PDA

Bekijk de volledige versie : GRATIS!!! Scream (Winnaar frank_black)



Sneaker
21-01-2006, 20:38
Vandaag mijn honderdste plus (ondertussen 101) binnen gekregen en nu dus 4-Star Trader :D. Bovendien mijn eerste week van de dvd en gameloze maand doorgekomen.

Reden genoeg voor een gratis dvd'tje lijkt me zo. Het gaat om Scream. De eerste van de trilogie.

De winnaar wordt 13 februari 2006 om 23:59 (begin spookuur :D) getrokken. Tevens heb ik dan hopelijk mijn dvd en gameloze maand voltooid.

Wat moet je doen? Lijkt me leuk om weer eens wat anders te doen. Dus we doen het volgende. Ik begin met een stukje van het begin van een horrorverhaal. En jullie schrijven daarop aansluitend een kort stukje om het horrorverhaal door te laten lopen. Dat het maar lekker eng, bloederig en spannend mag worden :wink:.

Mocht het overigens doodstil worden :lol: zal ik af en toe ook een stukje typen om het verhaal op gang te houden en iedereen een kans te geven.

Het begin:
Op een donker en verlaten landweggetje rijdt een bijna lege bus in de middle of nowhere naar zijn laatste halte. De bliksem zorgde sporadisch voor enige verlichting en de donder kondigde dingen aan die nog komen gaan.

Blord
21-01-2006, 21:04
Bij de halte stopt de bus. De chauffeur roept iedereen om de bus te verlaten. Er staat een man met een hoed te wachten. Door de regen is het gezicht niet goed te zien.

Martin Stanneveld
21-01-2006, 21:25
De man vraagt met een donkere stem of hij mee terug mag. De chauffeur is in een goede bui en gaat akkoord. "Ik heb alleen geen kaartje of geld bij me", zegt de man met de hoed. De chauffeur vind het allemaal best en zegt: "gaat U maar ergens zitten meneer". Op dat moment wordt door een bliksemflits het gezicht van de man een beetje belicht. De chauffeur schrikt en weet niet precies wat ie zojuist heeft gezien..........het leek op bloed.......

rkrijger
21-01-2006, 22:06
(wordt vervolgd)

Het is altijd het gaafst als je afleveringen afbreekt op het spannendste moment! :-)

woony
22-01-2006, 09:59
Toch hij hechte er niet veel belang meer aan. Hij nam rustig plaats. Maar om de een of andere reden voelde hij zich niet op zijn gemak. Hij voelde een "aanwezigheid" van "iets" of iemand....

Timothy
22-01-2006, 10:11
Ondertussen begon de chauffeur te rijden, zijn vorige passagiers in een afgelegen weiland achterlatend. Ondanks dat deze mensen doorweekt waren van de stortvloed aan regen, waren zij de gelukkigen. Want toen de buschauffeur in zijn achteruitkijkspiegel keek, zag hij iets wat hij nooit in zijn ergste nachtmerries had kunnen dromen...

BonGoogy
22-01-2006, 10:58
De passagier lachte nonchalant naar de buschauffeur, alsof er niets aan de hand was. Maar de buschauffeur wist toch zeker dat hij het zich niet verbeelde. Bij de volgende bliksemschicht keek hij weer, en weer schrok hij van het gezicht van zijn passagier. Het was niet het bloed op zijn gezicht, en niet het feit dat zijn passagier stompjes in plaats van tanden had, maar de chauffeur schrok van het feit dat zijn passagier geen oogballen had...

martini
22-01-2006, 13:40
De man stond langzaam op en liep richting de buschauffeur. De chauffeur zag dit in de achteruitkijkspiegel en zijn hart begon sneller te kloppen....

Double
22-01-2006, 14:21
Wat moet ik doen dacht de buschauffer??? en 1 seconde later trok hij aan de handrem... de man vloog door het voorruit van de bus heen. De busschauffer keek door het gebroken vooruit naar buiten toe......

Jaded
22-01-2006, 14:33
Maar zag niets.
De duisternis hult de nacht in een deken van ondoordringbare mist en de geur van bebloede karkassen.
Langzaam baant de dikke mist zich een weg door de bus.
Onheilspellende geluiden en donkere vermoedens doen de chauffeur het hoofd draaien. Het aanzicht van de bloeddoorlopen oogkassen priemen recht door de irissen van zijn gastheer. Flitsen van nakend onheil en uitgerukte inwanden schieten door het hoofd. Op dat zelfde moment weet de chauffeur wat hem staat te wachten. Alsof hij ontwaakt uit een ijskoude nachtmerrie schiet hij recht uit zijn stoel...

Sneaker
25-01-2006, 00:46
Hij sprintte naar buiten waar een doodse stilte hem overviel. Geen onheilspellende geluiden meer, geen gekraak, geen zuchtje wind. Geen geluid. Maar toch voelde hij dat er iets mis was. Van de angstaanjagende man was geen spoor meer te bekennen. Twijfelend draaide hij zich om, om zijn reis te vervolgen. Zijn ogen sperde zich vol afschuw open en een golf van paniek overrompelde hem. ...... De bus was verdwenen...

Timecop
25-01-2006, 13:24
Hij knipperde met z'n ogen,maar nee de bus was echt weg.. Overal waar hij kijkt is duisternis..Hij begint op goed geluk richting het westen te lopen..Terwijl hij loopt...Hoort hij een geluid achter zich...Hij schrikt en...

Dennis Vansant
25-01-2006, 14:15
... draait zich om. Hij ziet niets, misschien speelt de duisternis en de mist een beetje met zijn hoofd. Het was vast het geritsel van de takken, denkt hij. Als hij ergens in de verte een hond wild hoort grommen en blaffen, krijgt hij een onbehaagd gevoel. Hij kan het beest zo voor zich zien: een kwijlende muil met sterke kaken en vlijmscherpe tanden, gitzwarte haren en ogen vol haat en nijd. Verman jezelf, denkt hij dan, en loopt verder tot hij in de verte een bel hoort luiden. Een teken van beschaving, denkt hij, en zijn pas wordt alsmaar sneller en zelfzekerder...

Ramonhal
25-01-2006, 18:07
''blijf kalm.... blijf kalm'' zijn de woorden die alsmaar door zijn hoofd spoken. Terwijl de man langs de weg loopt blijft hij de bel horen. Het klinkt als een zware bel, een kerk bel. Hij rent alsmaar door maar lijkt niet verder te komen. Dan ziet hij in de verte twee koplampen. Ze worden steeds feller. Hij stopt en gaat langs de weg staan. Naarmate de lampen feller worden grijpt de angst toe. De koplampen komen steeds dichterbij en het voertuig is beangstigend groot. Het komt met grote snelheid aan. Dan draaien de koplampen richting hem. Het lijkt alsof het voertuig hem van de weg gaat scheppen. Hij rent zo hard als hij kan en kijkt niet om. Een razend geluid komt dichterbij en dichterbij. Dan opeens...

Sneaker
31-01-2006, 08:45
Wordt hij het bos ingetrokken. "Kom mee, volg me. Snel." zegt een vrouwelijke stem vriendelijk doch zeer dringend. Het geluid bleef hen achtervolgen tewijl ze zich snel een pad baanden door het dichtbegroeide bos. De takken sloegen in hun gezichten en er leek geen einde aan te komen. Plotseling was het stil. Ze stopten en keken verdwaasd om zich heen, maar het enigste wat ze zagen waren bomen en struiken in het dichtbegroeide bos. Langzaam liepen ze onzeker en in stilte verder. "Kijk nou." riep de vrouw ineens. In de verte doemde een groot en donker kasteel op.

Sneaker
02-02-2006, 21:44
Een bliksem verlichtte de hemel kleine druppels vielen uit de hemel. "Wat denk je, redden we het tot het kasteel voordat het losbarst." zei de vrouw. "Je maakt een grapje mag ik hopen." "Nee hoor, mijn naam is Iris." en ze stak haar hand uit. "Joshua." en hij schudde haar hand. "Nou zullen we gaan." en Iris liep glimlachend weg.

Sneaker
05-02-2006, 15:29
Een half uur later was het echt losgebarsten. Het regende en waaide erg hard en Joshua en Iris kwamen doorweekt aan bij het kasteel. Rillend stapte ze het kasteel binnen die, tot hun verbazing, open was. Het kasteel lag er verlaten bij, het was stoffig en de spinnenragen waren overal te vinden. Iris veegde een natte pluk haar voor haar ogen weg. "Laten we op zoek gaan naar we droge kleding." zei ze. Joshua knikte en ze liepen in de druipend de trap op. De bliksem zorgde met zeer grote regelmaat voor licht, plotseling hoorde ze een hard gekraak boven aan de trap. Alsof er iemand boven was. Het gekraak kwam steeds dichterbij en werd steeds luider. Iris en Joshua hielden hun adem in...

Sneaker
08-02-2006, 00:59
En toen was het stil. Geen gekraak, geen gepiep, zelf geen zuchtje wind. Plotseling verlichtte een flits de ruimte en bulderde de donder erdoorheen. Voorzichtig liepen ze naar boven. Er was niets. "Volgende keer als je weer zo'n goed idee heb." zei Joshua glimlachend. Iris siste en hij was gelijk stil. Ze liepen naar de grote door op de eerste verdieping. Er scheen een flets licht onder de deur door. Ze drukte de deurklink langzaam naar beneden en duwde de deur open ...

Dennis Vansant
08-02-2006, 09:43
(Deze telt trouwens niet als mijn deelname, maar ik wil hem weer even mee op gang zwengelen :))

Met stille pas betraden ze de ruimte, waar een bijzonder huiselijke sfeer hing door het knisperende haardvuur. Ondanks de warmte en gezelligheid voelden Iris en Joshua zich onbehaaglijk, omdat het licht dat de haard uitzond allerlei spookachtige figuren op de muur toverde. De stilte werd doorbroken door de klanken van een pianola, die uit zichzelf speelde alsof er klopgeesten in het spel waren. Een donkere gedaante in de vorm van een man in een kamerjas kwam net van de pianola vandaan, om hem nog een keertje op te winden alvorens terug in zijn krakende, ebbenhouten schommelstoel te gaan zitten. Star keek de man voor zich uit naar het haardvuur en merkte het tweetal niet eens op, dat nog geen drie meter van hem verwijderd stond. Of tenminste, dat wilde hij laten uitschijnen...

Aerodynamisch
08-02-2006, 19:03
de lampen gingen aan, het doek werd donker.

Het lijk van de jonge vrouw in Cinema 4 van het nieuwe theater bleef ongeroerd.

De mensen stonden en keken verbaasd naar het lichaam. Heeft zich tijdens de film een moord afgespeeld?

Sneaker
09-02-2006, 22:35
De man die het dichtste bij de vrouw zat boog zich over haar heen en voelde voor een pols. Plotseling greep het lijk hem bij de strot en knakte met een kwaadaardige grijzende blik de nek van de geschokte man. Even was het publiek doodstil toen de vrouw opstond, over het lijk heen stapte en naar voren liep. Toen ze zich omdraaide begon de paniek uit te breken. Mensen begonnen wild te rennen naar de uitgang van de zaal...

frank_black
09-02-2006, 22:54
weet niet of ie perfect is (heb alleen de bovenste/laatste 2 stukjes gelezen + ben doodmoe):

Het eerste lijk ging weer met een sadistische lach op de theaterstoel zitten, alsof ze wist wat er ging gebeuren.

Terwijl iedereen naar de uitgang rende hoorde je boven het geschreeuw uit een hard gezoem.
Toen de eerste persoon van het publiek de deur van de uitgang opende, stond hij opeens stil en werd het gezoem nog harder en een harde geschreeuw was te horen, schokkend bleef iedereen stil staan en keek waar het geschreeuw vandaan kwam. het kwam van de 1e persoon die de zaal wou verlaten. uit de rug van die persoon stak de zaag van een kettingzaag die langzaam weer in de rug leek te kruipen.....

Aerodynamisch
09-02-2006, 23:41
De organen van de man vlogen in de vluchtende menigte.

Zonder enige moeite trok de man met de kettingzaag de zaag los en bewerkte nog drie andere.

In de menigte stond een vrouw met messen als vingers. Behendig als zij was hielp zij nog 10 man om zeep.

De menigte slonk en begreep er helemaal niks van waren zij het salchtoffer geworden. Maar zo ja, van wat?....

Sneaker
12-02-2006, 15:47
Vijf vrienden verscholen zich onder de banken, terwijl de rest van de menigte zich in paniek naar de nooduitgang bij het doek rende. Daar werden liepen ze in een hinderlaag. De deur van de nooduitgang ging open, maar er was een stenen muur achter. Dit was het laatste wat ze zouden zien. De vijf vrienden zagen hun kans schoon en renden onopvallend de zaal uit, het gekrijs ontvluchtend. Ook in de hal lagen overal lijken. Iemand lag met afgehakte benen in het popcornapparaat. Ze renden naar de uitgang. "Wat moeten we nu doen?" zei het meisje in paniek tegen haar vrienden.

Aerodynamisch
13-02-2006, 08:51
Ze rende ASAP naar een auto toe en haalden daar hun equipment uit.

Nu werd het doel duidelijk. De killers waren op zoek naar de DAS (:P). De Deadly Assassination Squad.

Volledig in pak met wapens rende de vijf terug naar de zaal om hun vendetta
af te maken.

Hoe heeft deze vendetta zich ontwikkeld?

----Flashback------

Sneaker
13-02-2006, 20:58
In het kort kwam het erop neer dat een kleine 2,5 jaar terug, de DAS op onderzoek was naar een groep zeer geweldadige moordenaars die jonge kampeerders op gruwelijk wijze afslachtten. De DAS werd er op uitgestuurd om de moordenaars te vermoorden. Uiteindelijk na een lange strijd vielen er aan DAS kant vijf doden. De overige vijf vermoorden de brute leider van de bende. Maar sindsdien is de rest van de bende erg snel gegroeid en sloeg, zonder leider, compleet los. Ze stopte niet meer bij kampeerders maar trokken nu ook stad in en liet een verschikkelijk spoor van bloed, vernieling en dood achter. Uiteindelijk wist de DAS het verblijf van de meeste grote cell van de bende op te blazen. Maar de bende was dusdanig versplintert dat het moorden doorging. DAS bracht kleine groepen om maar regelmatig dook de bende op om de DAS, hun enigste tegenstand af te maken.

Nu stonden de vijf zwaar bewapend klaar. Karen, het enigste vrouwelijke lid van DAS veegde een pluk haar achter haar oor. Laadde haar wapen en zei: "Let's kill some guys." En glimlachtte terwijl ze de bioscoop binnenstapten.

Sneaker
14-02-2006, 00:25
Jammer dat het niet heel erg liep. Zijn niet eens de eerste pagina voorbij :(. Maar er zaten wel twee mooie onverwachtte twists in en flink wat gore. Jammer dat we nooit zullen weten hoe het verhaal afloopt :(.

Maar iedereen die wel de moeite heeft genomen om een stukje te schrijven voor het verhaal, bedankt. En iedereen ging in de hoed (letterlijk, de site met het verlootprogramma ligt eruit) en de winnaar is .........


.........frank_black.


PM me je gegevens maar en dan kan je thuis verder griezelen :wink: .

Sneaker
14-02-2006, 00:34
Aangezien het verhaal eigenlijk wel een aardig einde heeft, de winnaar al bekend is en ik toch niet denk dat deze thread verder nog levensvatbaar is :mrgreen:.

Kan deze op slot.