PDA

Bekijk de volledige versie : links-rechts wisselend geluid



peturbo
28-01-2006, 21:35
Ik probeer het zo simpel mogelijk te beschrijven,
bij een tv uitzending klopt het links-rechts surround geluid, als ik echter een dvd afspeel, is links en rechts precies verkeerd om.
De aansluiting met een scart kabel kan ik echter niet veranderen,
wat nu?

Ik heb een flat screen plasma tv, philips, aangesloten op een tuner versterker met, ook een philips, DVD recorder.

wie weet hier raad mee?

groeten Peter.

Mr_Parker
28-01-2006, 22:06
Sommige versterkers, dan wel tv's hebben de optie om links en rechts om te keren (eventueel zelfs per bron) misschien dat of je tv, of je versterker deze optie ook heeft en nu ge-enabled is?

Anders is het een raar probleem waar ik je helaas niet verder mee kan helpen.

peturbo
29-01-2006, 12:22
Hoi Mr. Parker,

hoe kan ik dat zien (enabled, disabled), in de handleiding staat het niet.

groeten Peter.

Mr_Parker
29-01-2006, 12:58
Als het niet in je handleiding staat is de optie waarschijnlijk ook niet aanwezig.

Zo een twee drie weet ik geen andere oplossing...

Wel heb ik nog even een vraag...

Als je het plasma scherm zelf het geluid laat weergeven van de tv uitzending, en ook van de dvd is het dan wel goed maar is het alleen verkeerd om als je het via de losse versterker laat gaan?

peturbo
29-01-2006, 19:04
Moet ik proberen, het geluid gaat nun eigenlijk altijd via de tuner, nooit via de luidsprekers van de plasma tv.
ik kom hier op terug,
bedankt voor het meedenken.

groeten Peter.

A3aan
31-01-2006, 15:12
heeft je tuner-versterker een SCART-ingang??

Mogelijke oplossingen:
* Een scart met 'audio-break-out' (dwz scart aan de ene kant en aan de andere kant zowel scart als stereo-tulp) biedt de kans om je stereo 'om te keren' door de rode stekker in het witte contactpunt te steken etc.
* ALS je versterker stereo kan spiegelen heet dat vaak 'reverse'. Dit komt niet vaak voor.
* Als je een AV-tuner-versterker hebt zou ik de DVD-speler liever met de versterker verbinden via een digitale coax (of optische kabel) dan met een scart, veel beter voor je geluid(sbeleving).

peturbo
07-02-2006, 07:04
Hoi A3aan,

Dit ga ik uitproberen !!
kan nog wel even duren heb het druk de laatste weken met m'n werk.
maar ik hou jullie op de hoogte, zover bedankt.

groeten Peter.

Johan van den D.
07-02-2006, 16:39
Wellicht zit ergens intern de bekabeling niet juist.
Dus in de speler of wellicht in de schart zelf.