PDA

Bekijk de volledige versie : Waarom nam je die quote/monoloog onder in je profiel?



Dennis Kuijper
05-02-2006, 14:22
Ik zie vaak quotes en monologen uit films(of andere dingen) onderin profielen staan en mijn vraag is waarom hebben jullie deze quote/monoloog gekozen en verrander je die vaak?Ik heb sinds vandaag de mijne aangepast sinds dat ik hier geregistreerd sta.Toen ik me registreerde moest ik snel wat verzinnen en heb toen gekozen voor deze quote dit is toen altijd zo gebleven:
You think you're big time? You gonna fuckin' die big time!
(Carlito 'Charlie' Brigante in Carlito,s way)
Maar nu heb ik deze quote:
Karl: Doesn't matter where I was to be. We'll always be friends. You and me made friends right off the bat. Don't nobody ever change that. I kindly want to put my arm around you, then I'm gonna get up out of here and leave. [Puts his arm around Frank]
Karl: I love you, boy.
(Karl Childers in Sling blade)
Waarom ik deze nu heb is voor mij simpel,ik wilde hem iets langer hebben maar dat ging niet maar deze quote/monoloog vind ik zo grandioos.De scene waar deze quote/monloog uit komt is zo ontroerend/liefdevol en tevens hoop gevend en komt voor mij uit een van de beste film zo niet de beste film voor mij ooit.

maikel_1981
05-02-2006, 14:36
Mijn quote weerspiegelt perfect de manier waarop ik tegen kunst en het leven in zijn algemeenheid aankijk. Of beter gezegd: dankzij de theorieen van John Cage ben ik in gaan zien hoe het leven daadwerkelijk in elkaar steekt en het is nu gewoon mijn levensmotto. Cage heeft de manier waarop ik in het leven sta zeer beinvloed.

Hayko de Boer
05-02-2006, 14:41
Ik heb de mijne nog nooit veranderd...

Send a maniac to catch a maniac - ik ben een groot Stallone fan en vind "Demolition Man" een geweldige film.

Zeker geen Oscar-materiaal, maar gewoon een actiefilm die lekker wegkijkt. De one-liners uit deze film (en diverse anderen) blijven me op de een of andere manier bij.

Deze zin is eigenlijk een ontkennend antwoord op het bijbelse "ge zult geen kwaad met kwaad vergelden".
Het geeft in deze film aan dat er slechts een heel dunne scheidslijn kan zitten tussen de 'good guy' en 'bad guy' en dat je niet alles vredig kan oplossen.

Het mooie blijft dat iedereen door verschillende quotes (en films) wordt 'geraakt'(of juist niet). Soms zie dat mensen dezelfde quotes in hun sig hebben (of zelfs anderen aanmoedigen om een quote over te nemen).
Ook veranderen heel veel mensen hun sig bij iedere blockbuster die uitkomt. Kwestie van eigen smaak natuurlijk, maar niet onderscheidend.

Dennis Vansant
05-02-2006, 14:46
Om mijn sig quote lag ik zowat onder mijn stoel van het lachen, daarom :)

Oscar P.
05-02-2006, 15:59
Die van mij is inderdaad weer eens aan vervanging toe... ;)

Sneaker
05-02-2006, 16:17
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

My Sales Thread (OA: Reservoir Dogs, Friends S1 en S2)

Gratis !!!! Scream !!!!

De eerste quote komt van de zombie films van Romero. Meesterlijke zombie films die mijn interesse in het zombie sub genre deed aanwakkeren.

De middelste is gewoon naar mijn verkoop topic.

De onderste is naar een topic waar ik gratis Scream weggeef. Maar weinig mensen schijnen heb te willen hebben :( .

Jordy van Buel
05-02-2006, 16:58
Om de best neergezette rol ooit te eren. Lijkt me duidelijk genoeg 8)

Tijl Kindt
05-02-2006, 17:14
"Fear can hold you prisoner. Hope can set you free." is de tagline op de posters van 'Shawshank Redemption', wat één van mijn top-5 films is.

De tagline vind ik heel mooi, niet alleen omdat de film zo goed is, maar ook omdat het voor mijzelf persoonlijk een toepasselijke quote is. Een quote die ik nog meer zou moeten lezen, en nog meer zou moeten naleven. Ik ben vaak te bang voor nieuwe dingen, nieuwe mensen ontmoeten, tentamens doen, mijn (gescheiden) vader onder ogen komen, etc... Het gaat nu al een stuk beter, maar twee jaar geleden was ik in zekere zin 'a prisoner of my own mind'...

Joost v.d. Ham
05-02-2006, 17:28
ik vond het vooral erg mooi gevonden, daarnaast ook nog eens tekenend voor de mooie film.

Dennis Oosterhuis
06-02-2006, 18:14
Mijn quote komt uit het nummer Come van de Gothic Metal band After Forever. Vond het wel lekker klinken...

Heb het nooit veranderd.

Herjan
06-02-2006, 19:10
Mijn quote lijkt me vrij duidelijk en bekend. Waarom WarChild? Omdat ik die stichting een warm hart toe draag. Ik ben zelf ook veel bezig met muziek en ik denk echt dat muziek een krachtig middel is om trauma's te helpen verwerken. Daarnaast vertrouw ik WarChild 100%. Een kleine stichting waarbij alle donaties inderdaad ten goede komen van hun projecten. Zelfs hun nieuwsbrief is volledig gesponsord! Er zijn "goede doelen" waarbij ik me echt afvraag wat ze met 't geld doen. En of ze eigenlijk wel te vertrouwen zijn. Wie herinnert zich niet de Foster Parents kinderen die allemaal exact dezelfde brief schreef aan hun adoptie-ouders? Of organisaties waarvan de directeur 20% van de donaties in eigen zak steekt?

Maar goed. Ik zal deze thread niet gebruiken om WarChild te promoten. Ambassadeurwerk laat ik aan Marco Borsato over. Die doet dat uitstekend!

T. van Keeken
06-02-2006, 23:10
Mijn quote van de grote Homer J. Simpson dekt zo gigantisch veel, vandaar...

Mn andere quote staat er sinds vandaag omdat het tijd wordt voor drastische maatregelen. straks moet ik mn eerste 9 seizoenen gaan vervangen om uniformiteit te bewaren in mn collectie...

Azazel
06-02-2006, 23:28
quote lijkt me duidelijk.

rkrijger
07-02-2006, 15:34
Ik had ooit "Look for the ridiculous in everything and you'll find it". Heerlijk relativerend. Nu nog slechts wat reclames, dat brengt meer op... :-)

rkrijger
07-02-2006, 15:34
Ik had ooit "Look for the ridiculous in everything and you'll find it". Heerlijk relativerend. Nu nog slechts wat reclames, dat brengt meer op... :-)

Die quote vond ik ooit eens in een CD-boekje van The Cure (volgens mij in "Mixed Up") :-)