PDA

Bekijk de volledige versie : Nut van HDMI momenteel?



Mctijn
07-02-2006, 22:36
Ik ga een LCD tv kopen met HDMI aansluiting en twijfel of ik ook een dvd-speler met HDMI aansluiting moet kopen.

Het probleem is dat ik de tv en dvd speler beide rechtstreeks op de receiver (H/K AVR-235) aansluit, zodat ik het digitale audio-output van zowel de tv als de dvd-speler niet zal gebruiken. Dus zal ik alleen het video-deel van HDMI gebruiken.

Klopt mij gedachtengang dat in dit geval de enige reden om voor een HDMI-dvd-speler te gaan, omdat je beeld wordt geupscaled naar 720p en dus scherper wordt?

En is het mogelijk om tv en dvd-speler te verbinden met een hdmi-kabel, maar toch het geluid van zowel tv als dvd-speler naar de receiver te leiden? Uiteraard nog met behoud van het digitale beeldsignaal van dvd naar tv.....

Wie verlicht mij?

hstadman
07-02-2006, 23:12
Via hdmi kun je zowel hoogwaardig geluid alsook hoogwaardig beeld via een kabel naar je setup laten lopen in digitale kwaliteit. Dat is het voordeel; 1 kabel voor zowel beeld als geluid in hoge resolutie!

Hdmi kan dus ook de nieuwe hd-tv resoluties aan!

Ja, denk ik wel, je kunt via hdmi beeld en geluid laten lopen en via je digitale uitgang( coax of optisch) het geluid naar je vertserker/receiver laten lopen.



Ik ga een LCD tv kopen met HDMI aansluiting en twijfel of ik ook een dvd-speler met HDMI aansluiting moet kopen.

Het probleem is dat ik de tv en dvd speler beide rechtstreeks op de receiver (H/K AVR-235) aansluit, zodat ik het digitale audio-output van zowel de tv als de dvd-speler niet zal gebruiken. Dus zal ik alleen het video-deel van HDMI gebruiken.

Klopt mij gedachtengang dat in dit geval de enige reden om voor een HDMI-dvd-speler te gaan, omdat je beeld wordt geupscaled naar 720p en dus scherper wordt?

En is het mogelijk om tv en dvd-speler te verbinden met een hdmi-kabel, maar toch het geluid van zowel tv als dvd-speler naar de receiver te leiden? Uiteraard nog met behoud van het digitale beeldsignaal van dvd naar tv.....

Wie verlicht mij?

mradem
08-02-2006, 10:32
HDMI/DVI geeft op dit moment gewoon het beste beeld weer. Geluid kan je gewoon digitaal laten verlopen via je receiver/versterker.