PDA

Bekijk de volledige versie : Wat zijn jouw beste/mooiste criterions?



Olivier vd D.
06-02-2006, 17:36
Sindskort heb ik de mooie Criterion uitgaven ontdekt en ben naarstig op zoek naar goede titels en kan daar wel wat hulp bij gebruiken aangezien er keus is uit meer dan 300 titels. Wat zijn jouw favorieten?

DanielC.
06-02-2006, 17:42
Brazil vind ik een erg mooie Otto e Mezzo, Fear and Loathing in Las Vegas, Traffic zijn voor zover ik weet erg puike uitgaves.

Cor van S.
06-02-2006, 17:47
Silence Of The Lambs (mono geluid)
Hard Boiled (foutieve aspect ratio)
The Killer (foutieve aspect ratio)

Zijn in ieder geval slechte uitgaves

En Traffic, Armageddon, The Life Aquatic en Robocop zijn in mijn ogen geen films die je vaker dan één keer gaat kijken en dus absoluut geen aanschaf waard :)

De nieuwe M uitgave is zover ik heb kunnen beoordelen wel een zeer mooie uitgave

DanielC.
06-02-2006, 17:50
Ik heb The Life Aquatic anders al een keer of 6 gezien. Geweldig leuke film.

Joost v.d. Ham
06-02-2006, 18:02
Fear and Loathing, Brazil, theVanishing, Battle of the Algiers, Short Cuts en 8 1/2 zijn alvast dikke aanraders.

Erwin vd H
06-02-2006, 18:13
The rules of the game is een erg mooie uitgave, met zo'n mooi plastic schuifhoesje(slipcase heet dat geloof ik), en het is ook een erg goede film. Daarnaast vind ik Ugetsu, Ran en Short cuts(met boek) mooie uitgaves. En natuurlijk de boxsets, als je echt je creditcard wilt leegtrekken :wink:

Kijk ook eens op de volgende sites:
- http://www.criterionco.com
- http://www.criteriondvd.com
- http://www.criterionforum.org/

Cor van S.
06-02-2006, 18:16
Ik heb The Life Aquatic anders al een keer of 6 gezien. Geweldig leuke film.

Hij kan mij weinig bekoren eerlijk gezegd niet meer dan aardig :)

Ieder zijn ding natuurlijk

Coen Vermeer
06-02-2006, 18:17
Ik heb The Life Aquatic anders al een keer of 6 gezien. Geweldig leuke film.

Idd een erg leuke film.

Persoonlijk zou ik gaan voor Diabolique en Wages of Fear van Clouzot. Twee geweldige films vol spanning. Een andere vrij goedkope criterion die ik erg goed vind is Kwaidan. Oja en Walkabout is ook vrij goedkoop. Ook een schitterende film.

Reinbo
06-02-2006, 18:22
Silence Of The Lambs (mono geluid)
Hard Boiled (foutieve aspect ratio)
The Killer (foutieve aspect ratio)

Zijn in ieder geval slechte uitgaves



Hebben wel alledrie zeer goed audio commentaar, maar de mooiste vind ik Spartacus (In Nederland is die versie voor 11 euro bij FRS te koop) 7 Man Who fell to Earth.



En Traffic, Armageddon, The Life Aquatic en Robocop zijn in mijn ogen geen films die je vaker dan één keer gaat kijken en dus absoluut geen aanschaf waard

Armageddon, The Life Aquatic en Robocop heb ik juist meeerdere malen gezien, vooral Robocop is erg goed met leuk commentaar.

Ook mooie zijn Straw Dogs en natuurlijk Bad Timing (Als je van Roeg houdt)

Ach, eigenlijk zijn ze allemaal mooi, koop gewoon de films die je interesse hebben.....

MGdutch
06-02-2006, 18:43
De boxen John Cassavetes: Five Films en The Adventures of Antoine Doinel zijn mijn favoriete Criterions, echt prachtige uitgaves. ;)

Headhunter
06-02-2006, 19:05
Ik moet toegeven dat ik niet bijster veel Criterions bezit (ik geloof slechts 7), maar die van Fear & Loathing in Las Vegas en Short Cuts zijn in ieder geval erg mooi!

Richard B.
06-02-2006, 19:52
The Battle of Algiers is een pareltje, maar de de box van Fanny & Alexander is ook een schitterende set. Short Cuts, Fear and Loathing in Las Vegas, Traffic, 8 1/2, Brazil, La Belle et la bette, Jules and Jim, The river, Salvatore Giuliano, The Tin Drum, Videodrome, Spartacus, Häxan, In the mood for love, Solaris, Andrej Rublev, Contempt, Brief Encounter, The third Man en M zijn ook 'een paar' geweldige dvd's die je eigenlijk niet mag missen als je aan Criterion begint. En dan mis ik eigenlijk nog een hoop dvd's die je rustig op het lijstje met beste dvd's ooit kunt zetten. :wink:

Inmiddels heb ik 62 Criterions dus ja ik ben redelijk verslaafd ja. :roll:

Eddy
06-02-2006, 22:15
Het blijft natuurlijk moeilijk om films aan te raden, niet iedereen heeft dezelfde smaak.

Mijn favoriete Criterions zijn L'Avventura, L'Eclisse, Otto E Mezzo (8½), The Adventures Of Antoine Doinel, Fassbinder's BRD trilogy, Children Of Paradise, Carl Theodor Dreyer Collection, Solaris, Beauty And The Beast, Contempt, Bergman Trilogy, Ran, The Passion Of Joan Of Arc, Battle Of Algiers, Fanny And Alexander boxset, Videodrome, Brazil, Rules Of The Game, Au Hasard Balthazar, Pickpocket, Jules And Jim, Tokyo Story, Straw Dogs, Brief Encounter, Andrzej Wajda Three Films, Casque D'Or.

Hoewel de Criterion van Silence Of The Lambs niet anamorf is geef ik toch de voorkeur aan deze ten opzichte van de MGM versie. Deze is donkerder en onder supervisie van director of photography Tak Fujimoto tot stand gekomen. Bovendien is het audiocommentaar prima.

Ik heb inmiddels 66 Criterions in de kast staan en er zijn nog twee onderweg.

De John Cassevetes set lijkt mij zeer interessant, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een film van de man gezien. Dan is de prijs best wel hoog voor een blinde aanschaf. Iemand die mij wil proberen over te halen om deze aan te schaffen? :wink:

Richard B.
06-02-2006, 22:46
The Passion Of Joan Of Arc en Tokyo Story wilde ik eigenlijk ook nog noemen.. :(

The Royal Tennenbaums was ik ook nog vergeten. En de Hitchcocks die door Criterion zijn uitgebracht (Rebecca, The 39 Steps, Notorious, The lady vanishes en Spellbound) zijn ook erg goed, maar die zijn vrijwel allemaal al OOP. De Criterion van Silence of the Lambs is (zoals Eddy al zegt) in sommige opzichten beter als de huidige EN de komende MGM-uitgaven. De Powell/Pressburger-films die door Criterion zijn uitgebracht (The Red Shoes, The tales of Hoffman, I know where I am going, Black Narcissus en The life and death of colonel Blimp) zijn geweldige films en geweldige dvd's. Ook de films van Anthony Asquith (The Importance of being Earnest, Pygmallion en The Browning Version) en de films van David Lean (Brief Encounter heb ik al eerder genoemd maar ook Great Expectations en Oliver Twist) zijn goed. De films van Kurosawa en Ingmar Bergman ga ik niet eens opsommen: het zijn er veel, het zijn allemaal klassiekers en ook vrijwel allemaal voortreffelijke dvd's. Ten slotte was ik bijna The Rules of the Game, Hiroshima mon amour, Grand Illusion, Picnic at Hanging Rock, Walkabout, Casque d’or, The Wages of Fear, Charade, Eyes without a face, This is spinal Tap en Life of Brian nog vergeten.

Ok, nou heb ik ze wel gehad. :)

TheGodfather
06-02-2006, 23:00
We kunnen dit toch ook doen in het Criterion topic, niet??

Qua uitvoering (package design) vind ik Short Cuts en Le Regle Du Jeu de mooiste. Qua inhoud (transfer kwaliteit + extra`s) vind ik tot nu toe de beste: Jules Et Jim, Straw Dogs, Notorious en Traffic de beste. Maar heb nog niet alle Criterions die ik heb, bekeken :D

Kevin Rijm
07-02-2006, 08:40
Zijn die criterions eigenlijk limited of blijven die volop te verkrijgen? Heb me namelijk ook laten verleiden tot de aanschaf van Fear and loathing maar er staan er nog op mijn verlanglijstje (waaronder Armageddon en Brazil) en vroeg me af of ik nog even kon wachten met de aanschaf.
Zelf vind ik ze op dvdpacific of zijn ze elders goedkoper?
Alvast bedankt voor de info!

Cor van S.
07-02-2006, 09:35
De Japanse Ultimate Edition van Silence Of The Lambs is echt een stuk beter dan die van Criterion. Oké hij heeft niet het audiocommentaar (wat ik toch niet boeiend vindt) maar hij heeft tenminste wel fatsoenlijk geluid i.p.v Mono.

We leven niet meer in 1960 zeg kom op :)

kazlatan
07-02-2006, 11:13
Zijn die criterions eigenlijk limited of blijven die volop te verkrijgen? Heb me namelijk ook laten verleiden tot de aanschaf van Fear and loathing maar er staan er nog op mijn verlanglijstje (waaronder Armageddon en Brazil) en vroeg me af of ik nog even kon wachten met de aanschaf.
Zelf vind ik ze op dvdpacific of zijn ze elders goedkoper?
Alvast bedankt voor de info!

dvdpacific, digitaleyes.net en cd wow zijn de beste adressen voor Criterion's.
Hier (http://www.criterionco.com/asp/browse.asp?sort=spine) zie je welke OOP zijn. De andere zijn nog volop te verkrijgen.

Lex v/d Moolen
07-02-2006, 17:42
http://images.amazon.com/images/P/B000087EYE.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Philippe
08-02-2006, 17:35
Als fan van Michael Bay konden deze twee criterions natuurlijk niet in mijn collectie ontbreken: The Rock + Armageddon.

kazlatan
09-02-2006, 17:48
Is dit (http://cgi.ebay.com/CRITERION-DVD-COLLECTION-inc-Salo-and-other-OOP_W0QQitemZ9100690106QQcategoryZ617QQssPageNameZ WDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) misschien iets voor iemand die nog geen Criterion's heeft? :twisted:

Richard B.
09-02-2006, 18:00
Is dit (http://cgi.ebay.com/CRITERION-DVD-COLLECTION-inc-Salo-and-other-OOP_W0QQitemZ9100690106QQcategoryZ617QQssPageNameZ WDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) misschien iets voor iemand die nog geen Criterion's heeft? :twisted:
Dat zou te makkelijk zijn. :roll:

Melzz
14-02-2006, 12:14
Vorige week donderdag lag Ugetsu in de bus....een prachtige uitgave!! Dit is toch wel 1 van mn mooiste dvd's en zijn geld dubbel en dwars waard. Hele mooie uitvoering (2 losse dvdhoesjes in een box incl prachtig boekje van 72 pagina's).

Maar ik zie ook Criterions die behoorlijk "kaal" ogen maar toch vrij prijzig zijn. Maar na Ugetsu smaakt het naar meer. Ik heb enkele titels waar ik interesse in heb maar toch weerhoud de prijs me een beetje. Volgens mij is dvdpacific tot op heden het goedkoopst maar als dat niet zo is, hoor ik dat graag.

De volgende staan op mn wishlist:

The Battle of algiers (28,84)
Le Samourai (17,30)
Harakiri (23,07)
8,5 (24,22)

Welke van deze raden jullie aan qua film en qua uitvoering??
Zijn ze allemaal de moeite waard? En weten jullie of ze ergens goedkoper kunnen worden gekocht...

Alvast bedankt!!!

Dopamine
15-02-2006, 09:42
Na net mijn nieuwe Fear and Loathing bekeken te hebben moet ik zeggen dat die toch wel erg hoog scoort op de lijst met mooiste criterion-uitgaves!

maikel_1981
15-02-2006, 19:29
De volgende staan op mn wishlist:

The Battle of algiers (28,84)
Le Samourai (17,30)
Harakiri (23,07)
8,5 (24,22)

Welke van deze raden jullie aan qua film en qua uitvoering??
Zijn ze allemaal de moeite waard? En weten jullie of ze ergens goedkoper kunnen worden gekocht...

Battle of Algiers en 8,5 heb ik beiden in mijn top 20 aller tijden staan, dus die kan ik je wel aanraden :wink: Beiden hebben overigens ook een briljante uitgave.

Verder zijn er zoveel Criterions de moeite waard. Ik heb er nu ergens tussen de 150-170 (ik tel ze niet dagelijks) en er zijn zoveel mooie dingen. De Carl Th. Dreyer box, John Cassavetes box zijn onmisbaar, evenals L'Avventura en L'Eclisse. Zeer mooie films die echter maar weinig gezien worden zijn films als Withnail and I, Taste of Cherry, Shop on Mainstreet, Closely Watched Trains, All that Heaven Allows, Written on the Wind, 3 Women, Picnic at Hanging Rock, F for Fake, Umberto D. etc. etc. etc.

Eigenlijk kun je maar bij weinig DVD's de fout in gaan. Enkel de vroegere DVD's willen nog wel eens gebreken vertonen, maar de laatste 200 spine nummers ofzo hebben vrijwel altijd een hoge standaard.

by Brakhage: an Anthology (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews19/by_brakhage_dvd_review.htm) is uiteraard de allermooiste en meest gewaagde Criterion ooit. Je zou hopen dat dit soort releases vaker zouden verschijnen...

Dopamine
19-02-2006, 11:34
Battle of Algiers is een erg mooie uitgave idd!

En gister kwam Brazil binnen, die ook bijzonder fijn in het rijtje Citerions staat. 3 discs, met een prachtig doorzichtig blauwe sleeve!