PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-630H



Robert Middel
01-02-2006, 18:27
Ik heb vorige week de Pioneer DVR-630 gekocht en ik moet zeggen dat het er allemaal super uitziet. Hele mooie opnames etc. Nu heb ik wel een probleempje waar ik tot op heden nog niets over gelezen heb en dat is het volgende. Ik heb een kabelaansluiting en heb daar de Guide Plus informatie in de recorder van staan. Dit houdt dus in dat alle kanalen die op de kabel zitten in de Guide Plus lijst staan vermeld. Maar nu ben ik overgestapt naar satelliet en kan nu nergens iets vinden waardoor ik de Guide plus updates vdie 's nachts worden uitgevoerd kan wijzigen naar satelliet. In de recorder staat keihard dat de Guide Plus informatie te vinden is op kanaal 15 maar omdat ik nu satelliet heb kent hij dat kanaal natuurlijk niet meer, want alles loopt via de scart naar de satelliet decoder.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt voor jullie medewerking

marco van velsen
01-02-2006, 18:56
Guide plus is dat zoiets als EPG (elec prog gids) ???

P@trick_DVD
01-02-2006, 19:14
Ik heb vorige week de Pioneer DVR-630 gekocht en ik moet zeggen dat het er allemaal super uitziet. Hele mooie opnames etc. Nu heb ik wel een probleempje waar ik tot op heden nog niets over gelezen heb en dat is het volgende. Ik heb een kabelaansluiting en heb daar de Guide Plus informatie in de recorder van staan. Dit houdt dus in dat alle kanalen die op de kabel zitten in de Guide Plus lijst staan vermeld. Maar nu ben ik overgestapt naar satelliet en kan nu nergens iets vinden waardoor ik de Guide plus updates vdie 's nachts worden uitgevoerd kan wijzigen naar satelliet. In de recorder staat keihard dat de Guide Plus informatie te vinden is op kanaal 15 maar omdat ik nu satelliet heb kent hij dat kanaal natuurlijk niet meer, want alles loopt via de scart naar de satelliet decoder.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt voor jullie medewerking
Volgens mij moet je de Guide Plus+ installatie opnieuw uitvoeren (blz. 27-30 in de handleiding). Je moet nu wel zelf je host kanaal kiezen en de satellietdecoder een hele dag op dit host kanaal aan laten staan en de recorder op standby.

Robert Middel
01-02-2006, 19:57
Patrick,

Ik denk dat ik met een probleem zit dat in de recorder namelijk staat dat er vannacht om 03.00 uur een nieuwe updat zal plaats vinden en dat die via kanaal 15 (Eurosport) zijn gegevens gaat updaten.

Maar goed ik ga het wel proberen, maar als er iemand is die er al ervaring mee heeft, dan houd ik mij aanbevolen.

Robert Middel
03-02-2006, 11:37
Nou het is dus niet gelukt.

Weet iemadn toevallig hoe je er voor kan zorgen dat je de guide plus informatie middels de satellietdecoder kunt ophalen nadat je in eerste instantie het via de kabel had gedaan. Ik heb geen kabel meer.

Wellicht is er een manier om het geheugen van de Pioneer leeg te maken en de totale installatie opnieuw uit te voeren.

Alvast bedankt...

Robert Middel
03-02-2006, 14:12
Okee mensen. Ik heb de Pioneer gereset. Alles is er dus uit. Stelt je instaat alles weer opnieuw uit te voeren.

Nu lees ik het hele stuk over Guide Plus nogmaals en kom een beetje in verwarring. Op pagina 20 staat: Onder kopje B Stem de externe receiver op het juiste hostkanaal af en laat de receiver en de recorder gedurende een gehele dag in ruststand (standby) staan.

Maar op diezelfde pagina staat onder het kopje: Betreffende de EPG-downloadfunctie het volgende:
EPG gegevens kunnen alleen ontvangen worden wanneer de recorder in de ruststand (standby) staat.....Als U een externe receiver gebruikt, dan laat U deze ingeschakeld staan wanner de EPG gegevens gedownload worden.

Mijn vraag is nu: Moet de decoder nou aan staan of moet die op standby staan?????

Alvast bedankt.

P@trick_DVD
03-02-2006, 18:51
Mijn vraag is nu: Moet de decoder nou aan staan of moet die op standby staan?????
De decoder moet aan staan op het host kanaal, de recorder moet op standby staan. De handleiding op blz. 20 klopt niet.

Robert Middel
04-02-2006, 11:45
Okee de decoder moet aanstaan, maar deze heeft helemaal niets gedownload. Nu las ik het verhaal over de hostkanalen nog ff, maar klopt het dat de guideplus info alleen via Eurosport op de hotbird beschikbaar is?

Maw op welk kanaal op de astra satelliet moet ik de decoder zetten?

P@trick_DVD
04-02-2006, 13:57
Okee de decoder moet aanstaan, maar deze heeft helemaal niets gedownload. Nu las ik het verhaal over de hostkanalen nog ff, maar klopt het dat de guideplus info alleen via Eurosport op de hotbird beschikbaar is?

Maw op welk kanaal op de astra satelliet moet ik de decoder zetten?
Channel TMF:
ASTRA 1G : 12574 MHz / 109 22000 H 5/6

Channel ESP Int’l:
HOT BIRD 6: 12558 MHz / 92 27500 V 3/4

Zie ook:
http://www.europe.guideplus.com/En/help/countries_hostchannels.html

Robert Middel
04-02-2006, 14:11
Bedankt.....


Maar ik las ook dat de gegevens via TMF verdwijnen per mai 2006 en dus alles alleen nog maar via Eurosport gedownload kunnen worden, maar die zit op de HOTBIRD!!!!
Heel merkwaardig. Lijkt mij dat in ieder geval de standaard de ASTRA moet zijn, aangezien daar de nederlandse zenders allemaal worden aangeboden.

Heeft iemand hier nog nieuws over ???

Robert Middel
05-02-2006, 01:19
Niemand hier nieuws over? Lijkt mij toch een probleem wat binnekort voor meerder mensen gaat gelden die Duide Plus gebruiken en geen Hotbird hebben.

EricJan
15-02-2006, 12:21
Okee mensen. Ik heb de Pioneer gereset. Alles is er dus uit. Stelt je instaat alles weer opnieuw uit te voeren.


Ik weet helaas geen antwoord op je probleem (ik kamp met dezelfde vraag, maar dan voor digitale kabel). Kun je mij echter vertellen hoe je de Pioneer reset, en of de opnames op de HDD daarmee worden gewist of niet?

Dank