PDA

Bekijk de volledige versie : Image als intro op DVD zetten



DeeJee
31-01-2006, 08:03
Hallo,

Ik heb een vraag maar weet niet of ik hier goed zit...

Met welk progje of op welke manier kan ik een eigen image (bv: JPG)in het begin van een DVD-film (met een dvd-stuctuur) zetten, soort van eigen logo-afbeelding, alvorens de film begint.

Ik werk met win98 en DVDshrink, maar heb geen flauw idee hoe ik dit aanpakken moet.

Alvast bedankt.

8t88
31-01-2006, 08:08
Dit kan met zo goed als elk DVD authoring programma, probeer eens een trial versie van :

DVD workshop
Adobe Encore
DVDlab

DeeJee
31-01-2006, 08:24
Bedankt voor de snelle reactie.

Ga ik eens proberen, thnx

DeeJee
31-01-2006, 10:21
nog even terugkomend op mijn vraag....

Die programma`s zijn wel aardig maar ik werk met windows98 en de meesten lopen niet.

Is het gewoon niet mogelijk om met dvd-shrink een image toe te voegen aan de ingelezen dvd en dit vervolgens compleet terug te branden op een dvd?

Dus als ik de dvd in een afspeler afspeel dan moet eerst mijn image komen te zien voor pakweg 2 a 3 seconden en dan vervolgens moet de film beginnen.
De image mag ook wat verderop te zien zijn, is geen probleem.

Daar heb ik toch (neem ik aan) niet zo`n heel uitgebreid video-edit programma voor nodig?

Wie kan mij verder helpen....
Nogmaals, ik werk hier met win98 en geen XP

Alvast bedankt

Joost v.d. Ham
31-01-2006, 10:32
Eén tip|: Gebruik niet je eigen foto voor een gekopieërde dvd ;)

DeeJee
31-01-2006, 10:41
Nee, dat niet.
Gewoon een afbeelding van de film en/of thema.

Joost v.d. Ham
31-01-2006, 10:54
Als het dus wel om het kopieren van dvds gaat ben je hier aan het verkeerde adres, je kunt het beter ergens anders uitzoeken. Deze thread zal snel op slot gegooid worden.

8t88
31-01-2006, 11:00
Ben ik ook bang voor, je kunt ook nog DVDremake proberen (maar volgens mij loopt die ook alleen op XP....)

Misschien upgraden naar XP?

Cor van S.
31-01-2006, 11:02
nog even terugkomend op mijn vraag....

Die programma`s zijn wel aardig maar ik werk met windows98 en de meesten lopen niet.

Is het gewoon niet mogelijk om met dvd-shrink een image toe te voegen aan de ingelezen dvd en dit vervolgens compleet terug te branden op een dvd?

Dus als ik de dvd in een afspeler afspeel dan moet eerst mijn image komen te zien voor pakweg 2 a 3 seconden en dan vervolgens moet de film beginnen.
De image mag ook wat verderop te zien zijn, is geen probleem.

Daar heb ik toch (neem ik aan) niet zo`n heel uitgebreid video-edit programma voor nodig?

Wie kan mij verder helpen....
Nogmaals, ik werk hier met win98 en geen XP

Alvast bedankt

Daar heb je dus wel een heel uitgebreid programma voor nodig :)

Shrink comprimeert alleen DVD's en kan voor de rest niks

En sowieso wie werkt er nog op Windows 98 kom op zeg, beetje met je tijd mee mag ook wel.

Als je een pc hebt waar alleen 98 op draait zou ik sowieso niet beginnen met het authoren van DVD's :)

8t88
31-01-2006, 11:08
nog even terugkomend op mijn vraag....

Die programma`s zijn wel aardig maar ik werk met windows98 en de meesten lopen niet.

Is het gewoon niet mogelijk om met dvd-shrink een image toe te voegen aan de ingelezen dvd en dit vervolgens compleet terug te branden op een dvd?

Dus als ik de dvd in een afspeler afspeel dan moet eerst mijn image komen te zien voor pakweg 2 a 3 seconden en dan vervolgens moet de film beginnen.
De image mag ook wat verderop te zien zijn, is geen probleem.

Daar heb ik toch (neem ik aan) niet zo`n heel uitgebreid video-edit programma voor nodig?

Wie kan mij verder helpen....
Nogmaals, ik werk hier met win98 en geen XP

Alvast bedankt

Je hebt ongetwijfeld DVDlab niet geprobeerd, want deze werkt prima samen met Win98(SE)......

Succes!

Nathan Strik
31-01-2006, 12:08
Sorry, DVDShrink?!?

Hier gaat dus een slotje op! :evil:

Graag niet meer discussieren over illegaal kopieren!