PDA

Bekijk de volledige versie : DV 9700 DVD Speler van LG+Divx



Don Lolkema
07-02-2006, 20:43
Ik heb deze DVD speler op het oog vooral om de functies DTS en Divx aangezien die ontbreken op mijn vorige DVD speler.
Maar ik heb altijd getwijfeld bij een Divx speler omdat ik er zo weinig van af weet.
Kunnen jullie mij vertellen wat dat inhoud?
Ik bedoel ik download graag animé en nu ben ik benieuwd of je er ook .avi bestanden mee kunt afspelen.
Iemand die hier meer over weet?
Alvast bedankt.

Jos A.
08-02-2006, 14:08
Ik heb zelf de DV 9900 van LG, en die heb ik ook gekocht om de Divx mogelijkheid. Anime speelt hij zonder problemen af, ik heb echter wel een 4:3 tv en daar snijdt hij een stukje (boven en onder) van het beeld af, dus af en toe zul je eventjes moeten knijpen om de ondertiteling te lezen. Voor anime is hij waarschijnlijk gewoon geschikt.

Je moet alleen even checken of hij zonder problemen packed bitstream (de 9900 geen probleem, 9700 weet ik niet) afspeelt. Sommige spelers kunnen met deze codering niet overweg en dan krijg je een schokkerig beeld. Anime is vaak niet op deze manier gecodeerd, maar tv series soms wel. Iets om rekening mee te houden.

Kortom, .avi (Divx/Xvid) en .mpg bestanden geen probleem, ik moet echter nog proberen of hij h.264 pakt (waarschijnlijk niet) en .mp4 (klein kansje). Zoek even op internet naar ervaringen met deze speler, dan kom je gauw genoeg achter wat je wilt weten.

Edit: .mp4 pakt ie dus niet.

Renato
09-02-2006, 10:13
Leuke speler, maar kijk ook eens naar de Oppo DV971h zoek op google.

Beste geteste speler die er is op het moment ( in een veld van 300+ spelers, zie hometheaterhifi.com ) laat denons en andere zgn a merken achter zich qua beeld.