PDA

Bekijk de volledige versie : aristona ARV645 geluidsprobleem



arenda
27-01-2006, 12:06
Hallo,

Ik heb thuis een aristona dvdrecorder ARV645, die werkt op zich prima wanneer ik dingen van tv wil opnemen, maar nu heb ik me dvdspeler aangesloten op ext2 en van ext1 een scart aangesloten op me tv, maar nu neemt hij wel het beeld op maar niet het geluid...moet ik daar nog andere dingen voor aansluiten. ik heb overigens wel me antennesnoer verbonden met me dvdrecorder, en me dvdrecorder weer verbonden met me tv..
verder heb ik niets aangesloten erop.

Arenda

onkelx
26-05-2006, 14:11
Hallo,

Ik heb thuis een aristona dvdrecorder ARV645, die werkt op zich prima wanneer ik dingen van tv wil opnemen, maar nu heb ik me dvdspeler aangesloten op ext2 en van ext1 een scart aangesloten op me tv, maar nu neemt hij wel het beeld op maar niet het geluid...moet ik daar nog andere dingen voor aansluiten. ik heb overigens wel me antennesnoer verbonden met me dvdrecorder, en me dvdrecorder weer verbonden met me tv..
verder heb ik niets aangesloten erop.

Arenda
Ik denk en hoop dat je descartkabel naar de tv moet vervangen.

A3aan
29-05-2006, 13:36
Welkom op dit board.

Ik heb thuis een aristona dvdrecorder ARV645, die werkt op zich prima wanneer ik dingen van tv wil opnemen, maar nu heb ik me dvdspeler aangesloten op ext2 en van ext1 een scart aangesloten op me tv, maar nu neemt hij wel het beeld op maar niet het geluid...moet ik daar nog andere dingen voor aansluiten. ik heb overigens wel me antennesnoer verbonden met me dvdrecorder, en me dvdrecorder weer verbonden met me tv..
Eh, even kijken of ik je goed begrijp...
- 'werkt op zich prima wanneer ik dingen van tv wil opnemen' ... dus ook het geluid? m.a.w. e.e.a. wás goed maar is sinds je de dvd aansloot niet meer goed??
- je sluit de antennekabel aan op de dvd-recorder zodat de dvd-recorder zélf de zenders kan vinden (eenmalig even vertellen welke zender op welk kanaal komt) en opnemen. Feitelijk neem je niet op van 'je tv', maar van een tv-zender.

Wat het geval KAN zijn is dat je in eerste instantie inderdaad wel van je tv opnam (dus ook dát opnam wat je keek, inclusief zappen) en dat je dvd-recorder nu bij opname probeert iets te maken van het signaal dat hij van twee bronnnen (EXT1 en EXT2) binnen krijgt. Oplossing is dan om de zenders te programmeren en dáárvan op te nemen.
Als je wilt opnemen van DVD's moet je aan je recorder wel vertellen dat hij moet opnemen van EXT2 (en niet van een zender).