PDA

Bekijk de volledige versie : Fast and the Furious r2 geen DTS!



jps
13-03-2002, 15:59
Ik heb een mailtje verstuurd naar DVDZone2 omdat er nogal wat verwarring is over het feit of er nu wel of geen DTS op de NL versie van the fast and the furious kom. Dit is wat ik terug kreeg:

Hello JP,

> I was wandering if the dvd release of The Fast and the Furious is
> coming out with DTS? Because on your site it says DD 5.1, but I heared
> here and there that the Columbia Tristar said they would release it with
> DTS in the Netherlands.

I called the editor and there will be no English DTS.



Best regards,

Ronald

DVD Zone 2


Dus geen DTS volgens deze heren....een grote webshop en volgens de Editor..

Laurens-Jan
13-03-2002, 16:03
Ben ik ff blij dat ik de R1 CE versie deze week binnen krijg. :)
Wel DTS :cool:

nills staelens
13-03-2002, 16:06
is Fast and the Furious al uit op dvd.

Gabriël de Rop
13-03-2002, 16:10
NL release date staat op 26-03, dus bijna....
Jammer dat er geen DTS op staat, zeker bij zo'n film toch wel een toegevoegde waarde...in de reclames staat namelijk WEL dat er een DTS track op staat...weird..:rolleyes:
Gelukkig krijg ik ook de regio 1 versie binnenkort...:D :D :D

jps
13-03-2002, 16:15
Ik zou idd ook wel de R1 versie ofzo van deze film willen hebben...maarja....mijn vriendin vond hem ook zwaar stoer en ja...zij kan helaas niet zo goed engels.....dus is een dutch sub wel een must voor mij....anders had ik het ook allang geweten :)

Gabriël de Rop
13-03-2002, 16:17
Ik zou idd ook wel de R1 versie ofzo van deze film willen hebben...maarja....mijn vriendin vond hem ook zwaar stoer en ja...zij kan helaas niet zo goed engels.....dus is een dutch sub wel een must voor mij....anders had ik het ook allang geweten :)

Tja, maar voor de "goede" verhaallijn en sterke dialogen hoef je deze film ook niet aan te schaffen, hoor.
Gewoon de ge-tunede cars in DTS !!!

jps
13-03-2002, 16:22
welke reclames trouwens?

Gabriël de Rop
13-03-2002, 16:31
Ik bedoel dus advertenties in tijdschriften en de info die wordt verstrekt op diverse sites; deze geven allen aan dat de regio2 wel een DTS track namelijk.

Serge
13-03-2002, 17:00
Ik heb gisteren Columbia Tristar gebeld omtrent dit probleem en die konden mij niet onmiddellijk een antwoord bezorgen. Ik heb reeds een DVD van hen ontvangen met een Engelse en Russissche DD 5.1, maar geen DTS. Ik wacht nog steeds op antwoord.

jps
13-03-2002, 17:06
Ik heb gisteren Columbia Tristar gebeld omtrent dit probleem en die konden mij niet onmiddellijk een antwoord bezorgen. Ik heb reeds een DVD van hen ontvangen met een Engelse en Russissche DD 5.1, maar geen DTS. Ik wacht nog steeds op antwoord.

Toevallig ook met een hongaarse DD5.1 track?

Serge
13-03-2002, 19:03
Toevallig ook met een hongaarse DD5.1 track?

Neen, enkel Engels en Russisch.

jps
13-03-2002, 19:08
Neen, enkel Engels en Russisch.

Schijnt dus WEER een andere versie te zijn.....bij dvdzone2 hebben ze er een met engels, russisch en hongaars DD 5.1..

Ik ben echt benieuwd.....en dat er nog zoveel twijvel is zo vlak voor de release snap ik niet :)

Jaak
13-03-2002, 19:35
Er komt wel een (Franse) versie uit zonder Nl ondertitels met Franse dts... daar zitten we echt op te wachten

Nicolas cage
13-03-2002, 19:39
GVD waarom geen DTS waarom heeft nederland bij bijna alle goede films geen DTS :mad:

mradem
13-03-2002, 19:48
Ben blij dat ik de Regio4 heb. Ook lekker met DTS. Geluid is echt super alleen is mijn pioneer 545 momenteel verrot. Hij heeft een oplazer gehad ofzo want hij is zijn geheugen kwijt. Moet hem nu morgen terug bij die zaak brengen of hem weer te fixen.

Camille
13-03-2002, 19:51
Ik heb precies dezelfe mail gestuurd en ook precies hetzelfde antwoord terug gekregen.

De bronnen dat FATF DTS zou hebben zijn ook nooit bevestigd.
Heel K*T:mad:

J@ck R@bbit
13-03-2002, 20:44
Ik heb Fast and the furi in the U.K. gekocht en deze is dus met DTS .

Te bestellen bij Play.com

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=98492

Gabriël de Rop
13-03-2002, 20:55
Dit is dus de U.K. versie neem ik aan...die verschillen idd soms van de NL versies...

J@ck R@bbit
13-03-2002, 20:57
Ja dit is de UK versie.

Maar dat maakt toch niet uit?
:)

Gabriël de Rop
13-03-2002, 21:09
Ja dit is de UK versie.

Maar dat maakt toch niet uit?
:)

Nee, maar ik wilde ff aangeven dat de mensen dus niet gaan denken dat de NL versie ook DTS heeft...

Dadaveke
13-03-2002, 23:09
In de UK versie`s word altijd geknipt :(

C-Jtje
13-03-2002, 23:24
Niet allemaal hoor

kijk mar naar t2, from dusk till dawn

jps
13-03-2002, 23:40
In de UK versie`s word altijd geknipt :(

Geknipt? Hoe bedoel je? Maken ze de film korter ofzo? Laten ze bepaalde scenes weg? explain :)

Marco
14-03-2002, 01:17
In de UK versie`s word altijd geknipt :(
Correctie: NIET ALTIJD, het moet soms worden. The Fast And The Furious UK DVD is niet in geknipt. Alleen heeft het geen zin om deze versie aan te schaffen voor diegene die NL OT willen hebben, want de UK versie heeft dat niet.

Serge
14-03-2002, 08:22
Dit is het antwoord van Columbia Tristar:

"op NL disc staat inderdaad GEEN DTS (in brochure verwijst dts bij talen inderdaad naar duits; maar ik moet toegeven dat dit bij F&F een fout is want er staat geen duitse audio op: alleen ENG en RUSSISCH.) Wel is het zo dat er op de FR disc WEL een DTS audio stream staat van de Franse audio, evenals een 5.1 Frans en 5.1 Engels."

Deef
14-03-2002, 08:33
het is ECHT te triest voor worden allemaal !!!

gelukkig heb ik de R1 al hehehe :p

ECHT als je deze fillum wilt MOET je deze gewoon MET DTS kope......is echt een van de beste DTS tracks! maar dat hadde jullie vast wel vaker gehoord ;)

Raskel
14-03-2002, 09:09
R2 zuigt zo ontzettend, lang leve R1! Ik kan al anderhalve maand genieten van de DTS track. Komt er misschien straks weer een SE uit MET DTS? Het begint nu wel de spuigaten uit te lopen in de Benelux!

jps
14-03-2002, 11:47
Dit is het antwoord van Columbia Tristar:

"op NL disc staat inderdaad GEEN DTS (in brochure verwijst dts bij talen inderdaad naar duits; maar ik moet toegeven dat dit bij F&F een fout is want er staat geen duitse audio op: alleen ENG en RUSSISCH.) Wel is het zo dat er op de FR disc WEL een DTS audio stream staat van de Franse audio, evenals een 5.1 Frans en 5.1 Engels."

En wat antwoorde jij?

Stelletje EIKELS!!! Waar slaat dit nu weer op??? Waarom krijgen wij nou geen DTS ???? hehe :D

Matthijs de Graaf
14-03-2002, 12:14
dat is echt minder eerst worden we genaaid met JPIII en nu met The Fast And The Furious. waar gaat dat heen.

Marco
14-03-2002, 12:18
Waarom krijgen wij nou geen DTS ???? hehe :D
Heb je het niet gehoord. We leven in Nederland ;) daarom staat er geen DTS op. Maar wel de Ruski :confused: taal.

Marco
14-03-2002, 12:20
dat is echt minder eerst worden we genaaid met JPIII en nu met The Fast And The Furious. Vergeet ook niet Doornroosje en Atlantis, ook deze 2 hebben een DTS track (en orginele aspect ratio) buiten Nederland. Ja mensen we worden weer genaaid. Dus importeren die handel (en niks van de NVPI aantrekken).

jps
14-03-2002, 12:22
Heb je het niet gehoord. We leven in Nederland ;) daarom staat er geen DTS op. Maar wel de Ruski :confused: taal.

Ja dat is ook weer zoiets.....F*cking Russisch.......who give a shit bout Russian??? Tsjonge jonge he...hoe verzinnen ze het? Was zeker het goedkoopst? :p

Raskel
14-03-2002, 12:32
Nederland is multicultureel...misschien verklaart dat iets..:rolleyes:

jps
14-03-2002, 12:51
Nederland is multicultureel...misschien verklaart dat iets..:rolleyes:

Ik ben nog geen rus tegengekomen hiero hoor :)
Zet er dan Turks en Joegoslavisch DD 5.1...heeft het tenminste nog nut :)

Raskel
14-03-2002, 12:54
Sorry ik was effe in de war met russen en polen ;)

Pat
14-03-2002, 15:25
Waarschijnlijk komt er na een jaar of zo - als de schijf succesvol blijkt - een Special DTS Edition of zo, net zoals men bij The Mummy heeft gedaan (met de UE). :)

Raskel
14-03-2002, 15:38
Waarschijnlijk komt er na een jaar of zo - als de schijf succesvol blijkt - een Special DTS Edition of zo, net zoals men bij The Mummy heeft gedaan (met de UE). :)

Zo zal het inderdaad wel gaan, vette uitmelkerij! ik heb toendertijd mijn Mummy exemplaar nog goed kunnen verkopen, dat scheelt :D

Patrick vdB
14-03-2002, 15:41
Ok geen DTS op de nederlandse versie van the fast and the furious......maar hoe is dan de kwaliteit van de dd-track??

DrBob
14-03-2002, 15:43
Jaa ik vind het een beetje slap dit. Eerst mensen mooi lekker zitten maken met DTS reclame enzo, blijkt het gewoon 5.1 te zijn. En tegen de tijd dat iedereen uit frustratie toch maar de 5.1 (of andere regio) heeft gekocht releasen ze nog ff een SE ofzo waar natuurlijk WEL DTS bij zit enzo... lekker uitmelken, maar dat hoort volgens mij ook bij dit soort films :D

Raskel
14-03-2002, 15:47
......maar hoe is dan de kwaliteit van de dd-track??

Ik heb de R1 versie. De DTS track is dus echt subliem, sorry mensen :(. Normaal gezien is er niet zo'n groot verschil tussen de dts track en de dd track maar bij deze film vind ik van wel (en vrienden, collega's ook). Jammer maar helaas. Dat neemt niet weg dat de DD track ook erg goed is, maar toch minder..

Nathan Strik
14-03-2002, 16:46
De Regio 2 UK versie heeft wel DTS... dus de waarschijnlijke reden dat wij Nederlanders geen DTS krijgen is omdat er waarschijnlijk een Franse track op staat... fijn hè? :rolleyes: Wat hebben wij in jezusnaam toch aan al die Franse en Duitse tracks... laat Nederland toch lekker meedoen met Engeland met de DVD´s...

Matthijs de Graaf
14-03-2002, 17:11
Altijd weer die *** duitsers en franse ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan dat volk. geef ons gewoon een DTS track.

Pat
14-03-2002, 17:45
laat Nederland toch lekker meedoen met Engeland met de DVD´s...
Volledig akkoord *als* er dan niet in de films wordt geknipt. Dan toch liever een 'gewone' DD5.1 track. :)

Nathan Strik
14-03-2002, 18:21
Volledig akkoord *als* er dan niet in de films wordt geknipt. Helemaal mee eens. Maar in sommige Nederlandse DVD´s is toch al geknipt... denk aan bijvoorbeeld The Abyss en Dumb & Dumber.

Pat
14-03-2002, 18:41
Helemaal mee eens. Maar in sommige Nederlandse DVD´s is toch al geknipt... denk aan bijvoorbeeld The Abyss en Dumb & Dumber.
Is dat zo ? Zonde, want Dumb & Dumber staat op mijn verlanglijstje. :) Ik kan me alleen maar inbeelden welke vreselijke taferelen men heeft gemeend er te moeten uitknippen. :D

Nathan Strik
14-03-2002, 22:42
Is dat zo ? Zonde, want Dumb & Dumber staat op mijn verlanglijstje. :) Ik kan me alleen maar inbeelden welke vreselijke taferelen men heeft gemeend er te moeten uitknippen. :D Vreemd genoeg ontbreekt er maar 1 shot. In die scène dat Harry bij Mary de hele pot vol schijt ontbreekt het shot dat hij de plee uit het raam hangt. Verder is de scène helemaal intact.
Heel vreemd, ook omdat er WEL een shot ergens midden in de film zit van een stel indianen die ik me weer NIET herinner van de VHS versie...
Mensen die hier meer over weten, graag hier posten, want ik vind het nogal vreemd...

jps
14-03-2002, 23:05
Vreemd genoeg ontbreekt er maar 1 shot. In die scène dat Harry bij Mary de hele pot vol schijt ontbreekt het shot dat hij de plee uit het raam hangt. Verder is de scène helemaal intact.
Heel vreemd, ook omdat er WEL een shot ergens midden in de film zit van een stel indianen die ik me weer NIET herinner van de VHS versie...
Mensen die hier meer over weten, graag hier posten, want ik vind het nogal vreemd...

Dit topic ging toch over het feit dat FatF geen DTS heeft..?

Dus waarom zouden mensen dat hier gaan posten.....? Ik zou zeggen: open een nieuwe topic ;)

Nathan Strik
15-03-2002, 16:06
Dit topic ging toch over het feit dat FatF geen DTS heeft..?

Dus waarom zouden mensen dat hier gaan posten.....? Ik zou zeggen: open een nieuwe topic ;) Dat is bij deze gebeurd, verder discussiëren over geknipte scènes / censuur in DVD´s kan in DEZE (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5417) thread.

Terug naar het onderwerp van gesprek (Fast and the Furious) en nogmaals sorry voor de off-topic.

martin
16-03-2002, 13:13
Ik hoop niet dat dit de trent gaat worden DD Eng en DTS Frans soundtracks ik wordt hier echt schijt ziek van.
Eerst US Marshalls Eng Dolby surround en Frans DD 5.1

Komen ze met een master-award voor de beste DVD, nou voormij mogen iets anders verzinnen de Dikke Middelvinger Troffee voor de slechtste DVD behandeling. wat een gezeik.
de NL consument wordt niet serieus genomen of voor vol aangezien, en maar klagen dat er zoveel import plaats vindt Tja logisch toch. eigenlijk zouden we al die Bullshit uitgavens gewoon links moeten laten liggen.

Ehh dat lucht op ;)

Vince
16-03-2002, 13:48
Ben het volledig mee eens met iedereen hier, maar voor de mensen onder ons die geen regiovrije DVD speler hebben, weet iemand al hoe de kwaliteit van de Dolby Digital versie is?

Denk dat dat erg belangrijk is, om de DTS versie tegenover de DD versie te zetten, en dan te kijken naar of het verschil zo groot is.

Ik denk dat dat toch een belangrijk punt is, want ik heb wel eens vaker gezien dat het verschil tussen een DTS en een DD track niet bar veel uitmaakt...

Meningen?


MAZZEL !

Vince

Vince
16-03-2002, 13:52
Even ter vergelijking:

De DD track van Saving Privat Ryan en de DTS track van bijv. Menace II Society...

Daar is het verschil wel duidelijk (uiteraard) maar wel in het voordeel van de DD track...

Marco
16-03-2002, 14:00
Ben het volledig mee eens met iedereen hier, maar voor de mensen onder ons die geen regiovrije DVD speler hebben, weet iemand al hoe de kwaliteit van de Dolby Digital versie is?Je hebt geen regiovrije DVD speler nodig om TFATF in DTS te kunnen luisteren. Want als je DTS wilt hebben kan je net zo goed de UK (en zelfs de Australische versie) nemen.

Marco
16-03-2002, 14:10
Ik denk dat dat toch een belangrijk punt is, want ik heb wel eens vaker gezien dat het verschil tussen een DTS en een DD track niet bar veel uitmaakt... Als het voor jou geen verschil uitmaakt, dan heb jij geen probleem ermee. Vergeet niet iedere oor is anders. Iedereen hoort het op zijn/haar manier. Waar de een grote verschillen kan ontdekken, kan voor een ander geen verschil uitmaken. Je kan hier uren gaan filosoferen, maar tenslotte gaat het om je eigen oren. En die interperteren net wat anders dan de rest.

Tenslotte. Sommigen denken dat DTS überhaupt beter is. Als je dat altijd denkt dan ga je automatsch daarop in, zonder daar ook echt aan te luisteren (je eigen verbeelding kan wel eens misleiden). Het hoeft niet zo te zijn, maar het is ook mogelijk.

Nog een 3e punt. Ligt er ook aan wat voor apparatuur je gebruikt. Tenminste dat vind ik. Zo vond ik de Kenwood KRF-X9050D shit klinken tov van de Denon AVR 1802 (speakers waren van Canton Plus GX, DVD was Gladiator DTS track). Het is maar een voorbeeld hoe ik het 'beleef'.

martin
16-03-2002, 14:11
We hebben hier dus temaken met verschillen in regio 2.
UK regio 2 heeft dus wel DTS en de NL regio 2 dus niet ??
Laten ze nu gewoon 1 standaard regio 2 maken, met de voertaal engels en 30 soorten Ondertitels.

Ik denk niet dat we van Frankrijk en Duitsland mederwerking hoeven teverwachten.

Movie_G
12-08-2004, 13:07
Columbia Tristar heeft nu wel een uitgaven met DTS gedaan met ook wat extraas er meer bij