PDA

Bekijk de volledige versie : Nils Holgersson



e1ias
10-02-2006, 11:12
Is er nou eindelijk eens een keer een maatschappij die deze serie compleet op DVD kan zetten??? Waarom kan dit nou niet? In Duitsland en Frankrijk is de hele serie allang op DVD uitgebracht.

Wie o wie moet ik aanschrijven hiervoor?

Werner
10-02-2006, 12:11
Ik deel je frustratie... De rechthebbenden voor de Benelux vind je in dit persbericht:
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2077

Yi-Long
13-02-2006, 02:20
Er zijn helaas nog een heel aantal fantastische cartoons die een waardige DVD release verdienen, zoals Alfred J. Kwak, Tovenaar van Oz, Peter Pan, Nils Holgerson dus, en nog een groot aantal anderen.

Maar goed, als er al een nederlandse release komt, dan zal het wel van het gebruikelijke goedkope bagger-niveau zijn...

Meanrat
16-02-2006, 10:25
Nils Holgersson...wat een nostalgie. Het zal wel leuk zijn als ie op dvd kwam, wie weet zou ik hem kopen. Maar dan meer voor de kindjes van m'n vriendinnie, want ik zou het zelf niet meer hoeven kijken. Dus ze moeten er dan wel snel mee komen, anders vinden die kinderen het ook niet meer leuk, want dan zijn ze er te oud voor. Of ik moet zelf maar even een kindje maken :oops:

meanrat

Koffie
16-02-2006, 12:35
Euh, volgens mij is Nil Holgerson al op DVD hoor ?

Wat mij alleen tegengehouden heeft om ' m te kopen : de afleveringen staan kris kras door elkaar verdeeld over de disken.
Zie je op aflevering 2 van disk2 bijvoorbeeld dattie met de ganzen meevliegt, de volgende aflevering gaat over de straf dat hij klein gemaakt word.

Werner
16-02-2006, 12:45
En dat zullen zéker niet alle afleveringen zijn. Er zijn er nl. 52 gemaakt!

e1ias
18-02-2006, 08:11
Er zijn idd drie DVD's uitgebracht van Nils Holgersson. Hier is gewoon een greep gedaan uit de 52 afleveringen die gemaakt zijn. Bovendien staan ze nog door elkaar ook.

Hoe moeilijk kan het zijn om deze serie gewoon in zijn geheel uit de brengen (liefst zoals dit in Duitsland, Japan en Frankrijk gebeurd is: in 1 complete box)...

e1ias
24-09-2006, 12:38
Dit zijn volgens mij de twee Franse versies die er uitgekomen zijn (deel 1 en 2):
http://www.proxis.be/IMG4/04/78/80/4788090L.jpg http://www.proxis.be/IMG5/05/14/75/5147581L.jpg

Onlangs heb ik de VARA een mail gestuurd, dit was het antwoord wat ik kreeg:

Geachte heer Lentjes,

Ik moet u zeggen dat ik niet weet wanneer de door u genoemde serie hier
in Nederland wordt uitgebracht. De VARA heeft hiervan de rechten niet.
Bedrijven/maatschappijen als Universal en Bridge Entertainment
licenseren vaak het recht om dergelijke series hier in Nederland uit te
brengen.

Met vriendelijke groet,
Trudy van den Broek
Afdeling Sales

timhardt
02-11-2006, 09:57
Ok, er is momenteel een verzamelbox uit die er erg mooi uitziet: 'mega verzamelbox' met daarop de eerste 20 afleveringen, netjes in volgorde en in een prachtige box. Net ook even naar Moefieklub (de uitgever) gebeld en de vervolgen komen er begin 2007 aan. Wel was er sprake van een box die de eerste 26 en de volgende 26 afleveringen zou bevatten. Over een DVD met afleveringen 21-26 op, was nog geen duidelijkheid. Ik hoop wel dat die er komt.

wushu-4-ever
02-11-2006, 16:49
En dat zullen zéker niet alle afleveringen zijn. Er zijn er nl. 52 gemaakt!
En om het verhaal nog iets leuker te maken...

52 Afleveringen is een redelijk gebruikelijk aantal voor Japanse anime (animatie) series. Het leuke, wat veel mensen niet weten, is dat Nils Holgersson zelf ook een Japanse anime is (beter bekend als Nils no Fushigi na Tabi). Eentje die maar liefst geregisseerd was door Mamoru Oshii, de maker van o.a. Ghost in the Shell. Ghost in the Shell was op zijn beurt weer een grote inspiratiebron voor the Matrix.

Dus vergeet niet... the Matrix is geinspireerd door de regisseur van Nils Holgersson. :wink:

Dizer
02-11-2006, 17:21
Ok, er is momenteel een verzamelbox uit die er erg mooi uitziet: 'mega verzamelbox' met daarop de eerste 20 afleveringen, netjes in volgorde en in een prachtige box. Net ook even naar Moefieklub (de uitgever) gebeld en de vervolgen komen er begin 2007 aan. Wel was er sprake van een box die de eerste 26 en de volgende 26 afleveringen zou bevatten. Over een DVD met afleveringen 21-26 op, was nog geen duidelijkheid. Ik hoop wel dat die er komt.

Klopt. Deze is in de aanbieding bij de Bart Smit voor 7 euro. Ik ben de gelukkige eigenaar ervan :lol:
Het zijn dus de eerste 4 delen. Tot kort kon je maar 3 delen kopen en de 4e deel is onlangs aan toegevoegd. Ben ik heel blij mee, want dat geeft een kans aan dat er misschien nog meer delen komen. Ik heb ze daarover al gemaild :).

joopjes
02-11-2006, 18:39
ik snap het even niet... Ik heb nu de Mega box.. Het vervolg hierop is de losse dvd van Bart Smit die nu te koop is voor 7 euro? En dan komt er volgend jaar weer een box met de laatste afleveringen ( en in deze box komen dan niet de afleveringen van deze losse Bart Smit dvd )?????

Dizer
02-11-2006, 18:51
ik snap het even niet... Ik heb nu de Mega box.. Het vervolg hierop is de losse dvd van Bart Smit die nu te koop is voor 7 euro? En dan komt er volgend jaar weer een box met de laatste afleveringen ( en in deze box komen dan niet de afleveringen van deze losse Bart Smit dvd )?????

Que? Waaruit maak je dat? :lol:
De BOX bij de Bartsmit bevat de eerste vier delen.
Voorheen kon je al die delen los kopen. Maar toen waren het er maar 3. Nu is dus een vierde deel bijgekomen. En deze vier delen gezamenlijk als één BOX.

timhardt
03-11-2006, 10:35
Dizer:

Kan je eens in afleveringen spreken.

Mijn box telt 3 DVD's die langs beide zijden gebrand zijn en die bevatten afleveringen 1 tot en met 20 in volgorde.

timhardt
03-11-2006, 11:23
Ik heb even op de site van bart smit gezien en ja, vier dvd's met drie afleveringen. Maar de vertalingen zitten al verder. De eerste 20 afleveringen zijn reeds vertaald. De box heet mega verzamelbox en bevat gewoon 3 DVD's, langs beide zijden gebrand, met daarop de eerste 20 afleveringen.

Meer zou volgens Moefieklub begin 2007 volgen. Afwachten & hopen maar.

timhardt
03-11-2006, 11:33
deze dus:

http://www.kindertv.org/index.php?option=com_content&task=view&id=2483&Itemid=187

Werner
05-11-2006, 23:14
Het is wel verwarrend, want zowel de dvd's met 3 afleveringen als die met 6 à 8 afleveringen worden genummerd als deel 1, 2 en 3; tot overmaat van ramp lijken de kaften erg op elkaar. Idem dito overigens voor Maja de Bij.

timhardt
07-11-2006, 12:58
In België is er haast geen sprake van verdeling. Kan iemand hier zeggen als de vervolgen in de winkel liggen?

Sido
09-11-2006, 20:31
Waar kan ik die megaverzamelbox van Niels Holgerson kopen??
Ik bedoel dan die met de eerste 20 afleveringen in volgorde.
Ik wil die verzamelbox graag hebben.

joopjes
09-11-2006, 21:37
ik heb m bij de blokker gekocht

Werner
09-11-2006, 22:47
Ik heb 'm ook alleen nog maar bij de (Nederlandse filialen van) Blokker gezien.

Dennis Kuijper
09-11-2006, 22:58
Idem dito overigens voor Maja de Bij.
Zijn dit ook de eerste 20 afleveringen?

Hoe is de beeld en geluidskwaliteit van Niels en Maja.

rvvnr1
10-11-2006, 00:10
Misschien ook wel interessant: wat kosten die boxen eigenlijk?? :wink:

Werner
10-11-2006, 07:19
9,99 euro per set van 3!

timhardt
10-11-2006, 07:59
En de kwaliteit is vrij behoorlijk hoor! Erg mooie box trouwens, hopelijk komen de vervolgen snel!

Werner
10-11-2006, 12:45
Er zit wel redelijk wat grain op het beeld, maar wat had je bij een tekenfilm van 25 jaar oud verwacht dan? Desondanks: tegenover de manier waarop die reeksen in Frankrijk worden uitgebracht is deze hier peanuts, maar als er volgende delen uitkomen ga ik ze - zeker voor die prijs - kopen.

timhardt
10-11-2006, 15:02
Ik ben al blij genoeg dat ze zowieso uitkomen, dat ik geen kritiek over de kwaliteit durf te uiten. Weet je, op een tekenfilmreeks van zo oud, misstaat het eigenlijk niet. Trouwens: slechte kwaliteit is anders hoor.

Wim S.
12-11-2006, 12:18
heeft iemand mischien foto's van deze box en door welke maatschappij worden ze in Nederland uitgebracht?

Werner
13-11-2006, 07:06
Maatschappij is Moefie Klub, een subsidiary van Dutch FilmWorks.

timhardt
14-11-2006, 07:03
En een foto zie je hier:

http://www.kindertv.org/index.php?option=com_content&task=view&id=2483&Itemid=187

Wim S.
14-11-2006, 16:29
En een foto zie je hier:

http://www.kindertv.org/index.php?option=com_content&task=view&id=2483&Itemid=187

Nu nog een online winkel vinden die deze box verkoopt...

timhardt
15-11-2006, 07:23
Blokker in Nederland heeft hem, gewoon even naar Hulst rijden als je vanuit België komt.

Bettina
15-11-2006, 08:05
Blokker in Nederland heeft hem, gewoon even naar Hulst rijden als je vanuit België komt.


Ik heb hem gisteren gekocht bij de blokker. Ben er erg blij mee. Ik hoop dat de rest ook uit komt!

timhardt
15-11-2006, 12:23
Blokker in Nederland heeft hem, gewoon even naar Hulst rijden als je vanuit België komt.


Ik heb hem gisteren gekocht bij de blokker. Ben er erg blij mee. Ik hoop dat de rest ook uit komt!

Ik ook, post het aub langs deze weg als het zover is!

Werner
17-11-2006, 00:41
Elk klein dorpje over de grens heeft wel een Blokker...

Bettina
17-11-2006, 08:43
Ik was gisteren de eerste disc aan het kijken, maar kant b van disc 1 kan ik niet afspelen.
Heb toen wat nader na de disc gekeken en er blijken wat vlekjes op te zitten.


:? :(

Ik balen want ik had de kassabon niet meer!!!

Maar net gebeld met blokker en alles uitgelegd, en een nieuwe doos staat al klaar bij de klantenservice.
Ga hem morgen ophalen!

Goede service wel van blokker!
8)

Werner
17-11-2006, 12:52
Tja, ze zijn bij Blokker niet altijd even voorzichtig met hun dvd's. Bij mij hadden ze de lege doos in de winkels staan en moesten ze de discs uit zo van die plastic hoesjes halen. Hadden ze die me zijn drieën in zo één hoesje gestopt.

Anderzijds: ik heb laatst in een Blokker nog ergens een boxset zien staan (Back To The Future) waar volgens mij herhaaldelijk een tram over gereden was. Dat ze dan hun schijven uit de winkel nemen is begrijpelijk. Maar anderzijds, schijven intact of niet, zoiets is toch niet meer verkoopbaar? En zeker niet voor de volle prijs :shock:

Bettina
17-11-2006, 13:24
Tja, ze zijn bij Blokker niet altijd even voorzichtig met hun dvd's. Bij mij hadden ze de lege doos in de winkels staan en moesten ze de discs uit zo van die plastic hoesjes halen. Hadden ze die me zijn drieën in zo één hoesje gestopt.

Anderzijds: ik heb laatst in een Blokker nog ergens een boxset zien staan (Back To The Future) waar volgens mij herhaaldelijk een tram over gereden was. Dat ze dan hun schijven uit de winkel nemen is begrijpelijk. Maar anderzijds, schijven intact of niet, zoiets is toch niet meer verkoopbaar? En zeker niet voor de volle prijs :shock:


Het liefst koop ik gesealde dvd's! Daarom geef ik soms ook iets meer uit aan een dvd.

Was jou versie van Nils Holgersson wel goed?

Ik vond het zo leuk om de serie weer te zien en dat terwijl ik de 30 al voorbij ben :)

Dennis Kuijper
17-11-2006, 13:51
Sommige Blokkers hebben ook gesealde exemplaren van dvds als je er om vraagt.

Sanderdg
17-11-2006, 16:56
zucht... In twee blokkers geweest maar in beide niet aanwezig.. (Almere) Ik *moet* deze hebben :D

Werner
18-11-2006, 23:27
Het liefst koop ik gesealde dvd's! Daarom geef ik soms ook iets meer uit aan een dvd.

Was jou versie van Nils Holgersson wel goed?


ik geef je gelijk over die gesealde dvd's, maar the matter of fact is dat ik die NH nog helemaal nergens anders heb gezien. Voorlopig nog geen probleem tegengekomen, hout vasthouden!

Bettina
19-11-2006, 13:19
Hoi Werner,

Ik vrees het ergste voor de nieuwe box. De dvd's zien er niet goed uit.
Misschien maar eens bij een andere blokker kijken of ze daar een beter exemplaar hebben.
Dan nog maar een keer 10 euro betalen....





Het liefst koop ik gesealde dvd's! Daarom geef ik soms ook iets meer uit aan een dvd.

Was jou versie van Nils Holgersson wel goed?


ik geef je gelijk over die gesealde dvd's, maar the matter of fact is dat ik die NH nog helemaal nergens anders heb gezien. Voorlopig nog geen probleem tegengekomen, hout vasthouden!

timhardt
20-11-2006, 09:28
Ik heb ze ook bij Blokker gekocht, geen probleem met de DVD's.

Sanderdg
26-11-2006, 21:28
Ik heb de box inmiddels ook. Wat een aanfluiting voor wat betreft de technische kant van deze dvd's. Aan beide kanten nog geen 3 gb gevuld :? en dat dan als een flippert. Dit had veel mooier uitgebracht kunnen worden.

Maar.... Nu kreeg ik vandaag de folder van de Mediamarkt en daar staan ook een Nils DVD box in :shock: Met een heel andere cover dan de mega box. Duss... Ik ga morgen even langs om te kijken wat voor box dat is.

Werner
26-11-2006, 21:51
Tja, ik heb net een folder van Fnac waarin een box staat met 26 afleveringen i.p.v. 20! Ik heb de box zelf fysiek nog niet gezien, maar wat krijgen we nu zeg? Een andere release per groothandel???

Sanderdg
26-11-2006, 22:18
Ik heb even een scan gemaakt van de folder. Werner, heb jij dezelfde hoes?



http://www.degoede.com/img/nils.jpg

Werner
26-11-2006, 23:29
Ik kan er bijzonder weinig van maken, maar... nee!
Mijn hoes is de volgende:

http://users.skynet.be/werner_peeters/Movies/nils_holgersson_1.jpg

Dennis Kuijper
27-11-2006, 00:42
Ik heb even een scan gemaakt van de folder. Werner, heb jij dezelfde hoes?
http://www.degoede.com/img/nils.jpg
Die hoes zou ik me niet zo op vast pinnen,er is maar 1 box van Niels met 3 dvd zover ik weet.

Bettina
27-11-2006, 09:09
Dat is de voorkant van de Duitse dvd 3 set box van Nils Holgersson!

:)





Ik heb even een scan gemaakt van de folder. Werner, heb jij dezelfde hoes?



http://www.degoede.com/img/nils.jpg

Bettina
27-11-2006, 09:10
Dat is de voorkant van de Duitse dvd 3 set box van Nils Holgersson!

:)





Ik heb even een scan gemaakt van de folder. Werner, heb jij dezelfde hoes?



http://www.degoede.com/img/nils.jpg

timhardt
27-11-2006, 09:36
Tja, ik heb net een folder van Fnac waarin een box staat met 26 afleveringen i.p.v. 20! Ik heb de box zelf fysiek nog niet gezien, maar wat krijgen we nu zeg? Een andere release per groothandel???

Moefieklub had er iets van gezegd. 26 afleveringen. De volgende release zou ineens de laatste 26 moeten zijn....is die in elke fnac te verkrijgen?

Sanderdg
30-11-2006, 19:47
Zojuist bij de Mediamarkt geweest en ja hoor, het is een compleet andere box en met 26 afleveringen. We hebben dus voor joker de set bij de blokker gekocht. Onbegrijpelijk! De hoes is nu van stevig karton en er zitten 2 brede doosjes in met elk 2 dvd's. Op dezelfde wijze gefabriceerd als de blokker manier trouwens, dus op een flipper achtige manier. (DVD10 denk ik dat het heet?)

Zal even de hoes scannen.

Sanderdg
30-11-2006, 19:57
Hier de hoes, dan weet je waar je op moet letten in de winkel :-) En mogen we er nu ook vanuit gaan dat moefie klub nu ook de volgende 26 afleveringen uit brengt??

http://www.degoede.com/img/nils2.jpg

http://www.degoede.com/img/nils3.jpg

Daniël V.
30-11-2006, 21:59
Leuk! :D Nu weet je tenminste waar je voor moet kijken, en dit suggereert inderdaad ook wel de komst van een tweede box met de andere helft van de serie. :)

Vanmiddag was ik nog even bij de MM in Eindhoven, maar deze heb ik niet gezien. Het is sowieso een chaos daar, dus zo verwonderlijk is dat niet.

Werner
30-11-2006, 22:20
Zojuist bij de Mediamarkt geweest en ja hoor, het is een compleet andere box en met 26 afleveringen. We hebben dus voor joker de set bij de blokker gekocht. Onbegrijpelijk!

Ik voel me anders ook behoorlijk bij mijn *** genomen :evil: Desondanks gaat het dan toch een dubbele aanschaf worden, want ik denk niet dat er morgen bij Blokker een setje gaat liggen met afl. 21 tot 26.

Van zo'n berichten als dit word ik goed en slecht gehumeurd tegelijkertijd...

Sanderdg
30-11-2006, 22:38
(...)
Vanmiddag was ik nog even bij de MM in Eindhoven, maar deze heb ik niet gezien. Het is sowieso een chaos daar, dus zo verwonderlijk is dat niet.

Hij lag hier ook niet in de winkel, ik vroeg er om en toen werd hij uit het magazijn gehaald. Kan bij jou ook het geval zijn, dus volgende keer toch even vragen ;)

Wim S.
01-12-2006, 15:55
Is er ook een online winkel waar ze de versie te koop hebben van de mediamarkt versie van Nils Holgersson, Mediaarkt is hier namelijk niet omme hoek...

timhardt
04-12-2006, 07:27
Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.

Werner
04-12-2006, 23:01
En yup, heb ook een dubbele aanschaf achter de rug.

Bettina
05-12-2006, 12:47
Morgen ga ik ook eens kijken bij de MM of ik deze box kan vinden en ja het wordt dan een dubbele aanschaf :cry:

Maar goed nieuws dat deel twee in het voorjaar uitkomt!!!


En yup, heb ook een dubbele aanschaf achter de rug.

Bettina
07-12-2006, 15:57
Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.

Zijn het weer dubbelzijdige disc? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de MM te gaan.

Werner
07-12-2006, 23:20
Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.

Zijn het weer dubbelzijdige disc? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de MM te gaan.

Ja. De 3 eerste zijn bovendien identiek aan die van de Blokker-versie. De vierde disc, met afl. 21-26, bevat 3 episodes aan elke kant.

Yi-Long
08-12-2006, 03:40
Vorige week had ik de 4-disk boxset gehaald bij de MM, en net dacht ik er ff aan om hem uit te testen (voor kerst voor een buurmeisje gekocht)

Disk 1, kant A speelt ie dus gewoon niet af. Hij begint stotterend en loopt eigenlijk meteen vast na de copyright mededeling... :(
Toen ik de disk bekeek leek het een beetje op wat je soms cd-rot zou noemen... (heb ik 1x eerder gehad bij een dvd van Ray Liotta (ff naam kwijt))
Toen een andere disk gepakt en die deed het wel, maar de beeldkwaliteit is echt gigantisch slecht zeg... :N Zelfs voor zo'n oude serie is dit eigenlijk gewoon schandalige kwaliteit. :N

Ook zat op een andere disk allemaal vingerafdrukken. Dit terwijl de box die ik kocht gesealed was...

Morgen met de bon terug naar de MM, en geld terug... :N

timhardt
11-12-2006, 12:00
Raar...gewoon mee teruggaan. Bij mij is alles prima. Ok, de beeldkwaliteit is niet optimaal, maar het versterkt mijn nostalgisch gevoel ;) De dvd's zelf zijn prima!

Yi-Long
11-12-2006, 13:39
Raar...gewoon mee teruggaan. Bij mij is alles prima. Ok, de beeldkwaliteit is niet optimaal, maar het versterkt mijn nostalgisch gevoel ;) De dvd's zelf zijn prima!

Ik ben nog niet teruggegaan want heb nog geen tijd gehad, en vandaag is het weer gewoon te slecht om ff op de fiets heen te rijden, maar ik heb nog t/m vrijdag of zaterdag ofzo om het te ruilen...

En natuurlijk begrijp ik dat men, en ook ik, de serie graag wil voor nostalgisch gevoel enzo. Als kind was het mijn favoriete tekenfilm serie en zelfs toen het enkele jaren geleden weer werd herhaald op kindernet ofzo, heb ik nog s'ochtends vroeg zitten kijken...

Maar DIE Kindernet afleveringen waren BETERE kwaliteit dan wat ze nu op DVD hebben gezet. Het lijkt wel of het gewoon rechtstreeks van een stel oude videobanden naar DVD is gekopieerd.

Ik heb geen idee of de Duitse en Franse versies ook van deze slechte kwaliteit zijn, maar als je de uitgeef-rechten hebt van een serie, dan zou je toch ook de beschikking moeten hebben over betere 'masters'!?
Ik kan echt niet geloven dat dit de beste kwaliteit is die voor handen was, als ze niet even wat meer moeite zouden hebben gedaan.

Dus het is zeer jammer, aangezien ik een zeer grote fan van de serie ben, en het me dus erg leuk leek om deze aan mijn buurmeisje kado te doen, maar deze box gaat terug en hopelijk krijg ik gewoon mijn geld terug, zodat ik voor mijn buurmeisje een ander kado kan kopen. En voor mezelf zal ik hem nu ook zeer zeker niet aanschaffen.

timhardt
12-12-2006, 08:33
Mja, je hebt wel een punt, maar 't is maar dan nostalgie voor me. ALs je afleveringen als 'het verdronken land' of 'de hardvochtige boer' bekijkt, kan je niet anders dan vaststellen dan dat het ijzersterke scenarios zijn. Niet alleen voor kinderen dus, maar ook voor euh grote kinderen zoals ik ;)

De kwaliteit, tja, ik ben al zo blij dat ik er naar kan kijken dat het me nog niet gestoord heeft :)

Dekker
30-12-2006, 16:01
héhé, we zijn blij dat we niet de enige "grote mensen" zijn die graag naar Nils kijken.

Het is inderdaad een echte chaos, wat die uitgave betreft, zeker hier in België.

Om effe een overzicht te geven:

- mijn echtgenote vindt bij Bart Smit een dvd met 4 afleveringen en koopt die
- een week later in de folder van Bart Smit een promotie rond een box, en wij die dus gaan halen.

Bleek in die box de dvd te zitten die we eerder al gekocht hadden. Maar dat is zo erg nog niet. De box bestond uit drie doosjes, waarvan 1 plat. In het eerste doosje zitten deel 1 en 2, met telkens vier afleveringen. Maar die staan dus op 1 dvd, met op elke zijde 4 afleveringen. Dan heb je het platte doosje, en dan nog een dik. Elk met 4 afleveringen.

Maar nu lees ik hier dat er een nieuwe box uit is, met 26 afleveringen. Kan echt niet meer volgen. Als die hier in België uitkomt zullen we die ook kopen. Dan hebben we heel wat afleveringen dubbel, en sommige driedubbel. En dat telkens op dvd's die er niet uitzien (lijken wel illegale kopies, maar blijken dat niet te zijn). En de beeldkwaliteit is ook niet denderend te noemen.

Jammer dat de distributeur er zo "met zijn klak naar gooit" (op z'n belgisch).

we wachten gewoon wat af en houden deze thread in de gaten. Hopelijk komt er alsnog een kwaliteitsvolle uitgave (zowel qua verpakking, als qua beeldkwaliteit)

Wim S.
25-02-2007, 10:52
Hier de hoes, dan weet je waar je op moet letten in de winkel :-) En mogen we er nu ook vanuit gaan dat moefie klub nu ook de volgende 26 afleveringen uit brengt??

http://www.degoede.com/img/nils2.jpg

http://www.degoede.com/img/nils3.jpg

Waar is deze box online te koop, Blokker bij ons heeft 'm niet :cry:

Hugo R
25-02-2007, 14:01
Er zijn nu meerdere versies uit van Nils Holgersson toch? Welke moet ik nou hebben als ik de serie compleet wil hebben?

Werner
25-02-2007, 22:35
Er zijn nu meerdere versies uit van Nils Holgersson toch? Welke moet ik nou hebben als ik de serie compleet wil hebben?

Dan is de enige mogelijkheid de box in twee posts hierboven. Is te krijgen bij Mediamarkt voor 10 euro, ik zag 'm dit weekeinde nog in die van Breda liggen. Daarmee heb je de eerste 26 afleveringen van de 52, alle andere uitgaves bevatten minder afleveringen.

Met een later op het jaar nog te verschijnen tweede, identieke box met afleveringen 27 tot 52, zou je dan de reeks compleet moeten hebben.

Werner
25-02-2007, 22:37
Dan hebben we heel wat afleveringen dubbel, en sommige driedubbel.

Welkom, beste lotgenoot! Ik heb de andere versies aan familie met kleine kindjes cadeau gedaan, kwestie van mijn steentje bij te dragen aan het leren kennen van Nils Holgersson aan een nieuwe generatie!

Hugo R
26-02-2007, 11:24
Er zijn nu meerdere versies uit van Nils Holgersson toch? Welke moet ik nou hebben als ik de serie compleet wil hebben?

Dan is de enige mogelijkheid de box in twee posts hierboven. Is te krijgen bij Mediamarkt voor 10 euro, ik zag 'm dit weekeinde nog in die van Breda liggen. Daarmee heb je de eerste 26 afleveringen van de 52, alle andere uitgaves bevatten minder afleveringen.

Met een later op het jaar nog te verschijnen tweede, identieke box met afleveringen 27 tot 52, zou je dan de reeks compleet moeten hebben.

Ok bedankt! Is het al wel zeker dat die 2e box komt?

SuperDre
07-03-2007, 10:34
Volgens iemand uit japan is de japanse box dezelfde kwaliteit als toendertijd werd uitgezonden, alleen helaas niet met engelse subs.. Hij zou me een preview geven van de kwaliteit. het zou als het goed is om de volgende boxset gaan: http://home.catv.ne.jp/ss/nilsfan/

Hugo R
07-03-2007, 11:09
Is het al zeker/bevestigd dat het 2e deel van die box die nu uit is hier ook echt uit zal komen?

Sanderdg
09-05-2007, 11:21
Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.

Het is nu al iets verder dan 'voorjaar'.. nog steeds niks vernomen van de tweede box. :-|
Zou ie nog komen dit (voor) jaar?

joopjes
09-05-2007, 11:41
is al uit hoor, die 2e box

imp
09-05-2007, 11:45
Ah mooi.
Waar?
Is deze ook zo schappelijk geprijst als de eerste box?

Sanderdg
09-05-2007, 11:56
is al uit hoor, die 2e box

Is dat zo? Waar heb je hem zien liggen?

Edit:

Verrek.. vind er nu ook een afbeelding van:

http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/beelden/dvd/tekenfilm/nederlandstalig/=moefiklub/niels/nils_holgersson_-_dvd_seizoen2.jpg


Via http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/tekenfilm/nils_holgersson.htm

Vanmiddag maar wat winkels aflopen.

Daniël V.
09-05-2007, 12:38
MediaMarkt had twee hele stapels liggen van deze tweede box. In Eindhoven tenminste. Assortiment komt per vestiging redelijk overeen, zeker wat betreft nieuwe releases of aanbiedingen. Hij kostte € 14,99.

imp
09-05-2007, 22:30
Mediamarkt Almere € 17,99

Werner
09-05-2007, 23:32
Ik heb er net één via Ebay besteld. 15 euro inclusief verzending. Niet slecht dacht ik zo :)

joopjes
10-05-2007, 20:59
goede volgorde ( volgens mij ).... 15 euro MM utrecht

Werner
10-05-2007, 21:50
De afleveringen staan over twee boxen van elk 26 gespreid, maar ze staan wél in de goeie volgorde (van box 1 weet ik dit zeker, box 2 vermoed ik ook maar zodra mijn bestelling aankomt kan ik dit verifiëren).

Hugo R
10-05-2007, 22:00
En is het met box 1 en 2 dan compleet of is er nog meer uit te komen?

joopjes
11-05-2007, 11:18
met box 1 en 2 is de hele serie compleet

Werner
11-05-2007, 15:44
Compleet uiteraard. De reeks dateert nog van vóór de uitmelkcultuur ;)

Bettina
11-05-2007, 20:05
Ik kon hem niet vinden bij de MM in Eindhoven :( En ik wil hem toch wel graag hebben!

Maar morgen nog maar eens kijken misschien.

Sanderdg
15-05-2007, 09:16
Ik heb de tweede box inmiddels. Eindelijk compleet :)

Hugo R
15-05-2007, 09:32
Is die 1e box nog een beetje te krijgen? Ben al in diverse winkels geweest, maar zie hem nergens meer.

Hugo R
29-09-2008, 19:03
In het Bart Smit krantje staat nu een 6 dvd box (speelduur 1380 minuten) van Nils Holgersson. Op de box staat dat het om de complete serie gaat. Klopt dit of is dit weer misleidend?

Pieter D
29-09-2008, 21:04
http://www.bartsmit.com/data/products/300x300/0266261.jpg

Op de site staat het ook zo beschreven...

Werner
29-09-2008, 21:17
Als het 1300 minuten duurt kan het effectief ongeveer kloppen.

Hugo R
30-09-2008, 07:51
Als het 1300 minuten duurt kan het effectief ongeveer kloppen.
Staan ze dan ook in de goede volgorde of is het net als met Alfred J Kwak allemaal gemengd en door elkaar?

Bettina
30-09-2008, 08:08
http://www.bartsmit.com/data/products/300x300/0266261.jpg

Op de site staat het ook zo beschreven...

Wat kost die box????

stevenbron
30-09-2008, 09:22
Deze boxen liggen ook bij de IKEA (of all places :)).

Hugo R
30-09-2008, 09:40
Wat kost die box????
12 euro bij Bart Smit

Hugo R
30-09-2008, 13:12
Staan ze dan ook in de goede volgorde of is het net als met Alfred J Kwak allemaal gemengd en door elkaar?
Iemand?

Bettina
30-09-2008, 21:14
12 euro bij Bart Smit

Dank, ga ik morgen ook kopen.

http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1456730#post1456730) Staan ze dan ook in de goede volgorde of is het net als met Alfred J Kwak allemaal gemengd en door elkaar?


Die oude boxen waren wel op volgorde dus ik neem toch aan deze nieuwe box ook???

Hugo R
30-09-2008, 21:38
Het is een kartonnen box met daarin 6 keepcasese (deel 1 t/m 6). Alle afleveringen staan er op en in de goede volgorde. Geen geld voor deze uitgave.

Robin W.
01-10-2008, 17:28
Ik begrijp alleen niet waarom er alwéér een Nils Holgersson-dvd-set is uitgebracht. Hoe vaak is dat nou al niet het geval geweest? Eerst losse dvd's met afleveringen door elkaar, dan weer losse dvd's met afleveringen op volgorde, vervolgens een box met zoveel afleveringen, dan weer een andere box met méér afleveringen, toen kwamen de seizoenen uit en nu de complete box.

WAAR BLIJVEN 'HEIDI', 'ALLEEN OP DE WERELD', 'PINOKKIO', 'CANDY CANDY', 'DE TOVENAAR VAN OZ' EN... eh... ben ik er nog één vergeten? :-)

maniac e
01-10-2008, 17:38
Alleen op de wereld is wel verkrijgbaar volgens mij bij verschillende speelgoedwinkels.

Bettina
01-10-2008, 18:03
12 euro bij Bart Smit


Alleen op de wereld is wel verkrijgbaar volgens mij bij verschillende speelgoedwinkels.

Dat is alleen de film en is dus niet hetzelfde als de hele serie van 52 afleveringen.

In Frankrijk is de serie wel uitgebracht. Heb ik verder niks aan want mijn frans = 0

Robin W.
01-10-2008, 19:21
Klopt. Maar het gaat mij om de serie en ook mijn Frans is nul!!! Dus Bettina, we kunnen elkaar de hand schudden!!! :-)

Bettina
01-10-2008, 19:23
Klopt. Maar het gaat mij om de serie en ook mijn Frans is nul!!! Dus Bettina, we kunnen elkaar de hand schudden!!! :-)

:)

Mocht je duits goed zijn, dan kan je Niles, Heidi, Sindbad and Pinocchio kopen in Duitsland, de series zijn er compleet uitgegeven.

Robin W.
02-10-2008, 17:24
Hmmm, ik blijf toch nog even hopen op een Nederlandse uitgave... :-) (y)

Hugo R
03-10-2008, 18:26
Wat is er mis met die box van de Bart Smit dan?

Werner
03-10-2008, 21:38
Wat is er mis met die box van de Bart Smit dan?

Hij heeft het duidelijk over die andere tekenfilmreeksen.

Hugo R
04-10-2008, 20:14
Hij heeft het duidelijk over die andere tekenfilmreeksen.
Ok dan heb ik het verkeerd gelezen/begrepen. Met de box van Nils is in ieder geval niets mis.

Werner
04-10-2008, 20:24
Ok dan heb ik het verkeerd gelezen/begrepen. Met de box van Nils is in ieder geval niets mis.

Bevat deze box nu echt alle afleveringen? Hoe is die dan ingedeeld? Ik heb die twee boxen met elk 6 afleveringen, en dat zijn dan telkens 4 double sided single layer discs, 8 dus in totaal. Ik heb daarstraks de box eens vastgehad (maar hij was geseald) en d'r zaten precies 6 keepcases in.

Hugo R
04-10-2008, 20:37
Bevat deze box nu echt alle afleveringen? Hoe is die dan ingedeeld? Ik heb die twee boxen met elk 6 afleveringen, en dat zijn dan telkens 4 double sided single layer discs, 8 dus in totaal. Ik heb daarstraks de box eens vastgehad (maar hij was geseald) en d'r zaten precies 6 keepcases in.
Ja de box bevat zeker alle afleveringen.
Ik heb nog niet veel gekeken, maar het zijn inderdaad 6 keepcases. Per keepcase is er 1 (double sided)dvd met 8 (4x) dan wel 10 (2x) afleveringen.

Oudlid_X5
06-10-2011, 14:06
Is deze (http://www.wehkamp.nl/gaming-films/dvd/familie-kind/niels-holgersson-1-6-(dvd)/C25_5E3_E3D_180214/) box nog ergens te krijgen?