PDA

Bekijk de volledige versie : Bose 301



Peter24
31-01-2006, 17:14
Ik heb 2 bose 301 luidsprekers staan met een prima geluid.Alleen twijfel ik of de tweeters wel goed doen.

Is dat te horen? Aan de luidsprekers hoor ik verder niets, prima geluid.
Moeten de trillingen in de tweeters te voelen zijn?

Groeten

Herjan
31-01-2006, 17:27
Nee, die trillingen van de tweeter zijn niet te zien of te voelen. Sowieso is het niet aan te raden om aan je tweeter te zitten, aangezien die meestal erg kwetsbaar zijn.

Het is wel te horen. Ze geven namelijk de hoge tonen weer. Zijn die er niet, dan is je tweeter defect. Maar je zegt dat je prima geluid hebt, dus waarom twijfel je dan?

Peter24
31-01-2006, 17:44
Bedankt, dan weet ik zeker dat ze goed zijn.

Ik twijfelde omdat ik dacht dat je moest zien bewegen, maar dat is dus niet zo.

erik_van_meer
31-01-2006, 18:01
Als je je treble van je versterker open draait dan hoor je toch meteen of dat de hoge tonen al dan niet in volume toenemen :shock:

A3aan
01-02-2006, 14:18
:lol:

een beetje tweeter geeft signalen door vanaf zo'n 15 KHz. Dat wil zeggen dat de stakker 15.000 keer of meer per seconde een beetje naar voren en naar achteren beweegt.

En nu dit: filmbeelden worden geprojecteerd met 24 of 25 beelden per seconde. Ons oog is niet in staat dit te zien en interpreteert e.e.a. als een bewegend beeld.

ALS je beweging wilt zien in je tweeter moet je gebruik maken van een highspeedfilmcamera (DUUR, zelfs in de verhuur) want anders zul je het echt nooit en te nimmer kunnen zien.

Peter Porrio
01-02-2006, 14:57
Je kunt een velletje papier voor de tweeter houden. Als je dan geen verschil in geluid hoort, is je tweeter kapot. Mijn buurman heeft zo een kapotte tweeter ontdenkt in zijn speakers.