PDA

Bekijk de volledige versie : kenwood dvd en versterker



xplora
12-08-2001, 15:51
Hallo,
Ik ben in het bezit gekomen van de cv750 kenwood versterker met een ingebouwde dolby digital decoder dus geen dts en een dvd speler dvs 701 eveneens van Kenwood en een eindversterker ma 300 van Kenwood.
Vraag is nu kan ik met een dvd speler met een ingebouwde dts decorder dit in combinatie met de cv750 de dts ook horen??
Heeft iemand ook reacties of ervaringen met dit Kenwoodsysteem?
Groetjes Elina

Koen Crijns
12-08-2001, 18:56
Als de Kenwoord versterker een 6-kanaals analoge ingang heeft, is dat geen enkel probleem.

Dunky
12-08-2001, 22:22
Als de Kenwoord versterker een 6-kanaals analoge ingang heeft, is dat geen enkel probleem.

Ik wil je er even op wijzen dat 6ch input niets te maken heeft met dts.
dts staat voor DIGITAL Theater Systems, dus ANALOOG is dus wat anders dat DIGITAAL. Dus dts is NIET via 6ch analoog af te spelen.

Eric van Ballegoie
12-08-2001, 22:36
Dunky,

Er zijn wel degelijk DVD spelers die DTS via de ANALOGE 6 kanaals uitgang weergeven!

Een voorbeeld is de Philips 957 die zowel decoders voor Dolby Digital als DTS aan boord heeft en beide dus analoog kan versturen via de 6-kanaals uitgang.

Wanneer deze speler aan een 6-kanaals analoge ingang wordt gehangen is het dus zonder meer mogelijk om DTS geluid te laten horen, ook al heeft de versterker hiervoor geen decoder.

Dunky
12-08-2001, 23:03
Ik kan me toch sterk herinneren dat digitaal geluid bitstream is en dat die via de digitale weg worden vervoert naar de versterker.
Er staat toch niet voor niets digitaal of analoog.
dts betekent toch niet (d)analoge theater systems.
dts wordt via de digitale input aangenomen door de versterker.
Kijk maar thuis in je handleiding.

Eric van Ballegoie
13-08-2001, 14:44
Dunky,

Volgens mij begrijp je niet wat er bedoeld wordt: Uiteraard worden DTS en Dolby Digital in de meeste gevallen digitaal naar de versterker verstuurd, TENZIJ de versterker zelf geen decoder aan boord heeft (in dit geval dus geen DTS decoder).

Om in bovenstaand geval toch DTS geluid te kunnen horen moet je dus een (duurdere) DVD speler aanschaffen die WEL een DTS decoder heeft ingebouwd (dit is dus wat anders dan een DTS speler die DTS kan doorsturen van de digitale uitgang!!!).

Wanneer je nu de DVD speler met DTS decoder aansluit op de versterker (analoog) kun je toch naar DTS geluid luisteren, je gebruikt de versterker in dit geval puur voor het versterken van het geluid, het decoderen gebeurd namelijk al in de DVD speler.

Hopelijk is het zo duidelijk ?

Dunky
13-08-2001, 17:38
Dunky,

Volgens mij begrijp je niet wat er bedoeld wordt: Uiteraard worden DTS en Dolby Digital in de meeste gevallen digitaal naar de versterker verstuurd, TENZIJ de versterker zelf geen decoder aan boord heeft (in dit geval dus geen DTS decoder).

Om in bovenstaand geval toch DTS geluid te kunnen horen moet je dus een (duurdere) DVD speler aanschaffen die WEL een DTS decoder heeft ingebouwd (dit is dus wat anders dan een DTS speler die DTS kan doorsturen van de digitale uitgang!!!).

Wanneer je nu de DVD speler met DTS decoder aansluit op de versterker (analoog) kun je toch naar DTS geluid luisteren, je gebruikt de versterker in dit geval puur voor het versterken van het geluid, het decoderen gebeurd namelijk al in de DVD speler.

Hopelijk is het zo duidelijk ?



Kleineren kan ik ook hoor Eric.
Ik zei enkel dat de meeste (niet net die ene die jij hebt) dts alleen via digitaal naar de versterker sturen. Niet iedereen is miljonair hoor!!!!!:mad:

Eric van Ballegoie
13-08-2001, 17:43
Hej Dunky,

Vanwaar deze toon? Ik probeerde niet denigrerend te zijn ofzo, ik dacht gewoon dat je het echt niet snapte. Mijn excuses als ik arrogant overkwam.

PS: Die Philips speler waar ik het over had is niet van mij :( Ik heb zelf een instap-model DVD speler van Sony.

Eric

Koen Crijns
13-08-2001, 17:43
Over 't algemeen is die analoge optie goedkoper hoor!

Het prijsverschil tussen een Dolby ProLogic versterker met 6-kanaals analoge ingang en een digitale versterker met Dolby Digital en DTS decoder is hoger dan 't prijsverschil tussen een DVD-speler met en zonder decoder.

Dunky
13-08-2001, 17:47
Hej Dunky,

Vanwaar deze toon? Ik probeerde niet denigrerend te zijn ofzo, ik dacht gewoon dat je het echt niet snapte. Mijn excuses als ik arrogant overkwam.

PS: Die Philips speler waar ik het over had is niet van mij :( Ik heb zelf een instap-model DVD speler van Sony.

Eric

Excuus aangenomen.
No hard feelings.:)

Dunky
13-08-2001, 17:48
Over 't algemeen is die analoge optie goedkoper hoor!

Het prijsverschil tussen een Dolby ProLogic versterker met 6-kanaals analoge ingang en een digitale versterker met Dolby Digital en DTS decoder is hoger dan 't prijsverschil tussen een DVD-speler met en zonder decoder.

Das wel waar, ik vindt wel dat digitaal mooier klinkt dan analoog. Veel zuiverder.:)

Eric van Ballegoie
13-08-2001, 17:52
Das wel waar, ik vindi wel dat digitaal mooier klinkt dan analoog. Veel zuiverder.:)

Om hier nog maar een keer op in te haken :D , de kwaliteit hangt helemaal af van de decoder en de versterker.

Met andere woorden: Als je een DVD speler hebt met een ingebouwde decoder van goede kwaliteit en je gaat dan analoog naar een versterker van goede kwaliteit, dan is het heel goed mogelijk dat je (veel) beter geluid krijgt dan wenneer je digitaal gaat naar een matige versterker met ingebouwde decoder.

Maw: Het is niet makkelijk te zeggen wat 'beter' is. Wel is duidelijk wat de voorkeur heeft als je toch alles moet aanschaffen: Dat is het uiteraard aan te raden om gewoon een DVD speler zonder decoders voor Dolby Digital en DTS te kopen en deze digitaal aan te sluiten op een versterker of receiver met ingebouwde decoders.

Dunky
13-08-2001, 17:58
Om hier nog maar een keer op in te haken :D , de kwaliteit hangt helemaal af van de decoder en de versterker.

Met andere woorden: Als je een DVD speler hebt met een ingebouwde decoder van goede kwaliteit en je gaat dan analoog naar een versterker van goede kwaliteit, dan is het heel goed mogelijk dat je (veel) beter geluid krijgt dan wenneer je digitaal gaat naar een matige versterker met ingebouwde decoder.

Maw: Het is niet makkelijk te zeggen wat 'beter' is. Wel is duidelijk wat de voorkeur heeft als je toch alles moet aanschaffen: Dat is het uiteraard aan te raden om gewoon een DVD speler zonder decoders voor Dolby Digital en DTS te kopen en deze digitaal aan te sluiten op een versterker of receiver met ingebouwde decoders.

Over dat laatste ben ik het roerend eens (ik heb dat namelijk ook :D :D) Kheb wel een goede versterker (mijn smaak dus) Technics SA-DX940 S:D

btw: je dvd-speler moet dus wel dts kunnen lezen:D

Eric van Ballegoie
13-08-2001, 18:03
btw: je dvd-speler moet dus wel dts kunnen lezen:D

Uiteraard ! :rolleyes:

BTW: Effe een dienstmededeling: Quote aub geen complete berichten, maar alleen de gedeelten die echt relevant zijn. Op die manier houden we het forum met z'n allen wat compacter en wat beter leesbaar! Thanks!

Dunky
13-08-2001, 18:05
ok. was te druk bezig denk ik.