PDA

Bekijk de volledige versie : Tale of Two Sisters, A [DVD]



Marcel den Haan
02-02-2006, 18:12
Tale of Two Sisters, A [DVD]

Een sterke en goed gemaakte horrorfilm van Koreaanse bodem.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2331)

Dennis Kuijper
02-02-2006, 18:49
Dit schreef ik tijdje terug in andere tread over deze film:
Ik heb de film begin januari gezien voor het eerst en ben flink confused.Aan het einde word wel een hoop duidelijk maar er blijven toch nog de nodige vragen over,dit maakt de film uitermate geschikt om vaker te kijken en te discussieren.Ik vond de film niet echt scary op een paar momenten na wat vooral aan het geluid lag,ik denk dat je deze film meer als een combi moet zien van drama,horror,romance die prachtig in een film verpakt zijn met een script dat je wel tot nadenken zet.De Nederlandse versie is barebone maar wel met erg goed beeld en geluid.Aanrader voor wie van Asian films houdt.

Symphony X
02-02-2006, 19:05
Dit schreef ik tijdje terug in andere tread over deze film:
Ik heb de film begin januari gezien voor het eerst en ben flink confused.Aan het einde word wel een hoop duidelijk maar er blijven toch nog de nodige vragen over,dit maakt de film uitermate geschikt om vaker te kijken en te discussieren.Ik vond de film niet echt scary op een paar momenten na wat vooral aan het geluid lag,ik denk dat je deze film meer als een combi moet zien van drama,horror,romance die prachtig in een film verpakt zijn met een script dat je wel tot nadenken zet.De Nederlandse versie is barebone maar wel met erg goed beeld en geluid.Aanrader voor wie van Asian films houdt.

Film nog niet gezien, wil ik wel heel graag zien...Maar ik ga dan toch voor een buitenlandse versie vanwege de extra's...

Rohim
02-02-2006, 20:50
Deze film laatst gehuurd. De sfeer was echt geweldig. Er zaten niet zo veel schrikmomenten in maar de spanning werd goed opgebouwd en het verhaal zit ingenieus in elkaar.

Caledonians
03-02-2006, 09:01
Wat een weirde en soms scary film zeg! Op het eind wordt het een en ander wel duidelijker maar helemaal duidelijk wordt het nooit. Een goede film om nog eens op te zetten!

Meanrat
06-02-2006, 09:55
Bijzondere film! Combineert creepy horror met filmhuis drama op een fantastische wijze. Zeer onderhoudend en een film om nog lang over na te praten en te denken. Topper!

De film is niet alleen door de geluiden eng, maar die dragen er zeker aan bij. Maar ook wil ik melden dat de geestverschijningen op zich ook zeer origineel en scary zijn weergegeven. Zelfs als de verschijning in volle glorie in beeld is blijft het eng, en dat is bijzonder. Want zodra er iets engs volledig onthuld wordt, is het enge in de meeste films al gauw ver te zoeken. Maar ik bleef maar in mijn broek schijten van angst! ;)

Oh ja, beter dan "Ringu"!

TheGodfather
07-02-2006, 20:25
Geweldige film! heb een paar maanden geleden de regio 3 versie gekocht. Toen ik `m binnen kreeg heb ik de film meteen gekeken en ik stond versteld. Wat een vaag einde, echt super. Zeker een film die je vaker moet zien om `m te kunnen snappen.
Aanrader voor iedereen (y)

grabberke
17-02-2006, 15:42
Ik vond het iets minder dan verwacht; Dark Water vond ik bijvoorbeeld stukken beter.

TheGodfather
17-02-2006, 19:39
Ik vond het iets minder dan verwacht; Dark Water vond ik bijvoorbeeld stukken beter.
serieus?? hoezo dat?

Martin Z.
06-10-2006, 15:49
Jah net gezien hoor (huur) en hij is zeker vaag! Hou niet zo van dit genre dus ik zal hem niet aanschaffen en dus waarschijnlijk niet vaker zien en dan is het jammer dat ik zo'n film niet gelijk snap...

Dus jah, kunnen we hier niet over praten? :)

Duidelijk is dat [spoiler:64ec884a89]het jongste meisje de hele film door al dood was en dus ala sixth sense alleen werd gezien door het oudere zusje. Het oudere meisje kreeg de medicijnen want die stiefmoeder kwam pas aan het einde van de film opdagen (dus pa en oudste meisje waren alleen in dat huis bijna de hele film?). Maar dat einde he, die moeder had een tijdje terug dus zelfmoord gepleegd in die kast? De jongste kwam daarachter en belandde onder de vallende kast. Maar die vrouw die erbij stond (stiefmoeder), wat is haar rol nou in dat hele gebeuren?? [/spoiler:64ec884a89] Vage shit!

Ow prachtige music score 8)

Erik Hagen
01-11-2006, 20:08
Wow. Eindelijk weer eens een film die me af en toe echt een beetje 'bang' wist te maken. Dat was niet meer gebeurd sinds ik op m'n 7e de film "It" zag. :roll: Spannende film dus, met een uitstekend plot. De eerste 'plotwending', [spoiler:d8af0952e4]dat Su-yeon dood blijkt te zijn[/spoiler:d8af0952e4], zag ik vanaf de allereerste scène al aankomen. [spoiler:d8af0952e4]De vader sprak vanaf het allereerste moment, als hij en Su-mi thuis aankomen, alleen maar met en tegen Su-mi. Altijd was het 'jij' in plaats van 'jullie'. Beste voorbeeld is natuurlijk zijn eerste zin: 'Kom je er nog uit?' Waarna beide zusjes uitstappen.[/spoiler:d8af0952e4] De plotwending die zich daarna voltrok, had ik echter niet verwacht, maar is ijzersterk! Die plotwending zorgt er ook voor dat ik deze film graag nog eens kijk, om te kijken 'of alles klopt'. [spoiler:d8af0952e4]Daarnaast wil ik dat ook graag nog eens om erachter te komen waarom je in heel veel scènes een klok hoort tikken en in sommige andere scènes juist weer niet. Misschien heeft het iets te maken met wat we door de ogen van Su-mi zien en wat niet.[/spoiler:d8af0952e4] Dat is tevens een van de weinige vragen waar ik nog mee zit. De rest heb ik volgens mij redelijk op een rijtje.
De hele film ademt een heerlijk, duister sfeertje en de acteerprestaties zijn geweldig! Klein minpuntje is dat alles vaak zo donker werd weergegeven (kan ook aan m'n scherm liggen, overigens). Soms was gewoon niet te zien wat er precies gebeurde. En dan heb ik het nog niet eens over de 'enge' dingen, die de duisternis in zekere zin goed kunnen gebruiken, maar ook over gewone handelingen.

Al met al en ondanks de duisternis erg genoten van deze film. Blijvertje in de collectie die ik zeker nog eens zal gaan kijken.

8+ / 10