PDA

Bekijk de volledige versie : HELP! Sateliet kanalen programeren op PIONEER 630



jaskro
20-01-2006, 18:24
Hallo,

Ik heb laatst een dvd recorder gekocht (pioneer 630) maar krijg de kanalen van mijn sateliet reciever niet geprogrameerd.
De recorder kan de kanalen van de TV overnemen of zelf zoeken. Dit werkt goed maar niet met de kanalen van de sateliet reciever.

De G-link kabel werkt perfect en Guide+ schakelt braaf tussen de sateliet kanalen maar met de TV chanel switch op de remote werkt het niet???

Ik zoek me gek in de handleiding maar kan hierover niets terug vinden.

Heeft iemand mischien een idee wat ik fout doe?

Jasper

peterrr
25-01-2006, 20:31
Hallo, mischien zie ik het verkeerd maar,

Is het niet zo dat je sat, ontvanger als extern gezien word?
Dus zoals bij mij als ik op wil nemen op mijndvdrecorder

Dan moet ik een av kanaal kiezen waar mijn sat.ontvanger opzit.
En dan kan ik met de afstandsbediening van de sat de kanalen kiezen.

alleen de gewone "analoge"kabelkanalen worden in de tuner van de recorder op geslagen.
Wat jij wilt kan volgens mij niet want dan je moet een sat ontvanger in je recorder moeten hebben met eigen lnb ingang of lus.

Maar mischien zijn er mensen hiet dat wel weten.

mvgr peterr

P@trick_DVD
26-01-2006, 18:48
Wat bedoel je met de TV Channel switch op de afstandsbediening?

De sateliet receiver sluit je via scart aan op de AV2/L1 ingang van de recorder. Als je het signaal van de satelliet decoder wilt opnemen, dan die je dus ook de ingang AV2/L1 te kiezen.

Je kunt met de afstandsbediening van de recorder niet de kanalen switchen op je satelliet receiver (althans niet met de cijfer toetsen en de program + en - knoppen). Je kunt wel via Guide Plus+ het kanaal kiezen door op enter te drukken nadat je een programma/kanaal hebt geselecteerd.

jaskro
27-01-2006, 21:29
Met TV channel switch bedoelde ik de knop op de afstand bediening van de recorder waarmee je de kanalen kan switchen.

Jammer!

Ik dacht dat als ik met guide+ de kanalen van de decoder kan switchen (opnemen), het ook mogelijk zou moeten zijn om de sateliet kanalen te programeren op de dvd recorder.
Zodoende zou ik via de recorder (en g-link) de sateliet moeten kunnen bedienen (dacht ik...hoopte ik).
De g-link kabel zit er niet voor niets bij......toch??

Vreemd dat bij guide+ de g-link gebruikt wordt om een externe apparaat (sateliet reciever) te bedienen maar als je gewoon de programma's van een extern apparaat in de recorder programeert deze g-link niet meer werkt.

Mvg
Jasper

desmodaddy
09-04-2006, 19:17
Met TV channel switch bedoelde ik de knop op de afstand bediening van de recorder waarmee je de kanalen kan switchen.

Jammer!

Ik dacht dat als ik met guide+ de kanalen van de decoder kan switchen (opnemen), het ook mogelijk zou moeten zijn om de sateliet kanalen te programeren op de dvd recorder.
Zodoende zou ik via de recorder (en g-link) de sateliet moeten kunnen bedienen (dacht ik...hoopte ik).
De g-link kabel zit er niet voor niets bij......toch??

Vreemd dat bij guide+ de g-link gebruikt wordt om een externe apparaat (sateliet reciever) te bedienen maar als je gewoon de programma's van een extern apparaat in de recorder programeert deze g-link niet meer werkt.

Mvg
Jasper

Ik ben nieuw in deze materie en heb net een Pioneer DVR-630S gekocht. Nu wil ik met de Digibox van Telenet programma's opnemen. Waar moet ik op letten? Tips? Kan ik ook - mits abonnement op Prime film - films opnemen op HD en daarna eventueel opslaan op DVD? VrGr, Dieter