PDA

Bekijk de volledige versie : Duidelijkheid omtrent (re-) releases Disney Classics



Alexander de Mol
12-08-2001, 12:45
Er is eind juli een persbericht uitgegeven door Buena Vista/Disney dat Dombo als eerste Classic een nieuwe en grote release krijgt op DVD op 5 september aanstaande.
Daarnaast zullen vanaf 5 september enkele 'mindere' Disneys (De Aristokatten, Pocahontas en Oliver & Co.) als Timeless Classics worden verkocht.

Tot zover prima...maar hoe zit het met Sneeuwwitje / Snow White and the Seven Dwarfs die op 1 oktober gaat verschijnen?
Deze wordt met een gigantische sh*tload aan extras uitgebracht in in ieder geval R1 (2 disc Platinum Edition SUPER uitgave) en R2 (UK - 2 disc Special Edition).

Hierover wordt echter niet gesproken in de NL-persberichten aangaande de Disney DVD's.
De Disney.nl DVD pagina (http://www.disney.nl/dvd/) biedt al helemaal geen duidelijkheid. Omdat daar nog de 'oude' Disney DVD's nog vermeld staan en over re-releases helemaal niet wordt gesproken.

Wie schept duidelijkheid?

Alexander de Mol
12-08-2001, 13:33
Misschien ikzelf....
Ik las in een ander thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=291) in het Nieuws-forum (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=18) dat we GEEN mooie en luxe versie van bovenstaande titel hoeven te verwachten.....

Waarom gebruikt men in de Benelux niet gewoon de master van de R1 om er een nasync op te zetten en wat NL ondertitels?
Als er dan enkele extras daarvoor moeten sneuvelen is dat geen ramp.:(

Nathan Strik
12-08-2001, 14:37
Omdat de DVD eerst getelecined moet worden naar PAL formaat. Dus de R1 master is sowiezo niet mogelijk. Daar komt bij dat PAL films ook versneld moeten worden van 24 beeldjes per seconde (het originele bioscoopbeeld) naar 25 beeldjes per seconde. PAL films lopen dus 4% sneller dan het origineel.



Waarom gebruikt men in de Benelux niet gewoon de master van de R1 om er een nasync op te zetten en wat NL ondertitels?
Als er dan enkele extras daarvoor moeten sneuvelen is dat geen ramp.:(

(Disney)Tom Houben
12-08-2001, 14:55
Daarnaast zullen vanaf 5 september enkele 'mindere' Disneys (De Aristokatten, Pocahontas en Oliver & Co.) als Timeless Classics worden verkocht.



Ik weet waar je het over hebt, maar ik vind het nergens op slaan! Ik persoonlijk vind Pocahontas een van de beste Disney films en nu gaat Buena Vista even voor mij beslissen dat dit een mindere classic is! Voor mij verdient Pocahontas veel meer een grote release dan bijvoorbeeld lady en de vagebond (die komt pas over 5 jaar ofzo opnieuw).
En Dombo hoort ook niet in het officiele rijtje van de platina collectie. Sneeuwwitje wel! En ik ben dan ook kwaad op Disney nederland/ Europa dat wij weer zo'n sullige 1 disc DVD krijgen!!!

Alexander de Mol
12-08-2001, 22:09
Signatuur van (Disney)Tom Houben
[B]Disney DVD: Pure Digital Magic!Alleen niet in de Benelux dus....
De 'magic' haal ik dan maar uit R1... ;)

Cade
12-08-2001, 22:25
En ik ben dan ook kwaad op Disney nederland/ Europa dat wij weer zo'n sullige 1 disc DVD krijgen!!! Mocht je hier echt mee zitten, bestel dan de US R1 of de UK R2 DVD in het buitenland. Je zult dan genoegen moeten nemen zonder Nederlandse dub en sub maar ik denk dat de 2 disc set een hoop goed maakt toch? Probleem is dan toch opgelost? En trouwens, al eens in Australie geprobeerd? Bij deze films zit meestal wel een Nederlandse ondertiteling en misschien ook wel -omdat het hier om een Disneyfilm gaat- een Nederlands audiospoor (al gaat mijn voorkeur toch altijd uit naar de Amerikaanse stemmen.)

Tuurlijk snap ik dat je liever iets koopt in Nederland zelf, dat heb ik ook. Maar soms kan het dus niet anders en het is bij mij sowieso al een vast gegeven dat buiten Nederland altijd de betere versies uitkomen, of het nou Disney is of elke andere willekeurige film.

Alexander de Mol
12-08-2001, 22:48
Je zult dan genoegen moeten nemen zonder Nederlandse dub en sub maar ik denk dat de 2 disc set een hoop goed maakt toch? Probleem is dan toch opgelost?Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar je moet niet vergeten dat er genoeg DVD liefhebbers zijn die de Disney's niet helemaal alleen voor zichzelf kopen (...) maar ook voor de kleintjes. Dan is een NL-dub en, voor de wat oudere 'kleintjes', een NL-ondertiteling toch wel prettig!

Nathan Strik
12-08-2001, 23:31
Daar heb ik een keer naar gekeken, maar in Australie hebben ze alleen Engelse versies... :(



En trouwens, al eens in Australie geprobeerd? Bij deze films zit meestal wel een Nederlandse ondertiteling en misschien ook wel -omdat het hier om een Disneyfilm gaat- een Nederlands audiospoor (al gaat mijn voorkeur toch altijd uit naar de Amerikaanse stemmen.)

Euphoria
14-08-2001, 21:36
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon een 3-DVD set van maken...maar Disney probeert de Nederlander het liefst meerdere keren uit te melken. Marketing technisch heel slim, maar mijn waardering voor Disney daalt met de dag en SKG stijgt met de dag. Jammer, dit zou ome Walt vast niet zo gewild hebben...

(Disney)Tom Houben
15-08-2001, 12:38
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon een 3-DVD set van maken...

Van welke film bedoel je dan?

Rudy Mas
17-08-2001, 09:29
Tot zover prima...maar hoe zit het met Sneeuwwitje / Snow White and the Seven Dwarfs die op 1 oktober gaat verschijnen?
Deze wordt met een gigantische sh*tload aan extras uitgebracht in in ieder geval R1 (2 disc Platinum Edition SUPER uitgave) en R2 (UK - 2 disc Special Edition).

Wie schept duidelijkheid?

Ik ben net in de database van de leverancier volgende info tegen gekomen:

Release 24/10/01

- Sneeuwwitje
- Sneeuwwitje Deluxe Ed.

Buena Vista is blijkbaar toch van plan een Deluxe Ed gaan uit te brengen van Sneeuwwitje. Echter op de info die ik tot nu toe heb ontvangen kan ik niet zien wat die deluxe ed. gaat inhouden. Maar er is ten minste hoop. ;)

(Disney)Tom Houben
17-08-2001, 12:29
Ik ben net in de database van de leverancier volgende info tegen gekomen:

Release 24/10/01

- Sneeuwwitje
- Sneeuwwitje Deluxe Ed.

Buena Vista is blijkbaar toch van plan een Deluxe Ed gaan uit te brengen van Sneeuwwitje. Echter op de info die ik tot nu toe heb ontvangen kan ik niet zien wat die deluxe ed. gaat inhouden. Maar er is ten minste hoop. ;)

Cool! Oh, ik hoop zo dat ze hem in de gewone Nederlands editie uitbrengen. In de USA komt er niet eens een standaard editie! Daar is alleen maar de 2-disc te krijgen.:)

Euphoria
17-08-2001, 13:48
Van welke film bedoel je dan?
Toy Story 1 & 2! De R1-versie had een 3e DVD met veel meer featurettes. Tevens hebben alle releases op R1 een 2-DVD CE (Collectors Edition), zoals bijvoorbeeld Tarzan. In Nederland krijgen we maar 1 DVD-tje tegen een ook nog veel hogere prijs...

Zou Dagobert Duck soms Disney Nederland runnen?!? :mad:

Nathan Strik
17-08-2001, 18:18
Vergeet niet de regio 2 UK versies. De beste van Europa!!!
De special edition regio 1 van A BugĀ“s Life is wel veel beter!!




Toy Story 1 & 2! De R1-versie had een 3e DVD met veel meer featurettes.

Alexander de Mol
17-08-2001, 22:44
Buena Vista is blijkbaar toch van plan een Deluxe Ed gaan uit te brengen van SneeuwwitjeDit zou goed nieuws zijn. Of zou Buena Vista Benelux stiekem meekijken op dit forum? ;)

Als 24-10 de release is dan zal het wel niet lang duren voordat er meer details bekend worden...

(Disney)Tom Houben
17-08-2001, 23:49
. Of zou Buena Vista Benelux stiekem meekijken op dit forum? ;)



als dat zo is: please, please, please geef een ce uit! En haal dan meteen die stomme trailers weg die je verplicht elke keer moet kijken!!!!!!!!

Nathan Strik
18-08-2001, 00:26
Je kunt die trailers gewoon skippen met de Chapter Forward toets op je afstandbediening hoor... ;)



En haal dan meteen die stomme trailers weg die je verplicht elke keer moet kijken!!!!!!!!

Alexander de Mol
18-08-2001, 08:12
Ondanks dat je de trailers kunt skippen blijft het vervelend dat je, voordat je uberhaupt met het menu geconfronteerd wordt, eerst zo'n 6 trailers door moet.
Disney kan ze natuurlijk ook als extra trailers, zoals Columbia het vaak doet op de disc zetten.

(Disney)Tom Houben
18-08-2001, 11:19
Je kunt die trailers gewoon skippen met de Chapter Forward toets op je afstandbediening hoor... ;)



Dat weet ik, maar het is heel vervelend om elke keer als ik ook maar een stukje film wil zien die 5 of 6 trailers te moeten doorwerken! Ze kunnen ze toch ook gewoon in het menu zetten als extra's! De mensen kijken er toch wel naar.