PDA

Bekijk de volledige versie : prijs Marantz SR 7400



pborgonjen
10-02-2006, 10:14
Even een korte vraag: wat mag een 2e hands Marantz SR 7400 kosten van ongeveer 1 jaar oud?

gr. Patrick

Alexander D
10-02-2006, 10:25
Even een korte vraag: wat mag een 2e hands Marantz SR 7400 kosten van ongeveer 1 jaar oud?

gr. Patrick

Zo'n 500 euro..

pborgonjen
10-02-2006, 11:45
Ik zit momenteel een beetje te dubben of dit een betere aanschaf zou zijn t.o.v. een nieuwe SR 5600? Valt hier iets zinnigs over te zeggen?

erik_van_meer
10-02-2006, 12:33
Ligt eraan wat voor type speakers je erop aan wilt gaan sluiten. Als dit moeilijk aanstuurbare speakers zijn is het natuurlijk aan te raden om in het geval van Maranrz voor een 7***/8*** serie A/V receiver te gaan. Heb je wat gemakkelijkere speakers en ben je in de toekomst niet van plan er een paar zware jongens aan te hangen dan volstaat een 4600/5600 absoluut. Heb zelf sinds 3 weken een SR4600 in combinatie met een MS Genie speakerset en het geheel levert meer power dan ik ooit nodig zou hebben, en het allerbelangrijkste, perfect zuiver, helder en onvervormd geluid. Laatst had ik even de proef op de som genomen en een muziek-DVD op niveau -10 afgespeeld, en dat gaat hard, voor mij geen reden om een stapje hogerop te gaan qua type receiver. Ik weet ook wel dat volume en watts geen graadmeter voor kwaliteit zijn en dat de duurdere niet alleen harder kunnen maar daarnaast ook nog wat meer in hen mars hebben, maar de luidsprekers neem ik zelf altijd als leidraad ter bepaling van welk type receiver je erbij wilt nemen, misschien dat je hier iets aan hebt. Mocht jij een sattelietsetje hebben kan ik je de 5600 van harte aanbevelen. Anders bij grotere luidsprekers zou ik uitwijken naar de 7400, maar het beste kan je één en ander beter zelf tijdens een luistersessie bepalen. Een hagelnieuwe SR7500 doet momenteel € 799,00, wellicht ook het overwegen waard mocht je toch op zoek zijn naar een 7*** :P

pborgonjen
10-02-2006, 12:41
Heb zelf sinds 3 weken een SR4600 in combinatie met een MS Genie speakerset en het geheel levert meer power dan ik ooit nodig zou hebben, en het allerbelangrijkste, perfect zuiver, helder en onvervormd geluid. :P

Dankje voor je antwoord.
Mag ik vragen wat je voor deze set hebt betaald?

erik_van_meer
10-02-2006, 12:53
EUR 1.199,00 bij de Mediamarkt Breda (SR4600+DV4610+MS Genie). Echter in de winkel stond op het bordje SR4500+DV4500+MS Genie. Echter zag ik allemaal SR4600 dozen staan. Dus ik vroeg aan de verkoper, krijg ik dan de SR4600? Verdorie, hebben ze fout gedaan, ja je krijgt de SR4600. Bleken ze achteraf de DV4500 ook niet te hebben in het zilver dus kreeg ik een DV4610 mee als DVD-speler. Echt wel beter, het allernieuwste Marantz spul met de perfecte sub-/sattelietset. Ben er erg blij mee kan ik je verzekeren.

pborgonjen
10-02-2006, 13:01
Klinkt zeker als een goede koop! Wat vindt je van het stereo-geluid? Of gebruik je 'm niet voor radio/cd?

erik_van_meer
10-02-2006, 13:09
Ik gebruik hem zelden stereo ook al heb ik best wat CD's. Muziek DVD's klinken toch veel beter :D Stereo via de MS Genie, klinkt zeker niet verkeerd, echter blijft het een sattelietsetje, weliswaar een topset, maar geen vergelijk voor een grotere speaker welke doorgaans een veel voller geluid geven. De keren dat ik hem in stereo beluisterd heb zijn spaarzaam trouwens dus ik kan er niet echt een oordeel over geven. Ik heb overigens geen ervaringen wat de SR4600 doet met een volwaardige zuilluidspreker maar ik geloof dat als je dat van plan bent je beter kunt switchen naar een 7***/8*** omdat die logischerwijs meer power leveren dus zodoende de speaker beter aan kunnen sturen. De "pure-direct" functie die erop zit schakelt overigens wel de subwoofer uit heb ik ervaren, welke in "stereo" wel gewoon meedoet. Als ik wat meer ruimte tot mijn beschikking heb wil ik naar een 7.1 systeem toe en pak dan een kleine zuilluidspreker van MS, dat zal prima gaan!!! Maar nogmaals voor films & muziek DVD's is de MS Genie echt toppie, ongelooflijk dat er uit dergelijke speakers zoveel geluid kan komen, maar daarnaast ook heel helder en gedetailleerd!!!

pborgonjen
10-02-2006, 13:12
Thanx!!

Iemand anders wellicht nog een schatting voor de originele vraag van dit topic? Prijs SR 7400 van plusminus 1 jaar oud?

erik_van_meer
10-02-2006, 13:35
Maximaal € 500, alhoewel dat nog veel geld is daar je tegenwoordig vanaf € 350 - € 450 een kwalitatief goede nieuwe A/V receiver aanschaft (Marantz SR4600/5600 - Denon 2106 - Onkyo 603 om maar eens wat te noemen). Ik zal het anders zeggen, weet dat er mensen zijn die er € 500 voor overhebben. Echter lag de nieuwprijs van het apparaat tijdens zijn laatste dagen vlak voordat de SR7500 kwam ook zo rond de € 500 volgens mij, maar dat doet niet terzake, zie mijn zin hiervoor.

El-Jorge
10-02-2006, 15:08
Thanx!!

Iemand anders wellicht nog een schatting voor de originele vraag van dit topic? Prijs SR 7400 van plusminus 1 jaar oud?

Rond de EUR 450,-! Zoals al gezegd, aan het eind werd deze versterker tegen dumpprijzen door winkeliers weggedaan, maar het geld is die wel waard!

erik_van_meer
10-02-2006, 22:23
En ben je er al uit of je voor een gebruikte of een nieuwe Marantz gaat??? Misschien dat het voor jouw geen meerwaarde heeft (evenmin als voor mij) maar de nieuwste Marantz receivers hebben allen tevens een HDCD-decoder speciaal geschikt voor dergelijke CD's (echter beperkt aanbod net zoals met SA-CD). Mocht je alsnog voor een occassion gaan, ik heb vroeger een Yamaha DSP-A2 (alleen 5.1/stereoversterker geen tuner)gehad (weliswaar geen 6/7.1 maar 5.1) en ik weet zeker dat deze de SR-7400 van voor tot achteren helemaal wegspeelt op multichannel gebied, echt een beest. Destijds had ik spijt dat ik hem voor een Denon 3801 omgerolen had. Deze receiver, mocht je hem tweedehands tegenkomen, moet tevens ca. € 500 opbrengen (wel in uitmuntende staat). Maar nogmaals, weet niet wat je voor luidsprekers erop aan wilt sluiten. Met een A/V receiver boet je toch altijd aan kwaliteit in op stereogebied in vergelijking tot een gelijkwaardige stereoversterker. Ik weet zeker dat een NAD stereoversterker van € 500 zich kan meten met een receiver van € 1.500, niet voor niks dat diverse forumleden alsnog de overstap naar een (extra) stereo-setup maken.

pborgonjen
11-02-2006, 18:47
hoi eric, waarschijnlijk toch voor een nieuwe SR 5600...
In mijn enthousiasme heb ik nu ontdekt dat wellicht een 2e hands dali suite 1.7 of 2.8 (hele set) het geheel compleet zou kunnen maken. 'k ga maar eens een advertentie plaatsen.....

erik_van_meer
11-02-2006, 21:12
Lijkt me een prima keuze, mocht je de speakers in bezit hebben, kijk dan even naar de gevoeligheid en luister tevens met gelijkwaardige speakers naar een SR4600, het verschil tussen de 4600/5600 is minder groot als vroeger tussen de 4500/5500 omdat de 4600 nu ook voorzien is van de zgn. hi-grade components, kijk de website van Marantz er nog maar een keer op na. Ik geloof dat de 5600 zomaar € 150 meer kost dan de 4600 dus waarom meer uitgeven als de laatste volstaat. Succes in ieder geval!!!

Simon Elzinga
12-02-2006, 05:19
Heb zelf sinds 3 weken een SR4600 in combinatie met een MS Genie speakerset en het geheel levert meer power dan ik ooit nodig zou hebben, en het allerbelangrijkste, perfect zuiver, helder en onvervormd geluid. :P
Dankje voor je antwoord.
Mag ik vragen wat je voor deze set hebt betaald?
Hoi Erik,
Dat geluid, zou ik toch wel eens willen horen, hoe dat nu klinkt door die nieuwste boxen van jou.
Ik gebruik momenteel 4 boxen van Marantz, NIET meer te verkrijgen, is eigenlijk een collectie item aan het worden.
LD-300 en de SS99 Boxeb van Marantz, gekoppeld aan een SR7000.

Mvg,
Simon.