar te kijken

Ik ben er dan ook nog niet helemaal uit of ik hier nou een briljante film heb gezien.
Twee scenes die me na het zien van de film in ieder geval nog bij zijn gebleven: De openingsscene en natuurlijk het nu al legendarische I drink your milkshake!

Marcel v/d H.
03-03-2008, 11:55
There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
Tijdens de opkomst van de olie-industrie in Californië aan het eind van de 19de eeuw weet de eenvoudige zilvermijner Daniel Plainview zich op eigen kracht te ontwikkelen tot rijke oliebaas. Zeer sterke film die het niet moet hebben van het verhaal, maar wel van het acteerwerk en de prachtige cinematografie. De score (door Jonny Greenwood van Radiohead) is apart, maar wel sterk en past goed bij de film. Enkele scenes zal je niet snel vergeten en zijn ronduit briljant. Mede dankzij Daniel Day-Lewis en Paul Dano (Little Miss Sunshine) een zeer geslaagde film en terechte oscarwinnaar.8.5

Evil Hobbit
04-03-2008, 12:04
Gister gezien en ik vond hem werkelijk fenomenaal! Persoonlijk vond ik deze film nog sterker/leuker als No Country. Mede natuurlijk door Lewis zijn geniale vertoning. Dit is echt zijn Godfather rol, zijn Brando. Ontzettend sterk staaltje acteren. Maar buiten dat vond ik de film zelf ook geniaal gemaakt. Het voelde soms aan als een moderne Kubrick, zeker met de abstracte soundtrack.

InfamousGeorge
04-03-2008, 14:33
Ik heb maar een ding te zeggen: DRAINAGE!!!

Patrick van den Hul
04-03-2008, 16:22
De 'milkshake'-scene was inderdaad geniaal :p

Bruce Lee
04-03-2008, 21:44
Zeer sterke film idd,maar beter dan No Country For Old Men vond ik hem niet hoor. Daniel Day Lewis was wel machtig goed. Echt top 10 performances voor mij.

Z-Man
04-03-2008, 21:48
There Will Be Blood is voor mij persoonlijk nu al de beste film van 2008. Ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog een betere film verschijnt in ieder geval. Daniel Day-Lewis is gruwelijk, GRUWELIJK goed in deze film. Ook Paul Thomas Anderson tilt zichzelf naar een (nog) hoger niveau. Ik ga er verder geen woorden meer over zeggen, het is een film die je zelf moet ervaren. En hoe goed ik NCFOM ook vind, There Will Be Blood laat de Coens wat mij betreft in het stof happen.

TheGodfather
05-03-2008, 20:27
. Het voelde soms aan als een moderne Kubrick, zeker met de abstracte soundtrack.


Dat gevoel had ik ook. Of een Leone- achtige film.


There Will Be Blood is voor mij persoonlijk nu al de beste film van 2008. Ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog een betere film verschijnt in ieder geval. Daniel Day-Lewis is gruwelijk, GRUWELIJK goed in deze film. Ook Paul Thomas Anderson tilt zichzelf naar een (nog) hoger niveau. Ik ga er verder geen woorden meer over zeggen, het is een film die je zelf moet ervaren. En hoe goed ik NCFOM ook vind, There Will Be Blood laat de Coens wat mij betreft in het stof happen.

Eens! zal wel door de woonplaats komen :twisted::p

Mr. Humphries
05-03-2008, 20:57
vanavond voor de 2e keer kijken

Evil Hobbit
05-03-2008, 22:17
Eens! zal wel door de woonplaats komen :twisted::p

Sin City?

TheGodfather
05-03-2008, 22:38
Sin City?
Hehe ja. Zo zou je Hoensbroek ook kunnen noemen ja :p:mrgreen:

LJ
06-03-2008, 20:29
Topfilm. Eerlijk gezegd, tot ongeveer het laatste deel vond ik het een mooie en "aardige" film. De film heeft mooie cinematografie en de acteerprestaties zijn goed. Echter niet altijd buitengewoon goed. Dit verandert echter in het laatste deel van de film. Waar ik No Country For Old Men niet zo,n sterk einde hebben, heeft There Will Be Blood wel een sterk einde. De slotscene is zelfs ijzersterk waarbij de score zorgt voor een extreem goed resultaat.

TheGodfather
07-03-2008, 21:24
I Drink Your Milkshake (http://slashfilm.com/2008/02/24/i-drink-your-milkshake-on-snl/)

:mrgreen::mrgreen:

Patrick van den Hul
07-03-2008, 22:37
Bedankt voor het linkje, was wel de moeite waard :lol:

Vooral Daniel Plainview was best wel goed raak! :p

rene81
08-03-2008, 07:50
heb 'm afgelopen week gekeken. Vond deze net als NCFOM echt ijzersterk.

Een keuze tussen twee films kan ik momenteel nog niet maken; daar zou ik ze allebei een tweede keer voor willen zien..

De rol die DDL neerzet is ook echt geweldig; sowieso één van de beste films die ik de afgelopen jaren gezien heb :mrgreen:

intexor
08-03-2008, 22:42
Ook ik heb eindelijk deze film gezien en die nominatie voor de Oscar voor beste film was zeker wel op zijn plaats. There Will Be Blood is een prachtig gefilmd epos over een olie-magnaat, die voortreffelijk neergezet wordt door Daniel Day Lewis. Hoewel ik vond dat er nog wel wat aardige kandidaten waren voor de Oscar voor beste mannelijke hoofdrol dit jaar, mag het wel duidelijk zijn dat Lewis een verdiende winnaar is in deze categorie. Vooral de scene in de kerk en de blijkbaar nu al beruchte milkshake-scene laten zien dat Lewis een schitterend acteur is en de juiste persoon om dit personage neer te zetten. Verder moet ik zeggen dat dit soort "oliewestern" mij wel blijkt te bevallen (Giant heb ik vorig jaar ook voor het eerst bekeken en dat vond ik ook een zeer goede film). De film is vrij lang maar zeker niet langdradig. De beelden spreken voor zich, ik geloof dat het zeker een kwartier duurt voordat er gesproken wordt in de film.

Over die vreemde soundtrack was ik iets minder te spreken (vooral helemaal aan het begin, dacht even dat ik naar Lost aan het kijken was, zo klonk het :)). Een ander minpuntje vond ik Paul Dano. Ik vond deze acteur gewoon iets te jong voor de rol die hij vertolkte. Maar buiten die twee dingen heb ik eigenlijk niet veel aan te merken op deze film, deze kan meteen in de top 10 van beste films van 2007.

Maar uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan No Country For Old Men, en vind ik dus ook dat die film verdiend gewonnen heeft van There Will Be Blood voor wat betreft de belangrijkste Oscarcategorieën. TWBB is een zeer goede film met een uitzonderlijk goede acteerprestatie. NCFOM is voor mij een quasi-perfecte film met evenzeer een fantastische acteerprestatie (Javier Bardem, die dan ook verdiend in zijn categorie won). Maar het is zeker een kwestie van voorkeur aangezien op TWBB ook nauwelijks iets aan te merken valt. Ik hoop dat een volgende PTA-film me net zo weet te boeien als TWBB, dan vergeef ik hem ooit nog wel voor Magnolia ;) (6)

Mark de Jong
14-03-2008, 22:18
Begint goed, maar is uiteindelijk unsatisfying. Nee, deze film is zeer overrated, ondanks het geweldige acteerwerk van Daniel Day Lewis.

Aloys
14-03-2008, 22:26
Vorige week oid gezien en vond hem fantastisch!

Ik wacht op de BD (H)

Deze parodie is trouwens al helemaal geniaal:
http://youtube.com/watch?v=y9ClsOQdlUE

Olivier vd D.
15-03-2008, 03:12
Begint goed, maar is uiteindelijk unsatisfying. Nee, deze film is zeer overrated, ondanks het geweldige acteerwerk van Daniel Day Lewis.
Een dergelijk oordeel vraagt om meer uitleg. Een unsatisfying einde maakt het namelijk nog overrated film.

Cheek
15-03-2008, 06:20
Begint goed, maar is uiteindelijk unsatisfying. Nee, deze film is zeer overrated, ondanks het geweldige acteerwerk van Daniel Day Lewis.Blij dat iemand het durft te zeggen!

Mark de Jong
15-03-2008, 09:55
Een dergelijk oordeel vraagt om meer uitleg. Een unsatisfying einde maakt het namelijk nog overrated film.

Ik had het niet over het einde, maar meer over (ongeveer) de laatste helft van de film.

Zoolander
24-03-2008, 10:29
De schaduwkant van de American dream

De film is episch qua lengte, maar niet qua scope. Daniel Day Lewis speelt Daniel Plainview, een oliebaron die alles en iedereen op zijn pad gebruikt om zijn droom van onbeperkte rijkdom uit te laten komen. De film is uitstekend in beeld gebracht, het acteerwerk is prima en de soundtrack hinderlijk neurotisch. 7/10

TheGodfather
24-03-2008, 12:59
Deze parodie is trouwens al helemaal geniaal:
http://youtube.com/watch?v=y9ClsOQdlUE
:lol::lol::mrgreen::mrgreen: geweldig!

InfamousGeorge
25-03-2008, 10:51
There Will Be Bud (6)

Oudlid_X5
12-07-2008, 22:13
Paul Thomas Anderson had nog niets verkeerd gemaakt totdat ik het serieus overgewaardeerde There Will Be Blood onderging. Ieder moment van de film vroeg ik me af wat Anderson ons probeert te zeggen. Waarbij de muziek serieus tot ergernis leidde en totaal misplaats was. Het is opzich wel sterk bedacht dat de muziek de innerlijke gevoelens van de karakters moest voorstellen maar het werkt van geen meter in There Will Be Blood. De één zal het door hebben en accepteren, de ander zal het zien als bijzondere muziek onder een vrij kalme film.

En dan de rol van Daniel Day-Lewis. De beste man weet als geen ander het karakter te doorgronden en neer te zetten als een waardig personage. Hier vond ik hem volstrekt een vreemd eend waarbij het vooral neigt tot overacteren. Hij lijkt een steeds killer, onrealistischer persoon weer te geven. De psychologische nonsens die Anderson ons voortzet gaat erbij mij niet zomaar in. En dan de vergelijkingen die ik kon maken met een film als Giant. James Dean - Daniel Day-Lewis. Armoedige knecht die Oliebaron wordt. En drie keer raden waar de film geschoten is?!

De film is ten eerste veels te zwaar en ondoorgrondelijk. Ieder ander zal opmerken dat het geen formule werk is uit Hollywood. Ten tweede vroeg ik me af waarom Anderson opeens met deze stijl komt aankloppen? De vorige films waren minder zwaar waarbij het totaal plaatje ook niet neigde tot filmkunst. Ik hoop niet dat we hier te maken hebben met een Kubrick vervanger. Zo wel dan heb ik een dergelijk gevoel dat deze trend zal doorgezet worden. En waarbij ik serieus afhaak…

BrianB
12-07-2008, 22:36
Paul Thomas Anderson had nog niets verkeerd gemaakt totdat ik het serieus overgewaardeerde There Will Be Blood onderging. Ieder moment van de film vroeg ik me af wat Anderson ons probeert te zeggen. Waarbij de muziek serieus tot ergernis leidde en totaal misplaats was. Het is opzich wel sterk bedacht dat de muziek de innerlijke gevoelens van de karakters moest voorstellen maar het werkt van geen meter in There Will Be Blood. De één zal het door hebben en accepteren, de ander zal het zien als bijzondere muziek onder een vrij kalme film.

En dan de rol van Daniel Day-Lewis. De beste man weet als geen ander het karakter te doorgronden en neer te zetten als een waardig personage. Hier vond ik hem volstrekt een vreemd eend waarbij het vooral neigt tot overacteren. Hij lijkt een steeds killer, onrealistischer persoon weer te geven. De psychologische nonsens die Anderson ons voortzet gaat erbij mij niet zomaar in. En dan de vergelijkingen die ik kon maken met een film als Giant. James Dean - Daniel Day-Lewis. Armoedige knecht die Oliebaron wordt. En drie keer raden waar de film geschoten is?!

De film is ten eerste veels te zwaar en ondoorgrondelijk. Ieder ander zal opmerken dat het geen formule werk is uit Hollywood. Ten tweede vroeg ik me af waarom Anderson opeens met deze stijl komt aankloppen? De vorige films waren minder zwaar waarbij het totaal plaatje ook niet neigde tot filmkunst. Ik hoop niet dat we hier te maken hebben met een Kubrick vervanger. Zo wel dan heb ik een dergelijk gevoel dat deze trend zal doorgezet worden. En waarbij ik serieus afhaak…

Absoluut niet mee eens. De muziek is prachtig, en paste werkelijk perfect onder de film. Vooral de score deed mij denken aan de films van Kubrick, het had veel weg van sommige stukken van Ligeti, die door Kubrick zijn gebruikt.
Het personage van Lewis was duidelijk geobsedeerd door olie. Olie en niets anders. Die obsessie en zijn drang naar macht maakte hem min of meer gestoord. Nee, het is geen aantrekkelijk personage. Nee, je zult je er niet in meeleven. Maar moet dat dan? Moet elke film een hoofdrolspeler hebben waar je je perfect mee kunt inleven? De film is voornamelijk opgenomen in Californie, ik weet niet welk punt je daar mee wilt maken. En waarom zou je deze film willen vergelijken met Giant? Omdat ze allebei over olie gaan?

En de film is misschien zwaar en ondoorgrondelijk (dat vond ik reuze meevallen) maar is dat iets slechts? Waarom zou dat een reden zijn om de film slecht te vinden?
En als je Paul Thomas Anderson beter had gevolgd had je kunnen weten dat hij nooit twee keer dezelfde soort films maakt. Elke film heeft een totaal andere sfeer en hij is bij elke film beinvloedt door andere regisseurs. Hard Eight is niet te vergelijken met Boogie Nights. Boogie Nights weer totaal niet met Magnolia, enz. Bij deze film is dat onder andere Stanley Kubrick geweest. Wees gerust, Anderson zal altijd zijn eigen soort films maken. De volgende zal waarschijnlijk weer totaal iets anders zijn. Ik kan in ieder geval niet wachten.

mark t
13-07-2008, 06:53
En dan de rol van Daniel Day-Lewis. De beste man weet als geen ander het karakter te doorgronden en neer te zetten als een waardig personage.Het is in deze film juist niet de bedoeling dat hij een waardig personage neerzet. Het is de bedoeling dat hij een onwaardig, kil personage neerzet.


En dan de vergelijkingen die ik kon maken met een film als Giant. James Dean - Daniel Day-Lewis. Armoedige knecht die Oliebaron wordt. En drie keer raden waar de film geschoten is?!Zoals hiervoor al gezegd: Onzinnige vergelijking. De overeenkomsten zijn wel èrg oppervlakkig (niet veel meer dan de setting) en de vergelijking tussen James Dean en Daniel Day-Lewis gaat al helemaal mank. En de toespeling dat de films op dezelfde locatie is opgenomen zegt ook niets. Heb je Giant überhaupt wel gezien?


Ieder ander zal opmerken dat het geen formule werk is uit Hollywood.Is dat kritiek? Menigeen zou dit juist als een compliment zien. Idem voor de opmerking dat de film te zwaar en ondoorgrondelijk zou zijn. Zeker voor iemand die zich te pas en te onpas laat ontvallen hoe zeer hij van filmhuis-films houdt.


Ten tweede vroeg ik me af waarom Anderson opeens met deze stijl komt aankloppen? De vorige films waren minder zwaar waarbij het totaal plaatje ook niet neigde tot filmkunst.Wederom een raar verwijt. Waarom zou een regisseur steeds hetzelfde kunstje moeten doen? En je opmerking over filmkunst kan ik niet helemaal plaatsen. Begrijp ik het goed dat je Anderson verwijt dat hij een film maakt die volgens jou neigt naar filmkunst? Dat zou een raar verwijt zijn. Anderson is volgens mij niet zo pretentieus is dat hij z'n eigen film(s) als 'filmkunst' zou bestempelen -laat staan dat hij met deze film afstand neemt van de redenen om z'n vorige films te maken. Hij maakt gewoon films. En of dat als kunst wordt beschouwd of niet, 'is in the eye of the beholder'. Hetzelfde geldt voor de kritiek dat hij met deze film ineens neigt tot 'filmkunst', terwijl hij dat bij z'n vorige films niet deed.


Ik hoop niet dat we hier te maken hebben met een Kubrick vervanger.Anderson zal zichzelf niet ophemelen als 'Kubrick-vervanger' en ik denk ook niet dat z'n motivatie is dat hij Kubrick wil vervangen. Wat je met deze opmerking bedoelt en hoeverre dit als kritiek op Anderson is uit te leggen, is me niet duidelijk.


En waarbij ik serieus afhaak…Dat lijkt me dan wel zo verstandig. De film ligt je duidelijk niet, maar de onderbouwing die je in je post geeft slaat de plank behoorlijk mis (afgezien van je mening over de muziek, die ik weliswaar niet deel, maar wel een kwestie is van smaak -of geen smaak).

Patrick van den Hul
13-07-2008, 09:41
Wat is het juiste woord ook alweer in dit geval?

Oh ja... Touché!

Oudlid_X5
13-07-2008, 10:22
Mark T, je trekt zo wel alles uit zijn verband?! :-|

Dat wil niet zeggen dat ik niets met je kritiek kan. Bedankt voor je reactie...

Oudlid_X5
13-07-2008, 10:27
En als je Paul Thomas Anderson beter had gevolgd had je kunnen weten dat hij nooit twee keer dezelfde soort films maakt. Elke film heeft een totaal andere sfeer en hij is bij elke film beinvloedt door andere regisseurs. Hard Eight is niet te vergelijken met Boogie Nights. Boogie Nights weer totaal niet met Magnolia, enz. Bij deze film is dat onder andere Stanley Kubrick geweest. Wees gerust, Anderson zal altijd zijn eigen soort films maken. De volgende zal waarschijnlijk weer totaal iets anders zijn. Ik kan in ieder geval niet wachten.

Hier kan ik wel wat mee... Thanks. :bier:

Trouwens binnenkort komt hij in het Filmhuis had hem geprogrammeerd voordat ik hem zag zeg maar. En zal hem dan nog eens bekijken. Misschien dat het grote doek en betere sound een andere kijk op de film geeft.

Patrick van den Hul
13-07-2008, 11:30
Hier kan ik wel wat mee... Thanks. :bier:

Trouwens binnenkort komt hij in het Filmhuis had hem geprogrammeerd voordat ik hem zag zeg maar.

Ik mag toch hopen dat je de hele programmering daar niet alleen bepaald door middel van je eigen smaak? Dat zou een beetje sneu zijn voor de bezoekers :neutral:

mark t
13-07-2008, 11:33
Mark T, je trekt zo wel alles uit zijn verband?! :-| In welk opzicht? Ik reageer gewoon op wat je zegt. Er is m.i. niets in je betoog dat ik onrecht aandoe door het puntsgewijs te bekijken.

mark t
13-07-2008, 11:44
Trouwens binnenkort komt hij in het Filmhuis had hem geprogrammeerd voordat ik hem zag zeg maar. En zal hem dan nog eens bekijken. Misschien dat het grote doek en betere sound een andere kijk op de film geeft.Bijna alles waarmee je je mening onderbouwt is niet afhankelijk van de omgeving waarin je de film bekijkt. Ik zou me hoogstens kunnen indenken dat de muziek op het grote doek beter gedijt of dat het visuele aspect je andere bezwaren gedeeltelijk compenseert. Maar het acteerwerk en het feit dat het geen Hollywood-film is zal niet veranderen als je de film op het grote doek bekijkt. Het lijkt me dus sterk dat je je mening drastisch kunt herzien als je de film nog eens in een andere omgeving bekijkt.

Enne, aangezien hij volgens mij niet meer in de bioscoop draait en hier nog niet op dvd uitgebracht is: Toch geswitched naar naar een andere DVD-regio of heb je een clandestiene versie zitten bekijken?

Oudlid_X5
13-07-2008, 14:22
Ik mag toch hopen dat je de hele programmering daar niet alleen bepaald door middel van je eigen smaak? Dat zou een beetje sneu zijn voor de bezoekers :neutral:

Eigen smaak is subjectief en dus niet objectief. Ik pak het aan door een kleine film te programmeren met een grote. Klein betekent één dag en een groot betekent vier dagen. Althans zo gaat dat in een C-Filmhuis. Verder veel lezen over films, veel films kijken (vooral voorpremieres) en natuurlijk de vraag stellen: Komt hier publiek op af?!

Voorbeeld:
There Will Be Blood (Groot!) en Farväl Falkenberg (Klein!) :p

Oudlid_X5
13-07-2008, 14:30
In welk opzicht? Ik reageer gewoon op wat je zegt. Er is m.i. niets in je betoog dat ik onrecht aandoe door het puntsgewijs te bekijken.

Twee opmerkingen. De vergelijking die ik maak met Giant (die ik toevallig een paar weken geleden gezien had) en het feit dat het geen formule werk is...

Anderson zal zeker Giant in het achterhoofd gehad hebben bij het maken van There Will Be Blood. Hoewel de vergelijkingen klein zijn in jou ogen en misschien allemaal nonsens ik beschouw het daarentegen zeker meer dan dat.

En het formule werk bedoelde ik mee dat de massa deze film niet echt zal waarderen op enkeling na dan. Traag, saai etc. :p

Oudlid_X5
13-07-2008, 14:36
Bijna alles waarmee je je mening onderbouwt is niet afhankelijk van de omgeving waarin je de film bekijkt. Ik zou me hoogstens kunnen indenken dat de muziek op het grote doek beter gedijt of dat het visuele aspect je andere bezwaren gedeeltelijk compenseert. Maar het acteerwerk en het feit dat het geen Hollywood-film is zal niet veranderen als je de film op het grote doek bekijkt. Het lijkt me dus sterk dat je je mening drastisch kunt herzien als je de film nog eens in een andere omgeving bekijkt.

Enne, aangezien hij volgens mij niet meer in de bioscoop draait en hier nog niet op dvd uitgebracht is: Toch geswitched naar naar een andere DVD-regio of heb je een clandestiene versie zitten bekijken?


1: Dat verwacht ik ook niet. Maar na het kijken van de film in het Filmhuis krijg ik meestal van wat oudere filmkenners (in de leeftijd van 40 tot 60) hun kijk op de film. En die willen me nogal eens een andere visie op de film geven dan ik al had. :p

2: Copietje of met jou woorden te eindigen een clandestiene versie.

3. Heb jij de film al gezien? Zo ja, wat vond jij ervan?

mark t
13-07-2008, 15:09
Twee opmerkingen. De vergelijking die ik maak met Giant (die ik toevallig een paar weken geleden gezien had) en het feit dat het geen formule werk is...

Anderson zal zeker Giant in het achterhoofd gehad hebben bij het maken van There Will Be Blood. Hoewel de vergelijkingen klein zijn in jou ogen en misschien allemaal nonsens ik beschouw het daarentegen zeker meer dan dat.

En het formule werk bedoelde ik mee dat de massa deze film niet echt zal waarderen op enkeling na dan. Traag, saai etc. :pM.b.t. Giant zie ik de overeenkomsten nog steeds meer als toevallige overeenkomsten dan als inspriratiebron -of hoe je het ook wilt omschrijven. Beide films zijn overigens op verschillende boeken gebaseerd. En hier heb ik niets uit z'n verband getrokken (je eigenlijke verwijt). Overigens, als je Giant recentelijk nog gezien hebt, dan zou je me even mogen uitleggen wat je met volgende opmerking bedoelt:

En drie keer raden waar de film geschoten is?!

M.b.t formulefilm: Je brengt het in je betoog als je eigen kritiek. Ook niet uit verband getrokken. En wat de massa betreft: Dat kan nooit een maatstaf zijn om een film kwalitatief te beoordelen, laat staan een leidraad voor een regisseur om een film te maken. Het is me dus nog steeds een raadsel hoe je je negatieve oordeel hiermee kunt onderbouwen. Je vraagt nota bene om een commerciëlere film.

mark t
13-07-2008, 15:12
Heb jij de film al gezien? Zo ja, wat vond jij ervan?Me dunkt dat dat wel duidelijk wordt uit m'n betoog; Ik heb hem gezien. En ik vond hem geweldig.

Lorre
13-07-2008, 17:10
Ik moet ook zeggen dat ik deze ook niet HET van HET vond. Een leuke film ja, maar deze bleef maar duren. Ook vond ik Paul Dano enorm irritant. Die bleef maar zeiken, waardoor ik het geheel vlug beu was. Daniel Day-Lewis was dan ronduit schitterend en alleen voor die performance zou ik hem nog eens opnieuw bekijken. De eerste 15-20 min waar er niets gezegd word en enkel hij in beeld is waren ongelooflijk goed. Je moet het maar kunnen om zoveel minuten met niets van dialoog en enkel jij in beeld het publiek weten vast te houden. Er zaten sterke stukken in, maar ook enorm veel scénes die ik te lang vond en men aandacht verloren ging door de te lange tijdsduur.

Jeroen D
09-09-2008, 18:14
Deze net gehaald. Dat hoesje man....wat een aanfluiting :mad:

TheGodfather
09-09-2008, 19:20
Deze net gehaald. Dat hoesje man....wat een aanfluiting :mad:
Foto`s? :D

Peter Neefs
09-09-2008, 19:34
Foto`s? :DDie vraag is ondertussen reeds gesteld in het "foto verzoek"-topic (wel nog geen reaktie :wink: )...

Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34078&page=107

Patrick van den Hul
09-09-2008, 19:40
Ik heb de blu-ray al een tijdje binnen, tijd voor de eerste herkijkbeurt van deze film binnenkort. Moet er wel eerst eens voor in de stemming zijn.

TheGodfather
09-09-2008, 19:41
Die vraag is ondertussen reeds gesteld in het "foto verzoek"-topic (wel nog geen reaktie :wink: )...

Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34078&page=107
(y)

DanielC.
09-09-2008, 19:43
Het is gewoon een kartonnen doosje, met daarin niets anders dan lucht en een kartonnen houdertje voor de schijf. Net als die Desperado trilogie verpakking van vorig jaar. Nogal gauw kans op beschadeging dus.

Frank
10-09-2008, 22:04
Inderdaad, dezelfde verpakking als de trilogie-boxen die Sony de afgelopen tijd heeft uitgebracht en waarbij de kans op beschadiging van de disc(s) groot is.

intexor
11-09-2008, 15:01
Wat een aanfluiting, die verpakking. Toch maar wachten tot er eens een keepcase-versie opduikt voor ik deze aanschaf.

Jeroen D
13-09-2008, 16:37
Wat een aanfluiting, die verpakking. Toch maar wachten tot er eens een keepcase-versie opduikt voor ik deze aanschaf.

Zodra er een keepcase versie verschijnt dan gaat dit 'kartonnetje' de verkoop in. Film gisteren gekeken, meesterlijk gewoon :shock:

Jeroen D
26-05-2009, 14:14
Kan iemand mij vertellen of hier ook al een gewone keepcase versie van te krijgen is ?
Regio 2 / NL bedoel ik.

Daniël V.
26-05-2009, 16:05
Kan iemand mij vertellen of hier ook al een gewone keepcase versie van te krijgen is ?
Regio 2 / NL bedoel ik.
De enige plaats waar ik hiervan een keepcase-versie heb gezien is V&D. Wellicht kun je daar eens wat filialen van nalopen.

Kans is groot dat ze hem nog hebben, aangezien de DVD-verkoop daar door de hogere prijzen een relatief traag verloop heeft.

Jeroen D
26-05-2009, 16:50
Thanks Daniel ;)

DarkKnight
26-05-2009, 22:07
Kan iemand mij vertellen of hier ook al een gewone keepcase versie van te krijgen is ?
Regio 2 / NL bedoel ik.

Ook bij diverse FRS in Rotterdam zijn de kartonnen hoezen al vervangen door keepcases, dus waarschijnlijk zal dit landelijk ook wel zo zijn(y)