PDA

Bekijk de volledige versie : Stereo Interlink en Mogelijke speakerkabels



Rob Eric Blank
03-02-2006, 15:45
Ik heb vandaag een Marantz CD-5001 aangeschaft (helaas is deze niet meer in het zwart en moest de winkel deze bestellen), om zo een verbeterde stereo weegave (op mijn Marantz SR-7000 en Elac 105-II speakers) mogelijk te maken. Ik ben ook zoekende naar mooie interlinks, die bij voorkeur moeten zorgen voor een warmere klankkleur.
Niet alleen zoek ik een interlink, maar ook speakerkabels. Ik heb nu Qed Contour Ultra-flat en deze maken mijn set (over) analytisch, op het kille af.

Ik hoop dat jullie wat adviezen hebben.

MvG Rob

R Klemkerk
03-02-2006, 15:57
Als QED kil klinkt zou je eens kunnen kijken naar de VD Hul kabels. Deze zijn over het algemeen wat warmer van aard. Denk dat dat een goede keus zal zijn voor jouw setje, gezien de wensen en de eigenschappen die QED heeft.

Alexander D
03-02-2006, 15:59
Je zou ook zeker Audioquest kunnen beluisteren.

El-Jorge
03-02-2006, 16:09
Rob, ik heb misschien nog wel een paartje audioquest interlinks liggen, het gaat om de diamondback, als je interesse hebt, moet je maar even mailen. Ik gebruikte ze met mijn marantz 5400ose en philips 963sa, ik was er erg tevreden over, ik vind dat ze een neutraal karakter hebben, en erg muzikaal zijn. Nu ik echter een 8500 heb prefereer ik op dit moment de digitale verbinding.

Rob Eric Blank
03-02-2006, 16:16
De zaak waar ik mijn cd-speler gekocht heb daar draaide ze deze cd speler met dezelfde speakers als ik (Elac 105-II) en ook met een Marantz versterker. Ze gebruikten daar ook vdHul bekabeling , zowel interlink als speakerkabel, en ik vond dit net even wat warmer en fijner klinken dan mijn set. Dit komt toch door de gebruikte bekabling, dus ik denk dat ik toch even ga kijken voor wat vdHul spul ;-)

R Klemkerk
03-02-2006, 23:38
Inderdaad, wat beiden heren hierboven zeggen, zou ik AudioQuest zeker niet links laten liggen, en serieus meenemen in je zoektocht naar kabels.

Hier had ik niet eens aan gedacht :P

Johan van den D.
04-02-2006, 01:20
Inderdaad de hierboven genoemde merken.
Persoonlijk zal ik dan vdHul kiezen maar eventueel kan je ook nog uitwijken naar Monster.
Neem in dat geval zeker niet de instap modellen.

Rob Eric Blank
09-02-2006, 19:00
Ik heb nu een set Van Den Hul D300 MkIII stereo interlinks en ga ff draaien met deze set en hoop dat vooral het stereo geluid in warmte zal toenemen. Mn dealer zei dat een Marantz stereo versterker mogelijk ook kan bijdragen aan de warme klank. De receivers van Marantz klinken analytischer dan de stereo versterkers, althans dat heb ik mij laten vertellen bij mijn dealer.