PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer - piepend geluid



Headhunter
09-02-2006, 21:21
Ik heb dit "probleem" al een tijdje, maar omdat ik het niet heel storend vond heb ik er nooit wat over gepost. Ik vraag me nu toch wel af waar het aan ligt. Het zit zo: ik heb een subwoofer van JBL (de e250p) aangesloten via een Monster kabel op m'n Marantz receiver (de subuitgang van de 5.1 uitgangen).

Nu geeft mijn sub soms een 'piepend' geluid, volgens mij (meestal) op het eerste moment dat de sub signaal krijgt van de receiver. De 'piep' is wat lastig te omschrijven; niet echt hoog in ieder geval... meer rubberachtig (al is dat een vage omschrijving :P).

Anyway, weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt!

Nils01
10-02-2006, 11:40
Ik heb een sub van Magnat, de aan/uit schakelaar heeft 2 standen, een soort van "Stand by", waar ie aanspringt zodra er signaal is of gewoon "On".
Zet ik 'm direct op On, dan hoor je een soort klik, en dit hoor je ook wanneer hij op Stand by staat en als er (voor het eerst) signaal binnen komt. Het lijkt me iets van het aanspringen van de versterker in de sub.
Ik weet niet of dit hetzelfde is wat jij hoort maar het komt wel in de richting volgens mij...

R Klemkerk
10-02-2006, 12:11
Headhunter,

deze piep komt omdat hij eerst signaal doorkrijgt, en daardoor aanspringt. dit is niks ernstigs, dit hoort bij de sub..

Ook als je de schakelaar op "ON" zet, zul je merken dat hij een vreemd geluid geeft, dit is gewoon normaal en is niks mis mee :)

zolang hij onder het spelen zelf maar geen piepend geluid geeft, is er niks aan de hand.

Headhunter
10-02-2006, 19:26
Thanks voor de reacties!

Ik heb inderdaad het idee dat hij het geluid alleen geeft bij het eerste signaal dat hij doorkrijgt. In dat geval is er dus niks aan de hand. :)

Seth__Gekko
10-02-2006, 19:30
Mooi, dan weet ik ook weer wat dat geluid is bij mijn schoonvader :hi:

Sander Haarmans
10-02-2006, 21:37
Maar niet elke sub heeft dat verschijnsel, want ik heb dat niet.

R Klemkerk
10-02-2006, 21:43
Maar niet elke sub heeft dat verschijnsel, want ik heb dat niet.

Ik heb het idee alsof dat alleen is bij subwoofers die een "stand-by" modus kennen....

Ik heb dezelfde sub als de Headhunter, en ik ken het probleem :)

Sander Haarmans
10-02-2006, 21:47
Maar niet elke sub heeft dat verschijnsel, want ik heb dat niet.

Ik heb het idee alsof dat alleen is bij subwoofers die een "stand-by" modus kennen....

Mijn sub (Yamaha YST-SW800) heeft ook de stand-by modus en ook in gebruik, maar echt geen gepiep of wat dan ook.

Wim S.
10-02-2006, 21:55
Mijn subwoover staat ook altijd in de stand by mode, in het begin had ik een irritante zoem nu met nieuwe kabels en ik heb 'm ook verplaatst heb ik nergens geen last meer van.