PDA

Bekijk de volledige versie : Pay it Forward (2000)



rkrijger
19-01-2006, 08:58
Deze film is vanavond op TV. Categorie "tear jerker". En dat is (af en toe) best wel eens leuk. De meningen over deze film zijn verdeeld. Ik heb me vermaakt... (zoiets als drie uit vijf sterren)

imdb.com
http://www.imdb.com/title/tt0223897/

Pay It Forward

De zalvende thematiek is waarschijnlijk goed bedoeld, maar niet als het door je neus wordt geboord, zelfs geen wereldverbetering. Met haar gebrek aan gevoel voor low profile presenteert regisseuse Leder (Deep Impact) het kettingbrief-uitgangspunt als een geniaal wonder. Als schoolopdracht verzint Trevor het 'Pay it Forward-systeem': doe iets goeds voor drie anderen en het enige dat die anderen hoeven te doen is weer drie anderen helpen.


Pay It Forward (20:30 - 22:50, Net 5)

Veel voorspelbaar liefdesdrama komt van Trevors alcoholistische moeder en zijn docent maatschappijleer. Jammer allemaal, want goede cast.

RickySway
19-01-2006, 10:12
heerlijke film.
Vooral het idee zelf vind ik erg goed. Helaas zal dat nooit werken in real life, maar toch is het leuk om zo nu en dan eens een glimps te krijgen van een betere wereld.


De film komt op TV. Dat betekent automatisch weer vele onderbrekingen van reclames, waarvoor scènes opgeofferd worden. (ze knabbelen hier en daar er wat van af om reclametijd te maken, zonder dat de programmering uitloopt.)
Daarnaast hebben ze uiteraard ook nog eens aan de zijkanten zitten snijden en knippen in de film én draagt het signaal nog geen Dolby5.1 of DTS.

Ik ben zooo blij dat ik geen films op TV meer kijk.... nee, geef mij maar de DVD.