PDA

Bekijk de volledige versie : Kenwood receivers wie kent die good



peermen
04-02-2006, 15:00
Wil tot aanschaf van een receiver(eerste) overgaan, mijn oog is gevallen op een kenwood KRF-V6090D met JBL SCS 200.6 speakerset.
Heb wat rondgeneust maar kom geen recencies tegen van kenwood receivers het gaat meestal over bekenderen merken. Heb niet veel kennis van audio en video, kan ik daarom maar beter voor bv. een Sony of Pioneer kiezen of kan ik voor dat setje gaan.

Ben Coenen
04-02-2006, 15:15
Zelf heb ik al jaren de KRF V5050D en ben hier zeer tevreden mee. Het geluid is [voor mij] uitstekend en de bediening eenvoudig. Heb er 'n xbox en Sony dvd speler op aangesloten en nog nooit klachten gehad. Perfecte Dolby Digital en DTS weergave zonder problemen; let wel dat ik geen geluidsfreak ben met speakerkabel van 10 euro [of meer] per strekkende meter...
Je kunt je door anderen gek laten maken of zelf in de winkel gaan luisteren en je eigen smaak laten beslissen.

Sander Haarmans
04-02-2006, 16:39
Ikzelf heb een Kenwood receiver (KRF-X7775D) met een Kenwood eindversterker (KMF-X9000) en ben hier nog steeds zeer tevreden mee. Persoonlijk vind ik Kenwood receivers warm klinken en (voor mij dus) zeer aangenaam om te horen, heb er zelf Mission speakers aan hangen.
Heb eigenlijk vanaf m'n eerste setje (versterker, cd speler etc) tot nu toe nog steeds altijd Kenwood gehad.

Johan van den D.
04-02-2006, 17:31
Kenwood is een zeer bekend merk net zoals o.a Sony en Pioneer.
Echter is Kenwood mijn "ding" niet en zal er dan zelf ook nooit één kopen.

GameBelgium
05-02-2006, 11:12
Vorige week heb ik een Kenwood 5090 gekocht voor mijn neefje, die ook het HT virus te pakken heeft, maar op wel zeer jong leeftijd (13!).

Ik heb hem wat geholpen om alles aan te sluiten en op te stellen en het geluid uit die Kenwood was echt wel goed. We hebben een 5.1 opstelling getest met i-Robot. Fantastisch.

Verder ook de Pro Logic II getest met een film die gewoon op tv liep, en ook dat was hélemaal niet onaardig.

Stereo testen was met zijn speakertjes niet zo handig, maar dat hebben we wel even bij me thuis getest en ook dat klonk aardig.

Natuurlijk zullen er wel betere receivers zijn, maar prijs/kwaliteit denk ik dat je hieraan zeker geen slechte zaak doet!

Leon van Stijn
05-02-2006, 13:53
Ik heb al een paar jaar een KRF-X9060D staan. Ik ben er prima tevreden mee. De relatief gunstige prijs en de daarvoor erg goede uitrusting was voor mij toch wel de doorslag om de Kenwood aan te schaffen. En ik heb er nog geen spijt van gehad!

peermen
05-02-2006, 19:16
Ik heb al een paar jaar een KRF-X9060D staan. Ik ben er prima tevreden mee. De relatief gunstige prijs en de daarvoor erg goede uitrusting was voor mij toch wel de doorslag om de Kenwood aan te schaffen. En ik heb er nog geen spijt van gehad!

Even nog een vraag wordt er bij de receivers van Kenwood een duidelijke nederlandse handleiding bijgeleverd

Leon van Stijn
05-02-2006, 21:46
Toendertijd zat er inderdaad een Nederlandstalige handleiding bij. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het anders zou zijn. Of was je van plan om 'm in het buitenland te kopen?

Alexander D
06-02-2006, 09:00
Ik heb al een paar jaar een KRF-X9060D staan. Ik ben er prima tevreden mee. De relatief gunstige prijs en de daarvoor erg goede uitrusting was voor mij toch wel de doorslag om de Kenwood aan te schaffen. En ik heb er nog geen spijt van gehad!

Even nog een vraag wordt er bij de receivers van Kenwood een duidelijke nederlandse handleiding bijgeleverd

Als je tot aanschaf overgaat via een gewone dealer kun je het vragen en controleren. Vaak komt apparatuur die je via internetwinkels kunt kopen uit het buitenland en zal er een Engelse handleiding bij zitten.

GameBelgium
06-02-2006, 13:44
Ja, geen probleem, er zat een Nederlandstalige handleiding bij. De handleiding was trouwens in 6 verschillende talen.

foxie
06-02-2006, 16:37
Ook ik ben uiterst tevreden over Kenwood als versterker... Heb nu ongeveer een jaar de KRF X9070D en niets dan positief... Gekocht in duitsland, maar via de site van kenwood aan een zeer degelijke handleiding geraakt!

suuzz
06-07-2006, 11:14
weet misschien iemand of dit een goeie versterker is??

KENWOOD KRF-V5090D

grtz suuzz

Sander Haarmans
06-07-2006, 11:40
weet misschien iemand of dit een goeie versterker is??

KENWOOD KRF-V5090D

grtz suuzz
Dit is geen onaardige receiver, het ligt er ook een beetje aan wat je wensen zijn en hoeveel je er voor neer wil tellen.

suuzz
06-07-2006, 12:05
gewoon stereo of surround naar tv, films, games en muziek luisteren..


grtz suuzz

GameBelgium
10-07-2006, 10:24
Het is een heel aardige instap-receiver suuzz.

In surround doet hij het heel goed. Ook voor games zit je goed met deze receiver. Eerlijkheidshalve: stereo is iets minder, er is beter materiaal te vinden, maar hou ook rekening met de lage prijs van deze Kenwood. Prijs/kwaliteit zit meer dan behoorlijk.

Dutchman01
04-10-2006, 03:00
Voor mij in in mijn omgeving aan bekenden nooit geen kenwood meer.

Zet een kenwood naast de denon's en pioneers aan de zelfde speakers en je zal begrijpen wat ik bedoel.

Kenwood is leuk maar er is te veel, veel beter als het gaat om de kwaliteit in geluid en in levens duur.

GameBelgium
05-10-2006, 08:40
Natuurlijk heb je een punt Dutchman, maar met de Pioneer en Denon receivers met dezelfde mogelijkheden zit je toch al direct een prijsklasse hoger. Over kwaliteit en prestaties heb je gelijk.