PDA

Bekijk de volledige versie : Bridge To Terabithia



Jeroen C
19-01-2006, 13:17
Hutcherson Takes Bridge to Terabithia

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/universal_pictures/kicking___screaming/josh_hutcherson/kickingprejs.jpg

Source: Variety January 19, 2006

Variety reports that Walden Media and the Walt Disney Pictures are closer to the beginning of production on their next collaboration, Bridge to Terabithia.

Companies' recent project, The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe, has been mauling King Kong at the domestic and foreign box office.

Filmmakers have cast actor Josh Hutcherson (Zathura) in the lead role in "Bridge," which starts filming later this month in New Zealand.

The film, to be directed by Gabor Csupo, is based on Katherine Paterson's novel about a boy whose life is changed when he befriends an outsider. The two create a world called Terabithia, an imaginary kingdom filled with giants, trolls and other magical beings.

Hutcherson also stars in the upcoming Robin Williams comedy RV and in Fox's Firehouse Dog.

Variety (http://www.variety.com/)

Jeroen C
26-01-2006, 16:44
.
..
...

Zooey Deschanel Joins Terabithia

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/toronto/toronto_film_festival_2005_portrait_studio_photos/zooey_deschanel/toronto05v.jpg

Source: The Hollywood Reporter January 26, 2006

Zooey Deschanel (The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Elf) has come aboard Bridge to Terabithia for Walt Disney Pictures and Walden Media, says The Hollywood Reporter. Gabor Csupo is making his live-action directorial debut on the action adventure-fantasy, based on Katherine Paterson's 1978 Newbery Award-winning book.

Josh Hutcherson and AnnaSophia Robb have already been cast as two classmates who, because of their outsider status, create the world of Terabithia, an imaginary kingdom filled with giants and trolls and all manner of magical beings. Deschanel is the kids' teacher, whom they admire.

Jeff Stockwell (The Dangerous Lives of Altar Boys) wrote the adaptation, which is being produced by Lauren Levine, David Paterson and Hal Lieberman.

Deschanel recently completed shooting The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, with Brad Pitt and Casey Affleck. She next stars opposite Ed Harris and Will Ferrell in Winter Passing and appears in Failure to Launch with Sarah Jessica Parker and Matthew McConaughey.

The Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com)

Dennis Kuijper
03-11-2006, 15:53
Trailer en x large trailer: http://movies.aol.com/movie/bridge-to-terabithia/25017/main
http://media.movieweb.com/galleries/3905/posters/poster1.jpg

Peter van 't Wout
10-12-2006, 08:03
Ziet er wel leuk uit,kan wel wat worden denk ik!

Dennis Kuijper
14-05-2007, 20:04
Bridge to Terabithia (2007)
Leslie Burke vindt het heerlijk om de meest fantastische verhalen aan haar vriendje Jess Aarons te vertellen. Jess op zijn beurt houdt erg van tekenen, maar voordat hij Leslie kende was er niemand aan wie hij dat liet zien. Zij opent een andere wereld voor hem, vol nieuwe ideeen en fantasieen. Samen bedenken ze het geheime koninkrijk Terabithia, een magische plek die je alleen kunt bereiken door met een touw over een smal beekje in het bos te slingeren. In dat land zijn zij heersers, vechten ze met de Dark Master en zijn handlangers en spannen ze samen tegen de pestkoppen op school. Het leven van Jess verandert voorgoed door deze bijzondere vriendschap. Maar staat hij hierdoor ook sterk genoeg om zich door een ernstig drama te slaan?

'Bridge to Terabithia' is de verfilming van het bekroonde boek van Katherine Paterson waar ik zelf voorheen nog nooit van gehoord had tot deze film verscheen. Voor de doelgroep waar deze film voor gemaakt is,en naar mijn idee is dit zo tussen de 6 en 12 jaar oud is het best een goede film te noemen. Voor de oudere kijkers zal het soms allemaal erg kinderachtig overkomen en zijn,dat gevoel had ik zelf ook een beetje. De wending die de film ineens neemt als het ene meisje komt te overlijdenhad ik totaal niet verwacht maar wel sterk gedaan naar mijn idee om kinderen duidelijk te maken dat niet alles zoetsappig of een happy end hoeft te hebbenDe jonge acteurtjes acteren meer dan behoorlijk maar het fantasy gedeelte in de film komt niet echt uit de verf en had de film in z,n geheel genomen naar mijn idee meer kunnen zijn.

Bettina
16-05-2007, 11:39
I heb deze film, vrijdag in de bioscoop gezien. Ik had er geen hoge verwachtingen van.Na de film gezien te hebben vond ik hem toch erg goed. Blij hem een keer gezien te hebben. Zoals hier boven al gezegd wordt komt het fantasy gedeelte niet echt goed uit de verf. Maar de rest van de film vond ik goed. En het liep allemaal anders dan ik verwachtte. Dat maakte de film boeiend.Maar of het echt een film voor jonge kinderen is vraag ik me af.

Joris Springer
16-05-2007, 19:13
Ik vond het een prachtige film, jammer dat Disney vond dat ze mensen lekker moesten maken door het op een Narnia achtige film te doen lijken want dat was absoluut niet nodig. Heel sterk en indrukwekkend.

Tuvok
11-07-2007, 12:00
Gister dan toch eindelijk gezien. Ben erg onder de indruk van deze film die zwaar rust op de acteerprestaties en die zijn dan ook bovengemiddeld goed. Zowat alle CGI-shots uit de film zaten al in de trailer. Dit 'gebrek' aan fantasy is juist de kracht van deze film. Ontroerend verhaal over een vriendschap tussen kinderen met een vleugje fantasy. Mooie beelden en sfeervolle muziek completeren deze topper. Disney en Walden Media bewijzen maar eens dat een goede film niet tot de nok toe vol hoeft te zitten met spectaculaire CGI-shots.
Deze zou ik graag op DVD willen hebben, maar de aankondingen voor R1 suggereren dat er eerst een 1-disc van wordt uitgebracht. Hopelijk krijgt R2 wel een SE of iets dergelijks.

Mark de Jong
16-09-2007, 22:53
Had geen hele hoge verwachtingen van deze film, maar viel me toch erg mee. Sterker nog, ik vond het een vrij sterke film. Niet zozeer kinderachtig; het meerendeel wordt op volwassen niveau getoond. Echter doet de trailer wel denken dat het hier om een film gaat als Narnia e.d.
Dat is niet het geval, en dat is ook helemaal geen minpunt. Aanrader.

Evil Hobbit
24-09-2007, 11:56
Vandaag een vrije dag en het was somber regenachtig buiten toen ik vroeg wakker werd. Dus ik denk kom, ik stop Terabithia er in. In geen tijden zo ontroerd geweest tijdens een film. Tranen rolden langs mijn gezicht. Wat een prachtige film.

Bettina
24-09-2007, 12:01
Ik heb in de bioscoop ook gehuild bij deze film!

Erg mooie film.



Vandaag een vrije dag en het was somber regenachtig buiten toen ik vroeg wakker werd. Dus ik denk kom, ik stop Terabithia er in. In geen tijden zo ontroerd geweest tijdens een film. Tranen rolden langs mijn gezicht. Wat een prachtige film.

Judge_Dredd
08-10-2007, 18:18
Ik vind dit een hele leuke film. Heb er heel erg van genoten. Vond het wel treurig en niet echt een happy end, maar dat maakt de film ook weer interessant en apart.

Richard23
09-10-2007, 19:16
een heerlijke film was dit heb ook gejankt en me vriendin ook hebben ze goed gedaan kan niet wachte tot hij op dvd is

Judge_Dredd
09-10-2007, 20:33
een heerlijke film was dit heb ook gejankt en me vriendin ook hebben ze goed gedaan kan niet wachte tot hij op dvd is
Hij is al op DVD. Ik had em zondag gekocht bij FRS.

Frank
09-10-2007, 20:40
Ik heb 'm ook al zien staan, maar niet gekocht. De specificaties zijn weer eens mager bij RCV.

Judge_Dredd
10-10-2007, 18:14
Ik heb 'm ook al zien staan, maar niet gekocht. De specificaties zijn weer eens mager bij RCV.

Jah! Was mooier als Disney de film had uitgebracht.

Richard23
10-10-2007, 18:43
IK heb de bluray gekocht de dvd liet ik maar lekker zitten hahah waarom nou weer rcv terwijl het ook een disney films is en ik vind heel vaak het geluid wat rcv heb erg slecht