PDA

Bekijk de volledige versie : Meest schokkende stukje film

Pagina's : [1] 2

mradem
11-03-2002, 22:00
Wat is voor jullie nou HET stukje film/serie geweest waarbij jullie echt kipppenvel over je lichaam kregen.

Ik zat gister deel8 (geloof ik al) van Band of Brothers te kijken en dat was echt mijn meest schokkende ervaring die ik met een film/serie heb gehad. Had echt kippenvel over mijn rug lopen.

De beelden waren keihard maar wel de realiteit van toen.

jps
11-03-2002, 22:23
Je bedoeld dat kamp ? Dat is aflevering 9...

En jup...dat is volgens mij ook wel het schokkendste stukje tv/film in mijn leven tot nu toe.. en vooral omdat je weet dat het gewoon echt gebeurd is...

:rolleyes:

Simon
11-03-2002, 22:27
in goodfellas : als ray liotta de aanrander van zijn vriendin in elkaar ramt met een pistool......dat vond ik dus echt super super bruut.....ik was gewoon zwaar geschokt....ik had er geen woorden voor...

en verschillende scene's uit schindler's list (maar dat is een beetje een inkoppertje)

Danny Woensdregt
11-03-2002, 23:45
In Saving Private Ryan, wanneer die Amerikaanse soldaat en die Duitser liggen te knokken in dat huis, en die Duitser langzaam maar zeker z'n mes in het hart van die Amerikaan steekt.
In ieder geval goed voor kippevel in de bioscoop!

Ohjajoh!?
11-03-2002, 23:52
In Saving Private Ryan, wanneer die Amerikaanse soldaat en die Duitser liggen te knokken in dat huis, en die Duitser langzaam maar zeker z'n mes in het hart van die Amerikaan steekt.

Kippenvel:confused: irritant zal je bedoelen!!!!! De enige klote
scene in heel die film.....met de lafaard die op de trap blijft zitten, terwijl zijn maat word neergestoken.....wat heb ik me lopen ergeren:mad:

Nee....doe dan maar de scene in Hannibal..dat was ranzig......
Ray Liotta die zijn eigen hersens op zit te eten...hmmm lekker!

RDV
12-03-2002, 05:44
In Apocalips Now Redux waar ze aan het eind een koe aan stukken hakken. :mad:

mark t
12-03-2002, 06:40
Er bestaan al minstens 2 threads over dit onderwerp. Omwille van de overzichtelijkheid van het forum s.v.p. laten samenvoegen door een van de crew-leden.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3472&highlight=gruwelijk en vooral http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3811&highlight=gruwelijk

Maarten van Krimpen
12-03-2002, 11:26
In "Schindlers List" een paar scenes. Ergens in het begin worden de Joden vervoerd naar de gevangenkampen. Dan schreeuwt er een jong meisje van ongeveer 10 jaar:
(in het Engels): "Dag Joden, dag Joden!" Heel bruut, terwijl we het bijna zelf meemaken als Pim Fortuyn het plan erdoor krijgt dat de buitenlanders het land uit moeten (hoewel ik het eerlijk gezegd wel met hem eens ben). Nog een stukje in Schindler's List: de scene dat alle Joden uitgekleed worden en worden gekeurd. Persoonlijk vind ik het vreselijk om me uit te moeten kleden in het bijzijn van vreemden, maar dat boeit nu niet. De hele oorlog is schokkend. Het geeft de realiteit weer en daar denken de meeste mensen liever niet aan. Het valt me dan ook op dat in deze discussie alleen maar oorlogsfilms aan de orde komen. Eigenlijk zouden er nog meer kwaliteits-oorlogsfilms als "Schindlers List" en "Apocalyps Now", omdat het gewoon de realiteit weergeeft en laat zien dat het gewoon wreed is om mensen te haten!

SuperDre
12-03-2002, 11:47
Hmmm, kan me tot nu toe maar 1 scene bedenken, en das de scene in "Faces Of Death 1", waarbij ze dat aapje in het midden van de tafel de schedel inslaan om zo de hersenen te eten... (Trouwens alle andere scenes waren wel grappig, zeker die met die vent die die beer gaat voederen (LOL, nature strikes back))...

Verder helaas te weinig echte gore scenes...

jps
12-03-2002, 12:14
Hmmm, kan me tot nu toe maar 1 scene bedenken, en das de scene in "Faces Of Death 1", waarbij ze dat aapje in het midden van de tafel de schedel inslaan om zo de hersenen te eten... (Trouwens alle andere scenes waren wel grappig, zeker die met die vent die die beer gaat voederen (LOL, nature strikes back))...

Verder helaas te weinig echte gore scenes...

Ik kijk die troep niet eens....bleh :(
Is echt door zieke mensen voor zieke mensen..

Dadaveke
12-03-2002, 12:26
Bij the cell waar de ene kerel de darmen oprolt op een stokkie van een andere kerel

Rolf
12-03-2002, 12:31
Je bedoeld dat kamp ? Dat is aflevering 9...

En jup...dat is volgens mij ook wel het schokkendste stukje tv/film in mijn leven tot nu toe.. en vooral omdat je weet dat het gewoon echt gebeurd is...

:rolleyes:

Dat deel heb ik gemist.

Jaded
12-03-2002, 12:42
Er bestaan al minstens 2 threads over dit onderwerp. Omwille van de overzichtelijkheid van het forum s.v.p. laten samenvoegen door een van de crew-leden.

Die vond ik dus niet. :)
Thx.

Jeroen Verleun
12-03-2002, 13:01
In "Schindlers List" een paar scenes. Ergens in het begin worden de Joden vervoerd naar de gevangenkampen. Dan schreeuwt er een jong meisje van ongeveer 10 jaar:
(in het Engels): "Dag Joden, dag Joden!" Heel bruut, terwijl we het bijna zelf meemaken als Pim Fortuyn het plan erdoor krijgt dat de buitenlanders het land uit moeten (hoewel ik het eerlijk gezegd wel met hem eens ben).

Pim Fortuyn wil geen mensen het land uit zetten dus die opmerking slaat nergens op, nu ff ter zake.

Aflevering 9 van BOB was inderdaad heel indrukwekkend ik hield het net niet droog toen ik dat kamp zag, die mensen, hoe ze eruit zagen. Beide groepen, soldaten en gevangenen heel onwetend, de soldaten wisten niet wat voor kamp het was en vroegen zich af wat voor mensen er zaten. Criminelen vroegen ze. Het antwoord was: 'Nee, normale mensen, gewone mensen'. Dat raakte me erg diep, in kleur raakt het je misschien wel meer als in zwart/wit zoals in schindler's list.
Dat mensen dan nog moeten nadenken of ze nu nog oud-SS'ers moeten vervolgen. Belachelijk!

P.S. de welbekende stoeprand scene in American History X was ook ff kippenvel, ik kreeg in één klap een gigantische rilling over mijn rug. Echt heel akelig.

Jens
12-03-2002, 13:01
eej ppl,

k sluit me zeker aan bij het stukje van band of brothers,
schrok r echt heel erg van!
t was zo goed nagemaakt niet normaal!
je kan toch haast nie gelove dat dat echt zo ging!VRESELIJK!
Ik zat me af te vragen hoe ze dat hebbe gemaakt met al die mageren mensen...???? pc of hebbe ze zo maar van de straat mensen geplukt die heel mager zijn..??:S

Tjo

jps
12-03-2002, 13:08
eej ppl,

k sluit me zeker aan bij het stukje van band of brothers,
schrok r echt heel erg van!
t was zo goed nagemaakt niet normaal!
je kan toch haast nie gelove dat dat echt zo ging!VRESELIJK!
Ik zat me af te vragen hoe ze dat hebbe gemaakt met al die mageren mensen...???? pc of hebbe ze zo maar van de straat mensen geplukt die heel mager zijn..??:S

Tjo

Idd...vroeg ik me ook af...een maat van me had het erover dat ze een anorexia club hadden ingehuurd :)

Neh...lijkt me niet... :)

Jens
12-03-2002, 13:13
hahaah.....:P
zou opzich wel gierig zijn...!!lol
maarja ze zoude ook nie hebbe gezegt van: eet jij ff paar maande nix, mag jij in een film spele.....:S zou helemaal lullig zijn..:P

Tjo

Jolie
12-03-2002, 13:22
misschien een beetje 'lame', maar toen in de 6th Sense, in de video die de vader van het overleden kind wordt gegeven, te zien is hoe de moeder d'r eigen kind ziek heeft gehouden door gif in haar eten te doen, draaide m'n maag even om

Smitters
12-03-2002, 13:54
STOEPRANDSCENE UIT AMERICAN HISTORY X

Ghast
12-03-2002, 14:05
ja die stoeprand scene was schokkend gaaf

Louis Bouduin
12-03-2002, 14:20
Nog altijd vind ik

Als ze die zwerver doodknuppelen in A Clockwork Oranje op de vrolijke tonen van Singin' In The Rain

Wesley
12-03-2002, 17:05
Exorcist:

Eerst met een Jesus kruis in je k** boren, dan je moeder ff laten likken, en daarna ff je hoofd omdraaien. Dat was dan niet zo heel erg schrokkend, de geluiden maakte het compleet! :eek:

martin_senders
12-03-2002, 17:22
de scheermes scene in hellracer dan ligt er een jongen op een matras en die denkt dat er allemaal beesten op hem zetten en iemand geeft hem een scheermes.
En hij snijdt zich helemaal open.

is mij altijd bijgehangen.

Luther Hartog
12-03-2002, 17:47
Mijn top 3 hiervan :

American Historie X: Stoeprand
Saving Private Ryan: Omaha Beach
The Patriot: Kerkscene

Jason Bourne
12-03-2002, 18:10
De stoeprand uit American History X. Op het moment dat ik die scene voor de eerste keer zag, was ik me opeens heel bewust van mijn tanden.:D

Pieter
12-03-2002, 18:21
Stoeprand scene American history X
Battle Of Hoth scene Empire Strikes Back
Death Star Trench Run uit Star Wars
Battle of Endor uit Return of the Jedi
ik krijg er al kippenvel van al denk ik eraan!

:eek:

Devron
12-03-2002, 18:28
Met alle voorbeelden van hiervoor ben ik het wel eens behalve die kerk scene uit de patriot. Want in die scene zag je niet echt veel.

Keek gisteren the Siege en als de aanslag in het theater plaats vind zie je een vrouw zonder arm rond lopen dit vond ik ook wel gruwelijk zeker na de aanslagen op het WTC. Want dan weet je ook dat het echt gebeurt is.

Olivier Laemont
12-03-2002, 18:38
American History X: stoeprandscene.

Paris Trout: scene waarin Dennis Hopper zijn vrouw verkracht met een fles. Gruwelijk!

Boys don't Cry: laatste halfuur van de film, waarin de waarheid aan het licht komt.

Nathan Strik
12-03-2002, 22:51
Paris Trout: scene waarin Dennis Hopper zijn vrouw verkracht met een fles. Gruwelijk! Goh, ze verzinnen de vreemdste oefeningen bij de Anonieme Alcoholisten tegenwoordig... :D

Paul Ranft
12-03-2002, 23:14
Een misselijke scene komt uit de film Misery. Voor degene die deze film niet kennen: Een schrijver komt in de sneeuw vast te zitten. Hij wordt geholpen door een vrouw (Kathy Bates). Blijkt dat die vrouw helemaal idolaat van de schrijver is en gijzelt hem.
Als hij vervolgens wil ontsnappen bindt ze hem vast op het bed en slaat zijn voeten met een voorhamer (brrrrr) tot puin.
Als je die scene ziet krijg je een echt slap gevoel in je enkels :D

Roy van de Wiel
12-03-2002, 23:25
Stoeprandscene uit American History X. Vooral het geluid maakte het compleet.

Mike Philippens
12-03-2002, 23:36
een maat van me had het erover dat ze een anorexia club hadden ingehuurd :)
Misschien een fanatieke afsplitsing van de Weight Watchers...

Ok, weer on-topic. De redelijk onbekende film Harrison's Flowers bevat een aantal schokkende scenes. Trap niet in de 'cover-trap' want het is geen klassieke love-story

De scene waar de Servische soldaat een stel kinderen een gebouw in jaagt en er in het naar buiten lopen achteloos een handgranaat naar binnen gooit bezorgt mij toch echt kippenvel. Even daarvoor schiet hij zonder een krimp te geven een smekend oud vrouwtje ijskoud door het hoofd. Je zou kunnen zeggen dat deze film een soort Killing Fields is, maar dan in Servië.

Zoals iemand in de IMDB al zei: je hebt na deze film even nodig om weer tot jezelf te komen...

R. Schaap
13-03-2002, 00:34
Voor mij geld ook duidelijk dat de stoeprand uit American History X de rillingen over mijn rug lieten lopen. Trouwens, na de hele film heb ik nog wel ff een half uurtje stil op m'n stoel gezeten.

Mark S
13-03-2002, 07:43
Een ding snap ik ff niet. Er is al melding gemaakt dat een soortgelijke thread bestaat en tevens meteen een oproep aan de crew-leden. Dat de crewleden niet 1-2-3 kunnen reageren vind ik nog begrijpelijk, maar waarom worden er daarna toch nog 20 posts geplaatst? Forumleden hebben (hoop ik) toch ook een eigen verantwoordelijkheid?

Smitters
13-03-2002, 07:52
Wat delen er veel mijn mening ... leuk.
Als het het trouwens zelf wilt ondergaan ... vraag dan naar:

"Chicago-Curb-Job"

Veel plezier
Smittaz

Frank Gruben
13-03-2002, 08:09
Het tweede slachtoffer in SE7EN; de uitgemergelde verslaafde jongen die een jaar vastgebonden op bed ligt voor dood. Als Morgan Freeman over hem heenbuigt hij nog blijkt te leven.

Yi-Long
13-03-2002, 11:30
Ik denk dat niet veel mensen deze John Woo film gezien hebben...alhoewel hy wel op video in nederland is uitgebracht...
Ik vond de scene in het vietnamese kamp wel schokkend, waarby de Chinese gevangene (Jacky Cheung) gedwongen werd om de amerikaanse soldaten door hun hoofd te schieten, en zyn 2 andere chinese vrienden (Tony Leung and Waise Lee) probeerden hem aan te moedigen om het te doen zodat hy zelf niet afgeknald zou worden...
Er zitten trouwens meerdere schokkende scenes in die film...maar ik wil geen spoilers weggeven...

In Cyclo (vietnamese film) zitten ook wat schokkende senes, de 2 meest schokkende zyn waarschynlyk de afrekening van een klant door een pooier, omdat de klant het hoertje misbruikt heeft...
De pooier (ook gespeeld door Tony Leung btw...) steekt de pervert meerdere malen neer, maar doet het op een ontzettend rustige en koelbloedige manier, lekker rustig in het zonnetje op een dak...
De andere scene is te zien hoe de jonge hoofdrolspeler toekykt en ervan moet leren , hoe iemand wordt vermoord (vastgebonden en met een plastic zak om zyn hoofd, en dan keel doorgesneden...)

Ow ja....de afloop van de eerste shoot-out (In the teahouse) in John Woo's beste film, Hard Boiled, is ook wel schokkend...

Edwin vd Ende
13-03-2002, 12:21
Kippenvel:confused: irritant zal je bedoelen!!!!! De enige klote
scene in heel die film.....met de lafaard die op de trap blijft zitten, terwijl zijn maat word neergestoken.....wat heb ik me lopen ergeren:mad:

Tsja niet iedereen snapt dat soort zaken, tenzij je verder kijkt da je neus lang is. Het gedrag van Opham(zoals de vriend op de trap heet) is heel normaal en is battlefield stress, niets raars gebeurt bij heel veel mensen in dat soort omstandigheden. Stress is namelijk een gewone reactie op een ongewone situatie, niets vreemds aan dus. Misschien dat jij heldhaftig naar boven was gerend om de misdadige Duitser naar de eeuwige jachtvelden te helpen.....maar....dat weet je nooit zeker. Ik hoop voor je dat je nooit in zo'n situatie terecht komt, ik heb met eigen ogen gezien wat het kan doen met jou en anderen om je heen.

Terug naar het onderwerp, dit was inderdaad een hele mooie schokkende scene, maar wat op mij de meest verpletterende indruk heeft gemaakt was de landingscene toen de landingsvaartuigen open gingen en de mannen erin werden gedecimeerd tot filet americain.

Werner
13-03-2002, 12:38
De scène op het einde van Hannibal waar hij een bijzonder recept kookt voor Clarice's baas... je weet wel.

Jeroen Groot
13-03-2002, 12:47
Het tweede slachtoffer in SE7EN; de uitgemergelde verslaafde jongen die een jaar vastgebonden op bed ligt voor dood. Als Morgan Freeman over hem heenbuigt hij nog blijkt te leven
Hallo, ga jij je eens even heel diep schamen ;) ;) Ten eerste is het het derde slachtoffer in de film en ten tweede buigt niet Morgan Freeman over hem heen, maar één van de agenten van het arrestatieteam.
Ga nu snel de film maar even kijken, dan zal ik je volgende week overhoren :D :D :D

dazzler2
13-03-2002, 12:55
scene uit bambi, de moeder van bambi wordt doodgeschoten door de jager je ziet niks je hoort alleen het geluid. zielig joh het heeft zo'n indruk gemaakt toen ik klein was.
Verder natuurlijk stoeprand scene van American History X
En de scene uit Hard Boiled zwangere vrouwen, ouderen en gehandicapten worden allemaal in volgezeefd met kogels.

Louis Bouduin
13-03-2002, 13:21
Platoon

Als die soldaten dat dorp binnenvallen en een van hen slaat met de kolf van zijn geweer een oud vrouwtje morsdood.

The Exorcist

Er is een feestje aan de gang. (Megan) Linda Blair komt van de trap af en begint te plassen.

Wesley
13-03-2002, 13:56
The Exorcist

Er is een feestje aan de gang. (Megan) Linda Blair komt van de trap af en begint te plassen.

Daar heb ik juist heel om moeten lachen! (Ik moest zelf bijna plasse :p)

Painkiller
13-03-2002, 14:28
Meest schokkende scene:

Robocop, Murphy's deathscene.

Murphy hand wordt er eerst compleet kapotgeschoten, vervolgens wordt, terwijl hij overeind strompeld, zijn arm eraf geschoten, wordt zijn lichaam bekogeld (no pun intended!) met kogels en , to top it off, schieten ze hem een kogel door zijn kop :eek:

Die scene is mij altijd als meest schokkend bijgebleven.

Brutus
13-03-2002, 14:46
Bij het ontdekken van deze thread dacht ik echt meteen aan Band of Brothers, aflevering 9, concentratiekamp. Echt kippenvel! Maar ja, die werd direct al vaak genoemd.

Toen dacht ik aan The Killing Fields, al lang geleden voor het laatst gezien, maar mij is vooral bijgebleven dat de hele sfeer in die film zo beklemmend is, dat je dat wel gruwelijk kunt noemen.

En in Seven, wanneer de klant met een voorbinddildo uitvoering kapmes gedwongen is die hoer te 'nemen'. Dat was gruwelijk bizar!! Wat een sick mind om dat te verzinnen...

Ach, en ga zo maar door... veel is al genoemd:
Clockwork Orange, Misery, Saving Private Ryan.

Opvallend vind ik dat de meest gruwelijke scenes zoals hier genoemd vooral 'realistische' scenes zijn, dingen die óf echt gebeurd zijn, óf die je als het ware kunt voelen. Niemand die dus Alien, Return of the Living Dead (lachfilm 1e klas :) ) en andere over-the-top special effects gruwelijk vind. Die scenes zijn toch vooral cool! :D

Mazzel, Brutus

blob_nl
13-03-2002, 14:57
Inderdaad:

American History X: Stoeprand-scene

Ik krijg al pijn aan mijn kaken bij de gedachte !

Sonny_C
13-03-2002, 17:31
Voet-afzaag-scene uit Audition, dat voel je gewoon!
Als je dat ziet, heb je echt zoiets van: aah... tering, dat doet echt pijn. Geluid hierbij is ook levens echt.

Rob P.
13-03-2002, 17:40
Als je dat ziet, heb je echt zoiets van: aah... tering, dat doet echt pijn. Geluid hierbij is ook levens echt.

'Ichi de killer' al gezien? Miike Takashi's nieuwste!;)

Sonny_C
13-03-2002, 18:46
'Ichi de killer' al gezien? Miike Takashi's nieuwste!;)

Nee, heb ik nog niet gezien. Is ie vet?
De enige andere DVD van Miike Takashi die ik (tot nu toe) heb is FUDOH, ook wel een grappige film.

Rob P.
13-03-2002, 18:51
ach ja, bruut, vulgair, ranzig, smerig, vet.....het is maar hoe je het noemen wilt:D Fudoh is er nog vrij tam bij.

Sonny_C
13-03-2002, 19:17
ach ja, bruut, vulgair, ranzig, smerig, vet.....het is maar hoe je het noemen wilt:D Fudoh is er nog vrij tam bij.

Is ie ('Ichi de killer') in Nederland op DVD verschenen??

Pepijn Wildbret
13-03-2002, 19:34
Mijn top 5: (eigenlijk vond ik de 5e ook wel weer cool :D)

1. Heel Schindlers List eigenlijk (verafschuw discriminatie)
2. Band Of Brothers (episode 9)
3. Saving Private Ryan (omaha Beach, Sjeesus!)
4. Stoeprand In American History X (het geluid is het ergst)
5. Godfather I (paardenhoofd in bed, lekker!)

Sonny_C
13-03-2002, 21:01
In de Japanse ''Guinea Pig series" zitten ook wel gore, schokkende stukjes. Voor de liefhebbers!

Sander Dubbeldam
13-03-2002, 21:08
* american history x - en ja ook het geluid! brrrr!

* Saving private ryan - openings scene is toch indrukwekkend als je beseft dat ze echt schietschijven waren.

* Hannibal - Het stukkie waar die man, zijn eigen gezicht, aan de honden voert omdat ie onder de drugs zit... brrrrrr heb weleens zo'n foto gezien!

Rob P.
13-03-2002, 21:09
Originally posted by Sonny_C
Is ie ('Ichi de killer') in Nederland op DVD verschenen??

Volgens mij, niet, maar aangezien het een van de grote publiekstrekkers was op het Rotterdams filmvestival, zal die wel binnenkort in de import-schappen liggen. Tussen 'The Audition'en 'Battle Royale' (Die overigens inmiddels ook al gewoon een nederlandse release hebben.)

DrBob
13-03-2002, 21:18
Ja allemaal al een paar keer genoemd, maar toen ik SPR voor het eerst opzette (had em nog nooit gezien) en al die soldaten werden kapotgeschoten zat ik echt even te slikken. Die hele aanval eigenlijk, maar ik kreeg echt een soort schok toen die kleppen open gingen brrr.
En natuurlijk American History X. Niet alleen die trap op zn hoofd zelf, maar vooral dat schrapende geluid van die tanden op de stoeprand. Bibberrr...

En zoals iemand al zei, het zijn allemaal vooral scenes die realistisch zijn/lijken, maar dat is op zich ook logisch. Daar is het namelijk makkelijk inleven. Bij een over the top actiefilm is het allemaal zo duidelijk nep, maar bovenstaande voorbeelden vond ik echt om kippevel te krijgen...

Se7enth Soul
13-03-2002, 21:22
ik een scene uit sleepless

is er een killer die een met een muziek instrument iemand zijn strottenhoofd aan barrels aan het steken is.
wat nu het vieste is dat ze het slachtoffer laten zien en niet de arm van de killer (wat je meestal ziet)
echt ranzig...

mark t
13-03-2002, 21:24
Volgens mij, niet, maar aangezien het een van de grote publiekstrekkers was op het Rotterdams filmvestival, zal die wel binnenkort in de import-schappen liggen. Tussen 'The Audition'en 'Battle Royale' (Die overigens inmiddels ook al gewoon een nederlandse release hebben.)

Een Nederlandse R2-release? Of bedoel je de Engelstalige R2? Deze heb ik namelijk pas geleden gekocht. Je wil me toch niet vertellen dat ik door even te wachten ook een R2 Nederlandse release had kunnen vinden?

Se7enth Soul
13-03-2002, 21:30
heb hem vorig jaar in de bios gezien
ik heb hem nog niet
ik hoop wel dan ie op de ned R2 komt
ben er nog nix van over tegen gekomen

Rob P.
13-03-2002, 21:36
Een Nederlandse R2-release? Of bedoel je de Engelstalige R2? Deze heb ik namelijk pas geleden gekocht. Je wil me toch niet vertellen dat ik door even te wachten ook een R2 Nederlandse release had kunnen vinden?

Het spijt me maarruh..........van 'The Audition'weet ik het in ieder geval zeker, Battle Royale heb ik volgens mij inderdaad alleen in de Engelse R2 uitvoering gezien.

bobby d
13-03-2002, 22:05
een scene die erg veel indruk op me maakte was die uit Requiem for a dream, als de vier hoofdrolspelers hun dieptepunt van hun leven meemaken onder invloed heroine.
Deze scene was op zo'n manier gemonteerd (veel snelle cuts) onder dreunende muziek, dat er een grote zucht van alle mensen door de uitverkochte bioskoop zaal ging toen de scene was afgelopen.

Mensen die deze film hebben gezien weten precies wat ik bedoel.

Mark_vdH
13-03-2002, 22:26
Heeft niemand hier Salò (van Pasolini) gezien? Ik denk namelijk niet dat je na het zien van deze film nog een scene uit een andere film zou kunnen opnoemen. Vooral "De Cirkel van de Stront" en "De Cirkel van het Bloed" zijn bijna niet om aan te zien. De titels zeggen misschien al genoeg, en als je het boek "De 120 Dagen van Sodom" van De Sade hebt gelezen zullen ze ook wel bekend voorkomen: het betreft hier namelijk een verfilming van het beruchte boek.

Rob P.
13-03-2002, 22:49
Ja, Salò o le 120 giornate di Sodoma, hep ik inderdaad ook al in een vergelijkbare thread genoemd. Weerzingwekkend echt!:)

Sonny_C
14-03-2002, 10:36
heb hem vorig jaar in de bios gezien
ik heb hem nog niet
ik hoop wel dan ie op de ned R2 komt
ben er nog nix van over tegen gekomen

Nederlandse R2-release is uigebracht door Filmfreaks (24-12-2001).
Ik heb die van mij gekocht bij Dividence (€ 22.99).

Se7enth Soul
14-03-2002, 23:39
koel!
dan ga ik daar eens ff een keertje voor op pad!

Ghast
16-03-2002, 18:34
ik ga hem niet zien, hou niet zo van "An anti-fascism masterpiece" films :(

Stapie
31-08-2004, 07:48
Voor mij (en voor vele anderen blijkbaar ook) is toch een van de schokkendste filmervaringen de beruchte "curb kick" uit AMERICAN HISTORY X ... dit stukje voelde ik tot in het uiterste van mijn tenen ! Vooral met het geluid erbij ! :shock:

wolsinkpower
31-08-2004, 08:33
over die american history x scene..

hij is bruut maar stel vrienden van mij en ik samen hebben me er keer kapot om gelachen toen we halfbrak na een feest met zijn allen in de kamer lagen.. gingen we bedenken hoe ze die scene hebben gemaakt...

bloemkool op de stoeprand en toen geschopt of gewoon hele crew negers verspillen tot ze de juiste sound hadden :P?

Edgar Smit
31-08-2004, 08:41
Okay, ik hou totaal niet van oorlogsfilms, echter wel van horror.
Nightmare on Elm street 3, de scene waarin het lege driewielertje met bloedsporen naar het voetenbed van dat meisje komt rijden en vervolgens gaat roken en helemaal verfrommelt. Waarom weet ik niet, maar dat is voor mij een stukje kippenvel.

En Final Destination 2 waarbij je tijdens het enorme auto-ongeluk wat veroorzaakt wordt door een vrachtwagen waar boomstammen afvallen en een vandie boomstammen dwars door een politiewagen knalt en je hem erin zit gaan door de voorruit en volledig bebloed door het achterraam er weer uit ziet schieten, terwijl je alle ramen van de auto ziet bespetteren met bloed.[/spoiler:798f66b2d4]

Verder nog zoals eerder vermeld de scene uit Excorsist, maar dan meer de directors cut, en dan de scene waarbij Megan omgekeerd (met haar rug naar beneden dus) op handen en voeten de trap afloopt terwijl je het geluid hoort van een soort enorme kakkerlak die loopt, en vervolgens een enorm angstaanjagende blik werpt in de camera.....

Roadster
31-08-2004, 08:59
er worden hier idd "goede" genoemd.

Band of Brothers deel 9
Stoeprand scene American History X
vooral die twee

Bono
31-08-2004, 09:12

Ja inderdaad dat was een stukje voor flink wat kippenvel!
Wat ik ook een schokkend stukje vind is in een scene van The Pianist, als er s'avonds duitsers de ghetto binnenkomen, een huis binnengaan en ze roepen zoiets van 'aufstehen', en er dan een man in een rolstoel zit, waar ook aufstehen tegen geroepen wordt, die daarna uit het raam gegooid wordt.

Verder natuurlijk heel wat stukjes uit Schindlers List en heel wat stukjes uit Band Of Brothers met name episode 9.

Setambre
31-08-2004, 09:18
We were soldiers
Die scene waar iemand zijn vlees eraf getrokken word door iemand die hem wilde helpen omdat hij onder de napalm zit. Echt frikking ranzig

21 Grams
Ene scene waar Naomi Watts, Sean Penn loopt af te kafferen dat hij in het huis slaapt van haar man, in zijn stoel zit en zijn vrouw nueckt. Echt ziek als je er overna denkt...

Requirem for a Dream
Gozer met zware onsteking aan zijn arm, arm zwart en hij spuit er nog een shotje waardoor hij hele arm nog zwarter/doder wordt

frankieboy
31-08-2004, 09:19
schokkend... mmm. volgens mij ben ik wel wat gewend maar ik werd misselijk toen in Braindead die honde poot nog uit de mond van ik geloof de moeder van de hoofdrolspeler steekt.. juck! Verder trouwens een lachen film.

Mikeymo
31-08-2004, 09:37
iemand hier nooit troep als Cannibal Holocaust e.d. gezien?

Lex v/d Moolen
31-08-2004, 09:51
Scènes uit Shindlers List en The Pianist, met name door het feit dat het waargebeurd is.

zetmoon
31-08-2004, 10:09
Het slachten van een varken in de film "Jude" met Kate Winslet.
Volgens mij is het gewoon echt, anders is het wel heel goed gedaan.

B.O.B.B.Y.
31-08-2004, 10:21
schokkend... mmm. volgens mij ben ik wel wat gewend maar ik werd misselijk toen in Braindead die honde poot nog uit de mond van ik geloof de moeder van de hoofdrolspeler steekt.. juck! Verder trouwens een lachen film.

hare
31-08-2004, 10:22
21 Grams
Ene scene waar Naomi Watts, Sean Penn loopt af te kafferen dat hij in het huis slaapt van haar man, in zijn stoel zit en zijn vrouw nueckt. Echt ziek als je er overna denkt...
~

Idd ja, dat vond ik echt een zwaar indrukwekkende scene, Watts speelde dat echt zo ontzettend heftig dat ik gewoon echt met kippenvel op de bank zat. Was daar echt ff stil van. Moet die film snel nog maar eens zien!

Verder vind ik die Dildo scene in Requiem for a Dream ook wel heftig, dan ga je laag hoor. Teri*g!

Marcel Rinia
31-08-2004, 10:57
21 Grams
~

Idd ja, dat vond ik echt een zwaar indrukwekkende scene, Watts speelde dat echt zo ontzettend heftig dat ik gewoon echt met kippenvel op de bank zat. Was daar echt ff stil van. Moet die film snel nog maar eens zien!

Verder vind ik die Dildo scene in Requiem for a Dream ook wel heftig, dan ga je laag hoor. Teri*g!

Requiem for a dream is sowieso een film die in deze thread thuis hoort. Mij deed de scene waarin jennifer connelly zich voor het eerst prostitueert (met die psycholoog) overigens nog meer dan de "dildo"scene.

David L.
31-08-2004, 11:40
Ik vond in Saving Private Ryan de scene met hun moeder zo erg..
Ze ziet die legerauto aanrijden en weet dat een van haar zoons gesneuveld is. Je weet echter dat het daar niet bij blijft......Zoals ze door haar knieen zakt.. :cry: :cry: :cry:

Oorlog is niet alleen hel voor diegene die er in zitten :cry:

David L.
31-08-2004, 11:43
Die scene in Saving Private Ryan met de moeder is zoo :cry: .......Ze ziet die legerauto aan komen rijden en weet eigenlijk direct dat een van haar zoons gesneuveld is, maar het is vele malen erger......Zoals ze door haar knieen zakt :cry: :cry: :cry:

Oorlog is niet alleen hel voor diegene die er in zitten.... :cry:

PaliGap
31-08-2004, 11:51
Er zijn niet veel films die me shockeren. Wel films die me echt kunnen raken. Maar niet shockeren. Behalve één dan en die heet Gummo.
Wat een onnoemelijke *k*u*t*film zeg. Het is niet echt een bekende film en dat is maar goed ook. Houen zo. 8)
Het begint al met [spoiler:c941e14036]een kat die wordt verzopen (op tamelijk indringende wijze gefilmd), later wordt een dooie kat die aan een boom is opgeknoopt door twee ventjes met stokken geslagen, kattenmishandeling is sowieso een rode draad door de hele film, verder wordt een meisje met het downing syndroom nog geprostitueerd[/spoiler:c941e14036] en ga zo maar door.
Ok ik vind katten wel toffe beesten, maar al was dat niet zo dan blijft dit materiaal toch het celluloid waar het op vastgelegd is niet waard. Ik kijk deze *s*h*i*t* echt noooooit meer. Wat een treffend voorbeeld van wansmaak. Doe het niet.

Dennis Kuijper
31-08-2004, 11:59
American history x-stoeprand scene :shock:
Misery-voeten scene :shock:
Casino-Bankschroef scene + einde scene :shock:
Night of the running man-Voeten bad scene :shock:
Schindlers list-Dak/schiet scene :shock:
Wild at heart-aftuig scene in het begin :shock:
Reservoir dogs-oor scene :shock:
Das expiriment-Scene in de wc :shock:
The green mile-Electriche stoel scene :shock:
Very bad things-Busje met vriend scene :shock:
State of grace-Vriesvak scene :shock:
Henry portret of a serial killer-tvtoestel scene :shock:
Jeffrey dahmer-hele film bijna :shock:
Scarface-Kettingzaag scene :shock:
Bully-Scene aan het meer :shock:
The cell-Haken/hang scene :shock:
We where soldier-Afgestroopte benen scene :shock:

Lex v/d Moolen
31-08-2004, 12:01
Die scène met die tandarts in Marathon Man is ook eentje, waar ik de koude rillingen van kreeg, toen ik die als eerste zag. :shock:

godofgamblers
31-08-2004, 12:32
Hallo allemaal,

Deze bleven mij bij.

Ichi the Killer - [spoiler:c698ee79d5]Eventjes de tong bijwerken :shock: [/spoiler:c698ee79d5]
Ichi the Killer - [spoiler:c698ee79d5]Man aan haken en even wat loeihete olie over 't koppie. :shock: [/spoiler:c698ee79d5]

Irreversible - [spoiler:c698ee79d5]brandblusser met een 2e functie :shock:[/spoiler:c698ee79d5]
Irreversible - [spoiler:c698ee79d5]Monice Bellucci neemt de verkeerde weg terug :shock: [/spoiler:c698ee79d5]

Ong-Bak - [spoiler:c698ee79d5]Beentje breken op het eind. :shock: [/spoiler:c698ee79d5]

Kill Bill 2 - [spoiler:c698ee79d5]Oog stampen :shock: [/spoiler:c698ee79d5]

Spoorloos en Kill Bill 2 - [spoiler:c698ee79d5]Wakker worden in een kist onder de grond :shock: [/spoiler:c698ee79d5]

Bad Guy - complete film :? :shock: :!:

Dead Or Alive - [spoiler:c698ee79d5]Eigen arm ff verwijderen :shock: [/spoiler:c698ee79d5]

Simon

mvmoock
31-08-2004, 12:51
schindlerslist met die scene van de razzia

en 9/11 de documentaire die die beelden van in t wtc enzo

Christiaan Sauer
31-08-2004, 13:08
wat denken we van spoilers mensen. Er komen hier dingen voorbij die gewoon spoilers zijn.
@ Simon: de eerste van je Kill Bill2 opsommingen idd erg grof.

Ettepet
31-08-2004, 14:16
Ik zie bijna dagelijks meer schokkends op de televisie/internet, als ik dat nog wil zien, dan in welke film hier ook. Een 3e hands ervaring (als het al echt gebeurt is) is minder extreem dan de werkelijkheid van nu, al krijgen we die over het algemeen uit de 2e hand.

ps: Als je nog aan het leren bent over hoe gruwelijk iets kan zijn is 3e hands ook zeer schokkend natuurlijk.

Sonic
31-08-2004, 14:20
Irréversible heeft me helemaal tot pulp geslagen toen ik hem zag tijdens een sneak preview in de bioscoop.

De eerste scène betreft een vechtpartij in een homo-sm-club, de tweede scène is de meest schokkende verkrachtings scène die ooit op film werd vastgelegd. Niet bepaald een film om rustig even met je ouders en grootouders te bekijken op zondagmiddag :?

peter smits
31-08-2004, 15:39
Men behind the sun:de scene met de kamer vol met ratten die een week lang niet gevoerd worden en waar na die week een levende kat ingegooid wordt en levend opgevreten wordt door de ratten..........walgelijk!!!!

The_Cure
31-08-2004, 17:45
Fahrenheit 9/11

al die gewonden (jongetje waar je het bot in zijn arm ziet... verkoolde mensen... afgerukte ledenmaten)... en dan nog te bedenken dat het allemaal echt is... damnnn

Bullet Tooth Tony
31-08-2004, 18:15

idem

Evil Hobbit
31-08-2004, 18:18
Als je dat ziet, heb je echt zoiets van: aah... ******, dat doet echt pijn. Geluid hierbij is ook levens echt.

kirikirikirikiri...

De scene die ik erg bizar vind komt toch ook uit Ichi the Killer. Een aantal voorbeelden:
[spoiler:281878d217]Tong afsnijden - Tepels afsnijden - Naald door iemands mond steken terwijl hij aan haken is opgehangen; de olie over de wonden is ook niet mis[/spoiler:281878d217]

Wat niet echt bizar is maar wat ik toch wel veels te veel van het goede vond zat in Ken Park. Zodra je het als Arthouse bestempeld mag ineens alles.
[spoiler:281878d217]Ik doel op de aftrek-scene die volledig expliciet getoond wordt totdat de jongen zijn zaakje leegspuit. Vervolgens krijgen we nog een close-up van het kwakkie dat gezellig aan de eikel bungelt. Ik zie er het nut niet van in. :roll: [/spoiler:281878d217]

Verder kan ik zo snel niet iets bedenken.

Dennis Kuijper
31-08-2004, 19:30
Fahrenheit 9/11

al die gewonden (jongetje waar je het bot in zijn arm ziet... verkoolde mensen... afgerukte ledenmaten)... en dan nog te bedenken dat het allemaal echt is... damnnn

Ik vind deze film erg overtrokken,tuurlijk het is allemaal erg,maar ik denk als we beelden van wat er echt in Afghanistan gebeurd is zien,
dat we wel anders tegen sommige dingen aan kijken,Ik noem maar een
aantal Daisycutters(bom van 6400 kilo :shock: )die gebruikt zijn.Meer hoef ik niet uit te leggen denk ik.

MrPink
31-08-2004, 19:30
Clockwork Orange is een van de weinige films waarvan ik scenes schokkend vond. Bijvoorbeeld de verkrachting in dat huis (en op toneel). En als ze die afro-amerikaan (hoe politiek correct) bijna tot pulp slaan in Kids vond ik ook heel erg naar. Verder ben ik niet echt gauw geschokt.

Willempie
31-08-2004, 19:52
Het stuk met de tuinslag uit soldaat van oranje. brrrr

Marco Dubbeldam
31-08-2004, 21:12

idem

Ook mee eens. Dit is gewoon een scene waar ik liever niet naar kijk :shock:

Ro1671
31-08-2004, 21:48
1 van de meest schokkende stukjes film heb ik net gezien op internet, de excecutie van 12 mensen uit Nepal in Irak....ben er nu nog misselijk van..

maar van normale films is het denk ik de spuit in pulp fiction :)

R Klemkerk
31-08-2004, 21:53
1 van de meest schokkende stukjes film heb ik net gezien op internet, de excecutie van 12 mensen uit Nepal in Irak....ben er nu nog misselijk van..

maar van normale films is het denk ik de spuit in pulp fiction :)

ik ook, een onthoofding van een amerikaanse soldaad. die irakies zaten zijn kop eraf te snijden met een mes, echt té goor gewoon!

Niet echt een scene maar meer de hele film die aangrijpend is, is Saló!!!!

Maagomkerende film is dat. dan kijk ik liever faces of death dan Saló

Lex v/d Moolen
31-08-2004, 21:55
ik ook, een onthoofding van een amerikaanse soldaad. die irakies zaten zijn kop eraf te snijden met een mes, echt té goor gewoon!Was achteraf niet gebleken dat dit allemaal in scène was gezet door een paar Amerikanen? Die man schijnt iig gewoon nog in SF te wonen...
Of was dat een ander geval ?

Jeroen vS
31-08-2004, 22:05
P.S. de welbekende stoeprand scene in American History X was ook ff kippenvel, ik kreeg in één klap een gigantische rilling over mijn rug. Echt heel akelig.
Toen die gozer met zijn gebit op de rand moest gaan liggen, dacht ik al ... Nee hè, dat gebeurt toch niet? ... maar het gebeurt wel en ... Brrrrrr. Ik moest nog eenkeer klijken en nog een keer ... zo bizar vond ik die scene. Stel je voor zeg ...

Cat
31-08-2004, 22:12
Enkele scènes uit Sleepers..........
[spoiler:72808da3d0]Volwassen mannen die zich "vergrijpen" aan kleine jongetjes....walgelijk[/spoiler:72808da3d0] Als ik daar goed over nadenk, krijg ik kippevel.

De meeste mensen reageren in dit draadje met de meest schokkende beelden. Kun je inderdaad kippevel van krijgen....
Maar natuurlijk kun je ook kippevel krijgen van ontzettend mooie beelden...
Mmmmm... misschien geef ikzelf niet het beste voorbeeld. Maar ik kreeg toch een beetje kippevel (en een behoorlijke brok in m'n keel) van een scène in When a man loves a woman :oops: . [spoiler:72808da3d0]De scène waarin Andy Garcia op het schoolplein aan het kleine meisje verteld dat hij weggaat bij Meg Ryan......[/spoiler:72808da3d0] Mooi gespeeld van dat meissie....Tina Majorino heet ze geloof ik.....

Lesley
01-09-2004, 10:21
Idd ja, dat vond ik echt een zwaar indrukwekkende scene, Watts speelde dat echt zo ontzettend heftig dat ik gewoon echt met kippenvel op de bank zat. Was daar echt ff stil van.
idd, daarom vond ik die Oscar voor Monster (Charlize Theron) onterecht, die had echt Naar Naomi Watts moeten gaan...

hare
01-09-2004, 11:07
Idd ja, dat vond ik echt een zwaar indrukwekkende scene, Watts speelde dat echt zo ontzettend heftig dat ik gewoon echt met kippenvel op de bank zat. Was daar echt ff stil van.
idd, daarom vond ik die Oscar voor Monster (Charlize Theron) onterecht, die had echt Naar Naomi Watts moeten gaan...

Jep, helemaal mee eens!!

R Klemkerk
01-09-2004, 11:09
ik ook, een onthoofding van een amerikaanse soldaad. die irakies zaten zijn kop eraf te snijden met een mes, echt té goor gewoon!Was achteraf niet gebleken dat dit allemaal in scène was gezet door een paar Amerikanen? Die man schijnt iig gewoon nog in SF te wonen...
Of was dat een ander geval ?

Ik heb geen idee, maar het idee sowieso is al misselijkmakend.

Coen P.
01-09-2004, 12:00
jullie doelen op de onthoofding van nick berg? volgens mij was dat echt gebeurd, de vraag was alleen of ie niet al dood was toen ie onthoofd werd...er was sowieso iets met het geluid, dat liep niet synchroon met de beelden en was wellicht niet origineel...hoe dan ook een schandaal....iemand onthoofden is erg laag en misselijkmakend

Snatch
02-09-2004, 19:47
ik vond de scene in Thursday wel erg brut waar een kerel op een stoel verkracht wordt door een vrouw!

Alette1
03-09-2004, 09:12
Een scene in Pet semetary 2 waar dat kind onder het bed zit en dan met een (scheer)mes de hiel doorsnijd van (weet zo gauw ff niet meer van wie ) brrrrrrrrrr.

Albie
03-09-2004, 09:16
De brandblusserscene in Irreversible...echt te erg gewoon :twisted:

Pascal Heister
03-09-2004, 09:49
American History x en Irreversible komen ook vrij schokende beelden in voor

Sonic
03-09-2004, 09:52

Volgens mij is iedereen zo'n beetje dezelfde films aan het opnoemen.
Percentueel gezien, volgens de reacties op dit forum, komen we steeds uit bij Irréversible en American History X...

Lex v/d Moolen
03-09-2004, 09:52
In the Beast of War [spoiler:524917cf0b]rijden ze met een tank over een Afgaanse gevangene die niet wil praten, later zie je de resten ook nog, eew[/spoiler:524917cf0b]

Pascal Heister
03-09-2004, 09:57

Volgens mij is iedereen zo'n beetje dezelfde films aan het opnoemen.
Percentueel gezien, volgens de reacties op dit forum, komen we steeds uit bij Irréversible en American History X...zou zo niks anders weten :? :wink:

Kees Hoekerd
03-09-2004, 10:03
jullie doelen op de onthoofding van nick berg? volgens mij was dat echt gebeurd, de vraag was alleen of ie niet al dood was toen ie onthoofd werd...er was sowieso iets met het geluid, dat liep niet synchroon met de beelden en was wellicht niet origineel...hoe dan ook een schandaal....iemand onthoofden is erg laag en misselijkmakend
Ik heb die gezien,inderdaad was er wel wat mis met het beeld en het geluid.Ze stonden allemaal om hem heen en je hoorde allemaal mensen schreeuwen,en toen zag je in de video dat het al een paar minuten verder was.
[spoiler:23b8e24388]toen was zijn hoofd er al vanaf.[/spoiler:23b8e24388]

En ik heb nog een onthoofding gezien van een russische soldaar,onthoofd door Tsjetsjenen,daar was ik wel even een paar dagen overstuur van. :?

verder zou ik er niet veel weten,de stoeprand scene in AHX deed me weinig,dat vond ik juist wel een goeie scene.

Roy K.
03-09-2004, 10:14
In de film Audition kwamen ook wel schokkende scene's voor zoals de verminkingen en piano snaar. Maar daar moet je de film zelf maar voor kijken. Ik vond het tenminste een Psychologische Thriller :shock:

zwegers
03-09-2004, 10:27
Een scene in Pet semetary 2 waar dat kind onder het bed zit en dan met een (scheer)mes de hiel doorsnijd van (weet zo gauw ff niet meer van wie ) brrrrrrrrrr.

volgens mij is dat gewoon in pet semetary 1.

Roy K.
03-09-2004, 10:33

volgens mij is dat gewoon in pet semetary 1.

Ik zat daar ook al zo naar te kijken heb namelijk alleen deel 1 op video in mijn bezit en gezien. Maar het was inderdaad wel een ranzige scene.

Rut
03-09-2004, 11:05
* Weet wel dat ik vroeger de scene uit Terminator deel 1 niet kon kijken, het gedeelte waar Arnie zijn oog eruit snijdt.

* Verder heeft Band Of Brothers een heftige indruk achter gelaten.

* Hannibal natuurlijk (hersen-scene)

* Braveheart aan het eind dat ze de darmen eruit halen, ondanks dat je het niet ziet kreeg ik wel een onsmakelijke gedachte erbij.

Cat
03-09-2004, 18:04
Heb eergisteren Passion of the Christ gezien.
Bij sommige scènes toch wel effe de ogen dichtgeknepen.......brrrrrrrr......
[spoiler:3e02984763]Dat 'ie zeg maar aan het kruis werd genageld, echt niet prettig om te zien hoe die enorme 'spijkers' door z'n handen en voeten gingen.....[/spoiler:3e02984763]

Anonymous
03-09-2004, 20:13
passion of the christ denk ik toch wel. in die martelscene zie je een shot dat de haken echt in het vlees hakken en blijven even haken in zijn huid/vlees en dat loopt volgens mij even slo-mo en daar kreeg k echt rillingen van..:(

en de stoeprand scene in a-history X

Frank Gozeling
03-09-2004, 20:15
Pulp Fiction, die hele film was een martelgang om naar te kijken.

Jordy van Buel
03-09-2004, 20:21
De ernstig verbrande soldaat uit We Were Soldiers vind ik toch ook altijd een heftig stukje.
Verder: Passion ot Christ, een van de weinige films waar ik me ongemakkelijk door ging voelen.

pieter bond
03-09-2004, 20:27
de scéne uit The Pianist waarin de man in zijn rolstoel af het balkon werd geduwd en daarna nog een keer omver werd gereden :shock:

HiddeV
03-09-2004, 20:31
* Weet wel dat ik vroeger de scene uit Terminator deel 1 niet kon kijken, het gedeelte waar Arnie zijn oog eruit snijdt.

als je er een beetje aandachtig naar kijkt zie je hoe nep het allemaal is.

Bullet Tooth Tony
03-09-2004, 21:53
Eigenlijk vond ik de meest indrukwekkende scene die eindscene van The Blair Witch Project, waarbij [spoiler:e6636475d7] dat ene figuur in de hoek staat (wetende dat er iemand vermoord gaat worden) en daarna dus die meid op de grond valt met een hels lawaai en geschreeuw[/spoiler:e6636475d7] ik heb die film in de bios gezien en ja ik wist dat alles nep was, maar toch. Krijg nu alweer kippenvel. Ook die scene waar er ontzettend [spoiler:e6636475d7] aan die tent wordt gerommeld waar ze in zitten....brrrrr. [/spoiler:e6636475d7]....

R Klemkerk
03-09-2004, 22:13
de scéne uit The Pianist waarin de man in zijn rolstoel af het balkon werd geduwd en daarna nog een keer omver werd gereden :shock:

Nu je zegt idd! Deze is mij toch wel bijgebleven.

Ik heb met open ogen naar de film zitten te kijken.

Ook een minder prettige scene vind ik Eps 8 geloof ik van Band of Brothers. [spoiler:b7a290502f] Dat stuk dat de soldaten van easy company een concentratie kamp ontdekken en geen idee hebben wat zich overkomen. Die mensen zo uitgehongerd zien deed me toch best wel wat....[/spoiler:b7a290502f]

Ook bij de Docufilm : Night and Fog (criterion r1). Deze laat beelden zien over Auswitschz en fotos. Dit is gewoon té gruwelijk en misselijk om naar te kijken!

Mark S
03-09-2004, 22:49
Helaas geen film: de rij dode schoolkinderen in Beslan op het Journaal.

HarryCallehan
03-09-2004, 23:18

Het balkon was volgens mij 4 of 5 verdiepingen hoog... ik denk niet dat hij gemerkt heeft dat hij omver werd gereden. :wink:

Maar inderdaad, deze scene blijft mij ook bij, de hele film trouwens. Na deze scene heb ik mijn vrouw aangekeken en vroegen wij ons af of we dat nog wilde zien.... We hebben hem af gekeken en ik kan niet anders zeggen dat het een zeer indrukwekkende film was.

HC

Marco Dubbeldam
03-09-2004, 23:31
Ook een minder prettige scene vind ik Eps 8 geloof ik van Band of Brothers. [spoiler:0554d7e8ae] Dat stuk dat de soldaten van easy company een concentratie kamp ontdekken en geen idee hebben wat zich overkomen. Die mensen zo uitgehongerd zien deed me toch best wel wat....[/spoiler:0554d7e8ae]

Dat is mij ook bijgebleven! Erg zielig om te zien, zeker als je bedenkt dat dit soort dingen echt gebeurden. :(

HiddeV
04-09-2004, 01:22
Ook een minder prettige scene vind ik Eps 8 geloof ik van Band of Brothers. [spoiler:c27ad02ff2] Dat stuk dat de soldaten van easy company een concentratie kamp ontdekken en geen idee hebben wat zich overkomen. Die mensen zo uitgehongerd zien deed me toch best wel wat....[/spoiler:c27ad02ff2]

Dat is mij ook bijgebleven! Erg zielig om te zien, zeker als je bedenkt dat dit soort dingen echt gebeurden. :(

volgens mij is dat iedereen wel bijgebleven en het was trouwens Eps 9 :P

pieter bond
04-09-2004, 07:25
Helaas geen film: de rij dode schoolkinderen in Beslan op het Journaal.
inderdaad
heel vreselijk.
Niet om aan te zien :cry:

Olivier Laemont
04-09-2004, 08:52
Doe voor mij ook maar The Passion of the Christ: de geseling + kruisiging. Dit is geen mooie film, wel een heel erg goeie film!

Dennis Kuijper
24-03-2006, 21:30
Ik zag pas geleden de film ''The beast of war'' daarin moet een Afghaanse
verzetsstrijder in de lengte voor een rupsband gaan liggen met z,n voet recht omhoog voor de rupsband,de tank rijd vervolgens over z,n voet en vervolgt z,n rit over de geheele lengte van de man. :shock:

Pietse
24-03-2006, 21:46
Laatst de comeback van Nana Mouskouri op tv, die klap kom ik nooit meer te boven.
Dat was verreweg het schokkendste ooit op tv vertoont.

evilll_nelus
24-03-2006, 21:54
Cannibal Holocaust en Men Behind the Sun het onnodig dierengeweld.

En films waar ze met nagels aan het pielen zijn ken ik moeilijk tegen, en dat terwijl ik wel wat gewent ben. :P
(Zoals Don Vito's nagel in Viva La Bam)

Cocheese
25-03-2006, 00:45
Bij de film the Dentist moest ik toch wel even me hoofd weg draaien.
Heb het al niet zo op tandartsen, maar na deze film al helemaal niet :wink:

kruspe
25-03-2006, 01:37
De familie Knots

Als tante Till weer met haar roze verf gaat zwaaien...als ik er aan denk wordt het al zwart voor mijn ogen!!

Reinbo
25-03-2006, 07:32
Brandblusser uit Irreversible
Achillespezen uit Sympathie for Mr. Vengence
Tandentrekken Old Boy

Don Vito Corleone
25-03-2006, 07:58
In The Long Good Friday slaat Bob Hoskins een fles op iemands hoofd kapot en steekt hem er dan mee in de nek. Bloed dat uit halsslagaders spuit kan ik nooit aanzien. En als daarbij ook nog stuiptrekkingen komen heb ik de neiging om mijn ogen af te wenden.

Dennis Oosterhuis
25-03-2006, 10:59
De stoeprandscene uit American History X en die scene uit Saving Private Ryan dat man tegen man gevecht waarbij die Duitser langzaam dat mes in die Amerikaan duwt terwijl hij rustige woorden naar hem toefluisterd. Daar gaan mijn nekharen toch wel ff recht overeind staan...

Tevens vind ik ook dat stukje BoB erg indrukwekkend waarin ze dus dat kamp binnenkomen. Dat soort dingen zet je toch wel aan het denken, want alles wat ik hier noem is toch wel echt gebeurd of zou zomaar kúnnen gebeuren...

1der
25-03-2006, 11:03
Aflevering 9 van Band of Brothers vond ik ook erg ''heavy''

dunedain
25-03-2006, 11:05
Het einde van schindler's list heeft me wel geraakt.

Hoe schindler afscheid neemt van de mensen en zij hem erg bedanken.

Azazel
25-03-2006, 11:11
pianodraad-scene in Audition..... :shock: :?

Bart G.
01-08-2006, 12:34
Irréversible: brandblusser en verkrachting van 10min :shock:
C'est arrivé pres de chez vous: verkrachting/moord

Axl
01-08-2006, 13:08
Passion Of The Christ: als diene vogel het oog uitpikt!

Is wel al zeer lang geleden dat ik die film terug gezien heb.

intexor
01-08-2006, 14:24
De brandblusserscene in Irreversible...echt te erg gewoon :twisted:

gohoh ja, ook de eerste scene die me te binnen schoot, en ik vond hem persoonlijk veel schokkender dan de overbekende verkrachtingsscene in deze film.

Mik. V
01-08-2006, 16:38
Zoals al eerder is genoemd, het moment In Saving Private Ryan, dat de amerikaan en duitser aan het vechten zijn. en dat op een moment de duitser het mes heel langzaam bij de amerikaan naar binnen drukt, terwijl die nog aan het tegen pruttelen is..

brrr...

RobBoerakker
01-08-2006, 18:59
robocop 2: als die 1 van die 2 snolletjes effe haar naaldhak in het oog van die tasjesdief zet.

Final Destination: [spoiler:f59c235aab]Die gast die uitglijdt in de doucheen dan langzaam gewurgd wordt door zo'n waslijn[/spoiler:f59c235aab]

hengellaar
01-08-2006, 19:10
The pianist: [spoiler:c9ca0dd43f]dat die man in de rolstoel uit het raam wordt gegooid omdat hij niet opstaat[/spoiler:c9ca0dd43f]

En zoals al gezegd: AHX

Dennis Veldhuizen
01-08-2006, 23:26
HOSTEL: de scene met dat meisje haar ogen en bij die gozer zijn voeten... auw!

Stephan Nobelen
01-08-2006, 23:32
het stukje in Kill Bill 2 dat The bride met haar blote voet op Elle Driver haar oog gaat staan..

Eric B.
01-08-2006, 23:34
Final Destination 2 [spoiler:2d419e0580]die kettingbotsing in het begin [/spoiler:2d419e0580] :shock:

Bettina
02-08-2006, 08:02

Ja dat stuk ben ik ook nog steeds niet vergeten. Vond ik wel heel schokkend inderdaad.

Ook de film uit naam van al de mijnen vond ik ERG.

mercapto
02-08-2006, 18:44

Ja dat stuk ben ik ook nog steeds niet vergeten. Vond ik wel heel schokkend inderdaad.

Hmm, ik vond dit niet schokkend, het was wel frustrerend omdat die Jan Doedel geen poot uitstak de hele laatste 10 minuten, op dat moment zat ik maar te hopen dat ie iets deed of een kogel in z'n donder kreeg.

Annemie
02-08-2006, 18:46

Hmm, ik vond dit niet schokkend, het was wel frustrerend omdat die Jan Doedel geen poot uitstak de hele laatste 10 minuten, op dat moment zat ik maar te hopen dat ie iets deed of een kogel in z'n donder kreeg.
Herken ik helemaal dat gevoel

Eric B.
02-08-2006, 19:02

Jan Doedel :P :lol:

Menno Hagendoorn
02-08-2006, 19:14
Het is een "golden oldie" maar in Robocop [spoiler:fe7e80a58a]vond ik de sterfscene van Murphy[/spoiler:fe7e80a58a] niet zo prettig om te zien.
Pfoe... geweld op een manier gebracht dat het geen entertainment meer is, laat dat maar aan Paul verhoeven over, ik kan er nog steeds moeilijk naar kijken.
Verder werd ik erg naar van "passion of the Christ"
(overigens allebei wel steengoede films, dat dan weer wel.....)

Joost v.d. Ham
02-08-2006, 19:32
laatste kwartier van Requiem for A Dream

Strakke Frank
02-08-2006, 19:42
Cannibal Holocaust - de 'bereiding' van de schildpad

Melzz
02-08-2006, 22:14
pianodraad-scene in Audition..... :shock: :?

Kiri kiri kiri kiri kiri........... 8)

Melzz
02-08-2006, 22:21
Op de criteriondvd van Face of Another staat een documantaire over slachthuizen in Frankrijk, we zien lammetjes die op een tafel worden gekwakt en wiens kop er met een mes worden afgesneden....vervolgens zie je een stuk of 6 onthoofdde lammetjes op een tafel liggen waarvan de poten nog trappelen. Een scene waarvan een paard met een soort hamer en spijker de hersens wordt ingeslagen....dat soort werk. Best heftig omdat het echte beelden zijn.

Marc T.
02-08-2006, 22:38
Ook schokkend:

In Ali G indahouse! trekt Ali het slipje van dat lekkere mokkel niet uit en gaat achter Me Julie aan!

:( zonde, zou een mooie scene zijn geweest...

Marcel v/d H.
03-08-2006, 08:03
laatste kwartier van Requiem for A Dream

Z-Man
03-08-2006, 09:42
Kijk Hard Candy maar eens, je zult gegarandeerd jeuk aan je ballen krijgen :twisted:

Cinemaniac
03-08-2006, 11:51
Kijk Hard Candy maar eens, je zult gegarandeerd jeuk aan je ballen krijgen :twisted:

Dat krijg je ook als je naar I Spit on Your Grave zit te kijken :wink:

Kaplan
03-08-2006, 19:11
nog wat voorbeelden op wikipedia
wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_by_gory_death_scene)

Het doorsnijden van het oog in un chien andalou van Bunuel
en meer recent het doorsnijden in Ghost ship.
de eerder genoemde scene in American history x

Symphony X
03-08-2006, 19:40
August Underground's Mordum: Waarin 1 van de moordenaars met een dood kind aan het wippen is, en de vrouwelijke moordenaar naar hun toe komt en over het hoofdje van het dode kindje wrijft en zegt: "it's okay now you don't have to worry about growing up".

Frank Bedijn
03-08-2006, 19:45
American History X. De scene waarbij de neger met zijn mond open op de stoeprand moet gaan liggen waarna hij van boven op zijn hoofd geschopt wordt. Echt te hard om naar te kijken :x

Erwin de Koning
03-08-2006, 20:02
August Underground's Mordum: Waarin 1 van de moordenaars met een dood kind aan het wippen is, en de vrouwelijke moordenaar naar hun toe komt en over het hoofdje van het dode kindje wrijft en zegt: "it's okay now you don't have to worry about growing up".

De scene waarin [spoiler:383e1c60c4]die griet die afgeknipte leuter moet slobberen[/spoiler:383e1c60c4] is me ook wel bijgebleven moet ik zeggen...

Melzz
03-08-2006, 20:17

De scene waarin [spoiler:5ac199c08c]die griet die afgeknipte leuter moet slobberen[/spoiler:5ac199c08c] is me ook wel bijgebleven moet ik zeggen...

Goh....lijkt me een relaxed filmpje voor een druilerige zondag......of iets voor een eerste date om eens gezellig saampjes bij een knetterend haardvuur te bekijken.....bedankt voor de tips jongens!!

Symphony X
04-08-2006, 23:45

De scene waarin [spoiler:2fbeafb13e]die griet die afgeknipte leuter moet slobberen[/spoiler:2fbeafb13e] is me ook wel bijgebleven moet ik zeggen...

Goh....lijkt me een relaxed filmpje voor een druilerige zondag......of iets voor een eerste date om eens gezellig saampjes bij een knetterend haardvuur te bekijken.....bedankt voor de tips jongens!!

Hehee, kotsen gegarandeerd :wink: (belabberd camerawerk), kunnen jullie gelijk die "ene andere" scene overdoen:

Lezen op eigen risico :twisted:

[spoiler:2fbeafb13e]De vrouwelijke moordenaar kots op 2 slachtoffers, de 2 mannelijke moordenaars filmen en eh rukken zich erop af :twisted: Om even later bij 1 van de vrouwen haar maag open te snijden, ingewanden eruit te halen en met je leuter erin te roeren [/spoiler:2fbeafb13e] :lol: :oops:
De Goor is in deze film verschrikkelijk mooi gedaan, ik zou zo denken dat het echt was(snuff).

Deze scene vond ik persoonlijk ook wel schokkend, had zelfs nog het meest effect op mij: [spoiler:2fbeafb13e]1 van de mannelijke moordenaars gaat naar de kelder om iemand wakker te maken en vervolgens met een hamer zijn schedel in te rammen.[/spoiler:2fbeafb13e]

*NERAZZURRI*
05-08-2006, 01:29
Goh, om Melzz zijn cynische toon maar even in ere te houden:

Wat een heerlijk filmpje lijkt me dat!

Erwin de Koning
05-08-2006, 02:24
Ik hebbem te koop staan

:twisted:

Moppersmurf
05-08-2006, 02:46
Ik heb zo'n btje de posts zitten lezen, en ik heb enkele films niet gezien, en idd, door het internet kun je veel meer schokkende filmpjes bekijken.

Ik huur nooit voor m'n lol een film puur voor de shock value. Ik wil niet teveel afgestompt raken daardoor, en daarom zoek ik het ook niet doelbewust op. Ok, voor nu deze intro, en waar om op het topic terug te komen, de volgende films hebben me toentertijd ontzettend geshockt, dus even bedenken in het juiste tijdsbestek:

Waar ik erg licht van in mijn hoofd werd, en even moest wegdraaien:

1. Scene waar Sailor Ripley in Wild at Heart in het begin die kerel helemaal aftuigt, waaronder het verbrijzelen van diens schedel in het marmer. Die geluiden erbij, en het zuiggeluid als hij voor de laatste keer zijn hoofd optilt.

2. Weinig tot niet vernoemd bijna: De knuppelscene in het maisveld, in Casino. Ik trok helemaal wit weg.

3. Henry, Portrait of a serial Killer. Begin jaren '90 gezien van de vorige eeuw. Had me toen beloofd die film nooit meer voor de lol te zien. Arme Otis, not!!!!

deweb
05-08-2006, 13:10
De eerste keer dat ik echt misselijk was van een film was bij Veronica Guerin.

[spoiler:c5d01db896]Aan het einde, op het moment dat ze wordt doodgeschoten. En dan is ineens de film stil. Cate Blanchett ziet er echt dood uit, doder dan welk lijk dat ik ooit heb gezien een film dan ook. De wereld verstomt. De daders maken zich uit de voeten, automobilisten lopen naar de auto toe waarin het lijk ligt. Een camera gaat langs bezoekers van een cafe die met open mond kijken naar wat er op tv wordt vertelt. Dan de begrafenis, het oppakken van de maffia. En er verschijnt een tekst waarin we horen hoe het verder ging. De mooiste zin daaruit is "Iedereen in Ierland weet nog waar hij of zij was op het moment dat Veronica Geurin werd vermoord". Dat alles met prachtige, toepasselijke muziek ondersteunt die heel langzaam begint.
Die schok is zo realistisch gemonteerd. Het is de schok die we kennen van 11 september, Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Het was briljant en op de manier in beeld gebracht zoals een land op dat moment is.[/spoiler:c5d01db896]

Dan vond ik "the butterfly effect" nogal heftig. Het idee van wat er met een persoon kan gebeuren is daarin zo heftig uitgevoerd dat ik zelf net zo begon te schokken als wanneer de hoofdpersoon een tijdreis maakte.

En als laatste "elephant". [spoiler:c5d01db896]Gus van
Sant bouwt daarin op naar een voorspelbare climax. Maar door die climax waarin 2 jongens een school op stelten zetten met wapens is wel een heel realistisch beeld geschetst. Je voelt echt de schok die men ervaart als zoiets gebeurd. Juist door de manier van filmen, juist door het feit dat je eerst 1,5 uur naar hele dagelijkse dingen hebt zitten kijken.[/spoiler:c5d01db896]

Symphony X
05-08-2006, 13:17
........

Dan vond ik "the butterfly effect" nogal heftig. Het idee van wat er met een persoon kan gebeuren is daarin zo heftig uitgevoerd dat ik zelf net zo begon te schokken als wanneer de hoofdpersoon een tijdreis maakte.

........[/spoiler]

Volledig mee-eens, de muziek bij de begrafenis vondt ik ook zeer mooi. Misschien wel 1 van de mooiste pianostukken ooit gehoord in een film.

Brakhage
05-08-2006, 13:25
Het einde van 'Salo', als de jongens worden gemarteld en vermoord, terwijl de heren zitten te kijken naar het 'spektakel' met een verrekijker. Pasolini maakt de kijker dankzij het gebruik van point-of-view shots direct een medeplichtige aan het kijken naar zulke walgelijke toestanden, iedereen die de film kijkt immers, kan zijn handen niet meer in onschuld wassen (ik kijk niet graag naar zulke gruwelijkheden... je kijkt er misschien niet graag naar, maar je kijkt er wel naar).

Op ditzelfde vlak is een complete film als 'Cannibal Holocaust' eenzelfde laken een pak.

Symphony X
05-08-2006, 13:31
Het einde van 'Salo', als de jongens worden gemarteld en vermoord, terwijl de heren zitten te kijken naar het 'spektakel' met een verrekijker. Pasolini maakt de kijker dankzij het gebruik van point-of-view shots direct een medeplichtige aan het kijken naar zulke walgelijke toestanden, iedereen die de film kijkt immers, kan zijn handen niet meer in onschuld wassen (ik kijk niet graag naar zulke gruwelijkheden... je kijkt er misschien niet graag naar, maar je kijkt er wel naar).

Op ditzelfde vlak is een complete film als 'Cannibal Holocaust' eenzelfde laken een pak.

Salo zou ik ook noemen, als ik August Underground niet gezien had :wink: . In Salo zaten inderdaad een aantal wagelijke toestanden.

Ook wel schokkend: Traces of Death(deel weet niet meer): Een vrouw interviewt een andere vrouw, terwijl een man alles filmt. Even later komt er een man naar ze toe die de geinterviewde vrouw gewoon een aantal keer neer knalt.

De man blijft gewoon doorfilmen en de vrouw die de neergeschoten vrouw interviewde blijft gewoon toekijken...niks schreeuwen ofzo, alsof het gewoon een plan was...

Zeer sick...

kruspe
05-08-2006, 14:12
Deze scene vond ik persoonlijk ook wel schokkend, had zelfs nog het meest effect op mij: [spoiler:fe616d3485]1 van de mannelijke moordenaars gaat naar de kelder om iemand wakker te maken en vervolgens met een hamer zijn schedel in te rammen.[/spoiler:fe616d3485]

dat is inderdaad zeer heftig dat stukje!!!
De rest vind ik niet echt schokkend eigenlijk omdat je weet dat het nep is, maar dit stukje vind ik dan wel weer schokkend...raar...:wink:

mercapto
05-08-2006, 14:13
Maar iedere film is toch nep ? Dan zul je nooit echt lol hebben met dit soort films :P Hmm, of maak je je eigen snuff ?

deweb
05-08-2006, 16:34
Klopt, iedere film is nep. En het is de kunst om zo realistisch mogelijk over te komen, waardoor films al schokkend worden ervaren.

Ik vond trouwens, geloof het of niet, de scene in HellBoy vanaf [spoiler:e02c70333c]het moment dat aan Meyers wordt verteld dat Broom dood is tot het einde van zijn begravenis[/spoiler:e02c70333c] ook best schokkend. Nuja, ik kreeg er een behoorlijke brok van in mijn keel. [spoiler:e02c70333c]Die droevige maar prachtige muziek die perfecter dan perfect bij het beeld past, de emoties zonder woorden, de regen..schitterend. [/spoiler:e02c70333c]

gerjan13
06-08-2006, 12:22
american history x: stoeprand scene
band of brothers: concentratie kamp
escape from sobibor: die scene bij de gaskamers en dat die moeder en baby worden dood geschoten vooral het geluid van die baby

e1ias
06-08-2006, 12:33
De gehele film SALO

Vreselijke film, echt walgelijk. Vooral de laatste scenes, ging zowat over mijn nek...

evilll_nelus
07-08-2006, 22:55
De gehele film SALO

Vreselijke film, echt walgelijk. Vooral de laatste scenes, ging zowat over mijn nek...

Toen ik die film eindelijk had gezien, viel die me best wel tegen.
Ik vind Cannibal Holocaust shockerender.

Eric B.
07-08-2006, 23:01
De gehele film SALO

nieuwe spelling? :twisted:

Richard B.
07-08-2006, 23:02
De gehele film SALO

Het is een normaal woord hoor.

Eric B.
07-08-2006, 23:09
De gehele film SALO

Het is een normaal woord hoor.

ja idd, ik zie het :oops: het word tijd dat ik ga slapen :P

Remondinho
21-08-2006, 15:29
American History X
Saving Private Ryan
en de laatste scene van Se7en [spoiler:4e0a7848d5]als Brad een pakketje krijgt...[/spoiler:4e0a7848d5]

Fafa
21-08-2006, 18:18
Het zal al vaak genoemd zijn, maar het eerste wat me te binnen schiet zijn de brandblusser en arm breek scene uit Irriversible. Werkelijk met omgekeerde maag heb ik dat stukje (natuurlijk een paar keer :) ) bekeken.

Verder zag ik vandaag de film Lantana en daar botsen twee rennende mensen tegen elkaar op. Ze komen met de hoofden vol tegen elkaar en samen met het bijpassende geluid was dat geen prettig ervaring om naar te kijken.

En natuurlijk de stoeprand uit American History X, het "can you hear me, can you see me? OK for work" gedeelte uit Requiem for a Dream, het begin van Cronicas is wel heftig als ze een man in brand proberen te steken en het stukje als Atilla in Novecento een kind bij zijn voeten vastheeft en ronddraaid totdat....nou ja...

Paul H.
21-08-2006, 18:50
Meest schokkende wat ik de laatste tijd heb gezien is de oogbal scene van Hostel. Maar heb al wel ergere dingen voorbij zien komen in films.

Cyrus the Virus
21-08-2006, 20:17
Ik weet niet of 't al genoemd is, maar er is me altijd een stukje uit Platoon bijgebleven. Wanneer een van die soldaten zo'n huisje binnengaat en iets tegen zo'n jongen zegt. Maar die jongen snapt het niet. Dus schiet die soldaat op de grond zodat die jongen gaat 'dansen'. Daarna slaat ie 'm neer en ramt hij een paar keer met de kolf van z'n rifle op z'n hoofd (wat niet in beeld gebracht is) maar wat je wel hoort. En zegt dan doodleuk daarna tegen een andere soldaat die erbij stond: zag je hoe die hersens eruit kwamen?

En wat is die brandweerfles scene uit Irriversible die zo veel genoemd wordt? De film heb ik niet gezien, en hoef/wil ik ook niet te zien. Maar ben toch wel benieuwd naar die scene nu. :roll:

En eigenlijk de hele film Johnny Got His Gun (heb 'm zelf nog niet helemaal gezien). Maar het is die film uit de clip van Metallica - One. Waar een soldaat dus z'n armen, benen, zicht, spraak, gehoor en reuk kwijtraakt. En dus in principe HELEMAAL niks meer doet dan ademen en liggen. Toen ik dat concept in me opnam was ik gewoon een hele dag somber.

Sicco
22-08-2006, 08:21
En wat is die brandweerfles scene uit Irriversible die zo veel genoemd wordt? De film heb ik niet gezien, en hoef/wil ik ook niet te zien. Maar ben toch wel benieuwd naar die scene nu. :roll:

iemands hoofd wordt compleet in elkaar gebeukt met een brandweerfles en dat wordt behoorlijk realistisch en van dichtbij in beeld gebracht...

Cyrus the Virus
22-08-2006, 09:35

iemands hoofd wordt compleet in elkaar gebeukt met een brandweerfles en dat wordt behoorlijk realistisch en van dichtbij in beeld gebracht...
Hmm, klinkt zeer onsmakelijk ja. :wink:

ofnoavail
22-08-2006, 10:29
De hele film Hotel Rwanda...

Een genocide waar relatief weinig aandacht voor is geweest. Verschikkelijke beelden en een politiek spel waar je niet goed van wordt!

Ik schaamde me na het zien van de film voor het feit dat ik niet meer van de gebeurtenissen in Rwanda wist

Chris Taylor
22-08-2006, 10:36

En wtf is een brandweerfles??? Bedoel je een ademluchttoestel, of een brandblusser?

Martin Z.
22-08-2006, 10:46
Ooit, lang lang geleden zag ik Robocop voor het eerst. Ik weet niet meer hoe oud ik was maar ga er maar vanuit dat het een stuk onder de aangegeven leeftijd was (werd het toen al aangegeven op tv?)...

De scene die me vanaf toen altijd is bijgebleven is [spoiler:c2ae3da477]wanneer Murphy, voordat hij robocop wordt, helemaal kapot wordt geschoten en daarna nog 'levend' op de grond ligt[/spoiler:c2ae3da477] Je kan zeggen is dat het nou maar het is me altijd bijgebleven...

Toevallig keek ik hem pas geleden (als 24 jarige(!)) nog eens en ik was gewoon weer shocked..! Echt een weird gevoel... Hoef deze film nu niet meer te zien :oops:

Sicco
22-08-2006, 10:53
een brandblusser ja, kon ff niet op het woord komen

Paul H.
22-08-2006, 11:12
Toevallig keek ik hem pas geleden (als 24 jarige(!)) nog eens en ik was gewoon weer shocked..! Echt een weird gevoel... Hoef deze film nu niet meer te zien :oops:

Vond dat stuk waar ze door die kerel heen rijden een stuk smeriger, helemaal als hij eerst iemand aanklampt om hem te helpen. Wil geen spoilers geven maar denk dat je wel weet welk persoon ik uit de film bedoel.

Martin Z.
22-08-2006, 11:20

Vond dat stuk waar ze door die kerel heen rijden een stuk smeriger, helemaal als hij eerst iemand aanklampt om hem te helpen. Wil geen spoilers geven maar denk dat je wel weet welk persoon ik uit de film bedoel.

bleef me ook bij idd :) Maar na hem weer gezien te hebben had het een stuk minder impact...

Nielsje
22-08-2006, 16:37
Robocop was inderdaad behoorlijk hard. Er staat me ook iets bij dat ik de 2e als kind ook niet heb durven afkijken.

Cyrus the Virus
22-08-2006, 18:50

En wtf is een brandweerfles??? Bedoel je een ademluchttoestel, of een brandblusser?
Lol, die bedoelde ik ja, kon alleen toen ff niet op dat woord komen, dus maakte ik er maar wat van. :lol:

Stapie
21-09-2006, 23:24
Heb net "Trainspotting" sinds lange tijd weer eens op DVD gezien en was zeer geschokt bij het stukje waar de hoodrolspelers de baby dood in bed vinden nadat deze verwaarloosd was omdat ze het drukker hadden met heroine spuiten .. KIPPENVEL :shock:

Misschien komt dit doordat ik zelf een jong dochtertje heb maar dit soort zaken waarin kinderen onrecht wordt aangedaan grijpt me heel erg aan.

Oudlid_X5
22-09-2006, 16:20
Wat dacht je van dat meisje in Lilya 4ever. Als ze eindelijk in Zweden aankomt en vervolgens voor de Oudere Heren moet op komen draven! smerig en heel erg schokkend.. :shock:

DVD Watcher
22-09-2006, 16:24
Het volgende is geen film, maar waargebeurd, maar omdat het toch op film is vastgelegd, is het volgende Filmverslag, het schokkendste voor mij wat op film ooit is vastgelegd.

Zie hier het Filmverslag van de ondergang van het World Trade Centre (opgenomen door een koppel wat op korte afstand woonde van het WTC) :

http://www.zijonline.nl/gossip.asp?GossipID=14443&roddels=51010

ploepke
22-09-2006, 17:15
Het volgende is geen film, maar waargebeurd, maar omdat het toch op film is vastgelegd, is het volgende Filmverslag, het schokkendste voor mij wat op film ooit is vastgelegd.

Zie hier het Filmverslag van de ondergang van het World Trade Centre (opgenomen door een koppel wat op korte afstand woonde van het WTC) :

ik kan dit niet bekijken, staat het nog ergens anders op internet?

frank_black
22-09-2006, 17:31

Ik heb'het filmpje ook net gezien,
En ik moet zeggen dat hij erg pittig is.
En zoooo zielig :cry: :cry:

Reinbo
22-09-2006, 17:35
Indrukwekkende beelden, maar weinig schokkends en niets nieuws onder de zon...

Melzz
22-09-2006, 17:43

Ik heb het ook net zitten te kijken...vreselijk natuurlijk maar inderdaad niets nieuws...en zeker niet het meest schokkende...maar misschien ben ik wel afgestompt...

joostpolletje
22-09-2006, 18:00

Wat een ontzettend indrukwekkend filmpje!!

Heb hem gekeken, had af en toe een brok in me keel zo ontroerend, de chaos, de verslagenheid van de filmmakers, de hopen stof, alles...

Echt zeer indrukwekkend.

Marcel v/d H.
22-09-2006, 18:31
:shock: Net ook gekeken, erg heftig!

DVD Watcher
22-09-2006, 22:22

Weinig schokkends? 2 Torens die instorten, waardoor duizenden mensen gruwelijk de dood vinden, noem je weinig schokkends? Ik vind het gegeven en de wetenschap van deze gebeurtenis die een ieder nooit meer zal gegeven, echt schokkend, ook al zie je geen afgerukte ledematen. De paniek, de wetenschap van duizenden gruwelijk gestorven doden, maakt me dit en voor velen met me echt schokkend!

Darko12be
22-09-2006, 22:36
Voor mij was de scene in 'Running Scared' [spoiler:5becbab8e5]wanneer de jongen gevangen wordt genomen door het koppel....De kamer en vooral de plastiek op de vloer vond ik ongelooflijk scary....er wordt niets gory getoond maar je begint je vanalles voor te stellen......en dan bam de vondst van de videotapes ....brrrrr[/spoiler:5becbab8e5]chills running down my spine!

memphisflash
22-09-2006, 23:18
:shock: Net ook gekeken, erg heftig!

ik heb ook ademloos zitten kijken .... ongeloofelijk gewoon, zeker als je op dat moment NIET weet wat je te wachten staat. Zeer beangstigende stofwolken

steven van dijk
22-09-2006, 23:34
De Witte Waan uit 1984 waarin wijlen Theo van Gogh een junk speelt die iemand doodsteekt, iedereen weet wat er 20 jaar later is gebeurd.
Zag het pas weer merkte toen de impakt weer die het op mij toen had toen hij vermoord werd.

olrik
23-09-2006, 22:36
Op deze site zie je ook nog wel wat schokkende plaatjes van Asiamania films. http://www.mandiapple.com/snowblood/index2.htm

Dennis Kuijper
24-09-2006, 13:26
In de film Nineteen Eighty-Four (1984) zit een scene die op zichzelf niet schokkend is maar wel het idee/suggestie. Een soort van langwerpige kooi die aan de voorkant van een gezicht bevestigd word en waar 2 hongerige ratten in zitten,zodra het luikje omhoog getrokken word kan je je wel indenken wat er dan gebeurt :shock:

mercapto
24-09-2006, 13:34
Net als de suggestie aan het eind van Braveheart. Je ziet niks maar aan de reacties merk je hoe erg het moet zijn.
Niet echt eng ofzo maar toch een leuke suggestie.

Mick Schouten
02-10-2006, 11:50
weet je WAT schokkend was? en nog een klassiek stukje ook...
dat bambi z'n moeder werd afgeknalt in bambi...

RobinB
02-10-2006, 20:18
Tja voor sommige is dat niet aan te zien he.. :lol:

mercapto
02-10-2006, 20:22
Of Frank en Freij :(

RobinB
02-10-2006, 20:29
****Warning**** niet voor de zwakke maag

Dit is zeer zieke shit!

http://www.slaughteredvomitdolls.com/trailer.html

Stapie
02-10-2006, 22:29

Dit is zeer zieke shit!

http://www.slaughteredvomitdolls.com/trailer.html

Beetje wazige shit eigenlijk :shock:

Vandaag "the passion of the Christ" gezien .. waarschijnlijk al vaker genoemd maar de afranseling door de Romeinen (stok en zweepslagen) gingen bij mij toch echt door merg en been vooral het stukje [spoiler:35a707351c]waarbij een stuk vlees van zijn ribben wordt weggeslagen waardoor de ribben komen bloot te liggen[/spoiler:35a707351c]. Eigenlijk is de hele film een aaneenschakeling van schokkende momenten :?

Vince07
02-10-2006, 22:44
vond saw 2 behjoorlijk pijnlijk

DWE
03-10-2006, 15:57
vond saw 2 behjoorlijk pijnlijk

Vond ik net niet, vond de film niet slecht maar dan meer hoe hij in elkaar gestoken is, qua schokkend materiaal vond ik hem net tegenslaan.

Vandaag "the passion of the Christ" gezien .. waarschijnlijk al vaker genoemd maar de afranseling door de Romeinen (stok en zweepslagen) gingen bij mij toch echt door merg en been vooral het stukje waarbij een stuk vlees van zijn ribben wordt weggeslagen waardoor de ribben komen bloot te liggen . Eigenlijk is de hele film een aaneenschakeling van schokkende momenten

Dit vond ik dan weer wel schokkend, de beelden op zich niet zo erg maar toch deed het echt iets met me. Misschien omdat het Jezus is die daar een serieus pak rammel krijgt. Ook de grauwe en sombere sfeer draagt er wel mee toe denk ik.

BassFace
03-10-2006, 16:09
Hard Candy, het moment van de castratie :lol:

Mortyr
03-10-2006, 16:19
Robocop I waar Murphy zijn hand word afgeschoten en de criminelen er nog eens om lachen ook.

kruspe
03-10-2006, 17:44
Hard Candy, het moment van de castratie :lol:

[spoiler:68a60377b7]alleen jammer dat achteraf blijkt dat het niet echt is...[/spoiler:68a60377b7]

misterfun
04-10-2006, 20:36
Man o man.........

Heb net cannibal Holocaust gekeken, thans een heel eind.

De film gaat over echte beelden van 4 documantaire filmmakers die dus op zoek gaan in brazilie diep in de wouden naar de nog echte cannibalen. de film heeft een behoorlijke intromaar als dan eindelijk de echte beelden komen..... Ik moest bijna kotsen na het 1 en ander gezien te hebben toen heb ik hem uitgezet.

Melzz
04-10-2006, 20:39
Man o man.........

Heb net cannibal Holocaust gekeken, thans een heel eind.

De film gaat over echte beelden van 4 documantaire filmmakers die dus op zoek gaan in brazilie diep in de wouden naar de nog echte cannibalen. de film heeft een behoorlijke intromaar als dan eindelijk de echte beelden komen..... Ik moest bijna kotsen na het 1 en ander gezien te hebben toen heb ik hem uitgezet.

Ahum...t zijn GEEN echte beelden....alles is fake....ik herhaal....fake!!

Maar de film heeft zijn doel dus bereikt.... :D

misterfun
04-10-2006, 21:11
weet je het zeker ? OEf man het kwam bij mij zo echt als echt maar zijn kan over. Heb je een bron ?

Brakhage
04-10-2006, 21:12
weet je het zeker ? OEf man het kwam bij mij zo echt als echt maar zijn kan over. Heb je een bron ?
Het is gewoon een fictiefilm en geen documentaire hoor :wink: Of denk jij soms dat Blair Witch Project ook echt is?

misterfun
04-10-2006, 21:27
Het is gewoon een fictiefilm en geen documentaire hoor :wink: Of denk jij soms dat Blair Witch Project ook echt is?

zo staat het op de hoes 4 docu makers gaan op pad bla bla.

Blair Witch Project geweldig. maar wist dat het nep was, maar ernstig goed geacteerd.

eel
04-10-2006, 21:30
De slotscène uit "Flavia the Heretic" waar een onsmakelijke aanvang wordt gemaakt met het levend villen van het mens....bèèèh...

Brakhage
04-10-2006, 21:47

Tja, volgens mij staat op de hoes van een film als 'Gladiator' dat het een meesterwerk is...

VincentBroccoli
04-10-2006, 21:47

Tja, volgens mij staat op de hoes van een film als 'Gladiator' dat het een meesterwerk is...

:lol:

dyonvbaal
05-10-2006, 09:02
Three..... Extremes en dan het filmpje dumplings.

zijn 2 momenten, het eerste is als je ziet hoe de vrouw het eten bereid en de 2de is [spoiler:0669cb8cc0]als je ziet dat de vrouw met een breinaald of iets wat daarop lijkt een miskraam gaat veroozaken zodat de baby eruit komt voor het eten...[/spoiler:0669cb8cc0]

Mick Schouten
05-10-2006, 16:09
wat ik trouwens ook schokkend/walgelijk eigenlijk vond was het stukje in braindead ( ik weet het, slechte film)
waarin die vrouw der oor eraf valt in de vla en ze het opeet, of dat ze die pus uit haar puist in iemand ze vla spuit en hij het opeet...
WALGELIJK en behoorlijk schokkend

Brakhage
05-10-2006, 22:25
wat ik trouwens ook schokkend/walgelijk eigenlijk vond was het stukje in braindead ( ik weet het, slechte film)
Nope, briljante film zelfs :wink:

Dennis Kuijper
06-10-2006, 00:33
waarin die vrouw der oor eraf valt in de vla en ze het opeet, of dat ze die pus uit haar puist in iemand ze vla spuit en hij het opeet...
WALGELIJK en behoorlijk schokkend
Dan kan ik je de eerdere film Bad Taste van Peter Jackson zeker aanraden,daar zit ook genoeg,zoals jij het noemt walgelijkheid in :P

mercapto
06-10-2006, 00:59
prepuberale walgelijkheid :P

Mick Schouten
06-10-2006, 06:20
ik heb nooit gezegd dat ik braindead niet leuk vond, maar ik was 9 toen ik het voor het eerst zag :D

Brakhage
06-10-2006, 09:05
braindead ( ik weet het, slechte film)

ik heb nooit gezegd dat ik braindead niet leuk vond, maar ik was 9 toen ik het voor het eerst zag :D
:roll:

Olivier vd D.
06-10-2006, 11:03
De slotscène uit "Flavia the Heretic" waar een onsmakelijke aanvang wordt gemaakt met het levend villen van het mens....bèèèh...
Hoe doen ze dat dan?

Mick Schouten
06-10-2006, 11:04
haha het viel me net zelf ook op, wat ik bedoelde was dat vaak als je tegen iemand begint over die film, zeggen ze van '' oh die is slecht, of oh die film heeft geen verhaal of oh waarom kijk je daarnaar'' dus zei ik het maar alvast :wink: zo bedoelde ik het

Brakhage
07-10-2006, 02:28
haha het viel me net zelf ook op, wat ik bedoelde was dat vaak als je tegen iemand begint over die film, zeggen ze van '' oh die is slecht, of oh die film heeft geen verhaal of oh waarom kijk je daarnaar'' dus zei ik het maar alvast :wink: zo bedoelde ik het
Mooi, want het is een geniaal goede film :wink:

Mick Schouten
07-10-2006, 07:24
wat is nou eigenlijk de echt naam? braindead of dead alive?

evilll_nelus
07-10-2006, 16:40
wat is nou eigenlijk de echt naam? braindead of dead alive?

Volgens mij Braindead, zo staat ie ook op imdb.
Volgens mij staat ie alleen in America bekend onder de naam Dead Alive.

peter smits
09-10-2006, 18:48
Ik heb vorige week "slaughtered vomit dolls" gezien en er zit 1 scene in waarbij men met een lepel een oog eruit probeert te pulken.....
Vond ik behoorlijk heftig gefilmd (de hele film trouwens :shock: )

Pulse
18-02-2010, 11:15
Irréversible

Zeer gestoorde verkrachtingsscene! Bluhhhhh

en ook zo'n zieke film is Salo, kan hier eigenlijk niet een scene uit kiezen, omdat het allemaal schokkend is:D

Jeroen D
18-02-2010, 11:40
Irreversible

De hele film eigenlijk. Een film die ik nooit meer wil zien.