PDA

Bekijk de volledige versie : Requiem for a Dream NL-versie (heeft DTS!!!)



Nathan Strik
12-03-2002, 17:55
Ik zag vandaag bij de Videoland de huurversie liggen van Requiem for a Dream.
Deze Nederlandse Regio 2 DVD heeft een DTS track!!! Die dus niet op de Regio 1 en UK versies stond... het enige minpunt is dat de twee commentaartracks van de Regio 1 versie zijn gesneuveld, maar ik zit nu wel met een dilemma...

Ik overweeg hem te kopen, al was het maar voor de DTS-track... maar ik denk er eerst nog maar eens over na.

Wel goed nieuws dat er nu weer een Nederlandse DVD is die (qua geluid) beter is dan de Regio 1 versie....

Ghast
12-03-2002, 17:58
nou lekker boeiend, die film is mooi door de manier waarp het gefilmd is en niet door het geluid, het geluid heeft dus geen extra waarde tov een VHS stereo versie

jps
12-03-2002, 18:02
Ik neem ook aan dat er niet erg veel special effects in voor komen :) Ik ga hem ook aanschaffen ieg omdat ik er alleen veel goeds over heb gehoord en hij erg hoog staat in de imdb charts....

Ik ben benieuwd...

Dennis
12-03-2002, 18:12
Geluid is een zeer belangrijk onderdeel van een film en hoe beter het geluid, ook al zijn er totaal geen spectaculaire effecten, hoe inniger de beleving van de film

Rob P.
12-03-2002, 18:56
Ik moet zeggen, deze film heeft wel een van de beste soundtracks die ik de laatste tijd gehoord heb en zit ook vol met geluidseffecten. Bijvoorbeeld bij het dealen op straat, of bij het consumeren van verscheidene verdovende middelen. (of natuurlijk het bizarre effect wanneer Marlon Wayans schreeuwend in de cel staat) Dus het geluid vond ik in deze film wel degelijk belangrijker als bij andere films.
Neemt niet weg dat de filmtechnieken en montage ook een grote bijdrage leveren aan de aparte beklemmende sfeer van deze film.

Nathan Strik
12-03-2002, 22:47
het geluid heeft dus geen extra waarde tov een VHS stereo versie Da´s dus weer zo´n opmerking waar ik niks mee kan hè... Wat dacht je van dat Kronos strijkkwartet in de soundtrack?!? Al die violen zullen toch een stuk lekkerder klinken in een wat hogere bitrate hoor...
Het hoeft niet altijd vol te zitten met explosies om een mooie soundtrack te zijn... je ramen laten trillen kan een stereo-track ook hoor... het zijn de subtiele dingen die een DTS Surround track goed maken, dus DTS kan bij dit soort films ook zeker een grote reden zijn om tot aanschaf over te gaan.

Mike Philippens
12-03-2002, 23:25
Tenzij je erg hecht aan de DTS track en R2, is de R4 versie misschien een alternatief. Bij Ezy kun je 'm bestellen voor omgerekend €10... En die heeft wel die 2 commentaartracks. Alleen geen subtitles, dus ook geen Engelandse. Kijk maar op Ezy (http://www.ezydvd.com.au/item.zml/219535)

Te laat...heb al op 'add to basket' geklikt...;)

Gabriël de Rop
13-03-2002, 07:52
Maar een huur-versie is wel wat anders dan een koop-versie....bv. de DVD van Memento lag al een tijdje met DTS track te huur, maar op koop DVD komt hij pas begin april uit en volgens mij zonder DTS track....

Weet iemand trouwens de release date van Requiem for a Dream hier in Nederland ?

Rochan
13-03-2002, 08:05
Volgens dvdhome is de release data for de koopdvd 11 mei

11-04-2002 Requim For A Dream Drama Universal.

De huurdata voor deze dvd is 19-03-2002 volgens de videoland bij ons Dordrecht.

Gabriël de Rop
13-03-2002, 08:10
Nee, hoor...ik heb hem gisteren meteen gehuurd op 12-03...
De release dates zijn toch voor alle Videoland zaken gelijk ? zie ook www.videoland.nl voor verdere toekomstige releases in de verhuursector.

Rochan
13-03-2002, 08:15
Dat dacht ik wel. Want ik was gisteravond in Videoland en de data voor deze filmis daar 19-03-2002. Maar als ik vanavond er naar toe ga, dan ga ik het wel navragen. Want deze film wil ook zeker zien.

Gabriël de Rop
13-03-2002, 08:20
Volgens dvdhome is de release data for de koopdvd 11 mei

11-04-2002 Requim For A Dream Drama Universal.



Is de release date voor de koop DVD nou 11-04 0f 11-05....??

Rochan
13-03-2002, 08:28
11 April, verkeerd geteld. Sorry!!

Luther Hartog
13-03-2002, 08:37
Dit is idd goed nieuws, Nathan. Betekent dit nou dat je jouw versie gaat verkopen?

Gabriël de Rop
13-03-2002, 12:36
11 April, verkeerd geteld. Sorry!!

Van welke site heb je deze info dan, ik kan niets vinden over de NL release van Requiem for a dream....weet iemand meer hierover ??

Rochan
13-03-2002, 13:02
Van dvd home. Hier is de link

www.dvd-home.nl

Dan moet je bij R2 database kijken.

Nathan Strik
13-03-2002, 18:45
Dit is idd goed nieuws, Nathan. Betekent dit nou dat je jouw versie gaat verkopen? Nou, op zich vond ik die twee commentaartracks op de Regio 1 versie wel interessant... vandaar dat ik ook nog heel erg twijfel...
Ik laat het eerst even afhangen van de uiteindelijke verkoopprijs van deze DVD.

Mike Philippens
13-03-2002, 20:59
Ik laat het eerst even afhangen van de uiteindelijke verkoopprijs van deze DVD.
Die staat hier ergens boven...
In Australie is ie al uit blijkbaar. Kreeg vanmorgen de mail van Ezy dat ie bij Skippy in de buidel zit. Voor slechts €13 all-in komt ie naar me toe. Zo te zien dezelfde release als de R1, hij heeft alleen niet de DTS track die de R2 release schijnt te hebben. Lekker belangrijk...

Marco
14-03-2002, 01:25
Ik ga toch voor die DTS track. Heb tenslotte een DTS (en uiteraard ook een Dolby Prologic II/DD 5.1) receiver. Ik ben dus bereid om wat meer te betalen. Ik heb gehoord dat de adviesprijs €27.50 gaat kosten.

Opvallend de Belgische versie van Belgacom (kost ongeveer €24,99) heeft ook een DTS track. Dus wij zijn niet de enigste.

StevenTD
14-03-2002, 02:23
Hey lui, ik zou bij deze Dennis toch wel even willen terechtwijzen. Darren Aronofsky (spelling?) is het geluid van deze film speciaal gaan mixen bij LucasSound, dus geloof me ... deze man wil wel iets extra's toevoegen met het geluid. Heb de film vorige week nog eens afspeeld op mijn superdelux setje en het geluid komt van alle kanten!!! Cheers, StevenTD.

Gabriël de Rop
14-03-2002, 07:31
Ik vraag me nog steeds af of de koop versie idd DTS zal hebben, omdat de huur- en de koop versies soms nog wel van elkaar kunnen verschillen....
We zullen dit op 03-04 kunnen zien met Memento, deze film had in de videotheek een DTS track....kijken of de koop versie dit ook zal hebben....

Die release date van 11-04 voor Requiem for a dream is trouwens ook vaag....de ene site geeft dit wel aan en de andere heeft hem niet op z'n release-list staan....:confused:

Marco
14-03-2002, 12:23
Die release date van 11-04 voor Requiem for a dream is trouwens ook vaag....de ene site geeft dit wel aan en de andere heeft hem niet op z'n release-list staan....:confused: Releaselijsten neem ik met een korrel zout. Je ziet het vanzelf wel waarneer RFAD in de winkels ligt. Al dan niet met een DTS track, want het schijnt erg 'in' te zijn om DTS track maar achterwege te laten :(