PDA

Bekijk de volledige versie : Axiom Epicenter EP500/EP600



erik_van_meer
31-01-2006, 21:57
Ik was toevallig aan het surfen en kwam een subwoofer tegen op www.ecoustics.com, directe link;

http://www.axiomaudio.com/ep500_quotes.html

en ik dacht bij mezelf, wellicht is dit een alternatief voor een SVS :?:

Als je de reviews leest dan blijkt dat dit beest uitmuntend moet zijn qua geluidsdruk (120 Db :twisted: )

Prijskaartje: $ 1.150,00 (ca. € 950,00)

Kost wat maar dan heb je ook wat, qua geluidsdruk schijnt hij een orkest te overtreffen en dat met een single 12 inch woofer).

Tevens heb ik nog nooit van het merk gehoord en ben het ook nog nooit hier op het forum tegengekomen.

Ben benieuwd of hier forumleden zijn die wel van het bestaan van Axiom afweten :?:

Alexander D
01-02-2006, 07:59
Nooit van gehoord maar de reviews zijn inderdaad bijzonder positief.

Nou zullen ze geen negatieve plaatsen, dat snap ik ook wel, maar er zijn wel al behoorlijk wat positieve reviews en dat zegt natuurlijk ook wat. :wink:

darkraver
07-02-2006, 17:16
Dag Erik,

Vraag me alleen over welk freq bereik deze sub de 120db haalt.
Doet ie dat rond de 20HZ of rond der 100HZ ?
Weet dat een SVS meer dan 100 DB haalt en dat dan bij freq rondt de 20 HZ. Of deze meekomt in de echte lage frequencies :?:

erik_van_meer
07-02-2006, 18:13
Ik moest even zoeken maar bij de 120 Db staat; And its maximum undistorted output of 120 dB is louder than a full orchestra in a concert hall. At last, professional cinema realism is available in your home theater!

In één van de reviews zie ik toch een schematische SPL vs FREQ weergave waaruit blijkt dat de Axiom bij 20 Hz ca. 102,5 Db haalt.

darkraver
07-02-2006, 18:21
Hoi Erik,

Dat is niet slecht, volgens mij is dit merk de Canadese versie van SVS.
Volgens mij kun je bij deze firma ook slechts af fabriek bestellen / kopen !

SVS is me bekend.....Axiom ??

Als je hem koopt dan kunnen we hem bij jou thuis vergelijken / testen met een SVS :D

erik_van_meer
07-02-2006, 19:10
:D hahaha, nou mijn beperkte ruimte is niet echt geschikt voor zo'n beest en zou een overkill zijn wat betreft mijn overige apparatuur welke ik slechts twee weekjes heb staan :P Die Genie subwoofer doet het echt voorbeeldig kan ik je vertellen. Zelfs in een Mediamarkt :D Maar als ik in de markt was voor een SVS en je zou hem af fabriek kunnen bestellen dan zou ik er zeker voor in de markt staan want in één van de reviews schijnt ie indrukwekkender te klinken als een tweetal Velodynes, en dat zegt op zich al genoeg buiten alle andere lovende woorden. Maar op zich zou ik jouw SVS weleens willen horen :twisted: Toch als ik de foto's bekijk, de woofer ziet er wel stevig uit maar als je hem vergelijkt met mijn 10" Magnat Destructor autosubwoofer (magneet van naar schatting 7,5 kg) doet hij wat povertjes aan maar de praktijk blijkt geheel anders te zijn. Als je er 1 in huis haalt ben je wellicht de allereerste Nederlander met een Axiom want ik heb er inderdaad ook nog nooit van gehoord totdat ik hem op www.ecoustics.com tegenkwam. Leuke site trouwens met veel reviews vanuit diverse wereldwijde vakbladen!!!