PDA

Bekijk de volledige versie : Gebruik van 5.1 set voor pc als HT



Kees v Kekem
26-01-2006, 21:55
Ik heb pas de Teufel Concept E Magnum gekocht, dat is een 5.1 voor een pc met ZEER goede kwaliteit. Nu was ik benieuwd of er onder jullie ook zijn die een pc set gebruiken om ook films op te kijken en wat jullie daarvan vinden?

Michael Hamers
28-01-2006, 11:59
Ik heb de Logitech Z-5500 Digital THX. Ik heb deze niet eens meer bij mijn pc staan en alles naar de home cinema verplaatst. Het geluid is te overdonderend om bij de pc te zetten en mijn voormalige Home Cinema Set werd weggeblazen door de power en ook kwaliteit van deze speakerset van Logitech.

Dus op dit moment ben ik erg tevreden. Mocht ik ooit veel geld te besteden hebben dan komt er een duurdere set, maar tot die tijd ben ik razend enthousiast voor deze set met een geweldige prijs/kwaliteit verhouding...

eel
28-01-2006, 13:06
Wel slim eigenlijk! :shock:

Rob Eric Blank
02-02-2006, 18:22
Of dit een goed idee is kun je alleen ZELF beoordelen. BUDGET is een belangrijk punt en de eisen die jezelf steld.
Je kunt het moeilijk vergelijken met een set van bv. 10.000 Euro, maar ik denk dat deze PC speakers beter zijn dan menig "kruidvat" setje.

Kees v Kekem
02-02-2006, 18:27
De nieuwprijs van dit setje was 400 euro toen het op de markt werd gebracht, en het was toen het allerbeste setje dat je kon vinden voor een comp. Nu kost het setje nog maar 150 euro, (ik was incl 2 muursteuntjes en verzenden 202 euro kwijt) en het is nog steeds het allerbeste setje dat verkrijgbaar is.

Rob Eric Blank
02-02-2006, 18:32
Voor computergebruik worden er andere eisen gesteld dan audio.
Hoe zit het met de gebruikte versterker, is ook van grote invloed.

Speakers bij een computer staan dicht bij de luisteraar opgesteld en in veel HT's is dit niet het geval. De speaker effeiciency speelt dan een rol en daar zijn veel computer speakers minder goed in.
Het belangrijkste is eigenlijk....Ben JIJ er tevreden mee?

Kees v Kekem
02-02-2006, 18:37
weet ik nog niet, vandaag de bevestiging van verzending gehad.

Rob Eric Blank
02-02-2006, 18:45
weet ik nog niet, vandaag de bevestiging van verzending gehad.Let us know....
Is voor mensen die in de toekomst zo'n set willen altijd handig om dit forum door te zoeken.
Misschien ook wel een idee om deze op mijn pc aan te sluiten, ik heb nu alleen maar een stereo setje.

Kees v Kekem
02-02-2006, 18:58
Dan kan ik deze 2 threads aanbevelen. Is van Hardware.info, de zustersite van dvd.nl. daar lopen deze nu:

Deze thread waar het mee is begonnen (http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=87095)
Hierin zijn ik en nog iemand die op HWI het setje heeft besteld van plan 1 review of meerdere reviews plaatsen. (http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=88486)

Michael Hamers
03-02-2006, 17:51
Ik ben tot nu toe in ieder geval erg tevreden over mijn Logitech Z-5500 digital. Ik had hiervoor een HC set van JVC. Een set van 650 euro. Deze PC speakerset kost 320 euro. En het geluid is in ieder geval al weer een heel stuk beter dan die van JVC. Als ik ooit meer geld heb dan komt er zeker een dure, maar vooral ook goede set, maar nu ben ik meer dan tevreden... Maar ja smaken verschillen nu eenmaal...

Kees v Kekem
03-02-2006, 18:02
Je bedoelt een duur pc-setje?

Michael Hamers
04-02-2006, 09:23
Nee ik bedoel een NAD of Denon of Yamaha of Harman Kardon of iets in die richting...