PDA

Bekijk de volledige versie : het vroege werk van Kubrick op dvd?



Reloaded
02-02-2006, 20:29
Weet iemand of de volgende (kort)films van Kubrick op dvd verkrijgbaar zijn en/of zullen komen (wanneer?)? (of bijvoorbeeld in een box met andere titels...)

The Seafarers (1953)
Fear and Desire (1953)
Day of the Fight (1951)
Flying Padre (1951)

Nathan Strik
03-02-2006, 11:51
Van Fear and Desire weet ik dat deze bij testament verboden is om ooit uitgebracht te worden. Kubrick was zelf geloof ik niet zo tevreden meer over die film.

Van de andere oudjes weet ik niet wat de status is, maar de kans lijkt me erg klein dat deze ooit het daglicht gaan zien.

Tip: met enig zoeken kun je wel kopiƫn vinden van Fear and Desire, maar de kwaliteit is werkelijk niet om aan te zien. De versie die ik zag was onkijkbaar, alleen wat witte en zwarte vlekken die door het beeld bewogen en onnoemelijk veel grain.

Koploper
04-02-2006, 11:03
Van Fear and Desire weet ik dat deze bij testament verboden is om ooit uitgebracht te worden. Kubrick was zelf geloof ik niet zo tevreden meer over die film.



waarom word deze niet uitgebracht?
[/quote]

BrownB
05-02-2006, 11:17
Al deze films zijn te vinden. De kwaliteit van de docu's is ok, maar verwacht niet dat ze ooit nog worden uitgebracht want ze hebben vrijwel geen meerwaarde.

Kubrick zelf was dermate ontevreden over Fear and Desire dat hij die nooit uitgebracht wilde zien worden.

Nathan Strik
05-02-2006, 11:52
waarom word deze niet uitgebracht?

Lees mijn post en die van BrownB... Kubrick heeft het uitbrengen van deze film verboden.

Aerodynamisch
22-03-2007, 01:29
Ik weet dat dit forum anti-spreek over downloaden is, dat begrijp ik uiteraard. Daarom heb ik geprobeerd te zoeken zonder hulp in te schakelen.

Dit is echter niet gelukt.

Wie o wie weet waar ik een versie (desnoods erg slechte kwaliteit) van Fear and Desire kan vinden?

Reloaded
22-03-2007, 01:40
Ik weet dat dit forum anti-spreek over downloaden is, dat begrijp ik uiteraard. Daarom heb ik geprobeerd te zoeken zonder hulp in te schakelen.

Dit is echter niet gelukt.

Wie o wie weet waar ik een versie (desnoods erg slechte kwaliteit) van Fear and Desire kan vinden?

Ik denk dat er over die antidownload wel een oogje kan worden toegeknepen in dit geval, deze film is nooit op een officiele dvd-uitgave verschenen (wel op een bootleg: http://store.elusivedvd.com/fearanddesire.html)

Zelf heb ik zijn eerste 4 (kort)films allemaal gedownload (bij Fear and Desire heeft dit wel bijna 3 maanden geduurd via soulseek), de kwaliteit is echter wel erbarmelijk, maar zeker een must-see voor Kubrick-fans (net als Flying Padre, Day of the Fight en The Seafarers)