PDA

Bekijk de volledige versie : Bioscoop en DVD release op dezelfde datum



Steve Muller
02-02-2006, 07:39
Las dit ergens op een forum :shock:

Ben benieuwd of dat gaat werken :?

Weet iemand over welke fim dit gaat :?:


It gets better, some time in the middle of this year there is going to be some kind of simutaneous release of a motion picture to see what happens. I dont know the name of the film, but it is supposed to be a theatrical release and a DVD release at the same time. If if is as successful as I think it might be, then I have no doubt that theatrical releases for films is about to come to an end.

mjlfadriaans
02-02-2006, 08:16
Je kant 't wel willen, maar dat gebeurt toch niet ;). Ik denk dat 't bioscoop bezoek helemaal in zal kelderen (gezien ook al die home cinema sets die bijna iedereen wel heeft ;)). Leuke poll hoor, maar wat is het nut van een vraag over iets wat toch (terecht) niet zal veranderen.

Steve Muller
02-02-2006, 08:18
Maar stel dat hierdoor nu de dvd verkoop verdubbelt :wink:

Ludo Keeris
02-02-2006, 08:40
Maar stel dat hierdoor nu de dvd verkoop verdubbelt :wink:

En de bioscopen gaan verdwijen omdat er dan niemand meer komt?

Steve Muller
02-02-2006, 09:12
Maar stel dat hierdoor nu de dvd verkoop verdubbelt :wink:

En de bioscopen gaan verdwijen omdat er dan niemand meer komt?

Ik heb het liever ook niet.

Maar denk dat de filmstudio's het idee van geld verdienen belangrijker vinden :wink:

Ik blijf zowiezo naar de bioscoop gaan. Als King Kong tegelijk op dvd was gekomen ging ik eerst naar de Bios en koop daarna meteen een dvd exemplaar 8)

ik zou wel kieskeuriger worden :wink:

mjlfadriaans
02-02-2006, 10:58
Ik blijf zowiezo naar de bioscoop gaan. Als King Kong tegelijk op dvd was gekomen ging ik eerst naar de Bios en koop daarna meteen een dvd exemplaar 8)


Er is een verschil tussen filmliefhebber en de massa ;). Ik denk niet dat de filmindustrie kan teren op de 'echte' filmliefhebber. Ik denk dat de rekensom echt heel simpel is, en dat het gros van de bioscopen kunnen gaan sluiten ;).

Spider-Steve
02-02-2006, 18:32
Ik zou eerst de film gaan bekijken op groot scherm en met het goede geluid en dan de dvd kopen indien ik de film goed genoeg vind.

Colleteral en War of the World vind ik dus bijvoorbeeld 2 films die ik niet op dvd moet hebben!

Steve

Ludo Keeris
02-02-2006, 19:19
Ik zou eerst de film gaan bekijken op groot scherm en met het goede geluid en dan de dvd kopen indien ik de film goed genoeg vind.

Colleteral en War of the World vind ik dus bijvoorbeeld 2 films die ik niet op dvd moet hebben!

Steve

Prima, dus dan maakt het ook helemaal niet uit of de film en de DVD op dezelfde dag uitkomen.

Spider-Steve
02-02-2006, 19:47
Toch wel, want dit zijn maar 2 films van de zoveel films die ik al heb in de bioscoop heb gezien die ik minder vond.

Steve

Bob Hiemstra
03-02-2006, 09:37
Dit zal inderdaad nooit gaan gebeuren, waarom zouden ze de kans laten liggen om je meerder keren te laten betalen?

Eerst naar de bioscoop en dan een paar maanden later de dvd aanschaffen.

Toch heb ik op ja gestemd, omdat ik de bioscoop gewoon te duur vind om elke film die ik graag wil zien (en dat zijn er meestal veel) te gaan bekijken. Dan koop ik liever dus de dvd.

deweb
03-02-2006, 11:00
Ik heb gehoord dat in landen waar het probleem veel groter is dan bij ons (waar zo'n beetje elke straatventer ze wel verkoopt) ze dit wel doen, om dan toch nog een beetje geld op te halen.

Hier in Nederland moeten ze het in elk geval niet doen. Wat ze wel moeten/mogen doen is de tijd tussen de eerste reclame, de bioscooprelease en de release op DVD verkorten. Die is soms gewoon veel te lang en dat wekt ongeduld in de hand. Gevolg: mensen gaan ze downloadden en niet huren of kopen.

Grt. Deweb

Spider-Steve
03-02-2006, 11:22
Ik ga akkoord met Deweb!

Laat een film 2 of 3 maanden in de bioscoop spelen en dan 1 maand pauze en na die maand dan de dvd!

Waarom moet dan 4 maanden duren voordat de dvd uitkomt? Moeten ze al die special features nog maken ofzo?

Steve

manasse van de velde
03-02-2006, 12:06
Ik heb op nee gestemd. Dit zal namelijk de doodsteek zijn voor de bioscopen...

Joost v.d. Ham
03-02-2006, 13:33
Las dit ergens op een forum :shock:



Is ook hier al eens een nieuwsitem geweest ;)

Prima plan!

wolfrolf
03-02-2006, 13:51
God zegene XviD DVD screener rips, als je de film de moeite van de bioscoop niet waard vind ;)

Alexander D
03-02-2006, 14:43
Van mij mogen ze tegelijk uitkomen. Ik ga enkel naar de bios omdat ik die film graag wil zien. Helaas is de kwaliteit van het gebodene (beeld/geluid) vaak verre van optimaal.

Daarom zou ik dus liever meteen thuis op dvd kijken.

Usman
03-02-2006, 16:07
Ik stem op ja. De reden hiervoor is simpel. Ikzelf woon in London, en zie regelmatig als ik ergens naartoe ga dat iemand een bootleg dvd heeft thuisliggen. Als ik naar de centrum hiero ga,(Harrow on the Hill). Zie ik bijna altijd (Tenzij er politie is natuurlijk :D ) een heel groep chinezen die bootleg dvds aan het verkopen zijn. Ze verkopen het dan ook dichtbij de bioscoop, waardoor er minder bezoekers zijn bij de bioscoop. Zij verkopen 3 dvds voor £ 10 en een bioskaartje, ksot £ 7.60. De meeste mensen vinden het meestal toch niet erg of ze het in de bios of dvd zien. Daardoor gaan ze meestal voor de bootleg dvds. Daarom vind ik het wel goed dat de bios en dvd release op dezelfde dag is. Biosbezoekers in Engeland dalen toch door al die bootlegs. En filmmaatschappijen verdienen hier niks aan. Als ze de dvd op dezelfde dag uitbrengen, worden er natuurlijk wel wat dvds verkocht. En krijgen zo een inkomen binnen.

P.s. Verder alles goed in nl (6)

Steve Muller
03-02-2006, 16:09
Voor de illegale sector zou dit inderdaad een ramp zijn (6)

Jeroen D
04-02-2006, 13:04
JA !

Ik ga nooit naar de bioscoop dus van mij mag het :wink:

deweb
04-02-2006, 16:22
Ik ga akkoord met Deweb!

Laat een film 2 of 3 maanden in de bioscoop spelen en dan 1 maand pauze en na die maand dan de dvd!

Waarom moet dan 4 maanden duren voordat de dvd uitkomt? Moeten ze al die special features nog maken ofzo?

Steve

én de tijd tussen de eerste reclame en de release in de bioscoop. Zo werdt "white noise" al máánden van te voren aangekondigt, maar duurde het zolang tot de release dat niemand meer wist of hij nu al in de bioscoop was geweest of niet en wanneer hij op dvd zou komen. Gevolg: Mensen gingen hem downloadden.

Helemaal idioot vond ik zelf dat mijn videotheek al een banner van "the brothers grimm" kreeg en ophing toen de film nauwelijks draaide. Hierdoor moest hij dus elke keer als men er naar vraag "nee" verkopen.

Grt. Deweb

chrestomancy
04-02-2006, 20:14
...Zo werdt "white noise" ...

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: javascript:emoticon(':shock:')

shocked!

Pascal Heister
04-02-2006, 20:31
zou mooi zijn, maar zal er nooit doorkomen i.v.m. inkomsten etc.