PDA

Bekijk de volledige versie : guide tv plus verdwenen



mijsje
04-02-2006, 20:56
Ik heb een Philips dvdr 80 en nu is de guide tv plus ineens verdwenen. Ben zelf helemaal niet technisch. Er is niets met de kabels gebeurd, kan nog wel direct opnemen met de record knop en ook afkijken. Maar ik mis de guide, ik programmeer altijd in het voren.

Kan iemand me zeggen wat ik moet doen?

Mvg, Mijsje

Robert Middel
05-02-2006, 01:21
Heb je televisie via de kabel of satelliet of digitenne?

Indien je geen kabel hebt dan moet je de decoder altijd op TMF zetten en aanlaten staan, zodat de gegevens geupdate kunnen worden.

Exxon
05-02-2006, 01:27
Ik heb een Philips dvdr 80 en nu is de guide tv plus ineens verdwenen. Ben zelf helemaal niet technisch. Er is niets met de kabels gebeurd, kan nog wel direct opnemen met de record knop en ook afkijken. Maar ik mis de guide, ik programmeer altijd in het voren.

Kan iemand me zeggen wat ik moet doen?

Mvg, Mijsje

Als je via de guide programmeert loop je wel het risico dat er iets niet helemaal opstaat! Daarom doe ik programmeren gewoon door de tijd in te vullen.

mijsje
05-02-2006, 11:54
Heb je televisie via de kabel of satelliet of digitenne?

Indien je geen kabel hebt dan moet je de decoder altijd op TMF zetten en aanlaten staan, zodat de gegevens geupdate kunnen worden.

Ik heb tv via de kabel. Maar het hele systeem is weg! Ik kan dus de dvd-speler volgens mij niet eens meer op tmf zetten.



Als je via de guide programmeert loop je wel het risico dat er iets niet helemaal opstaat! Daarom doe ik programmeren gewoon door de tijd in te vullen.

Dat deed ik ook vaak, maar wel via de guide tv. En nu kan ik dus alleen maar met de record knop iets opnemen wat op dat moment begint, en ja, daar heb ik natuurlijk geen dvd-recorder voor. Ik wil iets opnemen als ik er niet ben. En ik zou niet weten hoe ik dit nu moet doen.

Dus, eigenlijk is mijn vraag, hoe krijg ik het guide tv systeem weer terug op de dvd-recorder.

Robert Middel
05-02-2006, 12:08
De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat Eurosport niet meer bij je op de kabel zit. Eurosport is voor de kabel het zgn Hostchannel.

Wellicht is het mogelijk om je recorder te resetten ??? Een optie als je er echt niet meer uitkomt.

mijsje
05-02-2006, 13:31
Eurosport zit nog wel gewoon op de kabel. Kan het misschien zijn dat Eurosport het guide tv signaal niet meer doorgeeft? Maar dan zouden meer mensen er last van moeten hebben.

In de gebruiksaanwijzing kan ik niets vinden over resetten.

KeesSpaan
08-02-2006, 13:52
Wij hebben digitale TV van KPN i.c.m. een Pioneer recorder. Ook bij ons is de Guide Plus informatie verdwenen.
Pioneer zegt dat dat KPN gestopt is met doorgeven van het Guide Plus signaal. Ik heb nu een vraag hierover uitstaan bij KPN. Als ik jou zo hoor heeft het niets met KPN te maken. Ik wacht eerst het antwoord van KPN af voor ik verder ga zoeken.

Mr_Parker
08-02-2006, 14:31
Afgelopen zondag heb ik voor het laatst thuis de dvd-recorder van mijn ouders nagekeken. Die had gewon nog alle guide plus info.

Begrijp ik het goed dat je dus wel het "programma" guide plus kunt oproepen maar dat alle tijd balken leeg zijn?

Als dit zo is kun je wel nog altijd je recorder programmeren, dan wel in de handmatige stand en dien ej dus lekker ouderwets alles apart in te voeren, zender, start tijd, eind tijd etc.

Wat bij mijn ouders wel eens voorkomt is dat ik de recorder voor langere tijd uit het stopcontact moet laten omdat hij van slag af is.
Dan kan ik soms wel eens op de guide plus knop drukken maar gebeurd er niets. Stekker eruit, kop koffie naar binnen werken en weer insteken.

Bij de Philips van mijn ouders (eentje met tevens een hd) is het zo dat ik de recorder gewoon vanuit willekeurig welke positie op standby kan zetten en hij zorgt toch dat hij de guideplus bijwerkt, ik hoef hem dus niet op TMF of Eurosport te zetten om bij te werken, dit schijnt wel eens nodig te zijn.

KeesSpaan
08-02-2006, 15:03
We kunnen inderdaad gewoon nog opnemen. Daar ligt het niet aan. Guide Plus is een makkelijk hulpmiddel bij het voorprogrammeren van datgene wat je wilt opnemen. En dat hulp is dus nu verdwenen.
Ik twijfel eigenlijk nog steeds of het signaal echt weg is of dat er door mij iets niet goed is ingesteld. Maar dan zal ik eerst van andere gebruikers van digitale TV via KPN moeten horen of daar ook het Guide Plus signaal is verdwenen.

mijsje
12-02-2006, 19:52
Begrijp ik het goed dat je dus wel het "programma" guide plus kunt oproepen maar dat alle tijd balken leeg zijn?

Nee, ik krijg het hele programma niet eens meer op het scherm.


Als dit zo is kun je wel nog altijd je recorder programmeren, dan wel in de handmatige stand en dien ej dus lekker ouderwets alles apart in te voeren, zender, start tijd, eind tijd etc.

Dit lukt me dus ook niet.


Wat bij mijn ouders wel eens voorkomt is dat ik de recorder voor langere tijd uit het stopcontact moet laten omdat hij van slag af is.
Dan kan ik soms wel eens op de guide plus knop drukken maar gebeurd er niets. Stekker eruit, kop koffie naar binnen werken en weer insteken.

Dit heb ik nog niet geprobeerd, ga ik maar eens doen...


Bij de Philips van mijn ouders (eentje met tevens een hd) is het zo dat ik de recorder gewoon vanuit willekeurig welke positie op standby kan zetten en hij zorgt toch dat hij de guideplus bijwerkt, ik hoef hem dus niet op TMF of Eurosport te zetten om bij te werken, dit schijnt wel eens nodig te zijn.

Ik hoef de dvdr80 normaal gesproken ook niet op TMF of Eurosport te zetten.

Ik heb de vraag bij Philips uitgezet, en wacht het antwoord af. Ik heb trouwens tv via de kabel bij Casema.

EricJan
15-02-2006, 12:11
Misschien geprobeerd regiovrij te maken?

Ik ben zelf pas nog geschrokken dat alle info weg was, dat kwam omdat ik aan de instelling van de postkode had gezeten. De software kan je dan echter nog wel oproepen.