PDA

Bekijk de volledige versie : Elkaar betere uitgaven aanraden



Olivier vd D.
03-02-2006, 15:31
Ondanks het bestaan van dvdbeaver.com, dvdcompare.net en de diverse Nederlandse reviewsites van dvd's is het soms lastig om de voor jou beste uitgave van een bepaalde film te vinden. Ik hoop dat dit topic uitkomst kan bieden voor diegenen die graag (op termijn) betere uitgaven willen aanschaffen van films die ze nu al bezitten of die op de wishlist staan. Je kunt in deze thread een verzoek plaatsen om jouw collectie op uitgaven te beoordelen en anderen uit te nodigen adviezen te geven.

Om te voorkomen dat het een rommeltje wordt hieronder wat richtlijnen. Vriendelijk verzoek deze te volgen, het is in ieders belang.

Richtlijnen voor degene die verzoekt
- Het is noodzakelijk dat je een overzicht hebt (bij voorkeur dvdprofiler) van jouw dvd-collectie en een verwijzing daarnaar voor handen is.
- Vermeld duidelijk welke aspecten van een uitgave voor jou belangrijk zijn. Hoeveelheid extra's? Bepaalde extra's? Bepaalde regio('s)? Beeld- en/of geluidskwaliteit? Ondertiteling in bepaalde taal? Duidelijkere wensen leiden tot betere adviezen.
- Vermeld het als je als gevolg van een niet-regiovrije dvd-speler beperkt bent tot enkel regio 2 dvd's. Het is dan immers zinloos dat men je b.v. regio 1 dvd's adviseert.

Richtlijnen voor degenen die reageren op verzoeken
- Houd rekening met de wensen van degene die verzoekt.
- Onderbouw je advies goed. Zomaar wat roepen heeft niemand wat aan.

Uiteraard is er ruimte voor discussie over uitgaven, maar graag niet uitbundig offtopic gaan. Indien nodig pas ik bovenstaande richtlijnen nog aan.

Olivier vd D.
03-02-2006, 16:42
Aanvankelijk had ik geen regiovrije dvd-speler en werd ik gedwongen me te beperken tot regio2 dvd's. Gelukkig heb ik sinds enkele maanden mijn dvd-speler regiovrij kunnen maken waardoor de deuren zijn geopend naar met name regio 1 en regio 3 dvd's.

Graag jullie adviezen over mogelijk te vervangen uitgaven uit mijn collectie en/of wishlist (http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/moondust1976).

Extra's vind ik alleen interessant bij films met enige diepgang of een interessante achtergrond. Of de prijs moet lager, gelijk of slechts een tikkie hoger liggen dan de uitgave zonder (veel) extra's. Verreweg het belangrijkste vind ik echter de beeld- en geluidskwaliteit! Dit omdat ik projecteer en een slechte uitgave er dan echt belabberd uitziet. Daarnaast waardeer ik DTS-tracks doorgaans zeer en kan ik een (meestal langere) director's cut vaak ook erg op prijs stellen. Kortom, de voordelen moet functioneel zijn. Een mooi uitziende uitgave vind ik totaal niet belangrijk. Criterions heb ik wel overwogen voor enkele films, maar ik vind ze wel erg prijzig doorgaans. Ik ga echt geen 30 euro of meer voor een uitgave betalen. Het moet wel leuk blijven. Voor echte topfilms heb ik wel 20 euro over, maar dat is wel de limiet denk ik.

De uitgaven die de planning staan om op termijn te worden vervangen zijn:
American History X: R2/NL --> R2/UK (widescreen)
Lola Rennt: R2/NL --> R2/BE (widescreen + DTS)
It's a wonderful Life: R2/NL --> R1 (gerestaureerd)
Clerks: R2/NL --> ?
The Deer Hunter: R2/NL --> R2/UK SE (beter beeld + DD5.1)
Donnie Brasco: R2/NL --> ?
Fear and Loathing in Las Vegas: R2/NL --> ?
Jackie Brown: R2/NL --> R2 UK 2disc (widescreen + DD5.1)
Platoon: R2/NL SE --> R2/NL UE
The Magnificent Seven: R2/NL --> R2/NL UE
Silence of the Lambs: R2/NL SE --> R2/NL UE
The Shawshank Redemption: R2/NL --> R2/UK SE of R2/NL SE indien die nog uitkomt
Taxi Driver: R2/NL --> ?

Wie brengt mij op ideëen?

Joost v.d. Ham
03-02-2006, 16:43
De Criterion Collection uitgave van Fear and Loathing in Las Vegas is een echt aanrader.

TheGodfather
03-02-2006, 16:45
Goed idee (y)

Olivier vd D.
03-02-2006, 16:49
De Criterion Collection uitgave van Fear and Loathing in Las Vegas is een echt aanrader.
Vanwege de dramatisch betere beeld- en geluidskwaliteit neem ik aan. Ik zie um niet goedkoper dan bij cd-wow voor 23 euro (incl. kortingen).

Joost v.d. Ham
03-02-2006, 16:51
Een van de mooiste covers die ik heb staan, daarnaast een kraakheldere 2,35:1 beeldverhouding en een zeer goede DTS track.

Het enige probleem is dat je na deze aanschaf steeds meer criterions gaat kopen. ;) Geloof me deze dvd is de 23 euro dubbel en dwars waard.

Kevin Rijm
03-02-2006, 17:55
Een van de mooiste covers die ik heb staan, daarnaast een kraakheldere 2,35:1 beeldverhouding en een zeer goede DTS track.

Het enige probleem is dat je na deze aanschaf steeds meer criterions gaat kopen. ;) Geloof me deze dvd is de 23 euro dubbel en dwars waard.
Ik ga geloof ik de domste vraag ooit stellen maar goed, waar heb je die voor 23 euro? :oops:
Alvast bedankt!

Joost v.d. Ham
03-02-2006, 17:59
Ik ga geloof ik de domste vraag ooit stellen maar goed, waar heb je die voor 23 euro? Embarassed
Alvast bedankt!



De Criterion Collection uitgave van Fear and Loathing in Las Vegas is een echt aanrader.
Vanwege de dramatisch betere beeld- en geluidskwaliteit neem ik aan. Ik zie um niet goedkoper dan bij cd-wow voor 23 euro (incl. kortingen).

Qianlong
03-02-2006, 18:09
he Shawshank Redemption -> vervangen dr de UK versie van Carlton met 3 disks of de US versie met ietjes beter beeld.

Ik heb de UK versie, ooit gekocht bij HMV voor 7 pond :-D

http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=184269

http://www.loaded247.com/s/R1_DVD/id/17956/title/The_Shawshank_Redemption/

MGdutch
03-02-2006, 18:15
Clerks: R2/NL --> Clerks: Collector's Series - 10th Anniversary Edition (R1, 3 disc uitgave in een mooie digipack)
The Deer Hunter: R2/NL --> R2/UK SE (beter beeld + DD5.1) --> de R1 Legacy uitgave hiervan is nog een stuk mooier. ;)
Donnie Brasco: R2/NL --> De R1 SE schijnt wel een redelijke uitgave te zijn...
Fear and Loathing in Las Vegas: R2/NL --> Criterion (zoals hier boven al stond)
Taxi Driver: R2/NL --> Zijn niet zo veel alternatieven voor, de Classic Collection Box Set is nog wel een optie maar is erg duur en de Nederlandse Classics Collection uitgave voegt niet zo veel toe.


:wink:

Olivier vd D.
03-02-2006, 18:19
The Deer Hunter: R2/NL --> R2/UK SE (beter beeld + DD5.1) --> de R1 Legacy uitgave hiervan is nog een stuk mooier. ;)
Op dvdbeaver.com vond ik de verschillen qua scherpte niet groot. Het kleurenpalet en de brightness tussen deze twee versies is wel groot. De R1 Legacy is vrij donker met sombere kleuren, terwijl de R2/UK SE er wel heel fris uitzag, maar soms een beetje te fel. Heb jij ze ooit zij aan zij mogen vergelijken?

TheGodfather
03-02-2006, 18:25
Donnie Brasco: R2/NL --> De R1 SE schijnt wel een redelijke uitgave te zijn...



:wink:
De R1 versie is idd. erg goed. Heb zelf vorig jaar ook de R2NL versie verkocht en de R1 versie aangeschaft. Goede extra`s, interessant audiocommentaar en beter/geluid (y)

Albert
03-02-2006, 18:29
Taxi Driver: R2/NL --> Superbit R2JP

Olivier vd D.
03-02-2006, 18:43
Taxi Driver: R2/NL --> Superbit R2JP
Zie http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews18/taxi_driver_dvd_review.htm. De kleuren van de superbit zien er niet zo best uit vind ik. En de scherpte ten opzichte van de R1 en de R2/UK zijn ook niet echt wereldschokkend. Of zie ik het verkeerd?

MGdutch
03-02-2006, 19:00
The Deer Hunter: R2/NL --> R2/UK SE (beter beeld + DD5.1) --> de R1 Legacy uitgave hiervan is nog een stuk mooier. ;)
Op dvdbeaver.com vond ik de verschillen qua scherpte niet groot. Het kleurenpalet en de brightness tussen deze twee versies is wel groot. De R1 Legacy is vrij donker met sombere kleuren, terwijl de R2/UK SE er wel heel fris uitzag, maar soms een beetje te fel. Heb jij ze ooit zij aan zij mogen vergelijken?

Nope, nooit naast elkaar helaas. ;) De Legacy versie vind ik ook simpelweg een stuk mooier aangezien 't een mooie digipack betreft en de prijzen van deze twee verschillen niet eens zo enorm veel.

Albert
04-02-2006, 14:47
Taxi Driver: R2/NL --> Superbit R2JP
Zie http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews18/taxi_driver_dvd_review.htm. De kleuren van de superbit zien er niet zo best uit vind ik. En de scherpte ten opzichte van de R1 en de R2/UK zijn ook niet echt wereldschokkend. Of zie ik het verkeerd?

ging me eigenlijk meer om de DTS track :wink:

kazlatan
24-02-2006, 22:47
Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus doe ik het maar hier.
Bij CD WOW zie je vaak bij nieuwe releases een R1 en een R3 uitgave.
Bijvoorbeeld Memoirs Of A Geisha. Allebei betreft het een 2-disc. De R1 is € 18,99 en de R3 is € 23,99. Zo ook bij The Brothers Grimm daar is het verschil 7 euro. En zo zijn er nog een aantal te noemen.
Wat zijn nou de verschillen tussen die releases? Soms is het verschil DTS, maar verder? Als niks scheelt dan zou ik wel gek zijn om de R1 te kopen :wink:
Wie kan mij helpen?

hstadman
24-02-2006, 23:53
klopt; cd-wow heeft vaak R3 dvd's in het assortiment, die erg vaak mooie special editions hebben. Het verschil zit vaak in het ondertitelen van de extra's. Vaak bij de r1 is ales engels ondertiteld, bij sommige r3 titels is alleen de film engels ondertiteld maar de extra's dus niet! Hier moet je dus wel even op letten. :wink:

R3 heeft soms ook erg goede uitgaven ertussen zitten, dan kun je beter gaan voor de r3 i.p.v. de r1 titel.



Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus doe ik het maar hier.
Bij CD WOW zie je vaak bij nieuwe releases een R1 en een R3 uitgave.
Bijvoorbeeld Memoirs Of A Geisha. Allebei betreft het een 2-disc. De R1 is € 18,99 en de R3 is € 23,99. Zo ook bij The Brothers Grimm daar is het verschil 7 euro. En zo zijn er nog een aantal te noemen.
Wat zijn nou de verschillen tussen die releases? Soms is het verschil DTS, maar verder? Als niks scheelt dan zou ik wel gek zijn om de R1 te kopen :wink:
Wie kan mij helpen?

kazlatan
25-02-2006, 01:02
klopt; cd-wow heeft vaak R3 dvd's in het assortiment, die erg vaak mooie special editions hebben. Het verschil zit vaak in het ondertitelen van de extra's. Vaak bij de r1 is ales engels ondertiteld, bij sommige r3 titels is alleen de film engels ondertiteld maar de extra's dus niet! Hier moet je dus wel even op letten. :wink:

R3 heeft soms ook erg goede uitgaven ertussen zitten, dan kun je beter gaan voor de r3 i.p.v. de r1 titel.



Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus doe ik het maar hier.
Bij CD WOW zie je vaak bij nieuwe releases een R1 en een R3 uitgave.
Bijvoorbeeld Memoirs Of A Geisha. Allebei betreft het een 2-disc. De R1 is € 18,99 en de R3 is € 23,99. Zo ook bij The Brothers Grimm daar is het verschil 7 euro. En zo zijn er nog een aantal te noemen.
Wat zijn nou de verschillen tussen die releases? Soms is het verschil DTS, maar verder? Als niks scheelt dan zou ik wel gek zijn om de R1 te kopen :wink:
Wie kan mij helpen?

Waar kan ik vinden dat alleen de ondertitels het verschil zijn?
Van de volgende titels zou ik wel willen weten of ik beter voor de R1 of de R3 kan gaan:

Memoirs Of A Geisha
Doom
Mr & Mrs Smith


Bij voorbaat dank!

Aerodynamisch
25-02-2006, 02:04
Zou iemand een blik kunnen werpen op mijn collectie, link hier beneden en betere releases aanraden. Ik heb enkele op het oog maar misschien zie ik iets ovet het oog mede omdat ik me eigenlijk pas een maandje bezig houdt met niet-Nl releases.

Ook in mijn wanted lijst staan al enkele betere releases. Die van A Fistful Of Dollars is tog wel nummer 1.

hstadman
25-02-2006, 11:24
Eternal sunshine of the spotless mind; 3 disc collectors edition!
Deze heeft een extra muziek cd met de muziek van de film. :wink:


Er komt een green mile special edition aan, of die is net uit.

Voor spiderman 1 & 2 zou je eventueel nog voor de superbit versie kunnen gaan. Deze transfers zijn verreweg het beste met het beste beeld en DTS geluid!

Schindlers list, de collectors edition met boek etc.

Sin city, recut and extended version. Zit ik zelf ook over na te denken om te halen, sin city is een erg goede film. Ik weet niet of de extended en de chronologische vertelwijze van de extended ook de charme weer weghalen.

Van harry potter zou je de andere 2 disc editions ook kunnen halen zodat je de serie vooralsnog compleet hebt. :wink:


Zou iemand een blik kunnen werpen op mijn collectie, link hier beneden en betere releases aanraden. Ik heb enkele op het oog maar misschien zie ik iets ovet het oog mede omdat ik me eigenlijk pas een maandje bezig houdt met niet-Nl releases.

Ook in mijn wanted lijst staan al enkele betere releases. Die van A Fistful Of Dollars is tog wel nummer 1.

Cocheese
25-02-2006, 11:35
Of hij kan ook nog gaan voor de Spiderman 2 LE Giftset.

hstadman
25-02-2006, 11:46
Volgens mijn info hebben de superbit transfers de beste qualiteit op het gebiedt van beeld EN geluid! :wink:
Of hij kan ook nog gaan voor de Spiderman 2 LE Giftset.

Cocheese
25-02-2006, 11:58
Ja daar heb je gelijk in. Alleen is de NL giftset gewoon een erg mooie uitgave die je voor weinig op de kop kunt tikken. Daarom raad ik hem deze uitgave ook aan.

hstadman
25-02-2006, 12:13
Yesasia!

www.yesasia.com. Deze website geeft aan welke versie het is en wat er wel en niet ondertiteld is. Ook kun je zoeken op engelse ondertiteling etc. :wink:

klopt; cd-wow heeft vaak R3 dvd's in het assortiment, die erg vaak mooie special editions hebben. Het verschil zit vaak in het ondertitelen van de extra's. Vaak bij de r1 is ales engels ondertiteld, bij sommige r3 titels is alleen de film engels ondertiteld maar de extra's dus niet! Hier moet je dus wel even op letten. :wink:

R3 heeft soms ook erg goede uitgaven ertussen zitten, dan kun je beter gaan voor de r3 i.p.v. de r1 titel.



Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus doe ik het maar hier.
Bij CD WOW zie je vaak bij nieuwe releases een R1 en een R3 uitgave.
Bijvoorbeeld Memoirs Of A Geisha. Allebei betreft het een 2-disc. De R1 is € 18,99 en de R3 is € 23,99. Zo ook bij The Brothers Grimm daar is het verschil 7 euro. En zo zijn er nog een aantal te noemen.
Wat zijn nou de verschillen tussen die releases? Soms is het verschil DTS, maar verder? Als niks scheelt dan zou ik wel gek zijn om de R1 te kopen :wink:
Wie kan mij helpen?

Waar kan ik vinden dat alleen de ondertitels het verschil zijn?
Van de volgende titels zou ik wel willen weten of ik beter voor de R1 of de R3 kan gaan:

Memoirs Of A Geisha
Doom
Mr & Mrs Smith


Bij voorbaat dank!

Aerodynamisch
25-02-2006, 13:00
Ha,

Mijn Online Collectie is niet meer syncrhoon met de offline collectie.

Eternal 3 DVD heb ik nu gehaald voor 20e bij de FRS.

Spiderman ben ik tevreden over, net als X-Men (double pack is niet genoeg).

Spirited Away heb ik misschien een deal (de limited r4).

Sin City en A Fistful Of Dollars heb ik zeer binnekort aangeschaft.....alleen nog iemand vinden met een cc.

Olivier vd D.
01-04-2006, 13:54
Aanvankelijk kocht ik enkel R2/NLO uitgaven, maar ben sinds een paar maanden helemaal om als het gaat om R1 en R2/UK uitgaven. Veel films krijgen in het buitenland een veel betere behandeling dan in Nederland en dat zijn niet alleen de extra's. Vaak is er bij een R1 of R2/UK een DTS track toegevoegd en is de beeldkwaliteit beter. Het is echt aan te raden om dvdbeaver.com en dvdcompare.net te gebruiken op zoek naar de beste uitgave van een film. Vaak zijn ze via ebay redelijk goedkoop aan te schaffen, ondanks de verzendkosten. Oja, en wat betreft de beeldkwaliteit van NTSC i.v.m. PAL, je ziet het echt niet.

ToyBoy
01-04-2006, 14:08
Donnie Brasco: R2/NL --> De R1 SE schijnt wel een redelijke uitgave te zijn...



:wink:
De R1 versie is idd. erg goed. Heb zelf vorig jaar ook de R2NL versie verkocht en de R1 versie aangeschaft. Goede extra`s, interessant audiocommentaar en beter/geluid (y)


Heb um te koop staan..... :)

Oscar van Sambeek
01-04-2006, 14:16
leuk topic had hem nog helemaal niet gezien!
ben eigenlijk wel benieuwd welke ik volgens jullie nog kan verbeteren.
Extra's zijn bij mij altijd welkom maar ook verpakkingen vind ik erg belangrijk,
een mooie digipack of giftset staat toch een stuk mooier als een keepcase?
zie mijn profiler voor tips? :)

Olivier vd D.
01-04-2006, 14:19
Wie zin heeft om mijn lijst (deels) te doorlopen en betere uitgaven aan te raden als het gaat om beeld en geluid? Op verzoek uiteraard advies terug.

Olivier vd D.
20-04-2006, 13:37
leuk topic had hem nog helemaal niet gezien!
ben eigenlijk wel benieuwd welke ik volgens jullie nog kan verbeteren.
Extra's zijn bij mij altijd welkom maar ook verpakkingen vind ik erg belangrijk,
een mooie digipack of giftset staat toch een stuk mooier als een keepcase?
zie mijn profiler voor tips? :)
The Quentin Tarantino Collection: Limited Edition
--> Van From Dusk Till Dawn is een mooie Engelse 2disc SE editie met beter beeld en geluid

American History X
--> R2/UK heeft 5.1 geluid en anamorph 16:9 beeld

Romper Stomper
--> R2/UK SE heeft DTS en anamorph 16:9 beeld

Boondock Saints
--> R2/SE SE heeft DTS maar helaas geen leesbare ondertitels (verkrijgbaar bij de FRS in Finland)

American Beauty
--> R1/US heeft DTS

Batman Returns
--> R2/NL SE edities van Batman hebben allemaal DTS

La Haine
--> R2/NL SE met DTS (in hoeverre het beeld beter is weet ik niet)

Lock, Stock & Two Smoking Barrels
--> R2/UK Shotgun SE met DTS

Ronin
--> R2/NL SE met beter beeld en DTS

Silence of the Lambs
--> R2/NL UE met DTS (in hoeverre het beeld beter is weet ik niet)

Snatch
--> R2/NL Superbit met beter beeld en DTS

En tot slot misschien nog een tip om de originele Insomnia aan te schaffen (Criterion).

Olivier vd D.
28-09-2006, 12:29
Wie wil zijn ogen nog eens langs mijn lijst laten gaan op zoek naar dvd's waarvan betere uitgaves bestaan als het gaat om beeld en geluid? S.v.p. vermelden in welk opzicht de aanbevolen uitgave beter is. Uiteraard op verzoek aanbevelingen terug.

riny
28-09-2006, 12:42
Wie wil zijn ogen nog eens langs mijn lijst willen laten gaan op zoek naar dvd's waarvan betere uitgaves bestaan als het gaat om beeld en geluid? S.v.p. vermelden in welk opzicht de aanbevolen uitgave beter is. Uiteraard aanbevelingen terug.

brazil - criterion
nieuwe release is anamorphic en veel beter beeld.

Olivier vd D.
28-09-2006, 12:46
Er is een nieuwe Criterion uitgave van Brazil? He bah, heb ik een paar maanden geleden net veel geld uitgegeven aan mijn huidige Criterion uitgave.


Ik zie dat Criterion gedacht heeft aan degenen die de 3-dvd box reeds bezitten. Er is een 1disc replacement uitgegeven. :-)

riny
28-09-2006, 13:09
Er is een nieuwe Criterion uitgave van Brazil? He bah, heb ik een paar maanden geleden net veel geld uitgegeven aan mijn huidige Criterion uitgave.


Ik zie dat Criterion gedacht heeft aan degenen die de 3-dvd box reeds bezitten. Er is een 1disc replacement uitgegeven. :-)


inderdaad. heb de extra's van mijn oude box 1x gekeken en vervolgens verkocht en de 1-disc rerelease gekocht.

Rotterdam5314
28-09-2006, 18:33
Ik ben ook niet echt op de hoogte wat nou precies de beste uitgave is

Extra's vindt ik niet belangrijk
als er bij de extra's een interessante docu op (wat over het onderwerp van de film gaat) staat dan wel

Het belangrijkste vind ik beeld en geluid en Nl subs
En of een extended versie beter is dan de normale versie
De regio maakt niks uit

Olivier vd D.
28-09-2006, 19:35
Ik ben ook niet echt op de hoogte wat nou precies de beste uitgave is
Ik voorheen ook niet, ik kocht alleen R2/NL uitgaven bij de FRS met de beroemde PJR-bonnen toen die er nog waren. Op een gegeven moment ben ik overgehaald eens verder te kijken dan Nederland en toen ging er een wereld voor me open. Het bleek ineens echt de moeite waard om bij elke film eens goed te onderzoeken welke versie nu het meeste waar voor het geld biedt. Er zijn soms enorme verschillen in beeld- en geluidskwaliteit tussen de verschillende uitgaven. Met name R1 en R3 uitgaven zijn vaak in alle opzichten een stuk beter dan de R2/NL uitgave van dezelfde film. Kortom, zeker als je fatsoenlijke audio- en videoapparatuur hebt staan thuis is het echt de moeite waard om eens internationaal rond te neuzen. De leidende sites die hierbij een geweldig hulpmiddel kunnen zijn zijn www.dvdbeaver.com en www.dvdcompare.net. Daarnaast ben ik ook weleens te vinden op b.v. www.dvdtimes.co.uk en www.dvdverdict.com voor de R2/UK uitgaven. Veel buitenlandse uitgaven zijn overigens voor een redelijke prijs via ebay te krijgen. Daarnaast is cdwow een mmoie internetwinkel die een vaak goed geprijsd internationaal assortiment aanbiedt.

Als je dat interessant vindt zal ik eens door jouw lijst heenfietsen als ik het wat minder druk heb volgende week.

Rotterdam5314
28-09-2006, 19:46
Ik ben ook niet echt op de hoogte wat nou precies de beste uitgave is
Ik voorheen ook niet, ik kocht alleen R2/NL uitgaven bij de FRS met de beroemde PJR-bonnen toen die er nog waren. Op een gegeven moment ben ik overgehaald eens verder te kijken dan Nederland en toen ging er een wereld voor me open. Het bleek ineens echt de moeite waard om bij elke film eens goed te onderzoeken welke versie nu het meeste waar voor het geld biedt. Er zijn soms enorme verschillen in beeld- en geluidskwaliteit tussen de verschillende uitgaven. Met name R1 en R3 uitgaven zijn vaak in alle opzichten een stuk beter dan de R2/NL uitgave van dezelfde film. Kortom, zeker als je fatsoenlijke audio- en videoapparatuur hebt staan thuis is het echt de moeite waard om eens internationaal rond te neuzen. De leidende sites die hierbij een geweldig hulpmiddel kunnen zijn zijn www.dvdbeaver.com en www.dvdcompare.net. Daarnaast ben ik ook weleens te vinden op b.v. www.dvdtimes.co.uk en www.dvdverdict.com voor de R2/UK uitgaven. Veel buitenlandse uitgaven zijn overigens voor een redelijke prijs via ebay te krijgen. Daarnaast is cdwow een mmoie internetwinkel die een vaak goed geprijsd internationaal assortiment aanbiedt.

Als je dat interessant vindt zal ik eens door jouw lijst heenfietsen als ik het wat minder druk heb volgende week.

(y) Maar hou er dan wel rekening mee dat nl subs een vereiste is.
Ik koop altijd dvd's met nl subs.Dit komt omdat ik de films ook wel eens met anderen bekijkt of uitleen die toch nl ondertiteling erg op prijs stellen.
Ik zelf trouwens ook. als ik een film echt in m'n eentje zou kijken dan volstaan engelse subs ook.

mercapto
28-09-2006, 19:49
En dat sommige mensen niks om 2-, 3- en 4- discs geven en extra's maar zonde van hun tijd vinden ;)

Rotterdam5314
28-09-2006, 19:50
En dat sommige mensen niks om 2-, 3- en 4- discs geven en extra's maar zonde van hun tijd vinden ;)

Ik ben dus zo iemand :lol:

mercapto
28-09-2006, 19:55
Lol, tja, m'n antwoord kwam wat laat, was even drinken pakken en vergat OK te klikken, dus dat wou ik veel eerder zeggen :P

Olivier vd D.
28-09-2006, 20:51
(y) Maar hou er dan wel rekening mee dat nl subs een vereiste is. Ik koop altijd dvd's met nl subs.Dit komt omdat ik de films ook wel eens met anderen bekijkt of uitleen die toch nl ondertiteling erg op prijs stellen. Ik zelf trouwens ook. als ik een film echt in m'n eentje zou kijken dan volstaan engelse subs ook.
Maar vind je het niet vreemd dat je jezelf een beperking oplegt terwijl het niet hebben van nl subs maar in een relatief klein deel percentage van je filmkijkuren echt een must is. Dit nog even afgezien van het feit dat films kijken zonder subs snel went, zeker naarmate je wat ouder wordt. En bij buitenlandse uitgaven komt daar natuurlijk bij dat je wel vaak Engelse subs hebt, zodat je bij films met moeilijk verstaanbare dialogen de letterlijke tekst nog kan zien. Nederlanders zijn doorgaans zo verwend met nl subs dat ze soms niet zonder lijken te kunnen. Ik heb overigens min of meer hetzelfde probleem alleen dan met betrekking tot de Disney films. Ik vind ze doorgaans vreselijk in het Nederlands, maar ik kan van mijn zoontje van 3 moeilijk verlangen dat hij de Engelse versie volgt. Ik koop dus sowieso altijd de Nederlandse versie en als ik teveel moois mis dan koop ik er gewoon de buitenlandse uitgave bij. Als mijn zoons wat ouder zijn wil ik ze wel zoveel mogelijk stimuleren om films in het Engels te kijken zonder subs of met hooguit Engelse subs. Daar hebben ze later wellicht profijt van. Maar goed, ik dwaal af, mijn relaas neemt vanzelfsprekend niet weg dat als jij om je eigen redenen toch het liefst nl subs wil hebben, je daar ook naar moet zoeken en niet de financiele middelen hebt om beide te kopen. Alleen jammer dat je dan mooie dingen mist.

slindenau
28-09-2006, 21:04
Rotterdam5314 is al 'ouder' :D ;).

Olivier vd D.
28-09-2006, 21:08
autsch..........als dat maar niet te hard aankomt dan. ;-)

slindenau
28-09-2006, 21:13
Nouja, oud...eind 20/begin 30 als ik het me goed herinner.

Maar het klopt wel wat je zegt over NL subs, 'vroeger' moest ik ook altijd krampachtig Nederlandse ondertitels bij mijn films hebben...maar je bent eigenlijk zo aan het Engels gewend. Waar ik me nog wel aan erger af en toe is het vertalen van 'gebeurtenissen'. Maarja, dat heb je met Engels voor slechthorenden :lol:.

Cor H.
29-09-2006, 14:00
Ik neem soms nog wel een bakkie chips onder het film kijken en dan vindt ik subs toch wel handig, ik kan dan soms echt niet meer verstaan wat er gezegd wordt.

Rotterdam5314
29-09-2006, 14:12
autsch..........als dat maar niet te hard aankomt dan. ;-)

Ik stoor me er niet aan hoor..

Nl of Eng subs heeft niks met leeftijd te maken.
De gedachte dat je waarschijnlijk jong bent omdat je een film met ondertiteling wilt hebben vind ik een domme denkwijze. Ik ken genoeg 'ouderen' die hier ook de voorkeur aan geven.
Dat ik ze met ondertiteling wil hebben heeft dan ook niks te maken met niet goed kunnen volgen/verstaan ervan. Ben nml opgegroeid met Fun Factory, Sky channel enz enz :wink:
Soms praten mensen gewoon erdoorheen waardoor je het net niet goed verstaat. En bij sommige films willen ze nog wel eens een erg moeilijk woord gebruiken en dan is een ondertiteling wel makkelijk. Ik weet zeker dat er altijd wel eens een woordje is waar je de betekenis niet direct van weet. En extra's doen me zowieso helemaal niks. Als je er een paar gezien hebt geldt dat meestal voor het meerendeel van de films. Vaak is het gewoon hetzelfde alleen gaat het over een andere film. Een woordje v/d filmmaker vindt ik ook niet boeiend. ik snap zelf wel wat hij met z'n film bedoelt of wilt tonen

films dubbel kopen heeft bij mij niet met financieen te maken
Ik vindt het simpel weg zonde van mijn geld om films dubbel in bezit te hebben. Ik kan dan wel iets beters bedenken om het aan uit te geven.
Maar goed ieder z'n ding zou ik ik zeggen... :wink:

Rotterdam5314
29-09-2006, 14:32
Ik neem soms nog wel een bakkie chips onder het film kijken en dan vindt ik subs toch wel handig, ik kan dan soms echt niet meer verstaan wat er gezegd wordt.

Dat is ook een goed argument. Heb ik nml ook wel eens last van :lol: :

Olivier vd D.
29-09-2006, 14:47
Dat ik ze met ondertiteling wil hebben heeft dan ook niks te maken met niet goed kunnen volgen/verstaan ervan. Ben nml opgegroeid met Fun Factory, Sky channel enz enz :wink:
Soms praten mensen gewoon erdoorheen waardoor je het net niet goed verstaat. En bij sommige films willen ze nog wel eens een erg moeilijk woord gebruiken en dan is een ondertiteling wel makkelijk. Ik weet zeker dat er altijd wel eens een woordje is waar je de betekenis niet direct van weet.
Als de taal van de subs blijkbaar geen rol speelt dan kan je toch ook internationale uitgaven met Engelse subs kopen? Het leuke daarvan is bovendien dat je een vertaalslag overslaat waardoor b.v. humor veel beter tot zijn recht komt.


En extra's doen me zowieso helemaal niks. Als je er een paar gezien hebt geldt dat meestal voor het meerendeel van de films. Vaak is het gewoon hetzelfde alleen gaat het over een andere film. Een woordje v/d filmmaker vindt ik ook niet boeiend. ik snap zelf wel wat hij met z'n film bedoelt of wilt tonen.
Ik snap je ergens wel, maar je kan mij niet wijsmaken dat je elke film altijd ten volle begrijpt. Ik ben bij relatief eenvoudige straighforward films ook niet zo van de extra's. Het kan me vaak gestolen worden hoe ze bepaalde scenes hebben gefilmd en hoeveel lol ze wel niet hebben gehad. Echter bij een wat moelijkere film of een film met meerdere lagen en een veelal filosofische achtergrond vind ik extra's vaak een welkome aanvulling, puur voor mijn begrip van de film. Bij een tweede kijkbeurt kan ik dan veel meer verbanden leggen en vallen er meer muntjes.

Eddie
22-10-2006, 08:00

de nieuwe R2NL van Serpico S.E. heeft een stereo audiotrack 8712609040869

http://images.fisbase.nl/productimages/autoimport/1057600_1057699/00000p1057641_bg_front.jpg

ik heb de Amerikaanse genomen met DD5.1 en ook 1.85:1 (o.a.r) 097360868944

http://www.dvdcc.com/images/covs/serpico.jpg

Olivier vd D.
22-10-2006, 08:16
Ik heb die film sowieso nog niet, maar staat op mijn wishlist nu. Heb je nog tips voor betere uitgaven van films die ik al heb?

Eddie
22-10-2006, 08:34
Ik heb die film sowieso nog niet, maar staat op mijn wishlist nu. Heb je nog tips voor betere uitgaven van films die ik al heb?

Cinderella Man > http://www.amazon.com/gp/product/customer-images/B000ARTN42/ref=cm_ciu_pdp_images_1/102-9355276-8695301?ie=UTF8&s=dvd&index=1#gallery

Lord of War: 2 Disc Edition > 2de halve prijs FRS

Walk the Line: 2-Disc DVD Special Edition > http://www.amazon.com/gp/product/customer-images/B00005JO1R/ref=cm_ciu_pdp_images_0/103-5979884-0516649?ie=UTF8&s=dvd&index=0#gallery

Lennart H.
22-10-2006, 10:25
Is er geen betere versie van Walk the Line?

Eddie
22-10-2006, 10:30
Is er geen betere versie van Walk the Line?
de 3 disc misschien, maar zelf vind ik dit de beste uitgave qua looks.
2.35:1 (o.a.r.) English (DTS 5.1) Subtitles: English

RobinB
22-10-2006, 14:20
Zijn de volgende films aan te raden:

Sword and the Moon
Natural City


Weet iemand nog bepaalde titels zoals Donnie Darko?

Jurriaan Wittenberg
23-10-2006, 13:38
...Weet iemand nog bepaalde titels zoals Donnie Darko?

Hihihi... Het mooie van Donnie Darko is juist dat er niet zo veel van dat soort films zijn!! Ik bedoel: Hoe vaak kom je nou films tegen waarin een konijn de apocalyps komt voorspellen bij een geflipte teenager? :shock:

:idea: Je zou eens kunnen zoeken naar films van dezelfde regisseur of schrijver (in dit geval dezelfde: Richard Kelly) Op IMDB kun je bijvoorbeeld zien waar hij zoal aan heeft gewerkt (http://www.imdb.com/name/nm0446819/).

:roll: Iets wat voor mij een beetje in de buurt komt (dus: een rare film met vreemde plotlijn) : The Butterfly Effect... maarjah, daar moet je dus wel van houden! Want als dat het is waar je naar zoekt dan komt een Dark City ook in aanmerking en dan zit je toch wel ondertussen in een heel ander segment :P

Succes met je zoektocht,
Jurriaan