PDA

Bekijk de volledige versie : Vervanging speakers i.c.m. Yamaha receiver



wouterb
04-02-2006, 23:12
Hallo iedereen,

Een aantal jaar geleden heb ik mijn Sony STR-DE475 vervangen voor een Yamaha RX-V630 receiver. Mijn eerste speakersetje was van Eltax (de Evolution serie).

De combinatie van de Sony receiver en Eltax speakers was erg goed, het gaf een warm en prettig geluidsbeeld. De combinatie met de Yamaha neigde naar een schel geluidsbeeld, maar ook mooi om naar te luisteren.

Nu sta ik op het punt om beetje voor beetje alle speakers te vervangen. Ik wil toch weer terug naar een 'warme sound' :wink:. De frontspeakers wil ik als eerste gaan vervangen. Het budget ligt zo rond de €600,-.

Op het internet had ik gelezen dat speakers van Wharfedale en Magnat een goede combinatie zijn met Yamaha receivers voor een warme sound.
Zijn er naast deze merken nog andere merken c.q. modellen die het beluisteren waard zijn, of juist niet?

Mvg,

Wouter

Johan van den D.
05-02-2006, 10:35
De combinatie die jij zoekt gaat wel ten koste van de detail weergave.
Dat is dus een keuze die jezelf duidelijk moet maken met hetgeen je wilt bereiken.

Naast de door jouw gekozen merken kun je ook kijken naar Mordaunt Short of B&W.

Echter moet je je ook bewust zijn dat je receiver en bekabeling mede verantwoordelijk zijn voor je al dan niet warme sound.

wouterb
05-02-2006, 10:56
De combinatie die jij zoekt gaat wel ten koste van de detail weergave.
Dat is dus een keuze die jezelf duidelijk moet maken met hetgeen je wilt bereiken.

Naast de door jouw gekozen merken kun je ook kijken naar Mordaunt Short of B&W.

Echter moet je je ook bewust zijn dat je receiver en bekabeling mede verantwoordelijk zijn voor je al dan niet warme sound.

Bedankt voor je reactie!

In m`n huidige opstelling mis ik de warmte in het geluid bij het afspelen van muziek. Maar als dit ten koste gaat van de detail weergave, is het misschien beter om een compromis te sluiten, en voor een neutraal geluid te gaan.

Ik heb voor mezelf even een lijstje gemaakt met speakers die ik zeker eens wil gaan beluisteren:

- B&W DM-601 S3
- B&W DM-602 S3
- B&W DM-602.5 S3
- JBL Northridge E-60/E-80
- Kef Q-4 / Q-5
- Klipsch RF-15
- Klipsch Synergy F2
- Magnat Quantum 505/506/508
- Mission M34
- Wharfedale Diamond 9.4/9.5
- Dali Blue 3003
- Canton LE-170/LE-190
- Elac FS-57/FS-58

Johan van den D.
05-02-2006, 11:05
In m`n huidige opstelling mis ik de warmte in het geluid bij het afspelen van muziek. Maar als dit ten koste gaat van de detail weergave, is het misschien beter om een compromis te sluiten, en voor een neutraal geluid te gaan. Inderdaad, het mooiste is om de juiste tussenweg voor jezelf te vinden.



Ik heb voor mezelf even een lijstje gemaakt met speakers die ik zeker eens wil gaan beluisteren:
Leuk lijstje maar zal zeker de gehele serie beluisteren ipv een enkel model.
Dus zoveel mogelijk uit de Q-serie of zoveel mogelijk modellen uit de 600-serie en ga zo maar door.
Andere leuke optie is om gewoon naar een goede dealer te gaan en je budget aangeven en hun je iets laten beluisteren.
Je weet nooit wat voor onverwacht genoegen je dan tegen het lijf kan lopen.

Albert Kostwinder
05-02-2006, 11:55
Moet het perse nieuw zijn? voor € 600.-- + kun je ook iets
"oudere" luidsprekers kopen uit een (veel) hoger segment.
Kijk ook eens bij Tannoy luidsprekers, die mis ik in je lijstje. :wink: