PDA

Bekijk de volledige versie : Analoge interlink tussen cd en reciever



Hotsparky
29-01-2006, 19:04
Ik heb mijn Yamaha reciever analoog aangesloten met mijn Yamaha cd speler. Dit heb ik nu gedaan met een simpele kabel. Nu wil ik hier een betere voor kopen. :D

Ik heb nu al een kabel op het oog, namelijk de Van den Hul The name. Zijn er mensen die tips hebben voor een bepaald merk met het oog op de gebruikte apparatuur?

R Klemkerk
29-01-2006, 19:25
van den Hul is erg warm qua geluid, de Yamaha is dat ook!

Hierbij kun je beter kiezen voor een iets neutralere klank voor je interlink.

Zelf denk ik dan aan de QED Qunex 3..

Wat voor budget heb je weggelegd voor een interlink?

Herjan
29-01-2006, 19:42
Er is nauwelijks kwaliteitverschil tussen de Qunex 2 en 3. Dus ik adviseer om een paar euro te besparen en een Qunex 2 te nemen. Op eBay kun je ze nieuw kopen voor leuke prijzen.

Hotsparky
29-01-2006, 19:58
Oke dus de combinatie Yamaha en Van den Hul is niet erg aan te raden. Ik kan dus beter kijken voor een merk als QED. Zijn er winkels in de buurt van Rotterdam waar ik deze kabels kan krijgen.

Is er ook een site waar ik alle kabels op kan zien?

Herjan
29-01-2006, 20:02
Snijders bij Blaak in de buurt verkoopt QED. De site van QED is www.qed.co.uk. Ik ga binnenkort trouwens waarschijnlijk een Qunex 2 bestellen op eBay. Ik kan er natuurlijk 2 bestellen. Mocht je aan de oostkant van Rotterdam wonen, dan zou je hem zo bij me kunnen ophalen. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Hotsparky
29-01-2006, 20:07
Er staat in de 2e hand hoek een advertentie voor een QED signature kabel voor 80 euro. Is dit een goede prijs voor deze kabel en is het een goede kabel. Ik ken deze kabel zelf niet.

Herjan
29-01-2006, 20:19
Dat is een digitale interlink. Je wilde toch analoog?

Hotsparky
29-01-2006, 20:32
Ja sorry je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de war want ik heb namelijk ook een digitale coax nodig. Ik neem aan dat QED daar ook goede kabels voor maakt.

Van den Hul heeft ook kabels voor digitale coax verbinding. In dit geval kan ik deze dan zeker ook beter van QED nemen?

Herjan
29-01-2006, 20:38
Tja, die discussies zullen tot in den treuren gevoerd worden. Persoonlijk hoor ik geen verschil tussen digitale coaxkabels (een Golden Note vergeleken met Ixos 1002). Dus die keuze laat ik helemaal aan jou. Analoge kabels kan ik je zeker de Qunex 2 of 3 aanraden.

Hotsparky
29-01-2006, 20:44
Oke, even over die analoge kabels van Qued. Wat kosten die dingen ongeveer. Ik ga van de week wel is even kijken voor die kabels bij Snijders.

Maar als ik ze eventueel met jouw mee bestel wat kosten ze dan? En wanneer wil je ze bestellen?

Johan van den D.
29-01-2006, 22:21
Welk budget heb je voor kabel(s) ?

Herjan
29-01-2006, 22:57
De Qunex 2 kost op eBay zo'n 40 euro voor 1 meter. De adviesprijs is 57,50.

Hotsparky
30-01-2006, 01:00
Wanneer wil je die kabels eventueel bestellen?

Herjan
30-01-2006, 17:08
Ik zou eerst even moeten kijken of 1m lang genoeg is voor mij. Dat zou deze week wel even kunnen. Hoeveel haast heb je?

R Klemkerk
30-01-2006, 17:32
Hij heeft mijn Signature 75 kabel al gekocht, dus dat is 1 zorg minder voor Hotsparky om zich zorgen over te maken!

De Qunex 2 is een mooie kabel en kost vrijwel geen drol vergeleken met de kwaliteit die hij levert.

Hotsparky
30-01-2006, 17:36
Jup, heb er al wat informatie over gezocht en is volgens mij een erg mooie kabel. :D

Nu alleen nog een analoge interlink tussen mijn cd speler en reciever. Ik heb even vergeleken met aansluitingen, dus tussen digitaal en analoog. Ik vind zelf dat de cd speler beter klinkt met een analoge kabel dan met een digitale kabel.

Zijn er meer mensen die deze mening delen?

Herjan
30-01-2006, 17:37
Heb zelf ook een Qunex 3 tussen CD & AMP hangen. Bevalt me inderdaad beter. Maar goed. Mijn stereo amp heeft dan ook geen digitale ingang cq. DAC's.

R Klemkerk
30-01-2006, 17:38
Ligt natuurlijk geheel aan de DAC van de versterker en van de cd speler, waar die de nadruk op leggen. In de meeste gevallen zal dit inderdaad de analoge kant zijn, en daarom kun je inderdaad zeggen dat meestal het geluid via analoog beter klinkt.

Hotsparky
30-01-2006, 17:42
Ik vind dat het geluid er wat 'sprankelender' uitkomt. Als of je meer geluiden hoor.

Ik kreeg alleen net een Quenex 2 kabel aangeboden hier van een meter. Ene Basso die vroeg hier 35 euro voor.

Herjan
30-01-2006, 17:46
Basso is een goede gast (alhoewel: waarom krijg ik 'm niet aangeboden? :evil: ). Gewoon doen!

Johan van den D.
30-01-2006, 17:51
Zijn er meer mensen die deze mening delen?Die deel ik zeker.

Basso
30-01-2006, 18:13
Basso is een goede gast (alhoewel: waarom krijg ik 'm niet aangeboden? :evil: ). Gewoon doen!

Dankje Herjan :)

Ik wist niet dat jij ook op zoek was? :oops:

Hotsparky
30-01-2006, 18:30
Wat is trouwens het verschil tussen de Qunex 2 en de Qunex 3. Heb even gekeken op de de site van QED maar kan niet echt iets vinden.

Alexander D
30-01-2006, 19:08
Heb zelf ook een Qunex 3 tussen CD & AMP hangen. Bevalt me inderdaad beter. Maar goed. Mijn stereo amp heeft dan ook geen digitale ingang cq. DAC's.

Herjan,

Waarom sluit je niet alles aan met een Qunex 3?

Obi-Wan Kenobi
30-01-2006, 20:25
Momenteel heb ik een Ixos 1004 kabel tussen mijn DAC en mn versterker.

Kabel van zeer hoge kwaliteit. Zover mijn ervaringen met meerdere speakers en versterkers zeer neutraal. Cinch met goud verguld, ceramische hulsjes en koperdraad met nog eens zilver eromheen. Daarom zit een zeer degelijke (weliswaar paarse) huls om de boel te beschermen. En dit allemaal voor een zeer schappelijke prijs.

+- 25/30cm
€ 35.-

Hotsparky
30-01-2006, 21:15
Basso, je hebt PM

Herjan
30-01-2006, 21:51
Heb zelf ook een Qunex 3 tussen CD & AMP hangen. Bevalt me inderdaad beter. Maar goed. Mijn stereo amp heeft dan ook geen digitale ingang cq. DAC's.

Herjan,

Waarom sluit je niet alles aan met een Qunex 3?
Omdat ik gemerkt heb dat de Qunex 2 zelfde kwaliteit zo'n beetje levert.

Herjan
31-01-2006, 00:10
Ik wist niet dat jij ook op zoek was? :oops:
Ik wil nog de stereo-output van mijn DVD-speler direct doorlussen naar de NAD. Dus niet via de receiver. Dit voor stereo-tracks van DVD's. Maar ik weet nog niet 100% zeker of 1m net wel of niet de juiste lengte is.

Mr_Parker
31-01-2006, 07:52
Zijn er meer mensen die deze mening delen?

Vorige week nog bij een luistersessie de de verbinding tussen de surround receiver en de dvd-speler omgeschakeld van digitaal (zoals de verkoper die gezet had) naar analoog (zoals de fabrikant het in de handleidingen van beide apparaten zelf advieseert). Het klonk gewoon net wat sprankelender met net iets meer detail.

Maar dit zal per combinatie kunnen verschillen uiteraard.