PDA

Bekijk de volledige versie : interliks testen? onder forum leden



koop van der Schaaf
03-02-2006, 23:47
hallo
ik heb 2 sets interlinks besteld (2x coax en 2x stereo) deze worden op maat gemaakt voor mij ze worden allemaal één meter lang
nu het volgende deze wil ik terbeschikking stellen zodat ze onder forum leden kunnen worden getest en dan natuurlijk berichten in dit forum wat je er van vindt de leden die dit willen testen moeten het naar elkaar toe sturen en het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ik ze weer terug krijg natuurlijk!!!!!!!!
de leverancier van de bekabeling maakt op maat voor niet van die hele grote bedragen
het leek me wel leuk om dit eens te doen
als ik ze binnen heb stuur ik ze naar de eerste persoon op die hier aan mee wil werken
pas als deze op het forum heeft laten weten wat hij er van vond kunnen ze worden door gestuurd naar de volgende zo kan ik ook volgen bij wie ze zijn
deze test wil ik max 2 maanden doen voor dat ik ze zelf kan gaan gebruiken
wie wil hier wel aan mee doen laat het maar horen ????
groet koop

Basso
04-02-2006, 00:04
lijkt me een leuk idee!

heb je misschien iets meer informatie over de kabels?

koop van der Schaaf
04-02-2006, 00:13
wat zou je willen weten

Johan van den D.
04-02-2006, 01:07
Wat wil je zelf op de manier te weten komen of ben je gewoon benieuwd hoe deze kabel zich houd ten opzichte van andere kabels.

Het is namelijk zo dat de kabels in iedere set anders zullen presteren dan in wellicht je eigen set en daar moet je je wel bewust van zijn.

Rob Eric Blank
04-02-2006, 11:06
Ik zou best wel eens die stereo interlinks willen testen, helemaal nu ik net zelf een goeie cd speler heb.

koop van der Schaaf
04-02-2006, 16:32
[quote="j.vandendool"]Wat wil je zelf op de manier te weten komen of ben je gewoon benieuwd hoe deze kabel zich houd ten opzichte van andere kabels.

dat is inderdaad het geval deze interlinks zijn reletief goed koop en nu was ik erg beniewd wat jullie hier van vinden ten opzichte van zijn duurdere familie
het is geen Qued of van hull dat is wel zeker
maar hoe houden ze zich op allerlei andere installatie,s
ik vond het wel aardig idee om het eens zo te doen .
de leverancier heeft ook gezegt dat je het niet moet vergelijken met de hele duuren zou niet real zijn maar zijn waarschijnlijk goede middenmotor
volgens hem
en ik denk testen die interlinks heb ze dan ook blind besteld alleen de maat op gegeven en gezegt maak er wat moois van
groet koop

Johan van den D.
04-02-2006, 17:28
Ok, duidelijk wat je ermee wilt bereiken.

koop van der Schaaf
04-02-2006, 19:34
ik zoek ook nog een manier om foto,s te kunnen plaatsen
vertel eens hoe of bij wie ik gratis fotos site kan maken zodat ik het jullie tegen de tijd dat ze binnen zijn ook kan laten zien
ik heb al van alles ondernomen maar nog niet gelukt
groet koop

Seth__Gekko
04-02-2006, 20:04
Fotootje maken en uploaden naar www.imageshack.us of photobucket en een linkje plaatjes hier op het forum.

koop van der Schaaf
06-02-2006, 21:23
als ik ze binnen heb plaats ik de foto dank voor de tip

koop van der Schaaf
19-02-2006, 22:33
hallo
met het bestellen was wat fout gegaan
maar morgen gooi ik de nieuwe bestelling er uit
ik heb bij de bestelling gekozen voor de wat voordeligere pluggen
omdat anders het prijskaartje weer te veel bij bestaande merken zou komen te liggen die in aan merking komen zijn de volgende twee stuks

http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/koop%20audio/wbt0147-300.gif http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/koop%20audio/cc2015.jpg

waarbij ik de laatste van deze twee laat monteren voor de test onder de forum leden om te zien hoe hij het doet
of er moeten zoveel mensen zijn die liever de ander gemonteerd zien voor de test dan wijzig ik dat op de bestelling
vinden jullie dat ik ook een prijstelling moet geven voor of na de test van deze kabels
groet koop

Alexander D
20-02-2006, 08:58
De linkse WBT pluggen worden het dus niet maar die andere plug op de horizontale foto?

Misschien is het leuker de prijs na eventuele reacties van forumleden te geven. :wink:

Edgar Smit
20-02-2006, 09:30
Ik denk zelfs dat het leukst is om diegenen die meedoen te laten welke prijscategorie ze denken dat deze kabels vallen, naar aanleiding van de prestaties. En pas na afloop de echte prijs te geven.

koop van der Schaaf
20-02-2006, 09:48
[quote="A. Duijmelinck"]De linkse WBT pluggen worden het dus niet maar die andere plug op de horizontale foto?

inderdaat wordt het de rechter afbeelding de zwarte plug
kan ze ook laten afmonteren met de linker maar daar zijn de pluggen per stuk behoorlijk duurder
het gaat juist om de kabel goedkoop mogelijk te houden en toch goede kwalitijd te verkrijgen
ik bestel ze wel met die andere pluggen om zoiezo een afbeelding te kunnen plaatsen op het forum en zelf ook even het verschil in afmontage te kunnen vergelijken
ik zal de prijzen ook nog wel even buiten beschouwing laten om de test niet te beinvloeden ben benieuwd wat er uitkomt en hoe ze er uit zien !!!
groet koop

koop van der Schaaf
20-02-2006, 20:37
bekabeling is vandaag besteld hoop het nog einde van de week te kunnen ophalen
als ik ze heb maak ik er een foto van en plaats deze dan, zodat jullie kunnen zien waar het over gaat.
ik ben benieuwd!!!!

koop van der Schaaf
10-03-2006, 22:18
hallo

de bekabeling is klaar ik ben momenteel nog op vakantie maar aankomende week haal ik ze op en plaats dan een foto op het forum
meer volgt dan aan komende week
groet koop

Alexander D
11-03-2006, 10:00
hallo

de bekabeling is klaar ik ben momenteel nog op vakantie maar aankomende week haal ik ze op en plaats dan een foto op het forum
meer volgt dan aan komende week
groet koop

En jij zit op vakantie gewoon een beetje hier op het forum? :shock:

Prettige vakantie. :wink:

koop van der Schaaf
16-03-2006, 22:18
hallo

ik heb de bekabeling binnen op eerste gezicht zien ze er goed uit bij nader onderzoek zitten er wel schoonheids foutjes in wat het enigzins wat minder fraai maakt als je dat éénmaal hebt gezien
maar dat kan ik altijd nog weer overleggen met de maker van deze bekabeling
maar nu de test !!!!
heb bij mij zelf al de bekabeling geplaats dan wel afgemonteerd met de WTB plug, wat mij het eerste op viel was dat het bijzonder mooie pluggen zijn en de manier van bevestiging op de recever perfect is, ook omdat je hem vast kan zetten door de buiten ring te draaien zeer fraai.
Maar hoe gaan we testen. Voor analoge heb ik 2 uitgangen op de laserdisc zitten dus kan ik die aansluiten op de dvd en cd uitgang en dan wisselen tussen deze bronnen.
Maar hoe kan je het beste de digitaal coaxiaal testen ?? gewoon wisselen en steeds het zelfde muziekstuk beluisteren of heeft iemand daar een andere goede manier voor ????
foto's komen nog,wel geprobeerd maar krijg ze niet echt mooi op plaat met mij toestel dat ga ik op mij werk doen betere camera hopen dat dat beter wordt krijg de foto,s niet echt scherp

Laat maar horen of jullie andere manieren hebben om deze vergelijking te kunnen doen.
groet koop

koop van der Schaaf
19-03-2006, 23:46
hallo

morgen worden de foto,s geplaatst zijn nu beter gelukt
groet koop

koop van der Schaaf
20-03-2006, 20:48
hallo hier zijn wat foto,s van de bekabeling ten eerste set één deze zouden rond kunnen gaan als er interesse in is

http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/PICT0023.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/PICT0022.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/2003_0111001.jpg
en dan deze zelfde kabel maar dan met WBT





http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/PICT0039.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/PICT0035.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e1/kvdschaaf/PICT0017.jpg


hoor wel wat de reactie,s zijn
groet koop

R Klemkerk
20-03-2006, 23:17
Met die wbt pluggen ziet er verdomde goed uit!


Uit welk materiaal bestaan deze interlinks? zijn ze van zilver opgebouwd? of is het koper?

koop van der Schaaf
21-03-2006, 00:10
Met die wbt pluggen ziet er verdomde goed uit!


Uit welk materiaal bestaan deze interlinks? zijn ze van zilver opgebouwd? of is het koper?

eerlijk gezegt weet ik dat niet heb ze niet open gehad en eigenlijk ook nooit gevraagt aan de maker
Moet wel zeggen dat het voor mij een hele verbetering is ik had de meeste bekabeling namelijk zelf gemaakt voor dat ik dit kocht en dat verschil hoor je duidelijk
groet koop

robert1325
02-04-2006, 13:45
ziet er wel goed uit, als je even op ebay kijkt kan je voor 50/60 euro een van den hull interlink kopen met WBT pluggen.....

R Klemkerk
02-04-2006, 19:27
ziet er wel goed uit, als je even op ebay kijkt kan je voor 50/60 euro een van den hull interlink kopen met WBT pluggen.....

De klank zal wel degelijk anders zijn, dan die van vd hul. ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van de klank van vd hul kabels.

Emporino
27-02-2007, 19:39
Ik sta in dubio. Op dit moment ben ik al enige tijd in het bezit van een Xindak interlink type AC - 01. Nu wil ik deze vervangen voor een Xindak FA - 01. Ik lees de laatste tijd ook veel goede dingen over de John van Gent interlinks ( zilver / goud ) Nu is mijn vraag : Is er veel verschil tussen deze 2 kabels, misschien iemand ervaring met beide ? Ik heb ook de FS - 01 speakerkabel van Xindak. Versterker PM 8200 + cd / dvd speler zijn van Marantz.

Alexander D
28-02-2007, 09:10
Gewoon zelf gaan luisteren, dat blijft het enige advies. :wink:

Emporino
28-02-2007, 18:58
Klopt, zelf luisteren is de beste manier om er achter te komen. Maar de Xindak kabels zien er wel professioneler uit, maar dat zegt ook niet alles lijkt mij.

Alexander D
28-02-2007, 19:46
Klopt, zelf luisteren is de beste manier om er achter te komen. Maar de Xindak kabels zien er wel professioneler uit, maar dat zegt ook niet alles lijkt mij.

Er zal al een verschil zitten tussen je AC01 en de FA01. Aangezien je alles al van Xindak hebt zou ik die eerst proberen. Dan is het ook wat betreft 'de looks' af. :wink:

Rob Eric Blank
01-03-2007, 09:09
Klopt, zelf luisteren is de beste manier om er achter te komen. Maar de Xindak kabels zien er wel professioneler uit, maar dat zegt ook niet alles lijkt mij.

Er zal al een verschil zitten tussen je AC01 en de FA01. Aangezien je alles al van Xindak hebt zou ik die eerst proberen. Dan is het ook wat betreft 'de looks' af. :wink:Er zit heel veel verschil tussen.

Of ik ervaring met beide kabels heb.....jep!
Lees dit er maar op na http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45768&highlight=xindak+interlink
Het is een wereld van verschil en ik draai nu met FA-01. Misschien nog nieuwe speakerkabels aanschaffen!

Emporino
01-03-2007, 21:22
Hoi. Ja ik had die test van die Xindak kabels al gelezen. Het idee achter mijn vraag was eigenlijk : is er iemand sie ervaring heeft met zowel de Xindak FA-01 en de John van Gent ( goud / zilver ) Ik heb de Xindak al dik een jaar, en ze bevallen goed. Maar wil toch iets anders proberen. Dacht eerst de Xindak FA-01, maar mijn aandacht werd later ook getrokken naar de J.v.G. interlinks. Die J.v.G. zal best goed zijn, maar is denk ik toch meer een hype. Heb maar 2x de Xindak FA-01 besteld, lijkt mij een goede keuze.

Alexander D
02-03-2007, 09:15
Gefeliciteerd met je aankoop.

Emporino
04-03-2007, 17:06
Rob. Welke speakerkabel wil je e.v.t. aanschaffen, ook Xindak ? Ik heb nu de Xindak FS - 01, de FS- 03 is iets duurder. Maar je hebt ook de FS-02, deze zijn weer duurder dan de FS - 03. Gek, je zou zeggen de FS 02 is goedkoper dan de FS 03. Maar de FS 02 kost iets van 225 euro, de FS 03 nog geen 200. De FS 01- en de FS - 03 zit denk weing verschil in, ik ga de FS - 02 bestellen. Zit levertijd op, is niet op voorraad.

Johan van den D.
04-03-2007, 17:54
Dat met die prijzen is nog steeds niet duidelijk voor mij maar de FS3 zou daadwerkelijk boven de FS2 zitten.
Heb zelf de FS3 gehad in het verleden en die bevielen opzich goed al kunnen ze niet tippen aan mijn huidige kabel al moest ik in het begin wel even wennen aan het verschil.

Emporino
08-03-2007, 19:05
Nog even iets anders. De Xindak FA-01 is dat koper of zilver ? Hoor vaak dat zilver beter klinkt dan koper.

Seth__Gekko
08-03-2007, 19:08
Nog even iets anders. De Xindak FA-01 is dat koper of zilver ? Hoor vaak dat zilver beter klinkt dan koper.Hoor je dat mensen zeggen, of heb je het zelf gehoord.

Ik ben van zilver naar koper gegaan, was een mooie upgrade!

M!A!W! zelf eerst luisteren!

Alexander D
08-03-2007, 19:09
Nog even iets anders. De Xindak FA-01 is dat koper of zilver ? Hoor vaak dat zilver beter klinkt dan koper.

Zilver klinkt anders dan koper.

Wat beter is blijft situatie-afhankelijk.

Johan van den D.
08-03-2007, 21:00
Hoor vaak dat zilver beter klinkt dan koper.Wat je hoor klopt helaas niet helemaal en moet je anders zien/lezen.
Zilver heeft "op papier" de betere eigenschappen voor de geleiding van het aangeboden signaal, echter in de praktijk bleek vaak dat die goede eigenschappen geen goede invloed op het geluid hadden.
Heden heeft men dit aardig goed onder de knie en klinken ook de zilveren kabels lekker als het je smaak is.

In veel gevallen gebruik men dan ook een mix van zilver en koper.